Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype
Åsa G
Skrev om African Tours & Safaris Bekräftad företagssida

African Tours – En stor besvikelse Vi reste till Tanzania och Zanzibar över jul och nyår, men tyvärr blev vår upplevelse med African Tours en stor besvikelse. Vi rekommenderades ett hotell på Zanzibar som inte levde upp till våra förväntningar – och inte heller till det vi förväntade oss av en resebyrå som påstår sig vara professionell. Till och med vår guide ifrågasatte hotellet. Vi har försökt få svar från African Tours, men utan resultat. Hotellet Hotellet vi blev bokade på var långt ifrån acceptabelt. Rummen var fullt av stora myror i väggarna och på listerna. Trots att personalen sprayade varje dag hjälpte det inte. AC:n fungerade dåligt och i ett av rummen var den så ineffektiv att rummet knappt gick att använda. Poolen var smutsig och vattnet grumligt, och med tanke på tidvattnet var stranden obrukbar. Vi hade varit tydliga med att ett bra boende var en prioritet för oss, och även öppna för att betala för ett bättre alternativ, men ändå blev vi placerade på detta undermåliga hotell (sydost istället för norr). African Tours initiala hantering När vi uttryckte vår besvikelse, agerade African Tours snabbt och ordnade så att vi kunde byta hotell efter två dagar. Vi var lättade men försökte förstå varför vi hade hamnat på detta hotell till en så låg standard. Vi erbjöd att betala extra för ett bättre alternativ, men det var svårt att fastställa kostnaden eftersom African Tours fortfarande väntade på ersättning från det hotell vi lämnat. Brister i lösningen och efterföljande hantering När vi väl fick ett alternativ, var det enda alternativet ett femstjärnigt hotell, vilket resulterade i att hela vår resa blev 25% dyrare. Vi accepterade det och lovade att diskutera ersättning när vi kom hem. Men när vi kom tillbaka till Sverige ville African Tours att vi skulle betala 50% av den extra kostnaden, trots att vi anser att hela ansvaret låg på dem. Vi erbjöd att stå för 30%, vilket egentligen inte heller var rättvist, men detta accepterades inte. Efter sex månader fick vi en faktura på hela summan utan någon egentlig dialog eller vilja att kompromissa. Slutsats Vi förstår att bilder på hotell inte alltid speglar verkligheten, men det här hotellet var helt oacceptabelt. Vi vill betona att det inte var tydligt i beskrivningen att stranden var obrukbar under hela dagen, vilket gjorde hotellet betydligt mindre attraktivt. Det var också många andra gäster på hotellet som också kände sig besvikna. En kvinna vi pratade med gråter och berättade att de försökt byta hotell utan framgång. Vi har rest mycket och anser att en seriös resebyrå borde ha hanterat detta betydligt bättre både i ekonomisk lösning och kundkommunikation. Vi försökte få till möten med ledningen, men fick ingen respons. Vi rekommenderar att ni väljer en annan resebyrå om ni vill ha en trygg och positiv reseupplevelse.

Svar från African Tours & Safaris
Hej Åsa, Tråkigt att ni är besvikna på er resa julen 2023. Vi förstår att ni hade exceptionell otur då flera i ert sällskap blev sjuka och missade delar av safarin, vi är dock glada att vår personal på plats kunde hjälpa er att komma till läkare och lösa ett alternativt boende för er. På Zanzibar fick ni de rum som ni själva hade önskat, och vi informerade er i förväg om hotellets läge, tidvattnet och vad som ingick. När ni kom fram och var missnöjda skickade vi vår personal direkt för att hjälpa till på plats. Ni ville dock byta hotell och var beredda att betala extra för ett annat hotell. Vi bokade ett annat hotell som ni var nöjda med och efter hemkomst föreslog vi att vi skulle dela på merkostnaden vilket ni gick med på. Vi är mycket tacksamma för att ni tagit er tiden att skriva om ert missnöje som vi tar på fullaste allvar. Vår VD kommer att kontakta er om hela denna händelse. /David, African Tours & Safaris

Tipsa en vän om African Tours & Safaris

Skriv ett meddelande om du vill, annars visas standardtexten plus en länk till företaget.