Upplevde till en början att Stefan var väldigt trevlig och han framförde sig sjölv som väldigt duktig och var inte blyg med att han var dyr att anlita. Dock upplevde vi brist på kommunikation och färklaring av diverse saker samt problemlösningsorientering. Vi tappade även förtroende när han missade att lägga ut en visningstid vilket vi själva fick reda på en timme innan visningen av en slump. Visningstiden syntes inte på hemnet och när vi ringde Stefan ljög han om anledningen och sa att det var en bugg i systemet. Plötsligt låg visningstiden uppe när vi pratade med honom i telefon. Vi ringde till hemnet som kunde se i sin historik att visningstiden lades upp av Stefan samma minut som vi pratade med honom på telefon. Vi hade då lämnat iväg vår hund, gått hem tidigare från jobbet, köpt blommor och städat i flera timmar. Det är okej att göra fel men då får man stå upp för det och be om ursäkt och eventuellt kompensera på något sätt, inte försöka få det att se ut som en "bugg" i systemet. Vi tänkte sedan säga upp Stefan men lät honom ha ytterligare en visning innan vi sa upp honom. Han fick då en kund som skambudade. Jag upplever inte att han jobbade för att få upp budet då han gav oss argument till som var helt ologiska. Vi upplevde att han endast ville kränga iväg lägenheten för att få sitt arvode, det hördes på sättet han pratade med oss och dem argument han gav oss. Tråkigt att mäklaren jobbar för sitt eget intresse och inte värnar om sitt uppdrag där man bör arbeta för kunden. Vi förstår att marknaden är extremt tuff i nuläget men då behöver man vara driven, engagerad och nytänkande vilket Stefan inte var. Den mäklare vi skulle byta till gav flera förslag på hur vi kunde försöka göra, tex jobba med fotograferingen såsom att ta bilder i skymning/solnedgång då utsikten är vacker från lägenheten, men inga liknande förslag fick vi från Stefan. Stefan är trevlig men vi hade tyvärr önskat mer från honom.
Sålde en bostadsrätt med hjälp av Stefan Engroos, en del av Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka Verifierat företag
Riksten
Svar från Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
Hej Sofie,
Tråkigt att du inte var nöjd med vårt samarbete, kundnöjdhet är extremt viktigt för mig och jag får uteslutande bra betyg av mina kunder. Jag tar gärna ett möte för att ta del av dina upplevelser. Du är välkommen att kontakta mig.
Med vänliga hälsningar Stefan Engroos