Fastighetsägarna Service

Fastighetsägarna Service

Llama 08-617 75 00 www.fastighetsagarna.se
Omdömen totalt
20
Snittbetyg
1.1

20 omdömen om Fastighetsägarna Service

Visar 20 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Hardy T
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

The services dont match the billing, its so pathetic

Svar från Fastighetsägarna Service

Hi Hardy T. Sorry to hear about your experience. Unfortunately, I cannot obtain much more information about the matter based on the information you provided, but you are welcome to contact us at Fastighetsägarna Service (08-617 76 00) and tell us more // Donny @ Fastighetsägarna Service

Reco tipsar!
Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 68 omdömen 4.9 av 68 omdömen
Badge2024

Väldigt trevlig och kompetent, tillmötesgående och serviceinriktad. Jag hade inte kunnat förvänta mig ett bättre arbete än vad Sjöströms ent

Veronica O Veronica O
Läs mer omdömen
Rebecca L
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Att Fastighetsägarna har 1,1 i betyg av 18 omdömen säger det mesta. Fruktansvärt urusel kundservice, noll i kompetens och service. Har haft Fastighetsägarna som hyresvärd i tre månader och har med glädje sagt upp lägenheten nu. Har aldrig haft att göra med en kundservice inom någon kategori som varit så dålig. Lägenheten var ej besiktigad, så det första vi fick göra var att städa och tömma förråd på förgående hyresgästs saker. Diskmaskinen var trasig, badrummet knappt brukbart pga trasig duschslang och vattenkran. Listan... 

Miklós P
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Avoid at all cost and do what is in your power to prevent your BRF choosing them. They threaten to foreclose your home in the first mail if you don't fix a minor issue, but then won't reply or pick up the phone ever to tell you what exactly needs fixing. They tell you that they created a ticket and will be handled with urgency, only to hear from them 2 weeks later. Pathetic, unprofessional, and useless.

Johanna R
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Fruktansvärt inkompetent och otrevlig personal. Fick bl a ett felaktigt varningsbrev att jag hyrde ut min bostad när jag var sambo. Hade endast en vecka på mig att svara (vad hade hänt om jag varit bortrest?) . De skickar mail på kvällen, sedan svarar inte i telefonen när man ringer. Säger att jag ska "ansöka om tillstånd från föreningen innan jag lägger ut annons" när alla vet att man först måste annonsera för att hitta en potentiell hyresgäst för att ens kunna fylla i ansökan, och finns ingen som helst regel eller förbud mot att annonsera.

Henrik E
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Om det hade gått att ge minus så hade det här företaget fått minus 10, så fruktansvärt bedrövligt och vidrigt företag! Jag flyttar in i ett utav deras helt nybyggda hus och möts av ett badrum som ser ut som om att någon skitit på golvet, jag mailar, ringer under tre veckors tid utan svar... Passa er för de här lurendrejarna!!!

Svar från Fastighetsägarna Service

Hej Henrik. Tråkigt att höra om din upplevelse. Tyvärr kan jag ej få fram så mycket mer information om ärendet utifrån den information du lämnat, men du får gärna kontakta oss igen på Fastighetsägarna Service (08-617 76 00) och berätta mer. Mvh Donny

Jonathan A
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Som många andra påpekar. Fruktansvärt, urusel och inkompetent kundservice. Jag har haft ett ärende i cirka 1 år med enda syftet att få ut en ny nyckel till min källare. Under året har dom tappat bort mina ärenden, undvikt mail, kopierat upp fel nyckel genom deras nyckelpartner och sedan krävt att JAG betalar för att rätta detta genom att lägga in en ny beställning på samma nyckel. Återstår att se om det blir rätt nyckel denna gång... Dom visste bland annat inte vilken nyckel dom skulle kopiera upp och var tvungna att skicka... 

