"Jag beställde vin från Best och wow, vilken fantastisk leveransupplevelse! Först skulle de komma i fredags mellan 17-22, så jag satte mig och njöt av att vänta i flera timmar. När det äntligen var min tur, så drog chauffören bara. Nytt försök, den här gången kom han men vände och drog och kom sen tillbaka efter 15minuter, som om han hade glömt något viktigt. Jag menar, vem behöver vin när man har så spännande leveransäventyr? Best, ni har verkligen en unik service!"
Best Transport Stockholm
156 omdömen om Best Transport Stockholm
Kort och gott, använd inte Best hemleverans när ni beställer online. Förarna här i Stockholm verkar ha satt i system att göra allt för att inte behöva gå upp till dörren när de levererar till lägenhetshus. De ringer istället och ber kunden komma ner trots att portkod, våning och namn på dörren är specifierat i appen /ordern. Missar du att svara markeras ordern som misslyckad, skickar en bild på porten och hävdar att portkoden inte funkar. Vilket är direkt lögn då jag varje gång gått ner och dubbelkollat inte något är fel....
Snabb leverans 👍👍👍👍👍 Är mycket nöjd
Jag tycker att det bästa vore om detta fraktbolag togs bort som leverans alternativ då man beställer grejer. 4 ggr av 5 har dom inte ens lyckats att leverera den dagen som du valt leverans, alltid försenade!! Riktiga skojare!
Fantastiskt vacker bukett! Trots lite väntan var det en mycket bra upplevelse! Otroligt väl förpackning så allt var perfekt!
Sämsta frakt bolag! Välj aldrig hemleverans mellan 17-22 om det finns som val av leverans vid beställning hos din e-handlare. Har haft flertal gånger med Best att göra för hemleverans mellan 17-22 och aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, 10 av 10 gånger har leveransen inte dykt upp. Vi behöver inte äns gå in på att tiden inte överstämmer, leveransen den dagen uteblir. Får till svars att det kommer dagen efter men det händer inte heller. Utan leveransen kommer om du har tur 3 dagar efter första bekräftelsen. Vill...
Jag valde expressleverans och betalade extra för att få leverans dagen efter. Den blev uppskjuten två gånger så det tog tre dagar.
Opålitligt företag som inte tar ansvar alls och skyller ifrån sig på kund. Haft flertalet struliga leveranser senaste året. Idag körde budet rakt förbi mig utan att stanna. Det var 8e dagen som de misslyckats med samma paket. Undvik det här företaget.
Absolutely horrid delivery service. On every single level of the company it seems broken. You get a day for the delivery, you have to arbitrarily wait from 17 to 22, they'll give you a preliminary time and they will without fail keep pushing it back until it's past 22 and send a message saying "maybe" they'll be late even when you can see on the tracker the driver has long since stopped driving your way. If you're lucky you'll get it the next day after going through the process again. Costumer service is just a facade...
Världelös hantering av min försändelse. Skulle levereras igår, sköts upp till idag. Stod enligt uppgift att det var en leverans kvar innan mig och sen får jag sms om att den är uppskjuten till måndag. Fick ingen större hjälp av kundservice.
U S E L T!!!! Ljuger om att de försökt leverera men ingen varit hemma, jag sitter och väntar och har tvn på mute för att höra dörrklockan men ingen kommer.. sen får jag sms att ingen varit hemma.. vid chatkontakt upprepar en robot samma svar åter och återigen som en papegoja.. misslyckad leverans då ej någon öppnat... är så arg nu.. en stor fet NOLLA till BEST TRANSPORT och kommer aldrig mer handla av företag som anlitar dem!!
Varför vi betalar extra ändå kommer nästa dag.
Katastrof! 4 dagar försenad leverans! Nu var dom äntligen påväg, 21:30 får jag ett meddelande att dom är försenade och om dom inte hinner leverera före 23:00, så kommer det levereras dagen efter. 21:58 är det äntligen jag som är "näst på tur"jag ser i appen att dom är i närheten, jag går ut i porten (då den låser 21:00) jag står där och väntar och ser att den vänder utanför min port och åker iväg!! 22:01 kommer ett sms "misslyckad leverans"!?
VARNING! Läs alla omdömen innan du använder dig av Best Transport Stockholm! Ett ytterst oseriöst företag. Min syster beställde sin medicin med hemleverans. En mycket viktig medicin som tyvärr endast levereras hem med just Best. Den har fortfarande inte dykt upp - 5 dagar efter förväntad tid. I kontakt med "kundsupporten" (som jag tror är en och samma människa som skriver samma svar till alla) - så får man som sagt bara standardsvar. Har skärmdumpar av chattarna. "Just nu finns det en stor efterfrågan på våra hemleveranser...
Jag väntar på en leverans från Apotea som skulle anlänt mellan klockan 17:00 - 22:00 onsdagen den 14 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade Best Transport som meddelar att det var för många paket att utdela den aktuella dagen men dem försäkrade att leveransen skulle anlända nästföljande dag, torsdagen den 15 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade åter Best Transport som under fredagen den 16 augusti 2024 meddelar att paketet är levererat och kvitterat av mottagare varför mitt ärende avslutats. Jag blir förvånad och...
