Skrev om ICA Försäkring AB Bekräftad företagssida
Förväntade mig lite mer trygghet av en hemförsäkring. Jag blev nekad ersättning två gånger för ett uppenbart försäkringsärende (glasögon som gått sönder vid en olycka), innan jag till slut fick rätt – först efter omprövning. Det tog tid och krävde en hel del energi. När ersättningen väl kom blev jag ytterligare besviken: 40 % åldersavdrag på glasögon som bara var två år gamla, plus självrisk. Från ett inköpspris på 8800 kr slutade det med 3700 kr i ersättning. Det känns ärligt talat mer som ett skämt än ett skydd. Trevlig ton i kontakten – men det väger inte upp den totala upplevelsen.
Svar från ICA Försäkring AB
Hej Dejvi!
Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi förstår att det kan vara frustrerande när en ersättning inte blir som förväntat, särskilt efter en omprövning. Vi beklagar att du inte kände att tryggheten var tillräcklig och att processen dragit ut på tiden.
Har du funderingar kring hur ditt ärende har bedömts rekommenderar jag att du kontaktar vår skadeavdelning.
Önskar dig en fin dag! / Hanna
ICA Försäkring