Beställde och betalade ett soffbord med leveranstid 3-4 dagar för att hämta det på deras lager. Efter 10 dagar lyckades jag få kontakt via Mail och fick då veta att beräknad leverans till terminal var om 18 dagar, vilket borde stå på min ordersedel… På min ordersedel står det hämtas på lager… Dom anger även på hemsidan att hämtning på terminal har en maxvikt på 20 kg och min vara väger mer. Kontaktade dom dagen efter via chatt och fick information om att min vara tagit slut i lager och dom kan ej uppge när den kommer...
Home Furnishing Nordic AB - Chilli Kungens Kurva
23 omdömen om Home Furnishing Nordic AB - Chilli Kungens Kurva
Har använt mig av Elkontakten flertal gånger för eljobb och kan varmt rekommendera dem! Allt från kontakten med Marcus till elektrikerna ute
Katastrofalt företag. Kundservicen går knappt att nå och när den nås är det till ingen nytta. Vi köpte en säng som var trasig vid leverans och det har tagit månader att få någon hjälp med ärendet. Håll er långt borta från detta skämt till företag.
Med en kundservice som inte går att nå via chatt eller telefon, och som svarar ohjälpsamma goddag yxskaft på mail efter en hel vecka så är det bäst att du inte har något du behöver hjälp med kring din order. Tur för mig så gick både DHL och Posten långt över vad man kan kräva av dem som transportör för att fylla igen alla luckor och problem Chilli inte tog tag i. Leveranstiderna på hemsidan stämmer inte, min kom 1-2 dagar efter maxtiden angiven, så då var min semester slut och jag hade lämnat landstället (varav problemen...
Köp inte från detta företag. De har extremt dålig service, väldigt sega med att återkoppla när man skriver till dem. Otydlig information på hemsidan och i information efter köp. 995kr i avgift vid ångrat köp oavsett leveranssätt. Var smart och köpa från andra företag som säljer samma varor som Chilli.
Urusel service!!! Fick 8 stolar levererade hem. Alla vickade och några var felsydda. Jag startade med att fylla i formuläret på hemsidan och jag skickade med en video. De hörde av sig via mail efter fem dagar. Därefter har jag mailat (och även skickat flera kort och videos) dem 28 (!!!) gånger. Ibland får jag svar, men oftast inte. Telefonservicen är oftast stängd, en gång har jag kunnat nått dem och de sade att de skulle maila mig. När telefonservicen är stängd hänvisar de till hemsidan. Jag har anmält dem till ARN och efter helgen kommer jag även att göra en anmälan till konsumentverket.
Bluff-företag Ett köp gick inte i genom. Fick et bekräftat, sedan visade det sig att varan skickades ändå. Eftersom jag redan köpt det då, så lät vi paketet gå i retur, 'Fick betala 1000 kronor o retur för detta. Akta er för dessa bluff företag
Sen leverans. Urdålig beskrivning. " minifix" man ska montera med får inte sakerna stagiga. Det går inte att nå kundtjänst. De svarar inte på mail.
Urusla produkter och fruktansvärt dålig kundvård. Akta er för dessa!
Sisjöbutiken vi handlade i var inga problem, trevliga och tillmötesgående. När det gäller transporten och kundtjänst i Kungens kurva så är det under all kritik. Transportfirman är totalt odugliga. Kundtjänstpersonalen är arroganta och absolut inte kundvänliga. När det gäller kundtjänsten får man sitta i telefonkö upp mot en timma. Kan det bero på kvalitén på deras produkter/transporter. Var är kunden i Fokus?
Hade inte läst recensioner innan, då hade jag inte köpt. Beställde byrå från deras hemsida, vid montering märkte av flertal fel (dåligt format monterings anvisning, dålig kvalité på skruvar, till och med fel skruvar skickades etc), produkten skadades efter att jag följde anvisningen noggrant. Har fel anmält och klagat flertal ggr sedan mer än 1 mån tillbaka utan att det händer något. Skickat massvis med bilder och video. Ingen välfungerande kundsupport system, de har stängt av telefonen systemet sedan 1,5 mån tillbaka,...
Beställde ett soffbord. Toppskivan var skadad vid leverans och det dröjde tre månader innan en ny skiva skickades, men även denna var defekt. För att kunna montera krävs specialplugg som Chilli inte skickade, så jag kan ändå inte montera den nya skivan. Nu svarar inte Chilli på supporten. Produktbeskrivningen var för övrigt fel: det står att montering inte krävs vilket inte stämmer.
Their website managed to send a double order of the rugs that I have ordered the day before. Because Ive put the order with Klarna, I didnt notice until the packages were delivered and I saw that i have to pay twice the money to Klarna and I have twice the rugs that I need. Ive contacted them and asked for a return label and they said that I have to pay for the return of the order myself, even though it was a website problem. The price of the entire order was 2000 sek roughly, and they wanted me to pay 600 sek in return...
