Har nu varit utan bredband från Globalnet i snart en månad. Ingenting händer. Kundtjänst säger bara att de sms:at reparatören. Glocalnet´s växel säger att det inte finns någon chef för Kundtjänst (förklarar kanske delvis att det inte fungerar). Deras marknadschef Linda Asplund tar inga telefonsamtal från kunder, dvs undviker "marknaden". Företaget är ett skämt ...
Glocalnet Scandinavia AB
Om företaget
Företaget har avregistrerats.
9 omdömen om Glocalnet Scandinavia AB
Sade upp min tjänst hos dem men fick ändå hem en faktura månaden därpå då jag inte uppgett min personnummer.. Bad att få tala med någon som kunde ordna upp detta men då ombads jag skriva ett brev (?). Nä, akta er för dessa skojare!
Tyvärr dras Glocalnet med en riktigt dålig kundtjänst. Svårt att få svar på frågor. Personalen vet inte riktigt vad som gäller utan gissar och ger därmed felaktiga svar. Flera gånger. Ett par killar kör tom det gamla knepet att koppla samtalet vidare till säljavdelningen "så att det skall bli rätt". Naturligtvis känner säljarna till detta och lägger omedelbart på luren = ytterligare en tur i kön o få njuta av Glocalnets slinga en gång till. Helt klart har man hamnat fel i avvägningen mellan kostnadseffektivitet och service....
VARNING, Glocalnet är ett rent skämt! Har varit trogen kund hos dem i många år trots stul med det mesta men nu tar dom priset. Var någon dag sen med en faktura ringde direkt till dem när jag upptäckte det och fick ett telefonnummer dit jag kunde ringa och betala fakturan med bankkort direkt. Jag gjorde så och ringde där efter dirket till dem igen och dom kunde se att fakturan nu var betald. Trotts detta så stänger dem av telefonen i 3 DAGAR.. Telefonen var INTE avstängd när jag ringde första gången.. men det fixade dom...
Det är ett hemskt företag. Jag ville flytta mitt telefonnummer till de. De sade inte att de har inga företagsabonnemang. De skickade ett nytt nummer med nytt kort, även jag sade att jag vill flytta numret. Jag skickade tillbaka allt omgående och skrev att jag vill behålla mitt nummer. Efter många brev och samtal, äntligen berättade de att jag kan inte flytta numret heller. Även jag skickade tillbaka allt och tog jätte många timmar från oss att ringa och skriva många brev (som blev aldrig besvarat) ändå de skickade många...
Piss !!! Inte alls billigt som lovat...alltid dyra räkningar ,även fast man inte ringt
2 månad utan fast telefoni! på grund total okunniga tekniker mm mm... bredbands telefoni fungerade aldrig och dom klarar inte att koppla telefon tillbaka som de var i början innan deras angrepp har suttit utan fast telefoni 2 månad hela tiden dyker upp nya tider - lovandet med sms eller med " skrattande - trevlig " röst riktiga skådisar! och om jag ringer till kundtj. måste ja börja alltid från 0 att berätta fad är fel.... Dom hittar aldrig min ärendenummer ller låter vänta och händer ingeting Samt dom skrattar...
De är verkligen låga, inte i pris men service och moral. 1.Väntade i flera månader för att få använda nättet. 2. Var tvungen att ringa de flera ggr och stå i telefonkö varje gång 20-30min. 3. Sen efter en tid skulle jag få lägre pris, sån pris som de gjorde reklam för men "där jag bodde så kunde de inte erbjuda det låga priset" men innan jag täcknade abonemanget så sa de att de kommer att sänka priset, till samma pris som de gjorde rekam för. 4. Jag hade jätte dålig nätt. 5. Efter att jag sa upp abonemanget så fick...
Har tidigare varit kund hos Glocalnet där jag tecknade ett abonnemang för bredband. Det får mig automatiskt att tänka på reklamen om deras motto "inte lika lågt som glocalnet" Det må vara sant! Under den tiden jag använde deras tjänst fungerade det utmärkt. Hastigheten var som den skulle och inga fakturer krånglade. Kort sagt problemen började när jag i samband skulle flytta. Jag hade hittat ett annat företag som jag hellre vill ha tjänst hos och det var då det hela började. Jag sade upp denna tjänst själv hos Glocalnet...