Absolut sämsta jag varit med om. Välj aldrig vimla. Välj hallon eller vad som helst utom vimla. Har flyttat tillbaka till sverige efter 3 år studier utomlands (är alltså född, uppvuxen svensk medborgare) och när jag nu ska flytta hem KRÄVER vimla att jag ska ha varit folkbokförd i 6 månader eller lönespecifikation. Det går inte då jag börjar jobba i januari (december nu). Fruktansvärt dålig och rasistiskt för vi vet vilka de vill hålla utanför.
Vimla!
27 omdömen om Vimla!
"Vimla.de" är min tipslänk. Du får 10:- billigare varje månad så länge personen som tipsa dig inte byter abonnemang. Vilket det inte finns något risk för mig att göra då jag snart har det gratis. Anledningar att skaffa vimla: Osurfad surf sparas. Ingen bindningstid. Du kan behålla ditt telefonummer. Telenorsnät ansätt det bästa. Tipsa om Vimla - få rabatt! (Vimla.de) 201604301829335541
Kundtjänst svår att nå, otydliga/röriga fakturor, inkommande mobilsamtal som inte når fram (har inte förstått att det berodde på Vimla förrän nu), surf som ”försvann”. —— Vimla sände, utan någon förklaring, tillbaka min inbetalning i form av en ”check” att lösa in i affär. Jag hade kopierat de siffror som stod i fakturan i mailet (som jag brukar göra), och betalat via bankkontot. Checken kostade 69:- att lösa in. Betalade en andra gång genom att krångla mig in i labyrinten på ”mina sidor” och swisha beloppet. Fakturan...
OK inom Sverige. Katastrof om man åker utomlands. Surfa på Åland funkade inte. Inte heller i Borgå. I Tyskland tog det ett dygn innan det gick surfa.
Har haft Vimla i flera år nu och jag är mkt nöjd. Deras support mkt bra. Får oftast svar inom ett par dagar. 👍👍👍
Total katastrof för mig. Intressant att andra haft en bättre upplevelse. Samtal kommer inte fram och visas inte som missade samtal. Vänner mejlar och undrar varför jag inte går att nå. Ej stabilt internet. 2 av 3 gånger funkar det inte att skicka mms. 9 av 10 gånger jag försöker logga in på deras sida kommer jag inte in pga problem med bankid. Har inte problem med bankid någon annanstans. Supportärenden har avskrivits när jag inte hört av mig inom 5 dagar, eftersom jag inte kommit in på sidan där all support sker. ...
Sveriges sämsta kundtjänst. Finns inget telefonnummer så man kan ringa kundtjänst. Chaten tar för lång tid och ibland så blir man utkastad från den och får börja om… Lovar att hjälpa till men gör inget… Så en varning, ta ett abonnemang som har ett telefonnummer till kundtjänst…
VARNING! Det är heeeelt omöjligt att komma i kontakt med kundservice om något strular. De supporterar ej med abonnemangsflytt heller.
Väldigt nöjd ! Bra erbjudanden och har alltid täckning ! Få 75% rabatt i hela 5 månader + 10 kr rabatt varje månad via denna länk: https://vimla.se/?202009081919358255
Grymt bra och okomplicerat. Bytte för att jag blev förbannad på Telias kundtjänst. Har haft tele2 tidigare och hade samma problem med deras kundtjänst. Vimla har onlinelinekundtjänst och det funkar bättre än att sitta i evighetslånga telefonköer. Plus för att de ligger i telenors nät när man är i fjällen, att man byter surfmängd i appen utan fördröjning och att surfen sparas. Hitta en rabattkod här när jag startade mitt abonnemang och har fortfarande kvar den. Här är min rabattkod till dig. Ger oss vardera 10kr i månaden....
Man stöder inte wifi-samtal och det talar man inte om förrän man frågar. Det betyder att man måste ha mobiltäckning även inomhus. Skärp er eller lägg ner.
Har haft Vimla ett tag. Tycker att täckningen bra. Enkel och problemfri service med Vimla. Stor fördel att surfen blir kvar varje månad! Använd gärna min länk så får du 10 kr rabatt per månad så länge du har abonnemang, ( rabatten få vi båda, win och win). Här är länken för 10 kr rabatt per månad: vimla.se/?202212130951207341
Allt har rullat på finfint och jag fick strålande hjälp i chatten när jag undrade hur jag flyttade över mitt nummer. Tack! MVH En nöjd kund
Väldigt bra och snabb service! Kund sedan 1 år tillbaks och har aldrig varit nöjdare.
Jag är en nöjd kund. Inget krångel, god service samt en prisvärd aktör enligt mig.
Supernöjd med min upplevelse av Vimla. Allt från kundbemötning till pris och funktion är toppen. Stark rek.
Riktigt uselt beskriver inte hur dåligt detta är. Har blivit debiterad fler a tusentals kronor för tjänster som ej beställts och trots att betaltjänster är avstängda!! Vimla är en helt oseriös telefonleverantör som ej har en ordentlig support utan endast en usel chattfunktion där de knappt är villiga att hjälpa till. PASSA ER FÖR DETTA LURERI
Bra och prisvärt. Fungerar även här uppe i norr. Använd den här länken så får du 10kr rabatt på din faktura. Alltså varje faktura, inte bara första vid registrering. Ha de gött! www.vimla.se/?201802091602580425
Har haft vimla i snart 7 år och är jättenöjd! Alltid bra täckning och aldrig några problem.
Mycket nöjda. Går under telenors nät, så alltid bra täckning för oss, och mycket prisvärt. Precis som de ska va. https://vimla.se/?202202110802058139 Följ denna länk för att få 10:-/rabatt varje månad.
Sveriges sämsta kundtjänst VARNING
Mycket bra! Fungerar utmärkt för mina behov. Använd gärna min tipslänk för 10 kronor rabatt i månaden. https://vimla.se/?202207131738578432
Ärendenummer:1169903(1170244). Jag gör en felanmälan då det överhuvudtaget inte går att ringa/ta emot samtal från mitt hem eller i mitt närområde. "Kundtjänst" ger mig test-uppgifter som jag gör och levererar men inget händer. "Kundtjänst ger mig sedan ännu fler uppgifter med testringningar som jag levererar. Amanda skickar då efter några dagar mail där hon betraktar ärendet löst ??? Jag skickar då en skärmdump på det mail jag skickat med testringningar jag gjort, ingen respons. Det är med glädje jag vänder Vimla...
Efter att jag och min familj har haft flera abonnemang hos Vimla under flera års tid skickar de plötsligt i maj en bluffaktura på 850 kr mot ett av abonnemangen. Efter att ha mejlat fram och tillbaka med supporten påstår Vimla att detta beror på kostnader som uppstått från januari till april för en tjänst som ett annat företag debiterat dem (dvs. de lägger kostnaderna på fakturan flera månader efter att den skulle ha uppstått). Det företag de hänvisar till (NTH, som livnär sig på att skicka godtyckliga betalningar mot mobilnummer)...
Mycket svårt att hitta organisationsnummer och företagsinformation på hemsidan.
Riktigt nöjd med vimla! Jag skaffade vimla och fick 50% i fyra månader. Underbar chattsupport och riktigt bra täckning då de använder telenors nät. Beställ via min tipslänk nedan så får både du och jag 10 kr rabatt varje månad sålänge du har kvar abonnemanget, och dessutom 50% i 4 månader! :) https://vimla.se/?201905070946041726
Måste bara tipsa Er alla om mobiloperatören VIMLA. Helt suveränt att man tex kan sänka sin månadskostnad till 0 kr. Kolla in här och bli inspirerad 😁😁. Suverän support!! Kopiera följande länk till deras hemsida. Alla borde ha VIMLA. https://vimla.se/?201511151837047017