Sämsta upplevelse med kundtjänst. Valde två gånger att de skulle ringa tillbaka, vilket innebar att när kundtjänsten ringde tillbaka, la de på innan man hann svara. Tredje gången valde jag att stanna kvar i kö men efter en halv timmes köande blev samtalet avbrutet när jag hade kommit till köplats två.
Bahnhof AB (publ)
132 omdömen om Bahnhof AB (publ)
Omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst, försöker man ringa lägger de på direkt, och svarar inte på email om tekniska problem som kommer och går i deras nät. Som kund blir man lämnad i sticket med sitt problem. Kan varmt rekommendera privatpersoner och brf att INTE välja Bahnhof, välj någon av konkurrenterna de är billigare, bättre och svarar på frågor från kunderna.
Bör undvikas. Riktiga gangster beträffande pengar. Jag sökte olika bredbandstjänster på Sundbyberg stadsnät för vår framtida flytt. Två månader senare fick jag faktura som om jag hade beställt tjänster. Vi far fortfarande inte flyttat. Gick inte att maila eller chata (chat nominellt finns men är hela tiden avstängd) utan ska man sitta i långa telefonkö. Det gällde adress jag inte bo på eller har tillgång till. Fick ingen beställningsbekräftelse (kundtjänster hävdar att det bör ha kommit på sms och e-mail men jag fick inget)....
Upptäcker efter 21 år som kund att jag blivit blåst på 8.300-20.000 kr av Bahnhof. Via vår brf (400 hushåll) och Akalla Husby Nätort med 1.000 tal ytterligare hushåll måste vi använda Bahnhof. Upptäckte av en tillfällighet att min son som bor i samma brf betalar mindre för sitt bredband 100/100 än jag för mitt 10/10!!! Under de 8 år jag kan gå bakåt till (jämföra min o sonens räkningar) har de överdebiterat mig runt drygt 1000kr/mån dvs de har blåst mig på 8.300kr!!!! Misstänker att övriga 13 år har jag betalat för...
Absolut bästa ISP:n. Lösningsorienterade och hjälpsamma när det kommer till att se över möjligheter att installera fiber i BRF:er. Har installerat fiber till två BRF:er och det har gått smidigt båda gångerna, fått bra stöttning och väldigt fördelaktiga priser. Därefter haft Bahnhof i villa, där var det redan installerat och det fungerade suveränt, dock ganska hög månadsavgift. Fördelen är tjänster med fasta adresser och bra bandbredd, upptid, samt latens. Önskar att hemsidor där en kan söka efter bostäder hade ett sökfilter...
Har under en längre tid haft problem med Wi-Fi som är 100/mbit istället för 1000/mbit som jag betalar för. Kundtjänsten tar cirka en till 1-3 timmar att få tag på, sen ringer de inte upp på avtalad tid för att göra deras test. Sen ber dom mig göra ett nytt test, jag ska maila dom när jag kopplat in en ny sladd. Men Banhof svarar inte på mail. Kundbemötandet är katastrofalt från deras kundtjänst.
Tråkigt bemötande av kundsupport Tråkigt bemötande av kundsupport, jag förstår att det kan vara svårt att bemöta problemet jag hade då föreningen precis upphandlat nytt centralt avtal och jag precis starta igång med dem. Ett avtal är ett avtal men att vissa en god attitude till frågeställningen och de förslag på lösning som jag föreslog bidrar till en tråkig upplevelse av dem. Kund i 12 dagar.
Satt i telefonkö till teknisk support 2 timmar och 31 minuter utan att komma fram. Har flyttat till en brf som är bunden till Bahnhof. Första killen i kundtjänst sa att det ska fungera med vilken router somhelst, men kopplade mig till teknisk support när jag frågade hur, och efter 2 timmar och 31 minuter var jag på plats 1 av ursprungliga 31, då kopplades jag bort.
Usel uppkoppling och en undermålig kundtjänst. Har suttit i timmar i support utan komma fram.
Botten, svarar ej på Mail, timmavis väntetid i telefon, kopplar bort samtal om man kommer fram. En kundtjänst som inte är värd namnet.
