Jag är mycket besviken på servicen jag mottog under mitt senaste besök. Personalen var ointresserad och okunnig, vilket gjorde hela upplevelsen mycket obehaglig. Jag förväntade mig en professionell behandling men blev riktigt dåligt bemött. Jag skulle aldrig kunna rekommendera detta ställe till andra på grund av den dåliga attityden hos personalen.
Hedin Göteborg Bil AB
22 omdömen om Hedin Göteborg Bil AB
Mycket smidig affär och bilen var precis så fin som bilderna och säljaren påpekade. Säljaren mötte upp mig på stationen ( en Söndag) och bil
Jag köpte en Kia elbil från Viktor Sjöstrand. Han erbjöd utmärkt service och var mycket flexibel. Rekommenderas varmt!
Baserat på min senaste interaktion med Hedin Bil, känner jag mig tvungen att dela min upplevelse här. Jag skickade ett meddelande till dem angående min billeverans, och det har varit en oerhört frustrerande resa. Jag har varit i en djup frustration över förseningen i leveransen av min bil. Den tid som ursprungligen avtalades har passerats avsevärt, och jag har inte fått någon klar information eller realistisk leveransprognos. Denna brist på kommunikation och information har fått mig att känna mig vilseledd och försummad....
Varit där 23-06-14 för årlig service av min Honda Civic. Alltid servat bilen där och varje gång varit nöjd. Men den här gången gick något fel. När jag påminde detta, bemöttes jag professionellt och anvarsfullt av personalen. Felet åtgärdades utan något krångel. Till och med fick kompensation på ett sätt att jag inte kunde tro. Hedin bil bevisade att kundens nöje har stor betydelse för dem. Tack Göran Schälin och Jan Wagman på kundmottagningen.
Katastrofala att nå på telefon. Skulle boka tid för service och kommer fram till telefon som når försäljning först och pratar med en person som nått vägens som är totalt omotiverad och skulle bytt jobb för otroligt längesedan för hennes och kundernas bästa (230612, 12.40 - varsågoda Hedin). Tar otroligt lång tid i telefonkö innan man sedan kommer fram till den man kopplats till, så totalt 58 minuter i telefon innan jag tröttnade och väljer annan anläggning för service. Känslan är att det var lunchstängt utan att det framgick...
Bilen inlämnad för sedvanlig service dagen innan bokad tid. Blir uppringd efter bokad tid där de beskyller mig för att inte ha lämnat bilen i tid. De utför ej servicen som vanligtvis bara tar några timmar och säger att de ska göra det senast nästa dag. Detta trots att felet legat på deras sida! Nästa dag ingen kontakt från dem, inget svar på telefon. Blir lämnad utan bil för helgen och har ingen bil till jobbet på måndag. Inte ens en fråga eller erbjudande om ersättningsbil. På måndag försöker jag nå dem på verkstan men...
Dåligt! Have had my car 2 weeks only needing 2 new tyres and still no sign of getting it back. Not answering my calls. Terrible! Ridiculous! Should be ashamed of themselves. Zero customer service.
Jag köpte en begagnad Mercedes B Klass års 2018 som jag blev mycket nöjd Serviceinriktad personal trevligt och proffsig Tack för bra service MK
Måste bara svara på Anna G: Om man inget vet om hur bilföretag jobbar ska man inte tala. Det är inte Hedin som företag som bestämmer om något ska gå på garanti eller ej utan det är general agenten alltså i detta fall KIA som bestämmer om det går på garNti eller ej. Tycker du att företaget ska stå för en sådan kostnad om inte KIA i sin tur betalar företaget för garantin ? Ska dom jobba gratis? Innan du bestämmer sig för Att klaga på Facebook kanske du ska ringa till KIA och klaga. Företag som i sin tur säljer bilmärken har mycket krav på sig, general agenterna bestämmer.
