Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg och Renovering AB

petrabygg.se
  • BadgeThreeYears

Välkommen till Petra Bygg! Vi utför våra uppdrag med största möjliga professionalism. Med många år i branschen vet vi vad som krävs för att få ditt bygge klart i tid. Från början till mål. Tillsammans med dig kommer vi fram till bästa lösningen. Till oss kan du vända dig både som privatperson, bostadsrättsförening eller företag....

61 omdömen om Petra Bygg och Renovering AB

Sedan starten hos Reco 2018

Maria R
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Svarar väldigt snabbt på mail. Kommer i tid, gör det man kommit överens om, och gör det bra. Är dessutom trevliga. Rekommenderas mycket varmt!

Pär E
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Fördel med Petra bygg Vi ville ha hjälp med att bygga en altan 120 m2 Vi fick en offert snabbt inom ett dygn Petra bygg skickade ett team med byggare som var på plats 8 timmar varje dag fram till bygget var helt klart. Allt material kördes ut med med lastbil eller av annan personal på Petra så att snickarna kunde vara på plats hela tiden

Annie S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Kom och bytte en ytterdörr. Det var inga problem för dem att hämta dörren när jag sa att den inte var på plats. Sedan jobbade de på hela dagen tills allt var färdigt. Snabbt och smidigt. Det enda var att de inte satte tillbaka larmet på rätt sätt men det fixade jag själv på 3 minuter. Bra kommunikation genom hela arbetet. De förklarade hela tiden vad de gjorde om jag undrade något. Jag gillade att jag fick snabba svar när jag mailade och bra pris för jobbet. Kan varmt rekommendera dem.

First-Name L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Till Petra Bygg Arbete: Flytt av vägg (rivning av befintlig och bygge av ny) inklusive eldragningar. Byte av golv samt målning av tak. Köksrenovering, rivning av befintligt och bygge av helt nytt inklusive el- och vvs-installationer av nya köksmaskiner. Bygge av mobil köksö. Genomförande: Bra genomgångar av våra önskemål och idéer om olika lösningar. Bra tempo i arbetet från byggstart till färdigställt, inga uppehåll. Trevliga kunniga hantverkare: snickare och elektriker. Välgjort detaljarbete i fogar och skarvar....

ALEXIS W
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi kontaktade Petra Bygg och Renovering AB för att få in offert på en ombyggnation av vårt badrum samt en gästtoalett. Ali kom på ett besök för att kunna lämna en offert och var trevliga/hjälpsam i sin approach. Offerten var mycket resonabel avseende det arbete som skulle utföras, och de hade inga problem att vi hade en begränsad tidsram för arbetet på fyra veckor. När arbetet väl sattes igång så täckte Petra Bygg och Renovering AB (händanefter refererade till som PBR) in hela hemmet noggrant för att till möjligaste mån...

Marcus E
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi anlitade Petra Bygg för att bygga in garderober (IKEA-stommar) i både sovrum (PAX) och hall (METOD) med tillhörande inklädnad med täcksidor (MDF), sockel, taklist, takanslutning och passbitar, samt inmålning av allt. Då vår lägenhet är helt nyrenoverad var finishen extra viktig för oss, dvs. att fogar och spackling / målning var noggrannt utfört. Petra Bygg hade ett väldigt konkurrenskraftigt pris, och kommunikationen innan (med Clark) var toppen. De kunde också börja med kort varsel, vilket var ett plus. Killarna som...

Jessica K
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Supertrevliga, hjälpsamma och effektiva. Svarar snabbt på Mail och är väldigt lätta att ha att göra med. Utförde ett utmärkt arbete vid utbyte av tvättställ i badrummet. Rekommenderar varmt!

Maja A
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra bygg förvandlade min tvåa till en trea. Jobbet gick snabbt och de nya rummen blev jättebra. Lätt att kommunicera och höll alla bestämda tider.

SOFIA Ö
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi anlitade Petra bygg för en total renovering av vår 3a. Från dag 1 kände vi oss helt trygga med dom. Rak, tydlig kommunikation samt väldigt hjälpsamma när problem uppstod. Vi hade en del strul med leveranser av material men Ali var genom det hela otroligt hjälpsam och service inriktad. De gjorde sitt jobb och mer därtill. Finns endast ett företag jag kommer anlita i framtiden och det är Petra bygg. De ser ens behov som kund samtidigt som de kommer med kunnande åsikter som gör att slutresultatet blir 10 av 10. Vi är mer än nöjda.

Frances Anna R
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Renoverade stor tvättstuga och vi är mycket nöjda med resultatet. Jättetrevliga anställda och platschef som försökte hitta bra lösningar på våra önskemål. Stort tack!

