De förra ägarna av vårt hus använde sig av Hemfrid när de skulle flytta. Städbolaget hade gjort ett riktigt kasst jobb. Kändes inte som en flyttstädning utan en väldigt ytlig vardagsstädning. Det fanns smulor kvar i lådor, många fläckar i och runt draglådor, filtret i torktumlaren hade de inte ens rört så det var full av ludd, tvättmaskinen hade de inte heller rört, den var full av tvättmedelrester. Längs fönster och dörrkarmar var det smutsigt, inga vattenlås hade rengjorts, det fanns fläckar på golv och ytor, ugnarna var...
Hemfrid Stockholm
About company
Välkommen till Hemfrid Stockholm! I vår värld är det detaljerna som gör skillnaden. Oavsett om du har regelbunden hemstädning, bokar en flyttstädning eller en fönsterputs kan du lita på att vi levererar högsta möjliga kvalitet. Vårt team består av noggrant utvalda och utbildade medarbetare som är lika passionerade som de är...
3165 omdömen om Hemfrid Stockholm
Sedan starten hos Reco 2016
Horribel tjänst. Håll er långt borta från hemfrid. Lurar sina kunder med en timbank där de döljer kostnader de myglar med, ex lägger på extra städtimmar utan att meddela sen när kontraktet sägs upp och så tar de betalat flera år efter för något man aldrig var medveten om att man gått med på. Extremt dålig städning, lämnar trasor överallt, håller inte tiderna, damm på massor med ytor trots flera tillsägelser. Det sämsta städföretaget i Sverige.
Repade sönder min dyra TV under flytten och vägrade ersätta eller kompensera något för detta trots att jag valde hemfrid istället för ett mindre företag för just denna anledning, ville ha tryggheten och betalade premium för det. Kändes som att supporten antog att jag repat min dyra TV för skojs skull. I slutändan tar de premiumpris i sken av att ha försäkringar och skydd men inget av detta gäller om det inte är de själva som till 100% packar din flytt. Jag orkar inte tjafsa med er, ta mina pengar. Men ni kommer aldrig ha mig som kund igen
Dålig erfarenhet. Bokat fönsterputs genom Hemfrids kampanj, långt i förväg. Fick sms dagen innan att vi kommer kl 09:00 inom avtalat tidsintervall mellan 09:00 och ca 12:00 på förmiddagen, men INGEN dyker upp. Ringer jouren, där jag får svar att ingen skickat min bokning till schemaläggningen, trots att de ser min bokning.
Flyttstädningen såg ytligt bra ut så jag släppte iväg städarna. Men i solljuset såg jag sen golvet: det var fuktigt när jag kom, så de har antagligen släpat en fuktig trasa över det, men det är en hel del vattenfläckar och annat som syns i ljus, och känns med fingrarna. Inte rent alltså. Då tittade jag runt lite, samma sak med snickerier, här har man _inte_ torkat med fuktig trasa, då jag hittade flera fläckar ock prickar som lätt togs bort med två halvslappa gnugg med nästan torr trasa, dåligt. Vidare fanns flertalet prickar...
Hej Kjell, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Jag använde er för första gången för att få hjälp med att putsa fönster. Wow vad bra det blev. Personen var noga och gjorde ett fantastisk jobb. Kommer garanterat använda er fler gånger
Hej Peter, Wow, tack så mycket för din recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat leverera det du förväntade dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge våra kunder en enastående service och vi vill att du ska veta att din feedback betyder mycket för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra våra tjänster. Tack igen för din tid och för att du valde Hemfrid. Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Beställer fönster puts kl 12. Det betydar att fönsterputsaren kommer mellan 12-16, och dyker upp kl 13, utan redskap! Det är nämligen så att Hemfrids fönsterputsare åker kommunalt och sedan kommer de förbi med redskap. Så fönsterputsaren hänger i vår lägenhet utan att ha någonting att göra! När redskapen kommer, misslyckas fönsterputsaren att putsa de övre fönstren, fastän det finns en stege tillgänglig. När det halvdanna jobbet var klart lämnas stegen i trapphuset vilket är en brandfara.
Hej Carl Max, Vad tråkigt att höra att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Kontakta oss gärna på 010 55 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan ta ditt ärende vidare. Med vänlig hälsning, Johan på Hemfrid
Använde Hemfrid för en flyttstädning. Enkel beställning, väl utfört arbete och snabb återkoppling på mail! 5/5!