Köp aldrig på Chilli! Sängstommen gick sönder , skadade golvet, dom ersätter ingenting. Kundtjänst/handläggare svarar ej och nekar att ersätta detta. Ska anmäla till ARN
Köp aldrig något på Chilli! Den värsta tjänsten någonsin! För det första kunde jag inte få min beställning för hela månaden och allt är försenad hela tiden. Beställd för mer än 20 000 kr och vi var tvungna att sova på golvet hela månaden eftersom kundtjänst vägrar att göra sitt jobb! Äntligen fick jag leveransen efter veckor av kämpning och gräl med Chili butik och jag fick förstörd säng. Madrassen är skuren med en kniv på hälften. Jag kontaktade kundtjänst, de skickade mig till reklamationsavdelningen och självklart nu ger de inget svar... Köpte på Kungens Kurva
Order FRE161526 + reklamation 381753 Beställer en kontinentalsäng hos er den 5 december 2020. Ni meddelar att leveransen blir försenad till vecka 5 vilket naturligtvis kan hända. När sängen väl levereras den 1 februari 2021 så upptäcker vi att det är fel madrasser (medium i stället för fasta). Ringer er för att reklamera detta, ni ber om ursäkt och lovar att någon ska ringa för att jag ska godkänna att ni gör en ny beställning. Ni ringer åter men hinner inte svara, jag får i stället ett mejl av er om att jag antingen...
Köp absolut inget ifrån den gör butiken. Och om ni ens tänker tanken att vända er mot deras kundservice så glöm det. Jag köpte ett bord som blivit absolut missfärgat, bordet har fått gula fläckar över allt och är så gott som värdelöst. Såklart kontaktar jag chili för jag har reklamationsrätt då bordet inte uppfyller de krav som ställs på ett bord i nyskick. Ingen hjälp till synes, de ber mig ta tillbaka bordet till dem. Ingen hjälp om hur jag bör mig åt. Jag är funktionsnedsatt och får inte inneha körkort. Ändå...
SÄMSTA FÖRETAGET SOM FINNS. av alla företag som jobbar med service så är chilli absolut sämst på det. Jag har beställt 3 möbler från chilli varav att 2/3 har kommit med problem, felvänd soffa, saknas delar och allt har kommit sent. Kundsupporten är den sämsta jag varit med om. Personal som jobbar på chilli har själva efter samtal förklarat vilket skojföretag detta är. En "chef" skulle ringa upp mig vilket inte hänt. Den här recensionen kan bli lång...
Beställde en soffa som bestod av tre delar. Mittendelen var trasig när vi packade upp den. Reklamerade den trasiga delen och skulle få hem en ny efter 8-9 veckor. Väntade i 11 veckor innan soffdelen dök upp. När vi packade upp den var även den trasig. Chilli skyller på fraktbolaget hur många ggr jag än påpekar att det inte var en fraktskada. De trasiga delarna satt inuti soffan och kan omöjligt ha orsakats under frakten utan måste ha uppkommit när man packade soffan eller i hanteringen innan dess. Chilli vägrar ta ansvar...
Våran soffa är sönder efter 11 månader, Och chilli menar att det inte är fabrikationsfel, efter att bara tittat på bilder. Kommer aldrig mer köpa från dom.
Handla ALDRIG av Chilli eller Furniturebox... för ert eget bästa... jag orkar inte ens gå in på detaljer av ALLT som de gjort fel... varning!
Chilli /Trademax är företag som ägs av Byggmax och ska undvikas om man inte vill bli blåst! Undermåliga skräpmöbler som de tar bra betalt för. Produkter de helt enkelt struntar i att köra ut till kund. Man får inga pengar tillbaka om man inte betalar deras fraktkostnad för produker man inte fått hemkört!?? Stark varning för de här företagen som vare sig levererar eller bryr sig om sina kunder!
Beställ inte via deras hemsida. Enligt deras villkor på hemsidan står det "Normalt kvar hos ombud i 14 dagar efter ankomst". Det de inte nämner är att vissa varor skickas ut via deras budfirma som enbart har varan i 7 dagar och väldigt ospecifika leveranstider. Har du inte möjlighet att ta emot varan enligt tiden budfirman kommer så får du betala en avgift om 510 kronor oavsett vad varan är eller kostade. I mitt fall en vara som kostade cirka 300 kronor. Istället fick jag nu då en faktura på över 700 utan att den ena...
Så besviken... Jag har aldrig varit med om ett företag som är så okompetent och rent ut sagt sämst i sin service jämt emot kunderna. Skit tråkigt då de har väldigt fina möbler, men brister så kopiöst i sin service! Jag/vi kommer aldrig mer beställa möbler av dom och kommer inte rekommendera andra att göra det heller. Vi beställde en matgrupp som fanns i lager på hemsidan som skulle ha en leveranstid på 2-5 dagar. I kontakt med deras kundtjänst säger de att om vi lägger beställning nu på en gång efter samtalet...