Lovisa Ö
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Om ni ska renovera, eller behöver bygg hjälp, anlita Petra bygg! Jag är oroligt nöjd. De är effektiva, svarar alltid i telefon, och otroligt hjälpsamma! Ett företag man känner sig trygg med att anlita. Petra bygg levererade över mina förväntningar, mer än nöjd.

Fatima G
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Precis som de flesta , blev jag en gång i tiden lurad av byggföretag som kunde påstå en sak men verkligheten visade en hel annan . Denna gång och när jag var i behov av att anlita ett seriöst företag för att renovera mitt badrum i sin helhet valde jag noggrant ett byggföretag . Det blev Petra Bygg . Bästa valet jag någonsin gjort. KÄRA LÄSARE, Vill ni ha ett byggföretag som står för sina ord? Ett byggföretag som är noggrant och pålitligt ? Ett byggföretag som har konsten för form, färg och känsla? Ett byggföretag som...

Paola Helena R
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Ska du renovera så ska du utan tvekan anlita Petra Bygg! Jag är supernöjd! Jag har med hjälp av Petra Bygg helrenoverat min lägenhet. De har hjälpt mig från början till slut genom hela projektet. Från rivning och urblåsning av renoveringsobjektet jag köpte till uppbyggnad av min drömlägenhet. Gänget på Petra Bygg har lyssnat och förverkligat mina idéer precis som jag ville ha det. Nu har jag ett fantastiskt vackert platsbyggd kök, platsbyggda garderober och platsbyggd säng. Stuckaturer, takrosetter och vackra golvlister....

Isabella R
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg har platsbyggt ett nytt kök i min 1,5:a för en väldigt bra pris. Dom hjälpte mig att optimera förvaring genom att hitta lösningar på svåra ytor, kanter och vinklar. Med andra ord väldigt nytänkande och kundorienterat. Utöver det som la dom även nytt golv i hela lägenheten för att matcha det fina nya köket. Hjälpte mig att sätta upp en ny badrumskommod för att även ge mitt badrum ett ansiktslyft. Samt andra små saker som att sätta upp nya lister, krokar i hallen osv… Dom svarar alltid direkt när jag har ringt...

Hanna Maria O
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Otroligt bra service. Återkopplar snabbt, gör ett bra jobb och alltid de lilla extra. Behöver jag hjälpa igen kommer jag absolut kontakta Petra bygg

Camilla Helena M
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Jag har anlitat Petra vid två tillfällen: 2018 - totalrenovering av min nyinköpta lägenhet (förutom badrummet). 2022 - ombyggnation av samma lägenhet (från tvåa till trea). Det som är bra med Petra är att de (förutom ett jäkligt bra jobb såklart, hantverksmässigt är de skickliga) är att de bidrar med egna idéer och synpunkter. De har en gedigen erfarenhet och den får jag som kund nytta av. Om något år ska jag även renovera badrummet och då kommer jag vända mig till Petra direkt. Såklart.

Medhin A
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg har fixat dörren till altanen. Jag är väldigt nöjd, bra bemötande, lyhörda och trevliga.

Adel Bahta Lbona A
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Jättebra service och ett väl utfört arbete! Rekommenderar dessa till alla som är i behov av hjälp i hemmet!

Victoria Eva Linnéa G
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi är otroligt nöjda över att ha valt att arbeta med Petra bygg. De var snabba och professionella i kontakten vilket vi uppskattade. Vi fick hjälp av dem med att bygga ett till rum vilket innefattar innerväggar , skjutdörr socklar samt målning. Vi behövde få klart rummet väldigt snart och de var otroligt effektiva och kom till och med på helgen för att få rummet färdigt. Det tog totalt 1 vecka för dem att göra detta. Ali och övriga medarbetare var väldigt professionella och schyssta. Kan varmt rekommendera Petra Bygg.

Max B
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg hjälpte oss med en totalrenovering. Varmaste möjliga rekommendationer! Proffsiga, skickliga, trevliga och ödmjuka! - Ali: en stjärna med ovärdeliga råd och otrolig förmåga att förstå vad vi ville åstadkomma. - Resultaten var långt över förväntan. Blev så himla snyggt ner på minsta detalj. Vi är så glada för Sasha jobb! - Tålmodiga med oss som kund som inte alltid hade koll på läget. - Allt punktligt och enligt tidsplan

LINDA D
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Hjälpte oss med att kakla om köket. Fantastiska, noggranna hantverkare som gjorde att köket fick sig ett ordentligt upplyft. Rekommenderar varmt!

Emelie Therese Christine G
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg gjorde en helrenovering hemma hos oss och vi är verkligen jättenöjda. Dem är väldigt noggranna och duktiga samt kunniga inom det dem gör. Allt är perfekt monterat och installerat. Rekommenderar verkligen!