VARNING!! BYT INTE TILL BAHNHOF!! Är mitt uppe i byte från Telia till Bahnhof. Det skulle ta 1-2 månader. Det har nu gått över 2 månader. Börjar tvivla på att företaget ens existerar?!? De är HELT OMLÖJLIGA ATT FÅ TAG PÅ. Har mailat 62 ggr nu på en vecka, ringt (kopplas ner efter 30 min i kö), samt försökt m chatten där jag efter 20 min som nr 1 i kö fick veta att de inget kunde göra. Det går inte att få tag på dem o jag står helt utan internet! Lagt massvis med timmar på detta! Nu blir det ARN!
De skickar fakturor med avgift som inte är avtalad. Kundtjänst kan inte förklara och påstår att det bara är så. Bara betala fakturan och sen byta leverantör fort som bara den. Ta ej denna leverantör
Riktig dålig kundservice och bredband som ALDRIG fungerar.
Har väntat i telefonkö i tre timmar för att komma i kontakt med Bahnhof för att få hjälp med flytt till ny adress. Sedan råkade jag av misstag trycka på fel knapp på telefonen och samtalet försvann. Urusel service!!!!
De är otroliga! Försökt komma i kontakt med de i 2 veckor nu och inte lyckats! Jag beställt villafiber med start 21/6 och såklart avslutats min tidigare tjänst efter 20/6. Jag fortfarande inte har fått utrustningen, tjänst är inte aktiverad. Och ingen information! Jag slösat vet inte hur många dyrbara arbetstimmar för att komma i kontakt med de. Skickat mail och aldrig fått svar. Suttit lpnga perioder i chatten, i telefonköer och INGET! Återkommer med nytt omdöme med fler detaljer
Man sitter fast i telekö samma plats i över 30min helt sjukt dåligt bemötande mot kund men de vill väl som alla bara skiter i kunden sålänge man betalar dem.
Värdelös kundservice som tar flera timmar att komma i kontakt med. Jag betalar för att få 500mbs men har aldrig kommit över 90mbs när jag hade Telia innan så va jag hela tiden uppe strax under 500mbs. Jag har köpt deras värdelösa router för 1100:- som jag ej får reklamera ihop med abonnemanget. Pengar i sjön bara. Skaffa INTE Bahnhof, det va ett stort misstag.
‼️AKTA ER‼️ De skickar fejk fakturor och när man ringer och förklarar matematiken för dom och varför de fakturerar för mycket vägrar de erkänna och blir dryga. Sen efter jag sa upp mitt avtal skickar de mejl som en hund och vill skicka tillbaka mina pengar. Undvik och skaffa någon annan leverantör.
Tyvärr total katastrof för min del. Valde att byta från Telia till Bahnhof. Telia kopplades bort på utsatt datum men Bahnhof misslyckades med sin del och jag har nu efter över en vecka inte internet trots att jag fortfarande har Telia aktivt men detta kan jag ju inte använda då Bahnhof kopplade bort det. Har haft kontakten med support i princip varje dag med 1 timmes väntetid och där verkar det kaos, ingen koll på tidigare anmälan, ingen koll på vad som är gjort eller planeras. Ingen tid för när det kan vara löst.
Usel kundservice då uppkopplingen började strula. Har stått utan nu i en vecka och varje gång man försöker med chat och telefonsupport så är det 1-2 timmars väntetid och ingen som kan lösa problemet. Uselt, undvik om du behöver support!
Riktigt skräpföretag, skulle byta från Telia Öppenfiber till Bahnhofs egna villanät... och ingenting fungerar. De bara kläcker ur sig nya datum hela tiden då det ska åtgärdas, men inget händer. Får känslan av supportpersonalen säger vad som helst för att kunna avsluta samtalet. Resultatet är att vi stått utan ordentligt internet i nära en månad nu, och precis noll information om när, och om, något kommer göras. Kan inte byta tillbaka till Telia Öppenfiber heller för det har de ju kopplat ur. Så tack, Bahnhof. Tack för ingenting.