Hej Max Per Hans! Vad roligt att höra att du är nöjd med våra tjänster! Vi strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet och service, så det är väldigt kul att höra att vi uppfyllt dina förväntningar. Tack för att du tog dig tid att lämna en recension! Vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Kan tyvärr verkligen inte rekommendera denna tjänst. Dyrt, inget av det vi blev lovade under intro-mötet blev gjort, när man kommer hem står saker helt huller om buller (fastän de med glädje hävdat att de är experter på att organisera och att det ingår i tjänsten). Räkna med att komma hem till ett halvrent, rörigt hem där vaser gått sönder, vätskor spillts ut på golven, använda skurtrasor tryckts in i garderob utan att vi vet om det vilket gör att de möglar och vi får kasta annat som låg i samma garderob, olika städare varje...
Hej Elin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Det började helt OK de första 2-3 månaderna och trots att en del städtillfällen bokades om med kort varsel var vi nöjda överlag. Sedan började det komma nya städare utan annan notifiering att vi själva fick titta i appen vem som skulle komma. Sen fick vi besked om att vår städare inte kunde komma längre och att vi kunde få städning på måndagar och av en annan städare. Varning: Hemfrid avtalar om abonnemang med timbank, dvs de fakturerar samma kostnad varje månad oavsett om de städat eller ej. Timbanken kan nyttjas till...
Hej Martin, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att din upplevelse med oss inte levde upp till dina förväntningar. Vi ber om ursäkt för de besvär eller olägenheter som detta kan ha orsakat dig. Vi är alltid angelägna om att förbättra vår service och ta till oss av all feedback. Vi skulle därför gärna höra mer om dina erfarenheter och hur vi kan göra det rätt för dig. Om du har möjlighet att kontakta oss på info@hemfrid.se eller 010 555 85 00 så skulle vi vara väldigt tacksamma. Med vänliga hälsningar, Johan på Hemfrid
Extremt dåligt kundservice. Byte hemfridare hela tiden utan att berätta i god tid
Hej Carlos! Tack för att du delade din feedback med oss. Vi beklagar att vi inte levde upp till dina förväntningar och att du inte hade den positiva upplevelse som vi strävar efter att leverera till våra kunder. Din feedback betyder mycket för oss och vi vill gärna ha möjlighet att rätta till situationen och förbättra din upplevelse med oss. Vänligen kontakta oss direkt på 010-555 85 00 eller info@hemfrid.se så att vi kan arbeta tillsammans för att lösa eventuella problem. Varma hälsningar, Johanna på Hemfrid
Duktig kille som jobbade intensivt med våra stora fönster trots att det var kallt ute. Riktigt bra resultat också.
Hej Ylva! Tack för din fantastiska recension! Det gläder oss verkligen att höra att du är nöjd med våra tjänster och att vi har kunnat uppfylla dina förväntningar. Din feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att fortsätta förbättra vår service. Tack för att du valde Hemfrid och för att du tog dig tid att lämna en recension. Vänliga hälsningar, Johanna på Hemfrid
Jättelätt att boka och fönsterputsaren kom precis i tid och utförde arbetet till vår fulla belåtenhet!
Tack Maud för din fina kommentar! Önskar dig en fin dag i solen, Med vänlig hälsning, Malou på maries
Jag tycker att personalens arbetsordning kan vara bättre. De ska Inte arbeta som rutinmässigt utan anpassar arbetet på hemmet och huset.
Stockholms sämsta städfirma. Alltid dåligt städat efter dom vart här. Inga förbättringar trots att jag påtalat detta flera gånger. Kastade soporna nere i parkeringsgaraget. Och på backen utanför. Avslutade med att slarva bort min hemnyckel. Som dom säger att dom lämnat tillbaka. Ingen nyckelkvittens. Ta ett annat företag.
Efter många år med Hemfrid är det dags att byta. Under flera år var vi mycket nöjda med vår städerska, men när hon slutade gick det utför. Vi har gett Hemfrid möjligheten att byta städare tre gånger nu, men då varje tillfälle varit ej godkänt har vi tröttnat. Deras städare slarvar. Orkar inte flytta på saker så dammet är kvar bakom. Missar områden såsom under diskstället och trappan! Stänger in katten trots anmärkning. Lämnat ytterdörren olåst. Kommer ofta försent eller stressar till nästa kund. Använder för mycket skurmedel...
De gjorde inte klart städningen. Ringde inte upp trots upprepade försök. Lämnade inga besked. Det som skulle tagit en dag blev för oss tre förlorade arbetsdagar.
Hej Malin, vad tråkigt att höra att städningen inte gjordes klart, du får gärna kontakta oss på privat@maries.se så lovar vi att återkomma inom en arbetsdag. Med vänlig hälsning, Malou på maries
Jag har anlitat Maries Puts & Städ vid olika tillfällen pga utmärka resultat, seriöst o pålitlig hantering samt vänligt och trevligt bemötande.
Nyttjat Maries Puts och Städ sedan i höstas och nu byter jag och min sambo äntligen städfirma. Inte en enda gång har det varit samma städare, ibland har vi fått sms "jag sitter i trafik" för att sedan få att de avbokar helt - sååååå oseriöst. Låg kvalitet på utförandet av städning, de använder "joniserat vatten" så det varken luktar gott eller ser speciellt städat ut när man kommer hem. Två stjärnor för att varje enskild personal (vi har träffat rätt många...) alltid är jättegulliga och trevliga.
Hej Josefine, vad tråkigt att höra om fler olika städare. Försöker hitta dig i vårt system men lyckas inte hitta någon arbetsorder i ditt namn. Vi arbetar inte heller med Joniserat vatten utan använder vårt egna kem som vi tagit fram själva, så kanske har det blivit något missförstånd? Återkom gärna till mig så kan vi kika på detta närmare, malou@stadarna.se
Alla var duktiga och trevliga.Jag behöver stostädning snart. Jag hör av mig snart.. Hälsa Maria att ho har duktig perspnal. 5 sjärnig.
Det har varit en skakig början. Äntligen fick vi Nico som kan städa ordentligt! Tack för henne!
Pålitliga, trevliga och noggranna. (Äldre släktingar har också anlitat Maries Puts & Städ i flera år.) God service även från kontoret vid kontakt.
Vi har anlitat Hemfrid sedan 2010 (städning varannan vecka) och fram till 2017 var vi nöjda då vi hade en äldre dam som ordinarie hemfridare och därefter tog en yngre mycket duktig hemfridare över. Från 2018 har det varit många olika hemfridare och det har aldrig blivit som tidigare åren. Det har slarvats otroligt med städningen ibland undrar jag om dem ens städat alls. Då jag bokat storstädning och de varit flera och städat har det varit väldigt olika kvalite på städningen beroende vem som städat var. Hemfrid har haft...
Snabbt och bra handlagt. Utmärkt städning av trevlig personal. Extra plus att vissa av personalen har storstädat hos oss tidigare. Fungerar mycket bra material levereras dagen innan. Det har alltid funkat.
Bra företag med bra städare och även fönsterputsare
Tjejen som städar är noggrann och duktig
Väldigt enkelt och smidigt att boka. Kom på utsatt tid. Bra kundtjänst med snabb återkoppling när man hade synpunkter. Kan rekommenderas
Anlitade Hemfrid för storstädning innan jul. Två st ädare kom, den ena var tydligt van. Resultatet var ojämn städning där en del av städningen var minutiös medan andra delar så ut precis som innan. Som kund förväntar man sig att företaget håller sig till avtalad arbetsbeskrivning vilket företaget i mitt fall tyvärr inte lever upp till. Spindelväv hängde fortfarande i hörnen av taket, lister var helt orörda och generellt dåligt dammat överallt, även på lättare ställen att komma åt. Dammning av väggar verkar inte alls vara...
Beställde en flyttstädning och betalade extra för rengöring av väggar. Hittade många brister på städningen, många små fläckar och smuts överallt både i kök, på väggar, på fönster, i toaletterummet, på golvet. De städade "det mesta" men inte allt! när det är flera brister så är det inte bra. Det blev jobbigt för mig och den som skulle flytta in i min lägenhet. Jag fick rabatt på fakturan men rabatten var mycket liten. Jag hade hoppats på mer med tanke på hur jobbigt det blev. Vad är en städning värt om den inte är fullständig? väldigt lite.
Hej Joakim! Tack för din recension och vad tråkigt att du inte blev helt nöjd med städningen. Vi har ju alltid en slutbesiktning där man tillsammans går igenom för att säkerställa att man nöjd med resultatet. På denna slutbesiktning kan man ju även rätta till om man har anser att städningen är bristfällig. Men kanske var det så att ni inte hade möjlighet att närvara på den. Vidare erbjuder vi även en omstädning om städningen inte var okej med inflyttaren, detta har troligtvis även också tackats nej till och därav en...
Kökstvätt och badrumstvätt med berömligt resultat. Dessutom fönstertvätt med lysande resultat
Storstädning vid två tillfällen med ett års mellanrum, senast nov -22. Personalen (samma som föregående gång enligt önskemål) kom på utsatt tid och utförde städuppdraget mycket proffsigt. Allt blev strålande rent och snyggt, inklusive fönsterputs. Jag rekommenderar varmt denna städfirma!