Svar från Fastighetsägarna Service

Hej Jonathan. Tack för din feedback. Som jag förstår det så har du varit i kontakt med vår kundservice och fått hjälp den vägen. Ibland saknas korrekta låsscheman vilket kan innebära att beställaren behöver skicka in nyckelnumret för att det ska bli rätt. Det i sin tur kan vara en del i att ett ärende kan ta längre tid. Men vi beklagar så klart att ditt ärende drog ut på tiden och att vår kommunikation upplevts som bristfällig. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service

Anna M
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Katastrofalt företag. En av deras anställda kom och skulle fixa avloppet hos mig och förstörde mitt badkar och det går inte att laga. Sedan lämnade han lägenheten utan att säga något om detta, trots att han var medveten om att han gjort sönder det. När jag sedan begär ersättning för det förstörda badkaret får jag inget svar från Fastighetsägarna på flera månader, trots upprepade försök. Slutligen får jag beskedet om att de inte kommer att ersätta mig. Det enda jag fick var en tillbakadragen faktura för jobbet som fastighetskötaren... 

Jacqueline D
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Går inte ens att beskriva med ord hur oseriösa folk som "jobbar" är här. Sämre service kan man inte hitta.

Svar från Fastighetsägarna Service

Hej Jacqueline. Tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service. Jag kan tyvärr inte få ut mer information om ditt ärende baserat på den information jag hittar i omdömet. Men om du inte fått den hjälp du efterfrågat när du skrev ditt omdöme så ber jag dig gärna höra av dig till vår kundservice på kundservice@fastighetsagarna.se för att berätta mer. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service

Natalie L
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Hade jag kunnat gett mindre än en stjärna hade jag gjort det. FRUKTANSVÄRD kundservice. Har haft ärenden hos dem sen september och i skrivande stund (juni) har det fortfarande inte blivit åtgärdat trots att jag KONSTANT hör av mig till dem. Omöjligt att få tag i förvaltaren då ingen är villig att ge personens jobbnummer och hon svarar inte på Mail. Finns ingen att klaga hos för deras kundtjänst vet inte ens vem förvaltarens chef är. Aldrig varit med om så hemsk återkoppling och ett helt företag med anställda som inte verkar... 

Svar från Fastighetsägarna Service

Hej Natalie. Tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service. Jag kan tyvärr inte få ut mer information om ditt ärende baserat på den information jag hittar i omdömet. Men om du inte fått den hjälp du efterfrågat när du skrev ditt omdöme så ber jag dig gärna höra av dig till vår kundservice på kundservice@fastighetsagarna.se för att berätta mer. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service

Stefan M
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Tyvärr går det inte att sätta betyd 0 här för det har Fastighetsägarna verkligen förtjänat. Ifall ni funderar på att ha dem som förvaltare för er Brf kan jag starkt rekommendera att INTE göra det. Vi hade under 2 senaste året haft så många problem med FÄ och majoriteten av ärende ignorerades av FÄ rakt av. De ignorerade inte dock att ta betalt för allt som de skulle göra men som inte gjordes. Förutom en person som sitter med ekonomi var allt annat ren katastrof. De svarar aldrig på telefon för de vill att man ska skapa ärende... 

Martin William C
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Omöjliga att ha och göra med. Går inte att lita på som ekonomisk förvaltare eller tjänst.

LOTTA L
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Oseriöst företag som lurar äldre. Bad om hjälp åt min huvudmans skafferidörr som lossnat. Meddelade att den tidigare hade lagats och lossnat igen så den behöver ses över om vad som behöver göras för att vara stabil. Jobbet gjordes 22 juni i augusti hade dörren lossnat igen. Mejlade företaget om reklamation 21 augusti påminde 5 september. 11 oktober fick jag svar att det inte längre var fastighetsskötare i föreningen (vilket är helt förståeligt) och att jag skulle ta kontakt med en snickare! Jag hänvisade då till att det... 

