Telia Sverige AB

Telia Sverige AB

Ring 0890100
Omdömen totalt
8
Snittbetyg
1.0
Skriv ett omdöme

8 omdömen om Telia Sverige AB

Visar 8 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Kenth Roland L
Skrev om Telia Sverige AB

Accepterade ett rabattavtal för mer innehåll till samma pris om jag förlängde bindningstiden på mitt mobilabonnemang. Blev då pådyvlad en mobiltelefon (som jag inte kunde neka) och ett försäkringsavtal på samma telefon (som jag inte kunde neka) som jag måste säga upp inom en månad för att inte behöva betala för. Har inte Telia någon hållbarhetspolicy?? Hur kan man i så fall "tvinga" på kunder mobiltelefoner som de inte vill ha? I mitt fall kommer telefonen att gå direkt i soporna. Detta när vårt samhället svämmar över av onödiga produkter, sopberget växer och jorden resurser utarmas?????

Christian K
Skrev om Telia Sverige AB

Telefonsäljare från Telia som erbjuder kombi-rabatt bredband + mobiltelefon utan tidsbegränsning; som sedan visar sig vara tidsbegränsad. Telia "kan inte hitta inspelningarna" från samtalen med säljaren. Uselt! Nu förlorar Telia 1200kr/månaden när vi avslutar alla abonnemang; istället för att hålla fast vid avtalade rabatten på 500. Hur kan det vara bättre?

Sofie F
Skrev om Telia Sverige AB

Jag köpte bredbamd från Telia i augusti 2023. Det har varit konstant problem och jag har ringt supporten 50+ ggr. Supporten kan ingenting mera än stänga ärenden. Dom har bett mig göra mätningar dagligen och rapportera in sen händer ingenting. Jag har anmält att jag vill ha pengar tillbaka och ska få då 157kr!!! tillbaka för att det inte fungerat 3 månader!!! Dom hade bla avbrott 17 dagar i rad men JAG som kund ska betala för dom dagarna ändå. Än idag 3 månader senare har jag inte sett en enda krona utan får betala fulla... 

Conny J
Skrev om Telia Sverige AB

Det gäller Telias kollektivavtal med brf. Jag har betalt för fiber bredband och fiberinstallation men får inga Telia tjänster pga deras vägran skicka routern till mig, menTelia AB fortsätter att fakturera, medan jag sitter utan Telia internet! Telia struntar i enskilda kunder!

Ingela M
Skrev om Telia Sverige AB

Sveriges sämsta bolag på att vårda kundkontakter och att uppskatta sina kunder. Vill ni bli behandlade som skit och slita ert hår i förtvivlan så välj telia. Jag har räknat mina samtalstimmar till 6 för att få ordning på mamma o pappas abbonemang. Telia har krånglat och gjort fel och tar inte på sig skulden för att allt blivit fel. Idag sa han på kundtjänst att ja, vi är ju en stor arbetsgivare. Som att det skulle vara en ursäkt. När man pratar med kundtjänst gång på gång så tror man att de till slut ser i sina system... 

Lars H
Skrev om Telia Sverige AB

Försöker säga upp ett företagsabonnemang 3 ggr i kontakt med deras kundtjänst/säljare. Ingen lyckas lösa det. Nu får jag betala 3 månader extra.

ULF L
Skrev om Telia Sverige AB

I flertalet fiberkampanjer har man lovat husägare fiber, men inte hållt sitt ord. När man väl tagit affären/området och dessutom fått offentliga bidrag, väljer man att slopa installation på adresser där det innebär en merkostnad. Håller inte heller sitt ord om efteranslutningskampanjer i områden man idag tillhandahåller fiber. Riktigt dåligt. Helt tappat sitt samhällsuppdrag.

Caroline Margarethe O
Skrev om Telia Sverige AB

Telias Träsk - tar detta aldrig slut! Efter att Telia gjort fel och stängt av ett telefonabonnemang den 21 februari istället för att överlåta det tog det till den 20 mars innan telefonen kopplades in igen. För att Telia skulle rätta till sitt fel krävdes otaliga samtal och mail med dem. I begäran om överlåtelse framgick att även tjänsten Nummerpresentation skulle överlåtas, detta missade de också. Jag har nu sedan den 20 mars haft ett antal kontakter med Telia för att få detta ordnat. Här kommer några av deras svar via sms:... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen