Köpte en 2023 demo bil av dom med en spricka i rutan som dom skulle fixa gratis efter köpet, det tog två månader innan dom boka in bilen. Bytet tog en dag längre än sagt och dom ringde inte och sa det, dålig start. Efter jag fick tillbaka bilen så var den nya rutan skitig, oproffsigt. Sen upptäckte jag att det oljiga finger avtryck över hela innertaket och inrednigen, hittade en oljig handske på passagerar sättet. senare upptäckte jag att dom hade orsakat skador i lacken runt hela bilrutan plus skador på innertaket. Jag...
J Bil Haninge
4 omdömen om J Bil Haninge
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Har ett privatleasing avtal med dem och fick punktering. Ringde assistans och bilen fraktades till J-BIL i Haninge, dvs samma kontor som jag är leasingkund hos. Då vardagen kom försökte jag förgäves få kontakt med verkstan för att fråga om bilen. Efter en lång tid i kö (ca 20-30 min) får jag ett estimat på två veckor för att byta däck! Två veckor! Och avtalet om hyrbil gäller i 4 arbetsdagar. Tack för det. Känner mig verkligen inte prioriterad som deras kund. Första och sista gången jag leasar en bil hos dem! Rekommenderas...
Försökte boka ett kamremsbyte hos dem Försökte boka ett kamremsbyte hos dem. Detta då de erbjuder s.k "lägsta pris garanti" på alla verkstadsjobb. Fick då en offert från dem på 10.188 kr. Mötte detta med en offert från en oberoende verkstad i närheten som begärt 4072kr för precis samma arbete och åberopade den s.k "lägsta pris garantin" hos J Bil. Då fick jag en offert från J Bil på 11.393kr. Och svaret att de självklart inte kan erbjuda mig "lägsta pris garanti" då de är så mycket dyrare än alla andra, garantin gäller tydligen bara om J Bil väljer att följa sin utfästa garanti.
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
Bra bemötande. Men helt hopplösa när det gäller kommunikation. Fyller man i deras formulär på sajten får man vanligtvis inget svar, inte ens en kopia på mailet till sin inbox. När man ringer har de ingen aning om mailet, och man får ta allt från början, med skillnaden att man har förlorat några dagars tid i kö till verkstaden. Sedan ber de inte om ursäkt för att de suger på digital kommunikation och att man har väntat i onödan för att sedan tvingas ringa dem och börja om. Dessutom har jag vid något tillfälle varit med...
Hej Marcus och tack för din återkoppling. Vi jobbar hårt med att förbättra våra processer och håller på och byter ut äldre system som inte kan kommunicera med andra system. Målet är att få en smidig kundresa vid kontakter med oss. Hälsningar, J BIL