Helt ok. Priset var konkurrenskraftigt vid tecknande men jag valde att byta leverantör då jag fick ett bättre avtal.
Bredbandsbolaget
6 omdömen om Bredbandsbolaget
Sämsta bredbandsbolaget förutom Comhem så klart.. fick hjälp I helgen att installera min nya dator då upptäcktes att jag bara får 146 i hastighet o vi betalar för 500-1000..påtalar detta i kundtjänsten killen i kundtjänsten hjälper mig att fylla I ny kod o i datan o i telefon o det funkar nu får 446 så rätt ok. Fick en annan kod från början blev alltså lurad att skriva in fel kod från början så dem tjänar pengar på att ge sämsta uppkoppling o man betalar för högsta..Nu börjar helsiket efter att datan är klar svartnar våra...
Jag har aldrig någonsin fått ett så dåligt bemötande som hos Bredbandsbolaget. Jag skulle kunna skriva en hel bok om er. Precis allt som har kunnat gå fel, har blivit fel. Det är alltid minst 25 minuters väntetid till support eller fakturafrågor.
Jag beställde fiber till min villa förra året (2017). Bokade tid för underleverantörerna att komma hem till mig denna vår (2018) , tog ledigt från jobbet, ringde till Bredbandsbolaget när jag blev ombedd, hämtade ut routern som jag fick hemskickad och följde i övrigt alla instruktioner från både BB och underleverantören el-tel. Från ingenstans fick jag för några veckor sen ett mail från Bredbandsbolaget om att de ställt in min installation av fiber. Jag ringde till Bredbandsbolaget och frågade varför, de sa att de begått...
Uselt. Bredbandsbolaget tycker tydligen det är ok att man är utan fiber över 2 veckor för de har så undermåliga underleverantörer dvs. bredbandsgruppen som inte ens kommer på utsatt tid flera gånger! De tycker det är "tråkigt" och de förstår men de gör inget åt saken. Vägrar hjälpa.
En garanti för instabilt internet, dåliga hastigheter och undermålig hjälp från kundtjänst.