Bokades om pga försening från deras sida och jag meddelade att den nya tiden inte passar. Medarbetaren på BEST var dryg och gav fel information.Servicen var urusel.
Levererade på fel ställe. Jag bor på 11a och hade skrivit det, men det hittade inte chauffören så hem lämnade av paketet på en annan gata, nummer 11. Aldrig mer!
Nej tack, aldrig mer! Har bokat om annat kul två gånger i rad nu bara för att få ett SMS (som man inte kan svara på) där de säger att det blivit en försening och att de ska återkomma med ny leveransdag. Uruselt!
Ska få saker den 2:a. Blir försenat och byts till 5:e. Då misslyckas leveransen trots att man är hemma. Bild på en ratt. Sen åker sakerna tillbaka till deras terminal och är där på morgonen den 6:e. Men tydligen blir det försenat till den 7:e. Återstår om man ens kommer få sina saker. Jävligt tröttsamt att vara hemma mellan 17-22 och inte boka något annat.
Riktigt uselt bolag när det gäller service och punktlighet. Använd annat bolag. Efter att missat sin leverans hem till mig schemalade de en ny till nästkommande dag. Då lyckades man slarva bort mitt paket och ställde in leverans trots 5h kvar på leveranstiden. Dåligt skött och jag kommer välja andra lösningar/leverantörer framöver
Välj något annat företag om ni har möjlighet! Har väntat två veckor på en leverans. Dom skickar ut sms om att dom skall leverera imorgon mellan 17-22. Sedan avbryter dom leveransen kl. 18. Samma sak har hänt tre gånger nu. Kundtjänst säger bara att dom inte kan göra något. Sämst!
Ett skämt företag! Beställde mediciner som måste ges till barn på kvällen, leveransen skulle ske mellan 17-22 enligt sms som jag fick 12:04. Får ett nytt sms 17:48 att leveransen inte kan ske! Oförskämd dåliga och kommer aldrig välja Best som leverantör igen! Jag hoppas att speciellt apotekskedjor ser över sina rutiner vad gäller Best som leverantör av deras beställningar, speciellt mediciner som kan vara livsviktiga! Mitt råd, UNDVIK Best!
Supernöjd igen, trevlig chaufför och kommer alltid vid tiden som dom sagt👍🤩😀
Sämst kundtjänst bryr sig inte . Det står i appen att din leverans är på tur sedan kör man Bara förbi , dagen efter får jag mess att dom misslyckade att leverera. Kommer alldrig använda dom för leverans nå mer.
Snabbt och bra. Levererade kl 22 på kvällen men det passade bra.
[Fixa Trackingkartan & Route till nästa gång så kanske ni får bättre betyg...] 20240522=Best Transport (Sundsvall). (KÖRS UT AV RIKSBUD AB I SUNDSVALL!) TRACKING PÅ GPS-Kartan fungerade Mycket Dåligt. Trevlig tjej som var bud och körde.. 20240506=Best Transport (Sundsvall). Hade beställt från Apotek Hjärtat. Trevliga chaufförer, men Route är inte bra tilltänkt, senare än utsatt tid.. Mycket nöjd ändå...
Micke dåligt 3 dagar i rad för inte leverans Anlita inte dem mer. Kundtjänst bryr sig inte dem kan inte göra något.
cxxx xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx
Aldrig leverans på utsatt dag. Kanske dagen efter.
Varje gång jag beställt från ett apotek är det samma sak. Ingen leverans den utlovade dagen. Är nu inne på dag tre och fortfarande inget paket. Dom borde heta Sämst istället för Best
Sämsta tänkbara. Dom skyller på att dom inte hittar hit och att dom försökt ringa. Kan du välja annan leverantör så gör det!
Jag tycker synd om chauffören!, han såg olycklig ut när han på bräcklig svenska berättade att han inte hade mitt paket med sig. "Man" hade plockat bort 10 paket" sa han. Han förstod sig inte på porttelefonen, han ringde mitt mob nr så jag fick gå ner till porten ( för att hämta mitt paket trodde jag ) Leveranstiden flyttades fram hela kvällen, men till slut, kl 21.45 kom han äntligen fram, men för att tala om för mig att paketet inte var med. Återstår att se när nästa leverans bokas och om det överhuvudtaget kommer inom...
Levererade till grannen på samma adress. Är dock super nöjd med blombudet och de leverade inom tidsspannet dom skrivit. Rekommenderar verkligen som blombud.
Får sms om att leveransen är ombokad 17.12. Kl 21.39 samma dag får jag två sms om att leveransen är på väg och sen att de har försökt leverera men inte kunnat nå mig. (Var hemma hela kvällen) Nästa leverans blir också ombokad. Får sen veta att den står som prio och kommer att levereras den tredje dagen. Det kommer inget paket den tredje dagen och får heller inte något nytt datum för att paketet är felsorterat. Ingen vet när det kommer att levereras.
Beställde viktig medicin för hemleverans till min 87 åriga mor som har svårt att gå. Får besked ”ingen hemma” REN FÖRBANNAD LÖGN då hon satt och väntade vid telefonen. ALDRIG MER BEST = SÄMST
Välj absolut aldrig best om ni köper mediciner. De klarar aldrig att leverera i tid. Du får ingen kompensation. Inte ens en ursäkt. Efter 5 förseningar som beror på allt från kriget i Ukraina till snö så kommer jag aldrig nyttja dem igen och hoppas alla andra tänker likadant
Nästan varje gång jag ska få leverans med Best är det massa problem. Förarna hittar inte min adress, förstår inte hur en porttelefon funkar, hittar inte lägenheten i huset. Utbilda förarna så att de kan göra sitt jobb.
Fem dagar försening medicin . Aldrig mer !
Efter att Best med kort varsel ställt in samma leverans 3 gånger så är de inte värda mer än lägsta betyget. Hoppas nu på fjärde gången gillt.
Leverans från apoteket som inte kunnat utföras ens vid ett tredje försök. Uruselt! Trots. uppgiven portkod och telefonnummer påstod föraren sista gången att leveransen inte kunde ske!
Tveklöst Stockholms sämsta leveransbolag. Det är nu fjärde kvällen i rad som de fallerat att leverera. Och varför de då inte dagen efter prioriterar kund som inte fått sina varor är en gåta. Standardsvar från supporten om hur ledsna de är.
Värdelös, betalade extra för leverans nästa dag men det håller dom inte. Inte ens nästa leveransförsök håller dom tiden på. Välj INTE Best som leveransalternativ!!!
Helt värdelösa! Betalade extra för leverans från Netonnet dagen efter men har nu gått tre dygn och fortfarande ingen leverans. Kundtjänst som bara svarar med redan förberedda meningar.
Sämsta möjliga service man kan tänka sig, leveranserna skjuts upp om och om igen, obefintlig service från supporten.
Skulle få leverans av två kollin från Vinoteket den 13 dec. Fick ett av två. Skulle sen få kolli senare. 3 ggr fick jag meddelande om att lecerans ej kunde ske. Kontaktade Vinoteket 19 dec. De kontaktade Best som inte kunde hitta paketet. Vinoteket skickade nytt paket som skulle komma idag 22 dec 17-22. Fick nu 18.20 medd att de inte kan leverera idag utan ny leverans imorgon 23 dec 17-22. Får nog gå till systemet imorgon och köpa julvinet.
Helt oseriöst företag! Att företaget ens kan få finnas kvar! Beställde en vara (julklapp) och betalade extra för expressleverans till 19/12. Så får man ett meddelande om att de har bokat om körningen till 20/12. . Inte nog för att man redan var tvungen att vara hemma mellan 17-22. Men sen förväntar de sig att man ska sitta hemma och vänta i 5 timmar till nästa dag igen (om de ens planerat att komma). Jag som bokat biljett till till föräldrarna 20/12 eftersom jag räknat med att de ska leverera i tid då man BETALAT extra...
Fick en leverans med ved i slutet av augusti. Fick då ett samtal från chauffören att han råkat köra in i min ena grindstolpe, fick även ett foto. Bra så långt, all heder till chauffören. Kontaktade sedan Best för att fråga hur jag går vidare med detta. De hänvisade mig då till Claims deras reklamationsavdelning. Skickade då mitt ärende till dem. Får ett automejl att de mottagit mitt ärende och att de skall återkomma, sedan dött. inte ljud från dem på en månad. Mejlar dem igen inget svar mejlar dem igen samma där, inget...
Jag har fått olika besked i en veckas tid av de "agenter" som bevakar chatten. Hade de bara talat sanning från början att de slarvat bort mitt paket hade jag haft chans att beställa nya julklappar till barnen som då hunnit fram innan jul (men hade då INTE valt Best som leverantör.. Kommer aldrig att välja Best transport någonsin. Vilket jävla skämt när de alla ljuger om vad som hänt!!!
Bokat om ca 10 paket. Levererar aldrig på utlovad dag. Konsekvent under hösten 2023 är att Best inte kunnat leverera på bokat datum. De bokar då in en dag som passar dem och förväntar sig att man kan ta emot. Man har 3h på sig att byta dag annars bomkörning. Enbart ett byte är OK för dig som kunden fastän det är Best som avbokat mot avtal.
"Sämsta någonsin. Lever inte upp till namnet. Fick inte leveransen förrän tredje dagen leverans aviserades. Man förväntas alltså inte ha ett liv annat än att sitta och vänta tre separata dagar och fem timmar per dag mellan kl. 17-22. Ena dagen var tidspannet 17-23. Uselt. Katastrofalt dåligt. Välj en annan frakt, vilken som helst. Kommer aldrig välja ”best” (snarare sämst) igen." Såg att bilen var längre bort på gatan båda dagarna innan men åkte sen bort i full fart.. hur klimatkompenserar ni för det menar ni? Uselt, uselt, uruselt.