Banhof har kopplat ur vårt aktiva Telia abonnemang trots att de meddelat försening. De vägrar dock att räta till misstaget de gjort och kan inte leverera själva på grund av hårdvaru försening. Ingen har mandat att göra ngt. Man blir runt kopplad bortkopplad tjafsad med och rent ut sagt ljugen för. För att inte tala om när person nu 7 idag säger åt mig att inte låta arg för då skulle hon lägga på. Observera att det tar i genomsnitt 1 till 1,5 halv timme att komma fram... varje gång Har nu lagt 3 dagar på att försöka få dem...
Var mycket försiktig när du gör ett avtal med Bahnhof!! Jag har haft problem med mitt Bahnhof-internet i flera månader nu. Det stänger av sig självt i några minuter, är väldigt svagt, och idag fungerade inte alls i 4 timmar . Jag kopplade min dator direkt till routern med en kabel, men det hjälpte inte. Sedan ringde jag Bahnhof och efter en väntetid på 40 minuter med operatören och ytterligare 20 minuter av tester, konstaterades det att felet inte ligger hemma hos mig. Jag sa att det är bra, vi vet var felet ligger, kan...
Tekniker kommer och tar sönder din fiber så måste man stå flera dagar utan internet. 16 dagar nu och går inte en enda dag utan att internet försvinner i minst 10min. När man ringer service så får man inte hjälp förrän den som står på abonnenten verifierar sig.
Hade ett avtal på 12 månader för 389kr/månad för bredband. Efter ett halvår höjde de priset till 449kr och sa att avtalet inte längre gäller på grund av prishöjningarna då kampanjen inte hade någon "bindningstid" så gäller inte alla de 12 månaderna samma pris. Riktigt oseriöst, skamligt och fult då dom ändrar avtal hur dom vill, när dom vill. Rekommenderar starkt att gå till någon annan leverantör.
När vi sa upp bredband hos Bahnhof så kom vi överens om att sista sagen med Bahnhof skulle vara den 27 mars 2024 dvs att vi skulle ha Bahnhof till och med 27 mars 2024. På mina sidor står det att bredbandtjänsten är aktiv till och med 27 mars 2024. Bredbandet slutade fungera natten mellan 26 och 27 mars. Jag ringer o då säger Bahnhof att tjänsten är uppsagd o till och med datumet 27 mars inte betyder hela dagen och att om vi vill aktivera tjänsten igen så ska vi betala 249kr. Det är väldigt dåligt av Bahnhof som inte håller...
När de gäller bredband så tycket jag att Bahnhof är ett väldigt dåligt företag spm inte bryr sig ett dugg om sina kunder. Jag har flera gånger under ett år blivit utan internet när deras utrustning gått sönder. Det har tagit lång tid att laga och det är svårt att få tag på deras support. När jag ringt supporten har jag ibland fått vänta 1 timme. För att sen prata med en som talar om för mig att det inte finns några störningar i mitt internet. Men på allvar jag sitter väl inte i telefon i 1 timme och väntar för att jag tycker...
Jag har varit lojal kund till Bahnhof i tio år och har alltid värdesatt både deras inställning till integritet, men också deras duktiga kundtjänst. Jag har till o med varit så nöjd att jag haft två abonnemang hos dem. Men nu verkar något radikalt ha hänt! I december blev vi av med anslutningen i nära tre veckor. Först berodde det på en avgrävd fiberkabel, vilket ligger utanför deras kontroll. Det tog en vecka att åtgärda. Men när abonnemanget skulle återanslutas, då gjorde den tekniska supporten fel och orsakade ytterligare...
Sveriges absolut girigaste företag med den absolut sämsta kundservicen du kan tänka dig. Äldre kunder på Bahnhof betalar mer än vad nya gör, de är också väldigt snabba med att skicka ut prishöjningar oavsett om man betalar mer än vad man ska. De skickar till och med ut prishöjningar retroaktivt om man betalar varje kvartal. Allt det här borde vara olagligt.
