2010-08-19
Beskrivning av hur MECA i Falun har hanterat mig som (icke önskvärd?) kund.
Historik:
• Det ena bältet i baksätet av bilen är ur funktion (har fastnat i bälteslåset).
• I början / mitten av juli 2010 (minns tyvärr ej exakt datum) så åker jag till MECA i Falun för att höra efter om detta är något som de kan hjälpa mig med.
Jag får prata med en kille i overall (vet ej namnet, men en mekaniker, och han verkar hjälpsam).
Han kommer ut och kikar på felet och konstaterar att fästet till bältet bör... bytas.
Han lovar att beställa ett nytt och han gör några anteckningar i en bok inne i butiken (mitt telenr samt bilens regnr).
Han påtalar dock att han snart ska ha semester men att en annan kille ska hämta grejerna i Borlänge (MTC Service).
Grejerna ska komma 2 augusti. Jag ska då höra av mig till MEKA angående tidsbokning för själva arbetet.
• Måndag 2 augusti så ringer jag till MECA.
Inget svar.
Dock en telefonsvarare som anger öppettider, men jag ringer inom dessa öppettider, ändå inget svar.
• Tisdag 3 augusti så ringer jag till MECA.
Återigen en telefonsvarare, men nu berättar den att MECA har semesterstängt denna vecka.
• Måndag 9 augusti, förmiddag så ringer jag igen.
Killen jag får prata med känner inte till någonting om detta ärende.
Han ber mig ringa efter lunch istället, då ska det finnas någon på plats som vet mer.
• Måndag 9 augusti, eftermiddag så ringer jag igen.
Den killen jag nu får prata med säger att ”Det är Magnus du ska prata med men han jobbar bara på förmiddagar, ring i morgon”
• Tisdag 10 augusti, förmiddag så ringer jag igen.
Killen jag får prata med säger att ”Det är lite rörigt just nu efter semestern. Jag tar ditt telefonnr så hör vi av oss”.
• Måndag 16 augusti. Ingen har ringt så jag ringer igen.
En ’Johan’ svarar.
Han tar återigen mina uppgifter (telenr + registreringsnr).
Han ska höra med ’Magnus’.
Han meddelar att ’Tobbe’ (tydligen killen jag pratade med 1:a ggn???) är sjukskriven.
• Torsdag 19 augusti.
Jag har fortfarande inte hört ett pip från MECA.
Slutsats: MECA har redan tillräckligt med kunder och vill helst inte ha fler. Men det vore tacknämligt om jag som kund fick veta det redan från början så att jag sparar tid och irritation hos alla inblandade.
Jag delar med mig av dessa erfarenheter till samtliga vänner och bekanta. Dessutom publicerar jag det på internet ifall någon gör en sökning på MECA i Falun för att få information.