Måste ge ett mycket negativt omdöme till Hedins bil i Mölndal. Köpte en Kia för två år sedan bland annat för den 7 åriga vagnskadegaranti. Mycket besviken då jag förstod att den inte fanns i verkligheten. En innerskärm vid framdäcken hade släppt och skulle repareras. Ett självklart garantiärende för mig då jag inte kört vårdslöst eller gjort mig skyldig till missbruk av bilen som det står i garantivillkoren. Garantin gällde dock inte då de sade att det var slitage, att jag använt bilen. Ja, jag har kört i storstad och på...
fel skrivning på omdömen, måste redigeras
Lurar!!! Rent av lurar! Lämnade min transportbil med godtro att de är auktoriserade och seriösa. Vad händer? De säger att det är fel på någon elektronisk komponent i motorn. De byter den och felet (bilen tappat kraft) löser sig inte, sedan så kollar dom avgaser och det är ett STORT hål i den. Fick betala 8 000 kr att byta en komponent i motorn som inte ens behövdes om dom bara spenderat 5 min att kolla snabbt på avgasröret genom att lyfta upp bilen. Totalt gick det 25 000 kr. Jag fick även betala felsökningsavgift när...
Sämst i Väst! Kom bogserandes med min lätt krockade bil till Plåt & Lack för att få den fixad men så lätt var det inte. Jag var tvungen att beställa en besiktningstid. Fick en tid drygt en månad senare men eftersom jag valde en annan verkstad som tog emot min bil med öppna armar var den klar efter en vecka. Har sedan försökt ringa Hedin Bil för att avbeställa min besiktningstid med det har jag inte lyckats med. De svarar nämligen inte i telefon. Om ni skulle lämna in er bil på Plåt & Lack så akta er så ni inte blir påkörd...
NOLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRR lämna inte bilen där
Nej Hedin Bil, detta håller inte. Så länge bilen fungerar som den ska så är det ingen eller lite skillnad på de flesta bilföretag men så fort det händer saker som man som kund INTE kan räkna med , dvs så fort det blir problem, oavsett vad det än må vara, det är då man kan bedöma vad företaget går för. Jag har tyvärr ingen annan erfarenhet av problem och på vilket sätt Hedin BIl väljer att sköta dem. Visst saker kan hända som ligger utanför både köparen och säljarens kontroll men om det händer upprepade saker så kan vem...
Hedin = Bluff Jag kommer aldrig mer anlita Hedin Bil igen. De är oseriösa och tänker kortsiktigt. Vi har en Kia som vi köpte för två år sedan. En av argumenten att vi köpte den var att det fanns en 7 årig fabriksgaranti. När vi nu skulle nyttja vår 7-åriga fabriksgaranti fick vi nej, vi hade kommit in med bilen för sent och den hade gått för långt vid första servicen. Kan ni gissa hur långt och hur länge? nämligen 3 km och 3 veckor. Ja vad kan man säga... vi var sena men är det juste? - tyck till!
Ett av dom sämsta bilföretag (det absolut sämsta) jag någonsin köpt bil av. Ointresserad o inkompetent personal som tydligen har som vana att jobba i ultrarapid. Svara i telefonen när det passar. Slarva med reparationer, salta räkningar. Det är tydligt att dom flesta av kommentarerna här på sidan, skrivits av anställda på Hedin Bil!! Nej, jag säger också; ALDRIG MER HEDIN BIL!! Dom har definitivt blivit för stora för sitt eget bästa. Sen om dom anställda fick marknadsmässiga löner, kanske dom kunde rappa på lite istället...
Utmärkt service får man betala för.
Lämnade in bilen på ett fel som täcktes av garantin. Reparationen tog 2 månader. Första månaden fick vi ingen lånebil... efter många om och men (7 samtal senare med 4 olika personer) skulle vi få en. Självrisken vid olycka låg på 15000 kr. Eller 110kr/dag att få ner den kostnaden för stora skador till 3000kr, och ytterligare 50kr/dag för små skador. Det är bara att räkna hur mycket vi hade fått betala under resten av den månaden som bilen stod hos dom. Samtidigt som man redan betalar för en bil som står oanvänd hos dom....
Har köpt alla mina bilar här och är helnöjd. Inget att klaga på.
Bäst på allt. trevliga och hjälpsamma. de reparerade t.o.m saker som inte ens var garanti på. Adui bör gå till Hedin Bil o lära sig var ordet service betyder
En härlig firma där man får bra service och ett professionellt bemötande. Kollade runt på ett gäng ställen. Jag hittade min Merca på Hedin Bil. Rekomenderas varmt.