Jag är såååå missnöjd!!! Jag beställde tre nya abonnemang som skulle starta upp idag. Jag skulle bara behöva sätta i simkorten och sen skulle det vara klart sa den trevliga säljaren. Jag har fått igång 1 av 3 abonnemang. De andra två är spärrade på något sätt. Jag har två tjejer ensamma hemma på sommarlovet utan möjlighet att ringa om något händer och utan möjlighet att kontakta kompisar. Jag når heller inte den värdelösa chatt-kundtjänsten. De lång kö till chatten och om jag inte är snabb nog att klicka på en gul knapp...
Halebop
Om företaget
Teletjänster
12 omdömen om Halebop
Går ej mejla dem via safari eller explorer. Blir inget abonnemang.
Aldrig varit med om så dålig kundservice! Försökt beställa ny mobil samt nytt abonnemang i 2 veckor och lagt ner flera timmar med deras kundservice då det varit strul hos dom och deras system. Skulle fått nya iphone 14 på release dagen men nu ska jag tydligen få vänta i 2 månader. Så här står jag utan mobil och utan abonnemang, FANTASTISKT!! Dom vägrar även ge mig någon form av rabatt eller kompensation.
Urusel kundtjänst och täckning. Jag bytte till detta företag för flera år sen för att de var ett billigare alternativ till Telia och i källaren jag jobbade i just då fungerade bara Telias nät. Sen dess har jag upptäckt att det var nog ända stället Halebop hade bra täckning. Jag sa upp avtalet genom att kontakta en konkurrent och be de sköta flytten så det inte blir problem med att numret inte fungerar under vid tid Tydligen gick kommunikationen inte helt hundra eftersom Halebop påstod att nya operatören avslutat abonnemanget...
Mycket oseriöst företag, avsiktlig krångel från kundtjänst så det blir högre kostnader. Ovilliga att lösa problem, bara intresserade av att få sälja fler tjänster. Ett osjyst företag ägt av Telia som är lika svåra att göra med. Rekommenderar Hallon för den som vill ha det enkelt och billigt utan bindning och krångel
Ber om ursäkt direkt men är väldigt upprörd. Jag har fått en påminnelsefaktura från Halebop på 299:-. Har vid flera chattar och mail dem fått det bekräftat att denna faktura är felaktig och makuleras. Jag till och med fått mailbekräftelser på att jag kan kasta fakturan. Och ändå händer det att jag får en faktura och NU får jag infon från er att jag måste betala den för att sedan få den krediterad. Det kan inte vara rimligt. Ska det vara så här? Varför ska jag ligga ute med pengar för Halebops misstag? Beloppet är för en...
Halebop lät som ett bra budgetalternativ. Alltid trott att dom var billigast. Efter lite research hittade jag Vimla. Samma koncept men betydligt billigare för samma mängd surf (oförbrukad surf sparas dessutom). Bindningstid och uppsägningstid existerar inte hos Vimla, så det är värt ett försök att prova det några dagar. Jag skulle bara testa, och nu har jag haft dom i snart ett år. Beställ via länken nedan så för du 10kr/rabatt per månad, halva priset i 5 månader samt 50gb extra surf (går att kombinera med student/pensionärs-rabatt): https://vimla.se/bestall/plugglife/?201808202142494723
Oj vilket sugit företag! Var inne och skulle ha ett kontantkort till mitt larm. Enligt säljaren i Telia butiken så skulle det inte vara några problem! Glad i hågen stegade jag hem för att sätta in mitt nya SIMkort i larmet. Detta fungerade såklart inte. Testade med ett Telenor kort jag hade hemma och det funkade kanon. Testade ca 100 olika APN inställningar men inget hjälpte. Var i kontakt med supporten som tyvärr inte kunde hjälpa mig. Gick in i butiken där jag köpt kortet för att ångra köpet. Tyvärr hade det gått 15 dagar...
För mig har Halebop varit superduperfinemang eftersom jag SMS:ar världen över utan att betala massa extra - och dessutom funkar nätet ÄVEN om jag åker norrut :) Tycker dessutom att det är grymt att man kan ta med sig surfen från månad till månad när den inte tagit slut! Tiptopnotch!
Jag har bara haft problem med Halebop. Här är en lista på allt jag upplevt: 1. Det går inte att ringa till Halebop, bara när man skall säga upp abonnemanget. 2. För att få tag i dem måste man gå igenom en "vanliga frågor - sektion" innan man får tag i ett kontaktformulär eller livechat. 3. För att se sina fakturor måste man ladda ner en mobil app. 4. Mobil appen fungerar inte. 5. Jag var utomlands (nederländerna) och hade uppnått standardgränsen för surf i utlandet, då fick jag ett sms där det stod att jag kunde...
Vänder sig nog mer till en yngre kundgrupp egentligen. Men de telefoner (samsung galaxy note 2) som vi köpte fick ett bra abonnemang till som faktiskt täcker vårt behov. Något som TRE inte kunde erbjuda trots att de har en företagssektion.
Blufföretag! Gör inte affärer med detta företag! Trots att jag testat Halebop kontantkortet i flera telefoner och har köpt krediter för hundratals kronor så fungerar inte kortet. Sim kortet är överkryssat och får ingen antennanslutning Naturligtvis så har företag som detta aldrig en kundsupport värd namnet när man väl behöver den, utan i detta fall en ”chat”-support. Först blev jag tillsagd att det var mitt fel eftersom min telefon inte var såld i Sverige utan i Tyskland. (jag har senare även testat med andra "svensksålda"...