GBG TAK & FASAD måleri AB

GBG TAK & FASAD måleri AB

www.gbgtakochfasad.se
  • BadgeFiveYears

Hej! Vi vill först och främst förmedla att vårt bokföringssystem är kopplat med vårt Reco-konto. Det innebär att alla våra kunder som vi fakturerar får en förfrågan om att lämna ett betyg och en kommentar, oavsett om ni som kund skulle vara missnöjda av någon anledning eller om ni som de flesta andra är helt nöjda. 😊 Vi "cherrypickar"...

361 omdömen om GBG TAK & FASAD måleri AB

Sedan starten hos Reco 2015

Inger K
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Det här företaget kan jag varmt rekommendera. Jag behövde hjälp att göra rent ett tak med mycket mossa. Det blev som nytt och Christopher hjälpte mig även med lite annat småfix. En väldigt trevlig och hjälpsam kille.

Leo M
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Det blev mycket snabba respons från Gbg Tak & Fasad; både med offerten och sen, efter acceptans, med att skicka ut en person för att åtgärda saker på vårt tak. Dessutom var det en väldigt trevligt person som ko. Så jag är mycket tacksam.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack Leo, ja ibland får vi sätta annat åt sidan när stormar blåst upp taken. Det kan vara farligt med lösa takpannor eller plåtar på taket. Vi är glada att vi kunnat möta upp era förväntningar. Robert är alltid trevlig och mycket duktig på sitt arbete. 💪 Vi tackar för ert omdöme, det betyder. mycket för oss. Ha en fortsatt trevlig höst som kommer här nu. Mvh Christopher

Anna-carin Birgitta L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevliga och proffsiga, rekommenderas!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack Anna-Carin, toppen att få en till nöjd kund. Ni är alltid välkomna att höra av er om ni har några frågor gällande ert hus. Ha en trevlig kommande höst. Mvh Christopher

Peter H
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabbt och proffsigt utfört med mycket bra resultat!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Peter, det var ett fint betyg du gav, Även om de vi fått mest kritik för är att det tar lång tid innan vi kommer till våra kunder. Merparten av alla våra ordrar kommer från mars till mitten på juni och under september och oktober. De gäller då för oss att fånga upp alla årets kunder. Många bokar oss i oktober och får först målat sitt tak eller sin fasad tidig sommar nästkommande år. Vi gör allt vi kan för att vara snabba, effektiva och samtidigt hålla uppe kvalitet. Då gäller det att inte skicka ut outbildad personal...

Jonny L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra utfört arbete och proffsiga hantverkare

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Jonny, stort tack för att vi fick arbeta hos er och era 8 grannar. Det blev 9 nöjda kunder på rad. Sådana projekt är alltid kul för oss att göra. Vi kan på så sätt minska priset rejält för er alla och samtidigt få ihop en bra affär själva. Win win är alltid den bästa lösningen tycker vi. Tack för betyget och din insats. mvh Christopher Olsson

Joel A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Väldigt proffsigt bemötande, snabba och effektiva

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tackar för ert fina betyg Joel, det glädjer oss att ni med blev nöjda. Ha en fortsatt trevlig sommar/höst. Mvh Christopher

Percy D
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi köpte rengöring, rostskyddsbättring, byte av skruvar och målning av ett plåttak. Vi fick klara besked om vad man tänkte göra och pris på det. Man var också duktiga på att informera om när man skulle komma och utföra arbetet. Dom utförde arbetet med minimala störningar för oss. Trevligt bemötande.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert utförliga omdöme. Det betyder mycket för oss. Målning av plåttak är en kategori för sig. Det är viktigt att det blir rätt. rengöring, slipning av rost, rostskydd, primer och tillräckligt tjockt lager/my med takplåtsfärg. Nu håller ert tak i många många år till. Hörs kanske igen om 25-30 år 😅 Ha en fortsatt trevlig sommar/höst. Mvh Christopher Olsson

Thomas N

🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Ja de var ett kort eller långt och tydligt omdöme. Beror på hur det ska tolkas 😅 Men att ni är nöjda går inte att misstolka. Stort tack för alla medaljer. 🏆 Vi är glada för alla priser och medaljer vi kan få. Mvh Christopher Olsson

