Tyvärr, för er som funderar på att anlita Whirlpool och deras service eller reparation, både inom och utanför garantin så är det precis som flera säger här - de verkligen anstränger sig för INTE hjälpa dig. Kom överens om reparation utanför garantin till ett fast pris om 1995 kronor (med rut) efter att teknikerna varit på plats och gjort en felsökning. Han återkommer och säger att det finns två lösningar, den enklare (som han försöker sig på) och den dyrare (vilket skulle kräva en kontrollmodul). En lång historia kort,...
Whirlpool Nordic AB
16 omdömen om Whirlpool Nordic AB
Köp inte Whirlpool. Dålig kvalitet och dåligt service vid fel och reparationer. Tvättmaskinen gick sonder efter 5 månader. Trots flera besök av reparatör och må ga nya reservdelar fungerar den fortfarande inte. Whirlpool vägrar byta ut den mot en ny trots att det gått över en månad sedan första felanmälan.
Sämsta tänkbara service när man får vänta 1,5 månader på reparation! Att man ska behöva skriva ut en reklamationsblankett, fylla i den och behöva skicka in den brevledes, alltså 2024!!! Jag vill varna ALLA att ALDRIG NÅGONSIN KÖPA EN PRODUKT SOM DET STÅR WHIRLPOOL PÅ!
Torktumlaren är sönder 2 gånger på 2,5 år. Förra gången reparerades på garanti. Den här gången var prisförslag 4800kr för reparation varav felsökning 1200kr 😱 köp inte den här skräpet
Både spis och ugn gick sönder denna sommar. Kundtjänsten är fullkomligt värdelös, de svarar inte på kontaktförfrågningar online, de kan inte svara på frågor om produkterna eller hänvisa till rätt ställe, utan hänvisar allt till externa servicefirmor som inte anser att de har till uppgift att svara på kunders frågor om Whirlpools produkter. Ugnen har gått sönder efter att jag för första gången skulle använda pyrolysfunktionen - med ungsluckan låst! Så nu får jag inte ut ugnen ur köket och får ingen hjälp av Whirlpool. Köp inte Whirlpool! Köp inte ugn med pyrolys!
Köpte kyl/fryspaket. Efter 1,5 år la kylen av. Tipset från Wirhlpiol var att stänga av den och låta den vila. Ingen effekt. Pissljumet i skåpet. Servicetekniker kom ut kliade sigi huvudet och sa att det inte går att reparera. Nykyl samma modell. Idag efter 2,5 år ger frysen dålig effekt. Ca 5 minus. Whirlpool = usel produkt Köp ej!
Min frysbox WHS2121 från Whirlpool på ELON gick sönder efter 3½ år och ingen garanti gäller! Varför köpa en dyrare märkesvara när de håller lika länge som en billig kinesisk ful-kopia? ALDRIG MER EN WHIRLPOOL-PRODUKT!!!
Vill varna alla som funderar på att köpa en Whirlpool tvättmaskin, när väl den går sönder så börjar er huvudvärk. Fel delar beställs/saknas för reparation, fler än 3 dagar behövs vara hemma för tekniker och efter många samtal med kundtjänts och närmare 2 månaders väntan på reparation. Efter 7 veckor uppmanar jag att kundtjänst skickar en kopia på att faktisk kommunikation med deras reklamationsavdelning eftersom kundtjänst efter alla samtal hänvisat till 1-2 veckors väntetid och ovillig hjälpa till. 2 veckor senare finns...
Köpte ett kyl/frys skåp 2020. Efter 3 månader gick plastgrönsakslådorna sönder, de klara inte normal användning utan spricker. Fick nya på garantin, och en låda var sönder vid leverans. Fick ny, dessa sprack igen. Fick inga nya då de menar att jag använt de fel. Jag får köpa nya kontunuerligt, och nu är det billigare att köpa nytt skåp, men väljer ett annar märke med bättre konstruktion på lådorna. Otrevlig kundservice, dålig produkt som jag inte köper igen. Ett dåligt köp helt enkelt.
Köpte en frys från Whirlpool som skulle ha helt automatisk avfrostning, men den måste ändå frostas av 1-2 gånger per år eftersom de bildas is i fläkten som gör att frysen inte blir tillräckligt kall. Trots att det överallt att man ska slippa manuell avfrostning så måste man alltså enligt Whirlpools service göra en avfrostning 1-2 gånger per år. (Detta är en extrafrys som används kanske 1/5-del av vår vanliga frys från AEG. Den frysen har gått i 4 år utan att behöva avfrostas en enda gång. Det är alltså stor skillnad på...
Jag troode det var jag själv som var en oartig kund som klagade på ett kyl/frysskåp. Men inte, kundmottagaren var direkt otrevlig, en sådan person som man inte gärna diskuterar med, Och det är väl kanske policyn. Det sto 5 års garanti, på skåpet och skåpet var precis 3 år gammalt. "Om du vill ha service på detta skåp får du bekosta det själv,, garantin gäller 1- ett år" Ja men det står ju 5 år garanti på skåpet?? Kalla handen säger 1 år!!. Aldrig mer Whirlpool. Som oxå sägs på annat ställe här, svårt att förstå kundmottagaren....
Sämsta skitföretaget ever. Skitservice. Skriker på sina kunder och pratar knappt svenska eller engelska. Borde bli anmälda. Tänker du tanken på att köpa Whirlskiten så googla igen och läs vad folk skriver.. Svårt att hitta någon som skrivit ett enda bra omdöme om dem. Så tänk igen och tänk rätt, Whirpool produkt = mycket ångest, dyrt och mycket otrevligheter.
Köpte en mikro i oktober 2016 som gick sönder i december. Då skickade de hem en tekniker som fixade felet. Idag har den slutat fungera samma sätt. Kontaktade Whirlpool och eftersom garantin gått ut kan jag bara reklamera den. Fick ett mycket otrevligt bemötande. Har en brevväxling med en kvinna där som ifrågasatte att de skickat service hem förra gången. Enligt henne måste jag själv lämna in den till serviceställen eftersom den är fristående. Det är den största modellen, inget man tar under armen, nästan 2 000 kr och har...
Dålig kundservice kass servicepartner. Väntat 2 mån på att få kylen fixad
Fruktansvärd kundservice med 10 veckors svarstid när man står med en trasig frys! Obehagligt otrevligt bemötande från ett så pass stort företag. Aldrig mer Whirpool!!!
Världens sämsta kundservice och världens rikssämsta kvalité. Handtaget på kylskåpet har gått sönder för andra gången trots vanlig användning och man ska lägga ut flera hundra kronor på att köpa ett nytt. Sämst kundservice som skyller på kunden och kopplar vidare för att slippa prata. Kommer aldrig i hela mitt liv köpa något av Whirlpool igen.