Lång text, men den hade nog varit längre om jag hade skrivit den direkt när det var färskt. Jag har från att ha varit en "fanboy" till Bahnhof gått till "never again", hur det gick till framgår från nedanstående text. Jag flyttade i september och kollade då vad jag hade för alternativ med bredbandsuppkopplingen till den nya adressen. Bahnhof var ett önskemål och förstahandsvalet för mig då. Sökte på nätet och frågade den nya hyresvärden men fick lite blandad info ang. detta så jag ringde till slut Bahnhof för att se vad...
Absolute worst internet provider in Sweden. Avoid at all cost. Only send bills, no service, impossible to cancel.
Worst company I've ever been in contact with. Internet broke down. First they blame me for causing it and threaten to make me pay for any services. They don't fix it for several weeks. They take no responsibility to repay to me, nor the society where I live. They won't pay for any extra fees that this have caused. They also have the wrong date to have "fixed" the problem, so even if I manage to finally get some repayment, it won't be for the entire period. Furthermore they are very slow at replying when calling their customer...
Min BRF bestämde sig plötsligt våren 2023 för att vi skulle byta bredbandsleverantör och därmed behövde jag beställa TV från Bahnhof också. Boxen funkade inte och jag startade om, testade kablar och ville sedan felanmäla. Deras dåliga hemsida för felanmälan kunde dock inte registrera just mitt då jag bara fick fram en orange skärm. Jag mejlade kundtjänsten och fick veta att jag skulle byta kablar. Jag svarade att det hade jag testat och så hörde jag inget mer. Jag var sedan iväg på sommarlov och när jag kom tillbaka kontaktade...
I am writing this review out of sheer frustration and disappointment with the support services provided by Bahnhof. As an experienced computer technician, I am well-versed in troubleshooting and resolving technical issues. However, my recent experiences with Bahnhof's support have been nothing short of exasperating. On September 12th, 2023, I reached out to your support team regarding an internet outage, which was eerily similar to the issue we faced in July. Despite having conducted extensive troubleshooting on my end...
Otroligt dåligt kundbemötande och kundservice. Deras telefonkö är otroligt lång och man kan vara först i kön i över 30 minuter, kommunikation mellan dess olika avdelningar är ett skämt. Efter att varit utan internet i flera veckor och behövt spendera 240 KR ur egen ficka så tycker dom en kompensation på 225 kr är rimligt. Istället för att vara tillmötesgående och ge en kompensation som inte är ett hån, så blev dom istället en tidigare trogen kund fattigare.
Har i skrivande stund suttit 1 timme och 45 minuter i kö bara för att ta bort publikt IP på ett abonnemang. Av denna tid har jag fått en röst som säger "Du är nu först i kön" i 30 minuter. 30 MINUTER FÖRST I KÖN!!?? Skamligt Bahnhof!
Håller inte sina avtal, debiterar för mycket, omöjlig att komma i kontakt med. En riktigt usel kundstjänst som bara vill sko sig på dig. Avråder bestämt från dessa skojare!
Blev debiterad från dagen jag beställde det istället för dagen jag beställde till, det var mer än en månad extra jag fick betala (jag var varken skriven på adressen eller enligt bostadskontrakt inflyttad).Kundservice rentav ljuger om att det och hävdar att de ska stryka fakturan, sen får man påminnelseavgift om det, ringer återigen kundservice som då hävdar att jag ska betala. Ursinnigt kassa på att säga upp abonnemanget; bad om nästa månad ut, med förtydligat från dem att det tar slut den sista i månaden 23:59. Istället...
Har haft Bahnhof sedan 2016, varit supernöjd. Inte dyrt, erbjöd ett alternativ som var fullgott för mig (30/10). Upptäcker idag att de förra året i maj tog bort den här tjänsten, och då utan att informera har bytt över mig på 100/10 (vilket är mer än jag behöver), tagit betalt för detta 249 kr/mån. Nu när jag kollar vad det kostar via hemsidan är det 199kr/mån för 100/10, och 249 kr/mån för 100/100. Trots detta har jag inte följt med vid en sänkning från 249 till 199, trots att det är deras pris för tjänsten jag har. Vid...