Sven Sören W
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Är supernöjd med vad Petra Bygg har gjort med min renovering, Jag var orolig när jag skulle välja hantverkare till min renovering, ryktet av hantverkare är ju inte det bästa men jag har verkligen ingenting att klaga på. På 3 veckor har vi rivit hela mitt kök,bytt golv, sänkt tak, ny belysning,målat om väggar,satt lister i taket och golv, byggt upp mitt nya HTH kök. Som kund uppskattar... - Planering med Ali som höll hela vägen. - Kommer alltid punkligt, inga avvikelser. - Håller vad man lovar. - Noggrant utförda jobb....

ÅSA T
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg och Renovering har renoverat hela vårt radhus inklusive kök, badrum och alla ytskikt, byggt bastu, dragit om el och byggt två superfina altaner. Det går lätt att samarbeta med Petra bygg och de håller tider utan att strula. Duktiga hantverkare med öga för detaljer och bra kommunikation. Rekommenderas varmt!

EDVIN Å
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra bygg är ett företag man kan lita på och dessutom arbetar snabbt och effektivt. Dom kan allt inom bygg. Det är lätt att tycka om dem och man känner sig som en i familjen. Om det är några problem eller man är det minsta missnöjd så fixar dom det. Vi har hittat en ny byggare för livet.

SAM S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi anlitade Petra Bygg för köksrenovering är mycket nöjda med både resultatet och genomförandet. De har duktiga hantverkare och ett rakt igenom professionellt och trevligt bemötande med fokus på att vi som kund skulle bli nöjda.

YOUSSEF A
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Ett företag med kundens intresse i fokus. Det bästa med Petra bygg är att de även rådgiver en och skapar inspirerande förbättringar. Tack för ett underbart bemötande och ett ännu bättre utförande .

LINUS W
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra bygg är lösningsorienterade, lyhörda och flexibla. Resultaten blir väldigt bra. Det är ett härligt gäng som vi haft inne vid två stora projekt, en total renovering av vår villa och ett annat vid kattvindsbygge. Rekommenderar dem varmt

Karin Maria Linda L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Rekommenderar gärna Petra Bygg. Vi byggde om vår lägenhet, och hade nog ganska dimmiga begrepp om vad vi ville. Ali kunde säga både Ja och Nej, som vi uppskattade mycket. En del av våra förslag, som vi i vår okunskap trodde skulle bli bra, avrådde han från. Och när vi ändrade oss, för vi kom på något bättre, då bar han tålmodigt iväg med materialet han hämtat och skaffade nytt. De höll tiden, det gick alltid att nå dem, och det var alltid trevligt att ha dem i lägenheten. Mitt enda klagomål var att jag tyckte att de täckte...

Linda I
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Beställde i stort sett helrenovering av lägenhet. Lösningsorienterade, trevliga, hjälpsamma! Ali är en riktigt bra arbetsledare! Kommer anlita igen.

Liza U
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

PetraBygg är tålmodiga , lösningsorienterade och roliga att jobba med. Jag som har bokat dem för flera kunders räkning vet att de löser alla märkliga förfrågningar med ett leende. Med vänlig hälsning, Liza Löfström Urbankitchens

Leif B
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi beställde bygge av altan på sluttande berg.Mycket skickliga snickare som även hade en bra service.En bra löpande dialog med arbetsledare. Vi kan starkt rekommendera Petra bygg Leif Bergman Älgö

Erik L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg hjälpte oss att riva en vägg och att bygga tre nya rum i vår lägenhet. Arbetet utfördes noggrant med känsla för detaljer och på tid! Dessutom var dom bra på att hantera och föreslå lösningar för oförutsedda problem som oftast uppträder i liknande byggen. Vi är mycket nöjda. Erik

Gun Ingela T
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Varning för detta oseriösa företag. Vi tänker inleda en rättsprocess eftersom deras arbete varit mycket undermåligt och mycket otrevlig bemötande.

Svar från Petra Bygg och Renovering AB

Hej Gun Ingela T, Vi har dessvärre inte kunnat hitta dig i vårt kundregister men vi beklagar din upplevelse. Vi vill naturligtvis göra allt vi kan för att rätta till eventuella missförstånd eller felaktigheter. Tveka inte att höra av dig till oss så vi kan lösa det här. info@petrabygg.se

Nikolas S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Jag kan varmt rekommendera Petra Bygg. Trevligt och professionellt. Verkar som inget är omöjligt :)

Antony B
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

We had Petra renovate a barthroom and laundry in our villa in Saltsjö-Boo exactly one year ago. We were comparing them with Dåderman and came to the conclusion that the same quality of work at half the price was too good to say no to. The end result has been a fantastic bathroom with excellent quality of workmapship. Petra even bought all the tiles, whiteware and furniture for us their significant industry discount saving us a small fortune. The only negative and what stops Petra getting five stars was that the project...

Smart Design S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Har anlitat Petra bygg vid både mindre jobb och en större renovering. Otroligt kunniga och nogranna arbetsledare som bryr sig om att resultatet blir perfekt.

