Jag beställde ett externt ljudkort online. Trist nog fanns inte varan i Sverige så det skulle va ca fyra veckors leveranstid. Priset var ändå ca 1000kr lägre än hos någon annan så jag valde att beställa kortet i alla fall. Över en vecka tidigare fick jag mitt paket, framkört ända till dörren. När jag packade upp ljudkortet visade det sig att strömadaptern till kortet hade engelsk kontakt vilket gjorde att jag inte kunde koppla in det. Jag ringde kundtjänst och förklarade mitt ärende. Jag fick beskedet att dom inte hade några lösa delar till kortet ifråga, istället tyckte dom att jag skulle kolla med någon lokal butik om det fanns strömadapter att få tag på så skulle dom stå för den kostnaden. Sagt och gjort, teknikmagasinet hade en adapter för 299kr. Jag meddelade kundtjänst det och två dagar senare fann dom 299kr insatta på det betalkort jag hade använt för att betala kortet. Klockren service, kommer lätt att handla där fler gånger.
Skrev om Apple AB