Bytte till Bahnhof Villafiber för några veckor sen och har nu varit i en Berg- och dalbana av dåliga upplevelser. jag har fått faktura med felaktiga belopp och fått pratat flera gånger med dem om det och problemet kvarstår. När fibret skulle kopplas över så hade de inte avslutat mitt nuvarande fibernät (via dem) och blev utan internet nu i 5 dagar och ska vänta 7 dagar till att en tekniker ska titta på problemet. jag har suttit flera timmar i kötider att få hjälp och hjälpen i kundtjänst har inte hjälpt/gjort någon skillnad....
Håller inte sina avtal, omöjliga att få kontakt med. Chatten är aldrig bemannad, mailen kontrolleras inte förrän efter påtryckning via telefon, och via telefon ska de "ringa upp" vilket de aldrig gör. Kommer se mig om efter annan leverantör. Rekommenderas INTE!
Höjde priset på abonnemanget efter en månad. En tid senare ser jag att de erbjuder det ursprungliga priset till nya kunder. Inte seriöst.
Sämst på ungefär allt! Undvik denna leverantör. Oseriös, oärlig och tar ca en dag i olika telefonköer för att säga upp!
Efter många år som nöjd kund har företaget börjat skicka bluffakturor (!) på höga belopp som jag som kund måste sitta i tel-kö i flera timmar (!) för att ens få TALA om! En som svarade lade på luren utan att ge hjälp. Usch! SÄMST!!!!
Supporten är under all kritik, snart uppe i tre veckor utan internet och supporttekniker efter supporttekniker skickar oss bara vidare och ska ”lyfta ärendet” och absolut ingenting händer. Ingen i högre ställning som vill prata med oss heller även om teknikern i telefon försökte.
Trodde bättre om Bahnhof som hade "sveriges nöjdaste kunder" de borde titta in här. Apdyr router på tusen kronor som jag betalat för direkt, som jag därefter får "betala av" varje månad ( är inte gjord av pengar) konstigt svar av kundtjänst..nåväl därefter får jag några konstiga avgifter DÄR känner man som kund sig lite lurad, fyfan vad mycket stålat som gått åt! inget av dessa avgifter förstog jag skulle vara med heller. Nu blir det att byta till Boxer eller något annat lite billigare. Ni som tänker skaffa bredband...
Bahnhof hade servicearbete den 21 juni i år, idag den 30 juni har vårt internet fortfarande inte kommit tillbaka. Enligt deras Kundsupport så felsöker just nu deras "nätverksexperter" problemet. Jag får ingen återkoppling via mejl trots att jag bett om det. Det är ingen som har ringt upp och bett mig utföra omstarter av vår utrustning, dvs göra en gemensam felsökning. Jag förstår inte att de kan kallas "experter", möjligtvis är de experter på att rycka på axlarna och klia sig huvudet... Jag ska bara sitta och vänta...
Bahnhofs kundservice har just nu en telefonkö och jag fick vänta 2 timmar och 13 minuter för att kunna fråga om de stödjer IPv6. Det är riktigt uselt Bahnhof.
Har en historik med Bahnhof och vart en väldigt nöjd kund i 10 år. Minns från den tiden att man fick mailsvar på typ 30sekunder med en tekniker när det inte fungerade. De mailade tidigare idag ut en info om kommande prisjustering. Den andra på ett år. Så på ett år har nu priset för samma tjänst ökat med 19%. När övriga operatörer ligger billigare. I mailet stod det så fint att om man hade några frågor om höjningen var man varmt välkommen att kontakta deras chatt. Vilket jag gjorde. Nu efter 7h i chatten och...
Jag byter nu till Tele2 p.g.a. datakort i samband med mobil telefoni. Men vill ändå passa på att tacka Bahnhof, utmärkt bredband kvalitet och noll krångel om man behöver något. Även uppsägningen via telefon tog bara 30 sekunder, har aldrig tidigare upplevt att man slipper tjat när man säger upp sig. Tack for det!