Evy Janette A
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Jag är supernöjd med den altan som Petra Bygg hjälpte mig med sommaren 2020. Det var ett stort bygge, men Victor som byggde hade egna smarta lösningar. Kan verkligen rekommenderas, bra hantverkare, tidsplan och offert höll!

Josefin L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Golvslipningen blev väl utförd till sist, men det var mycket krångel och otydlighet runtomkring. Svårt att få besked, uppdateringar och kontakt med arbetsledaren. Han som utförde arbetet var inte på plats då det var sagt, och ett tag "försvann" han. Sedan skyllde han och arbetsledaren bara på varandra.

Svar från Petra Bygg och Renovering AB

Tack för ditt omdöme angående vårt utförda arbete. Vi beklagar att din upplevelse av oss för övrigt inte blev så bra. Vi är dock glada för din feedback och tar den till oss. De nya omständigheter som råder kring Corona tvingar oss att lära oss nya arbetssätt och hantera svårigheter med bl a personalbortfall och säkerhet och vi lär oss. Du är alltid välkommen tillbaka till oss som kund.

Lina S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi anlitade Petra bygg för köksrenovering och är genomgående väldigt nöjda med såväl process som slutresultat. Ali i egenskap av byggledare kom med bra förslag på förbättringar och goda råd genom arbetet. Med hjälp av skickliga hantverkare blev resultatet väldigt bra. Utlovade tider hölls och kommunikationen fungerade smidigt genom hela arbetet. Kan varmt rekommendera att anlita Petra bygg!

FILIP M
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Trevliga och hjälpsamma. Väl utfört arbete!

JONNY L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Från första kontakt med trevlig personal på kontoret, till mötet med arbetsledaren Ali på plats, funkade allt klockrent. Jag gick in med förhoppning om en lite fräschare lägenhet som ska säljas, och med fria händer lyckades Ali trolla fram nåt jag inte trodde var möjligt. Allt skinande nytt och snyggt. Även gjort mer än jag begärt med klädkammare och andra småutrymmen. Riktigt duktiga hantverkare med det där lilla extra, som jag garanterat kommer anlita igen om jag behöver till nåt annat projekt. Yrkesstolthet är ordet. Tack för ett fint jobb.

Agero E

Pålitliga! Trygga och dessutom den där lilla extra omtänksamheten. ❤️

Michael J
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg och Renovering AB. Detta byggbolag vill vi ge de starkaste rekommendationer. De byggde upp ett nytt kök där vi hade haft ett äldre kök. Redan i vårt första möte där vi gick igenom vår kravspecifikation förstod vi hade detta bolag var speciellt. De var mycket engagerade att försöka förstå vårt behov och genom detta lämna mycket professionella förslag till förbättringar, i vart fall om tänkvärda rekommendationer. Offerten innehöll allt vi hade specificerat. De var mycket lyhörda under byggnationen om saker som behövde...

Sandra L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra Bygg har varit toppen! Hållt allt de lovat, ger återkoppling och svarar snabbt på frågor. Kan ge mina varmaste rekommendationer.

Karin S
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Badrumsrenovering. Helt suveränt jobb och resultat. Alltid städat efter arbetet och mycket bra kontakt med företaget vid frågor och funderingar. Rekommenderar Petrabygg till andra som ska renovera.

Jonas L
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Beställde helrenovering av lägenhet. Jättesnyggt resultat. Supernöjd.

Linus R
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Vi anlitade Petra Bygg för stambyte, nytt badrum och ombyggnad av källare. Rekommenderar dem varmt. De är snabba att svara, både på offertförfrågan och andra frågor som kommer under byggtiden. De är bra på att informera om hur det går, vad som är bra att tänka på samt om/när det händer saker under projektets gång. De delar gärna med sig av sin erfarenhet och kommer med rekommendationer och förslag när det behövs. De är noggranna och lägger till det som inte vi tänkt på för att slutresultatet ska se bra ut,...

Jesper B
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Anlitade Petra Bygg för renovering av vägg samt målning och hade bra kontakt genom hela processen, från förstamöte på plats till presentation av slutresultatet. Fick frekventa rapporter om hur arbetet fortlöpte och hur mycket som återstod. Från första kontakt till utfört jobb tog det 14 dagar under sommarperiod- vilket uppskattades mycket. Skulle varmt vilja rekommendera Petra bygg och renovering till andra!

Cecile Marie H
Skrev om Petra Bygg och Renovering AB

Petra's team was super reactive and we felt that they really listened to what we wanted. They gave us relevant advice to prepare the work. The job itself was done very effectively and they took very good care at protecting the rest of the apartment. We appreciated the fact that they made the effort to match the new room with exisitng wooden floor. All the staff we met was friendly, respectful and made the effort to speak English. Thanks all!