Grävde helt fel, vägrade ändra. Riktiga skojare.
GlobalConnect AB
13 omdömen om GlobalConnect AB
Globalconnect skiter i sina privat kunder haft avbrott i tjänsten sedan 18/10 ej avhjälpt ännu 21/10.Ingen service överhuvudtaget som privat kund,kan ni så akta er för detta bolag.
Ruggigt dålig kundservice, och försäljning. Ändrar pris efter man är överens. Lång svarstid och otrevliga. Skulle inte rekommendera till min värsta fiende. Värst av allt är ju att dem har monopol, så man har ju inget val. katastrof.
Bedragare! Håll er LÅNGT borta från detta skitföretag. De försöker dra fiber utan tillåtelse och kräver sedan annulleringsavgift på """"beställningen"""""
Hantering av beställning under all kritik! Avtalet skrevs under i februari 2023 och i dec påstår Global Connect att de missade att registrera det och vill att vi skriver på ett nytt med lev datum 1 år senare än det ursprungliga planen.Sämsta företaget när det gäller kommunikation och trovärdighet!
mycket dålig bemötande olika besked vid samtal med kundtjänsten och e-post tar över en vecka på svar genom e-post, sämsta köp alla kategorier
Sämsta kundtjänsten och försök till bedrägeri. 17900 ska dom ha för att dra fiber 12 meter och tomrör finns redan draget från tomtgräns och in under huset in i mediaskåpet. Fiber skåpet står 12 meter från tomtgränsen och mitt tomrör når dit. Dom behöver gräva 12 meter och blåsa fibern. Dom svarar inte på mejl och är otrevliga i telefon och hör aldrig av sig.
Sämsta företaget jag haft att göra med. Undvik om möjligt
Jag hade en skada på min fiberanslutning (råtta som bitit av kabel). Det tog tre veckor för att få ut tekniker för att ordna felet och tog väl kanske en 45min att lösa. Trevliga och duktiga tekniker inget att klaga på där. Döm av min förvåning när jag en vecka senare får en faktura på närmare 9000kr för arbetet. Ingen, varken telia (som är min operatör), global connect eller tekniker nämnde något kring en kostnad och verkligen inte i den här kalibern. Kontaktade kundtjänst och fick till svar att de har en fast rimlig avgift...
Fulsäljare som ljuger om 5G och erbjuder Teliapaket som inte finns. Installatörer som lägger kabeln alldeles för ytligt på bara drygt 10 cm djup och monterar tjänstefördelare där de inte får sitta. Som erbjuder kompensation men som aldrig ger denna. Gör inte samma misstag som vi. Välj/vänta på 5G och lägg pengarna på en bra 5G-router.
Riktigt påstridiga säljare, ger oseriöst intryck. Läs vidare om IP Only som bytt namn till Global Connect, samma företag. Vill uppmärksamma er om att det försäljaren uppger under samtal inte stämmer överens med innehållet i de detaljerade villkoren ni måste signera innan arbetet utförs. De har 24 månader (!) på sig att leverera en installation, och påstår att man då (efter 24 månader) kan bryta kontraktet om man vill utan att behöva böta 7000kr. Men läser man på om kunders erfarenheter så har detta inte gått ändå. Anmälningar...
De ringer och påstår att jag har beställt fiber. Sedan får jag mejl där de påstår att jag beställt. Kundservice ringer upp och säger att beställningen är på gång. Jag har skrivit och sagt i telefon att jag inte vill ha fiber åtminstone 5 ggr. Detta är ett företag du inte kan lita på. Sprid gärna detta vidare. Lägg på luren.
Tyvärr kan man inte ge 0 stjärnor. Horribelt företag. Struntar fullständigt i sina kunder och följer inte regler om markintrång. Handläggande lantmätare vet inte vad han sysslar med. Ignorerar allt. Globsl Connect, IP Only, är förlegat. Välj ett trådlöst alternativ. Billigare och med garanterat hög service nivå.