Hej Cecilia! Tack för att du tagit dig tiden att skriva om oss, det värmer verkligen! Roligt att höra att du är lika nöjd i år. Önskar dig en fin jul och gott nytt år, Med vänlig hälsning, Malou på maries
Bra bemötande vid bokning. Min städerska var lugn o vänlig, noggrann, proffsig
Hemstädning Bra bemötande Oksana, som städat hos mig 2 gånger hittills är duktig, noggrann och mycket trevlig att ha som hjälp i mitt hem.
Tack Christina för din recension, kul att höta att du är så nöjd med Oksana, önskar dig en fortsatt fin dag, Med vänlig hälsning, Malou på maries
Fönstrens blev precis så bra som jag förväntat mig. Han som var här var både snabb och noggrann.
Jag blev trevligt bemött.Jag köpte fönsterputs.Och jag är mycket nöjd med utförandet
Hej Solveig! Tack för dina fina recension, Kul att höra att både bemötandet som utförande var till din belåtenhet. Önskar dig en fin dag, Med vänlig hälsning, Malou
Proffsig städning, bra bemötande.
Snabbt ordnades städningen som jag så väl behövde! Städerskan jobbar snabbt och effektivt! Jag har hemstädning som jag så väl behöver eftersom jag inte längre orkar själv!
Väldigt nöjd med städningen av huset. Även ugnen blev väldigt fint rengjord. Uppskattade den lilla, egentligen onödiga, men fina detaljen med hur toalettpappret och hushållspappret fästes med en vattenstämpel. Inte fullt lika nöjd med fönsterputsningen eftersom fönsterkarmar inte rengjordes trots att jag kryssat i för detta (men drogs av på fakturan).
Meykel, tror han heter, presenterade sig, satte igång att jobba direkt. Han var väldigt effektiv och han gjorde ett mycket bra jobb. Han sålde också in sig på att göra de andra fönstren rena. Men jag vill avvakta till april. Jag kommer försöka få samma kille igen.
Felaktig info i offertbekräftelse och så en fullständig tondövhet när jag hade synpunkter på skillnaden mellan offertbekräftelsen och fakturan. Städningen får 2,5 på en 5-gradig skala
Vad tråkigt att höra att du inte var nöjd med oss Irina. Jag skulle verkligen vilja lyssna på dina synpunkter, du är välkommen att kontakta mig direkt på malou@stadarna.se så hjälper jag dig gärna vidare. Med vänlig hälsning, Malou på maries.
Trevlig personal och utmärkt utfört arbete
Tack Gunnel för fin recension, önskar dig en fin dag, mvh Malou på maries
Från början mycket bra men är inte lika bra längre. Missar vissa golvytor och missar att damma på vissa ställen.
Hej Tomas, tack för konkreta saker som du upplever att vi missar i städningen, det tar jag vidare för analys. Med vänlig hälsning, Malou på maries
Bemötande av både bokare och personen som kom och utfärdade jobbet var väldigt bra. Men då tjänsten som var fönsterputs inte var bra, 4 av 8 fönster behövs putsas om så blir betyget inte alls bra. Har blivit erbjuden om putsning vilket iof är väldigt bra så var ursprungsjobbet ej bra.
Tack Gustav för din recension, tar med mig din feedback. Med vänlig hälsning, Malou på maries
Hej Vi har använt oss av Marie Puts & städ för fönsterputs i ett par år nu och är mycket nöjda. Dock tycker jag - och flera med mig - att den trappstädning ni utför här i fastigheten (Brf Storuven) inte är så bra längre. Lite skärpning skulle vara bra tycker jag/vi. Mvh Göran Lindberg
Väldigt bra kundbemötande. Hemmet har aldrig varit bättre städat, vare sig av oss eller andra firmor. Rekommenderas varmt.
Smidig bokning, personalen kom på utsatt tid och städningen blev över förväntan! Till och med våra kluriga balkongfönster blev skinande.
Städ och fönsterputs var mycket bra!
Bra bemötande vid bokning av fönsterputsning och mycket nöjd med Andrei som utförde jobbet.
Hej Maj-Lis, tack för fin recension! Önskar dig en fin dag i höst solen, Med vänlig hälsning, Malou på maries
Fönstertvätt lägenhet. Bra bemötande av företaget. Mycket nöjd med utförandet. Lite problem med tidspassning och faktura gällande rutavdraget.
Fönsterputs flammiga efter puts
Hej Yvonne, Tråkigt att höra om att dina fönster är flammiga. Återkom görna till 08-861817 så löser vi detta. Med vänlig hälsning, Malou på maries