Skrev om Verbal AB Bekräftad företagssida
Kom hem till min far som har en begynnande demens. Han talade om att han fått ett nytt SIM-kort från Tre och behövde hjälp att byta. Det visade sig att Verbal ringt honom och bundit honom till ett abonnemang i 24 månader utan att han förstått det. När jag ringer Verbal och förklarar situationen så säger de att det förstår, men håller fast vid att bindningstiden gäller. Jag säger att jag förstår att de juridiskt har rätt, men att de kanske kan tänka sig vara lite snälla pga min pappas sjukdom. Svaret är ett solklart Nej. Riktigt lågt!
Svar från Verbal AB
Hej!
Tack för din feedback! Vi ber om ursäkt för din upplevelse och detta är något vi verkligen vill hantera omgående. Om fallet är så att en person inte är i sitt fulla sinnes bruk vid signering av avtal så ska vi såklart se till att hantera detta. Vi behöver endast ett intyg som styrker detta. Vänligen kontakta mig på markus.bergstrom@verbal.se så ska jag göra mitt bästa för att reda ut denna situationen!
Med vänliga hälsningar!