Det här bolaget skickar bluff-fakturor och är tämligen ruttet. Använd inte dem. Håll er borta.
Om företaget
Bliwa Livförsäkring är ett försäkringsbolag som specialiserat sig på gruppförsäkringar inom riskförsäkringsområdet. Bliwa erbjuder liv-, sjuk-, olycksfalls- och barnförsäkring till anställda i företag och medlemmar i organisationer. Företaget är kundägt och har ambitionen att genomsyras av öppenhet, samverkan och långsiktiga relationer.
25 omdömen om Bliwa
Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!
Bliwas faktura för nästa kvartal har kommit och !!!!!!! den är dyrare med ca 20%. Jag kallar detta som skam, onaturlig, omänsklig, kanske deras chefer ska få bonusar !!!!
Jättegod dåligt! Jag skulle få en operation och de gjorde problem pga jag hade inte deras avtalade företag. Jag vill ha ersättning på Mina utlägg och man kommer ingenstans efter en timme.
Bra och snabb handläggning. Tydlig info.
Ett skämt och inget annat, anmälde en tandskada som uppstod då jag åt lunch. Avslag med motivering att de inte ersätter skador på tänderna som uppstått om man bitit eller tuggat på något. Skulle ha sagt att jag bara tappade den....buahahaha
Skickar ut scamfakturor i hopp om att man ska av misstag betala och bli kund hos dem. Vidrigt företag, snudd på kriminella
-10 Uruselt! Jag är försäkrad i bliva via Lerarnas Riksförbund. När man behöver dem ,då är det svårt att komma åt, blev jag bollad vidare. Information på mejlet eller skriftligt ? - "Vi jobbar inte så" Aldrig mera Bliwa .
Usel sjukvårdsförsäkring! Ringde om ryggont och blev tillsagd att ta alvedon ett par dagar och sedan återkomma om det inte blir bättre… Krävde att få träffa en läkare för att få en relevant diagnos men Bliwa vägrade. Krävde att få prata med ansvarig. Återigen vägran från Bliwa. Ofattbart uselt!
Jag har en inkomstförsäkring hos Bliwa vid arbetslöshet, som är helt värdelös! Man ska tjäna över 33 000 kr/månad i 12 månader innan, annars får man inte ett öre av dem. Så dåligt och helt värdelöst!! Anlita inte Bliwa!
Först upplevde jag deras kundtjänst som dålig men tillslut kunde dem medge sina tillkortakommanden i ärendet och det var starkt gjort. Seriöst företag.
Jag har aldrig behövt anlita Bliwa men upplever att det är ett seriöst företag
1-falsk löfte 2- mycket dålig 3- jag hade förväntat att de ska komplettera min inkomst bortfall när jag blev arbetslös och de vägrade att göra det pga. falska lag texter och jag har rekommenderat folk att inte lita på era flaska löfte sluta och manipulera folk.
Jag har inte varit i kontakt med Bliwa förutom att bli nekad ersättning vid ett olycksfall. Jag har en gruppförsäkring via Journalistförbundet.
Hej Jonas, Vad tråkigt att höra att vi inte riktigt levde upp till dina förväntningar. Om du vill veta mer om varför du inte blev beviljad ersättning får du gärna kontakta oss på 08-696 22 80. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Katarina, Bliwa
Har inte haft kontakt med företaget på flera år. Men då var dom bra.
Hej Anders, Vad roligt att du kände dig nöjd när du jade kontakt med oss. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Katarina, Bliwa
Snabba att ha att göra med men tog inte reda på all fakta.
Hej, Vad bra att du fick snabb återkoppling, men det låter inte lika bra att du upplever att vi inte tog in all fakta. Om du upplever att detta fortfarande kvarstår får du gärna kontakta oss på 08-696 22 80, så kan eventuella missförstånd redas ut. Tack för att du tog dig tid att återkoppla! Katarina, Bliwa
Ok Hade inte så mycket med dom att göra
Hej, Vad bra att du känner dig nöjd med kontakten med oss. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Katarina, Bliwa
Trevligt bemötande men väldigt lång harang på telefonsvararen…
Hej Ylva, Roligt att du är nöjd med det bemötande du fått, och tack för återkopplingen! Katarina, Bliwa
Trevlig bemötande och bra service. Snabb återkoppling om problem upp stod. Bra kommunikationer och bra uppföljning av pågående ärenden Snabbt med tid till aktuell vårdgivare hos bra läkare. Rekommenderas hjärtligt.
Hej Johan, Vad roligt att du är nöjd med oss, och att du känner att du fick snabb hjälp. Tack för de fina orden! Stort tack också för att du tog dig tid att lämna en recension! Med vänlig hälsning Katarina, Bliwa
Snabb och professionella medarbetare
Hej, Vad roligt att du är nöjd med oss och den hjälp du fått! Tack för att du tog dig tid att lämna återkoppling. Katarina, Bliwa
Fick hjälp med privat sjukgymnastik ett antal gånger.
Hej Eva, Vad bra att du känner att du fick den efterfrågade hjälpen i ditt ärende. Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Katarina, Bliwa
Bra service och bemötande. Svarar inom rimlig tid.
Hej Peter, Vad roligt att du är nöjd med oss och den service och det bemötande du fått. Tack för att du tog dig tid att lämna en recension! Katarina, Bliwa
Tog tid innan det hände något vid mitt ärende
Hej, Vad tråkigt att du upplever att det tog lång tid att få återkoppling. Vår ambition är att kunderna ska få återkoppling skyndsamt. Tack för att du tog dig tid att återkoppla detta, det är mycket värdefullt i vårt förbättringsarbete. Katarina, Bliwa
Bra bemötande och förståelse för kundens behov ledde till ett väl anpassat försäkringsbehov
Hej, Vad roligt att du är nöjd med oss och att du upplever dig rätt försäkrad. Det är precis så vi vill att våra kunder känner sig. Tack för att du tog dig tid att lämna återkoppling! Katarina, Bliwa
Inte bra alls. Jag har varit i kontakt med Bliwa flera gånger ned anledning att jag ville att de skulle skicka mig information, vilket de totalt misslyckades mef
Hej Åsa, Vad tråkigt att du inte är nöjd med oss. Jag hoppas att du har fått tag i den information du eftersökte, annars får du gärna kontakta oss på 08-696 22 80. Tack för att du tog dig tid att återkoppla, det är mycket värdefullt i vårt förbättringsarbete. Katarina, Bliwa
Kan man sätta -10 så hade jag gjort det.. UNDVIK Bliwa för Guds skull... Värdelösa och undanglidande. Försäkringsbolag skulle jag inte vilja kalla dem... Du betalar för att vara skyddad, men du är inte skyddad.. Vill du känna dig trygg, välj då istället ICA Försäkring AB.. Helt underbara, och DÄR får du service....
Har haft Bliwa i två år nu. Det blir den där räkningen som man betalar men inte riktigt vet varför. Tänkte att en försäkring är ju alltid bra för en dag händer det något. Nu har det hänt och jag begärde ersättning för de olycksfall jag drabbats av. Då hänvisar Bliwa till andra försäkringsbolag och stänger ärendet hela tiden. De vill uppenbart inte betala ut någon ersättning. Kommer försöka få ersättning igen men det lutar åt att försäkringen är totalt värdelös i praktiken. Fick rådet från mitt andra försäkringsbolag...