Lämnar in bilen på service får tillbaka den med konstig koppling. Kör högst en vecka innan jag väljer att lämna in bilen för att kolla kopplingen. Mannen som hjälper mig konstaterar att det är något fel men kan inte hjälpa oss, personen som kan hjälpa oss är på semester. Jag ber mannen anteckna att vi har varit inne med bilen om något skulle hända medans vi väntade på att få laga bilen. 2 dagar efter besöket på verkstan så går hela kopplingen sönder, bilen får bärgas tillbaka till verkstan. På verkstan konstaterar dem att... kostnaden för att laga skadan kommer bli 12000kr. För att få ut försäkringen så ville försäkringsbolaget ta del av dokument och anteckningar från verkstan. Enligt försäkringsbolaget så brukar det vara rutin för bilhandlare att skicka in alla dokument direkt, men tydligen inte på ahlbergs bil. Nu har jag talat med 2 arbetare på verkstan samt verkstadschefen och alla har lovat att fixa fram dem dokument som krävs för att få ut min försäkring.
Efter minst 1 månad har inget hänt !!
Jag kommer självklart aldrig köpa en bil där ifrån igen. Har även vänner som upplevt liknande problem. Känns tyvärr som att ahlbergs bil inte riktigt bryr sig om sina kunder.