Klarna fyller din mejl.... Man lägger en beställning hos leverantör och väljer Klarna för betalning. Först kommer ett mejl från leverantören som bekräftar beställningen, sedan kommer ett meddelande fån Klarna att jag beställt något, sedan kommer ett meddelande att Klarna har en faktura, därefter kommer ett till meddelande från Klarna med frågan om jag vill betala fakturan. Jag vill betala på förfallodagen. Sedan kommer mejl från Klarna att fakturan kommer att betalas. Sedan kommer ett besked att betalning pågår. Därefter kommer en bekräftelse att betalning utförts. Alltså 6-7 meddelanden från Klarna för varje beställning man gör!! Det är ju inte ovanligt att man har ett par beställningar, det blir mycket plingande i inkorgen. Önskvärt vore att i normalfall endast få ett meddelanden: Du har en faktura, när vill du betala. Ytterligare meddelanden behövs endast om det sker en avvikelse från planerad betalning. Klarna har ju ingen "levande" kundtjänst, hoppas någon som "har hand omet" läser detta och stoppar onödiga utskick.
Skrev om Klarna bank AB Bekräftad företagssida