Jag rekommenderar inte Flyttella alls till någon. Vi beställde flyttstädning (bara kök och badrum). De lovade att komma klockan 8 på morgonen och att arbetet skulle vara klart till klockan 12-13. I slutändan började de ringa mig vid 13:30 och berättade att köket och badrummet var väldigt smutsiga, särskilt bakom spisen och badkaret. De sa att de behöver lägga till ytterligare 5 timmar till för städning. Ja, bakom spisen och badet var det smutsigare än vanligt, men erbjuder ni städning vid en flytt eller vill ni bara komma och damma i lägenheten? Det är också oklart varför de började ringa fem timmar efter den planerade städningen. Jag misstänker att detta företag avsiktligt erbjuder ett lågt pris för att sedan höja det i verkligheten. De har en sådan taktik för att lura kunder. Förresten städade både jag och min man köket och badrummet utan problem på tre timmar.
Skrev om Flyttella AB Verifierat företag
Svar från Flyttella AB
Hej Marija och tack för ditt omdöme.
Vi förstår att du är missnöjd med flyttstädningen och vi beklagar om förväntningarna inte matchade din upplevelse. Enligt vår orderbekräftelse skulle flyttstädningen utföras den 28 mars 2025, med en flexibilitet på +/- 1 dag, och vi hade nycklarna till bostaden hos oss på kontoret. Bostaden var också 20 kvm, vilket vi hade noterat.
Vi vill också påpeka att vi inte har någon skriftlig information om att endast kök, badrum och fönster skulle städas, utan vår offert gäller för en flyttstädning av hela bostaden i normalt skick. Om bostaden kräver sanering eller omfattande rengöring utöver det normala, är det kundens ansvar att informera oss om detta i förväg.
När det gäller vårt fast pris så baseras det på normala förhållanden och vi kontrollerar alltid att alla parter är överens om omfattningen av arbetet. Vi vill också förtydliga att vi gärna kontaktar våra kunder om det skulle uppstå några förändringar eller behov av extra tid för städningen, och vi rekommenderar att alla detaljer dubbelkollas för att undvika missförstånd i framtiden.
Vi rekommenderar dig att noggrant läsa igenom orderbekräftelsen och att vid nästa tillfälle informera företaget korrekt om eventuella specifika behov. Det är lätt att skriva ett vilseledande omdöme, men för att undvika sådana situationer framöver är det viktigt att både kund och företag är tydliga och noggranna.
Vi hoppas att detta klargör situationen och tackar för din feedback.
Med vänlig hälsning,
Flyttella teamet