Evelina W

Superbra service, snabb hjälp och uppföljning! Rekommenderas ⭐️

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack Evelina, det glädjer oss att vi kunnat möta upp era förväntningar. Då ligger vi rätt till. Alla våra omdömen vi får bidrar med en liten slant till barncancerfonden. Så tack för din samhällsinsats. 🙏 Mvh Christopher

Camilla Ingeborg H
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Hjälpsamma, ärliga och gör ett grymt jobb! Har tidigare anlitat dom för annat arbete och var även då väldigt nöjd. Kan varmt rekommendera!

Jakob B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Det här företaget löste fasadtvätten klart över förväntan. Huset är ca 15 meter högt och norrfasaden var helt grön av mossa och alger. Trots detta nådde han upp och huset blev rent utan varken lift eller byggställning. Desuton gjorde han rent garage, friggebod och staket. Bäst investerade pengar på mycket länge. Jag kan varmt rekommendera det här företaget.

Per Eriq A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Väldigt bra service, professionellt, hög kvalitet och resultat till ett konkurrenskraftigt pris. Vi blev väl bemötta under hela resan. Vårt gamla grå och mossbeklädda tak skiner nu som om det var ett nylagt i terracottafärg. Fantastiskt! Rekommenderar varmt bolaget.

Jenny L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Jag fick hjälp av Christopher med att tvätta fasaden på huset. Är väldigt nöjd med slutresultatet och mina förväntningar överträffades när jag fick den där lilla extra hjälpen. Christofer svarade alltid i telefon och var mycket trevlig! Kan varmt rekommendera Gbg Tak & Fasad måleri.

Christian B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Jag anlitade GBG TAK & FASAD Måleri AB för att dels förbättringsmåla mitt tak i Torslanda (i hållbarhetssyfte) men även för att få en uppfräschning av taket i en enhetlig färg. Jag kunde inte blivit mer nöjd med det utförda jobbet och hela huset ser nu ut som nytt. GBG TAK & FASAD håller en mycket hög standard på utfört arbete och har ett professionellt bemötande. Jag rekommenderar alla som vill öka hustakets hållbarhet och som vill få en uppfräschning av sin bostad att anlita GBG TAK & FASAD! Pålitligt, professionellt och hög kvalité på utfört arbete!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att vi levt upp till era förväntningar. Hör av dig i framtiden om du skulle ha några frågor eller funderingar kring ert hus. Fortsatt trevlig sommar Mvh Christopher

Lotta D
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Mycket bra bemötande av samtliga vi hade kontakt med. Utförde arbetet som utlovat, snabbt och proffsigt. Målning av fönster utvändigt. Vi är mycket nöjda med resultatet.

Hampus H
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Gbg Tak & fasad måleri kan vara det sämsta företag jag haft med att göra. Mellan påskriven offert och påbörjat arbete gick det nästan ett år. Kommunikationen från bolaget under väntetiden var noll. De enda gånger vi hade kontakt var efter att jag fått jaga företaget på telefon. En söndagkväll i februari hörde de plötsligt av sig och meddelade att de kommer nästa dag. De kom då och tvättade taket. Därefter gick det ytterligare fyra månader tills de hörde av sig igen. Nu är vi framme i mitten av semestern och jag och...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

**Uppdatering. Efter samtal med Hampus och genomgång vad som utförts så är nu Hampus mycket mer nöjd än innan. Betyget kan därför vara vilseledande. 😃 Övriga kunder och Hampus har möjlighet att kontakta Recos kundtjänst vid eventuella förändringar eller frågor kring ondömen.** Hej Hampus, beklagar er upplevelse om att ni är missnöjda. Till en början var det er granne Fredrik som tog tag i att hans tak skulle tvättas och målas, där efter ledde det till att hela er länga skulle tvättas och målas. Flera andra av era...

Lars-Erik S
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra utfört arbete, trevligt bemötande inget att anmärka på.

