K.W Bruun Autoimport aka Peugot Sveriges marknadschef för eftermarknad vill inte ha kundkontakt enl. växeln. Det sätter lite standarden för hur de ser på sina kunder. Istället blev jag skickad till en dryg 'kundservicechef' som jag upplevede hade en hånfull och ironisk ton när han förklarade att deras bilar i sällsynta fall kan gå sönder, även på delar som inte ska gå sönder... Det om företagets vilja eller snarare ovilja att hjälpa sina kunder, nu till att äga en Peugot.... Min svärmor köpte en Peugot 207 och vid köpet... såldes det in som en fördel att den hade kamkedja som inte kräver byte som kamrem. All service är gjord som den ska hos Peugot auktoriserade verkstäder i tid, trots detta, med blott 10 000 mil på mätaren gick bilen inte starta en dag. Felet var en kamkedja som stod några grader fel. Verkstadens utlåtande "Det brukar kunna hända när det blir kallt på Peugot". När det blir kallt var minus 15 grader... Så om du tänkt köpa en bil och använda den i Norden kanske du ska välja något som fungerar på vintern, t.ex. Volvo, Audi, VW eller annat kvalitetsmärke. Här får du varken kvalité, hjälp eller ens ett seriöst bemötande.