Svar från Fastighetsägarna Service

Hej Lotta, Tack för din feedback. Vi är väldigt ledsna att din upplevelse av oss inte är positiv och vi vill självklart göra vad vi kan för att återfå ditt förtroende. En förutsättning för att vi ska kunna hjälpa till är att bostadsrättsföreningen eller fastighetsägaren har ett avtal med oss som rymmer de tjänster som din huvudman önskar få hjälp med. Du får gärna återkomma till mig, Anna Birgersson anna.birgersson@fastighetsagarna.se så ska jag hjälpa dig vidare till en kollega som kan reda ut vad som hänt i ditt ärende. Allt gott, Anna

Cathy Masumeh N
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Otrevliga och oengagerande personaler som sitter där. Man måste jaga de får att få en återkoppling. Väldigt missnöjd.

Natasha Elham S
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

I tre år har jag behövt ringa eller maila flera gånger för att få min hyra! Jag upptäckte att de hade missat några fakturor. De skickade de och ena hade de även skickat till inkasso! Fast det var jag som påminde de! Vill man bli av med sin hyresgäst då är det bra att anlita fastighetsägarna. De gör allt för att företaget ska gå i konkurs!!

Ulf Yngve B
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Blir tyvärr tvungen att ge ett väldigt lågt betyg.

Svar från Fastighetsägarna Service

Tack för ditt omdöme Ulf och ursäkta den väldigt sena återkopplingen. Jag hoppas vi fått möjlighet att rätta till din upplevelse av oss. Om inte annat får du gärna höra av dig till oss på kundservice@fastighetsagarna.se för att berätta mer. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service.

Rojda P
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Sämst service, oprofessionellt !

Svar från Fastighetsägarna Service

Tack för din feedback Rojda. Vi är nu aktiva här på Reco och har därför möjlighet att svara på din feedback. Vi hoppas att åren som gått gett oss möjligheten att visa oss från en bättre sida. Om inte annat så är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ytterligare feedback. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service.

Micke  L
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Oflexibla, okunniga, osympatiska.

Svar från Fastighetsägarna Service

Tack för din feedback Micke. Vi är nu aktiva här på Reco och har därför möjlighet att svara på din feedback. Vi hoppas att åren som gått gett oss möjligheten att visa oss från en bättre sida. Om inte annat så är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ytterligare feedback. Mvh Donny, Fastighetsägarna Service.

Ulrika G
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Jag har aldrig varit med om någon leverantör som har så dålig serviceinställning och attityd. Vi har ett avtal som säger vad de ska göra, men inte hälften blir gjort. Bortförklaringarna haglar! Vi får även konstiga fakturor och när vi ifrågasätter så kan de inte förklara och då är det helt plötsligt vi som gjort fel. Det finns ingen servicekänsla, deras inställning är att kunderna är besvärliga och deras attityd behöver vi inte ens prata om. Från att lova guld och gröna skogar innan avtalet skrivs på, så levereras ingenting... 

Cecilia C
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Hade inte tänkt betygsätta er, men nu kan jag inte låta bli. Det är så dåligt att det blir kul. Jag flyttade från bostaden där fastighetsägarna hanterade avgifterna. Månad 1 efter utflytt reglerades korrekt till nya ägaren. Månad 2 skickas avier om autogiro ut till mig. Jag hör av mig direkt via mail och meddelar att jag är avflyttad - får som svar att de har nytt ekonomisystem, men de kommer hinna reglera allt. Jag behöver alltså inte oroa mig. Pengarna dras ändå, vilket leder till att mitt konto blir övertrasserat.... 

Nikke L
Escribió sobre Fastighetsägarna Service

Fastighetsägarna Stockholm är det bolag som förvaltar huset som jag bor i. Det sätter mig i ett kundförhållande som jag inte har valt själv, och gör det desto viktigare att tycka till om dem offentligt, så att min hyresvärd (som jag ju har ett direkt kundförhållande till) och andra hyresvärdar kan bilda sig en uppfattning om dem. Jag tror att Fastighetsägarna gör ett fantastiskt jobb som förvaltare. Det tror jag verkligen, för huset jag bor i är i grunden välskött. Väldigt mycket bättre än det skulle vara om världen själv... 

Filtrera omdömen