Michael M
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Behövde hjälp med tvätt av höga husgavlar. Mailade frågan och fick svar omedelbart. De kunde dessutom komma samma vecka och utföra arbetet. Kom som utlovat och jobbet gjort i ett nafs 👍🏼. Och så rent det blev sedan!! Vi behövde även hjälp med att lägga en takpanna tillrätta som glidit ner, även detta fixades. Kan verkligen rekommendera detta företag.

Elias B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Nöjd med utfört arbete. Trevliga. Bra, pålitliga!

Krister S
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

De utförde rengöring och algbehandling av vårt tak, samt satte upp fågelskydd. Det var en positiv upplevelse från start till mål. Mycket engagerad personal som såg till kundens bästa. Vi är jättenöjda.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert fina betyg Krister. Det glädjer oss lika mycket varje gång. Mvh Christopher Olsson

Eleni Valéry B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi behövde hjälp med att byta masonitskivor på vårt tak. Vi fick alltid ett mycket trevligt bemötande och jobbet utfördes snabbt och utan problem. Kompetent firma med trevlig personal.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack så mycket Eleni! Ja ibland får vi laga rötskador, stoppa läckage etc. Vi har ju våra duktiga snickare i teamet. Vi tackar så mycket för ert fina omdöme. Glad sommar och lycka till i nya huset. Mvh

Linda A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

GBG Tak och Fasad målade vår fasad och vi är mycket nöjda. Arbetet var proffsigt och noggrant utfört. Vissa problem uppstod som var utom förtagets kontroll och vi upplevde att de verkligen gjorde vad de kunde för att hjälpa till att lösa det vilket uppskattades mycket. Kan verkligen rekommendera och kommer absolut anlita igen vid behov.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Linda, Ja det var en liten yta som vi fick kämpa med. Blåsbildning är alltid svårt att förutse. Efter flertalet åtgärdande fick vi till slut bukt på detta problem. Vi tyckte själva det var konstigt att det var så lokalt. Lite hederlig oljefärg gjorde tricket. Efter takrengöring och fasadtvätt samt målning av fasaden så blev huset som nytt ☀️👌 Tack så mycket och tack för ert bidrag till barncancerfonden via ert omdöme på reco.se Mvh Christopher

Ann-Marie H
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Alltid positiv kontakt med såväl ägare som anställda/utförare av jobbet. Alla har månat om att vi som kunder ska vara nöjda med utfört arbete såväl som bemötande. Arbetet är noggrant utfört, och fakturering skedde först efter att vi var helt överens om att nu är allt klart. Vi kan varmt rekommendera företaget.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert fina betyg. Det är viktigast för oss att vi själva är nöjda och att ni som kund är nöjda. Det är vårt framgångsrecept. Återkom i framtiden om ni vill ha mer hjälp med måleritjänster. Trevlig sommar ☀️ Mvh Christopher Olsson

Richard L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra dialog inför vår fasadtvätt. Strålande resultat, kom hem till ett skinande rent hus.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack Richard, Det är alltid lika kul varje gång att få höra samma mening från nästan varje kund, Blev ju som nymålat efter vi tvättat huset😂 Kul när våra återkommande kunder alltid är lika glada. Nu är både tak och fasad helt rent. Det är bara återkomma i framtiden när det blir behov av rengöring igen. ☀️ Trevlig sommar så hörs vi om några år igen. mvh Christopher Olsson

Thinh N
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Mycket bra service och arbetet var grymt gjort.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Snyggt betyg Thinh, med tvätt och hydrofobering så slipper ni nu smuts och frostsprängningar på många år. 15 år skall hydrofoberingen hålla. mvh Christopher

Hans-Olov H
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Köpt tjänst: Tak- och fasadtvätt. Valde GBG Tak & Fasad då de kunde erbjuda en kostnadseffektiv tvättlösning för vårt brutna mansardtak inför installation av solceller. De tvättade och skurade övre delarna av taket med mycket gott resultat, jättenöjd. De nedre delarna av taket behandlades med alg- och moss-dödande medel så får vädret göra resten. Norra fasaden var angripen av mögel, de mjuktvättade denna och det blev superbra, nu kan jag gå vidare med skrapning och målning. Vad var bra: mycket bra resultat, noggranna...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för omdömet Hans-Olov. Jag håller helt med, första gången vi var hos er så glömde en av våra killar ett av våra ett kem som gjorde att vi fick komma tillbaka, Det gjorde att vi fick åka extra. Vi har olika maskiner till taktvätt, fasadtvätt etc. Som kompensation så behandlade vi hela fasaden samt altan. Nu har det gått lite tid så vi hoppas på att du fått ett bra resultat på algbehandlingarna som vi gjort. Tack för betyget, och trevig sommar. mvh Christopher ☀️

Pontus L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra bemötande. Jobbet utfördes som förväntat. Rekommenderas.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert fina betyg Pontus, Alla betyg vi får betyder väldigt mycket för oss. Reco sänder även pengar till barncancerfonden genom alla betyg som lämnas. Vi tackar. Mvh Christopher

Jan Gustav E
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Professionellt, snabbt, levererar det där "extra", taket blir bättre för varje dag som går! Det tar ju lite tid för att man skall se vad som sker med taket.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack Jan, Ja vi försöker verkligen göra det lilla extra för våra kunder. Det är bara att återkomma till oss när du behöver göra ytterligare en behandling så kommer vi på momangen till en billig peng. Mvh Christopher

Linda A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevliga och effektiva. Taket blev som nytt och allt skräp undanstädat. Mycket nöjd!

Jean-Adrien D
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Professional service, great result. Flexible & nice, hard working.

Ahti K
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabba, professionella. Smidiga och nåbara för kommunikation. Där är allt på topp, vad gäller pris utan att ha någon erfarenhet, kändes det ändå som vad man kunde förvänta sig. Bara gott att säga om firman. Mvh Kent

Magnus A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Enkelt, effektivt och kundvänligt!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för dessa 3 statement 🚀 Ja det är 3 bra egenskaper att besitta. 💪Tack så mycket Magnus ☀️

Mikael S
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Mycket kunnig och trevlig personal.. arbete som dem utförde är proffsigt gjort.,rekommenderar varmt.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Mikael, tack för rekommendationen och kul att fler grannar vill haka på. Det är alltid kul när fler vill hänga med i området. Tack för ert fina omdöme och trevlig sommar. Mvh Christopher

Jesper W
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra och tydlig info innan jobbet, effektivt genomfört, trevligt bemötande.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack Jesper det var glädjande att vi fick så fint betyg av er. Trotts att de var lite "strul" i början. Kul att vi kunde vända förtroendet för alla boende grannar i er Brf. Ni är alltid välkomma att höra av er i framtiden om det är några frågor eller om ni behöver fortsatt underhåll. Ha det gott så hörs vi vidare på HSBresan. Mvh Christopher Olsson

Jonas A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Mycket proffsigt, trevligt bemötande och väl utfört arbete av fasadtvätt på en hög gavel.Rekommenderar dem starkt. Vi är mycket nöjda.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert fina betyg. Det betyder mycket för oss när vi siktar på att vara bäst i klassen. Trevlig sommar mvh Christopher Olsson

Mikael L
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Kom snabbt och löste jobbet fort och smidigt!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Mikael, jag ibland så kan vi rädda upp lite jobb snabbt. Det är alltid en utmaning när det är så många som vill att just vi kommer av alla våra konkurrenter 😅 Tack för betyget. Mvh Christopher

Barbara B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra kommunikation och bra på att uppfylla våra önskemål. Rekommenderas starkt!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert toppenbetyg Barbara och Giovanni. Det betyder mycket för oss med fina betyg. Nu håller ert tak och er fasad länge till. Det är bara att höra av sig i framtiden när ni ska. måla nästa gång. Mvh Christopher Olsson

Helena Å
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ett väl utfört arbete! Anand gjorde rent våra stenplattor och vi är verkligen nöjda med resultatet! Långt över våra förväntningar. Proffsigt och trevligt bemötande.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert fina betyg. Det glädjer oss när vi får fina betyg. Tack så. mycket Helena 😊

Gunnar J
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Upplevelse? Det var ju inte berg- och dalbanan på Liseberg jag åkte. Jag fick en taktvätt som utfördes jättebra. Men en upplevelse var det inte!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Gunnar, det är recos automatiska email som är utformat så. "Hur upplevde ni Gbg tak & fasadmåleri" Det är mest deras formulering. Vi tackar och bockar för ert omdöme och att ni blev helt nöjda. Ha en fortsatt trevlig sommar. ☀️☀️ Mvh Christopher Olsson VD Gbg tak & fasadmåleri

Ingemar B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabbt och bra takjobb i en akut situation efter stormen.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för omdömet. Finns det något vi hade kunnat göra bättre för att få 5 av 5 stjärnor. Vi är alltid öppna för att kunna bli bättre på det vi gör. Mvh Christopher Olsson

Per-Anders J
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevligt bemötande och väl utförd takbehandling. Rekommenderar företaget.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert omdöme. Vi hoppas givetvis på full pott 😉 Finns det något vi skulle kunna göra bättre? Återkom gärna till oss med feedback. Vi tackar och tar emot. Vårt mål är att vara bäst i Sverige och då gäller det att kunna leverera full pott nästan hela tiden 😅 Ha en trevlig sommar, mvh Christopher Olsson

Lisa K

Jättebra service, bemötande och trevliga killar. Rekommenderar verkligen. Lisa

Robin K
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Rekommenderar starkt. Hjälpte oss med en tak och algtvätt och vi är supernöjda med allt ifrån kommunikation, utförande och resultat. Tack!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

🚿🧼🦠 Tack för ert fina omdöme. Kanon att det redan efter ett par veckor har givit ett resultat ni är nöjda med när det kommer till algbehandlingen.🦠 Ni som kund kan alltid återkomma till oss om taket inte skulle bli helt rent så kommer vi ut till er igen utan extra kostnad. Tack så mycket för ert fina betyg. Mvh Christopher Olsson

Peter E
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Suverän snabb service vid våran storm skada

Nicklas A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Arbetet i sig va mycket väl utfört. Därav så va kommunikationen under kritik. Från att offerten blev godkänd, dröjde det 4mån tills jobbet utfördes.

David B
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Christopher på GBG Tak var mycket proaktiv och snabb i att hjälpa oss fixa taket efter ett jätte storm. Jag kan rekommendera dem starkt.

Stefan S
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej... Det första reaktionen som jag fick när jag tittade upp mot taket , jag blev chock att det blev så rent som inte jag trodde på alls att det skulle bli sådär rent Ojojoj killarna gjorde det , super bra gjort mer än jag har förväntat mig . Jag är så tacksam att de gjorde ordentligt och noga ...tack så jättemycket killar .....ni är det bästa ....

Maria A
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi är mycket nöjda med både tvätt av fasad och målning av vårt hus och kan varmt rekommendera GBG Tak och Fasad.

Andreas W
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabba och tillmötesgående. Löste problemet akut och proffsigt.

Marcus G
Skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB

Ett snabbt och bra bemötande, enkla att få tag på & att ha att göra med. När vi väl kom överens om tidpunkt för utförande så funkade allt bra. Bra förklarande av de olika tjänsterna och kände inte att jag blev "pålurad" en massa extra tjänster. Känns som riktigt prisvärda alternativ. Senaste tjänsten jag beställde och fick utförd var en algbehandling av taket samt nocktätning. Slutliga resultatet på vårt tak har vi dock inte sett ännu eftersom det är en låntidsbehandling, men resultatet från grannens tak som gjorde...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Fasen va snyggt omdöme Marcus! 😃👌 De gillar vi. Det är bra för oss när våra kunder ger ett bra betyg på våra algbehandlingar och när de sett grannar. Vi får väldigt ofta grannar året efter vi vart och behandlat. Ert tak kommer bli kanon. Om inte så kommer vi självklart ut och behandlar igen utan extra kostnad. Stort tack! Mvh Christopher Olsson ✌️