Alltid varit nöjd kund till Bokadirekt och tycker det är toppen att de har adderat nya digitala tjänster som friskvårdskort osv. Dock är det OTROLIGT kort giltighetstid på friskvårdskortet som man ju antar är iaf ett år, det var 6 månader. Nu har 5000kr brunnit inne och de vägrar att förtydliga mer på hemsidan när man bokar eller vara mer tydliga med det. Kommer aldrig mer boka via boka direkt.
Bokadirekt i Stockholm AB
135 omdömen om Bokadirekt i Stockholm AB
Ett bedrägligt och lögnaktigt företag som inte respekterar lagen med kunder och fattar beslut utan att hänvisa till kunderna , Jag rekommenderar inte att du handlar med detta företag med två års erfarenhet . Jag ringde till Moa lagenbäck Jag kände inget annat än bedrägeri, lögn och fly från lagen.
Presentkort med KORT giltighetstid ! Visst, det stod på bekräftelsen man fick efter köpet (som jag inte läste så noga) men normalt sett är ju ett presentkort giltigt MINST 1 år. Detta var giltigt i 7 månader, insåg jag nu, och har redan gått ut i datum ! Jag köpte presentkort för 2 100 kr - som nu är helt värdelösa. Snacka om att kasta pengarna i sjön. Jag kommer nog att boka via dem igen, då många utövare finns där, men ALDRIG mer köpa presentkort och undvika att betala via dem !!!
Ok tjänst som har bra funktioner.
Är du företagare – aldrig köp BokaDirekt! Jag har köpt deras abonnemang för att de var rekommenderade och det var precis innan de har gjort ändringar i deras system. Information av abonnemanget jag fick från försäljare, inget avtal man kan läsa genom, endast bokningsbekräftelse, där det stod inget om att de skulle ändra priset. Och det gjorde dem. 4 månader efter plötsligt höjde dem priset dubbelt! Man försöker kontakta dem och får antingen inget svar eller korta svar som t.ex.: ”så är det nu” Efter jag har kämpat tre...
Erbjöd sina tjänster till en hårsalong som det senare skulle visa sig inte ha samröre med. Så när jag skulle lösa in mitt presentkort gick det inte, så nu sitter jag med 1500 kronor på ett presentkort och de VÄGRAR betala tillbaka. Kommer ARN-anmäla. Kundtjänst var först trevliga i sitt bemötande, men vände tvärfort när jag ville ha tillbaka mina pengar. Enligt de hårsalonger jag har varit i kontakt med så finns det en misstro på bokadirekt då de ska ta ut hiskeliga summor per bokning. Jag vet dock inte närmare om det,...
Boka direkt bokade en tid åt mig på en frisersalong, en dag då frisören var ledig. Riktigt dåligt. Det borde de ju ha koll på.
Hade varit kund sedan 2008, men när den nya uppdateringen kom (som de meddelade mig 8 månader innan-vem minns det?) så gick det käpprätt åt pipan. Buggar gjorde att inställningar började ändras, användarvänligheten blev helt obegriplig och kundtjänst vet jag inte vad om hände med (läs ingen hjälp alls). Sa upp mig direkt detta hände och har aldrig varit mer nöjd än detta beslut. Marknaden har förändrats på denna tid och det finns aktörer idag som har fattat galoppen och förstår kundens behov. Jag kan inte gynna ett bolag som säter sig själv före sina kunder!!
Tycker att deras support är skit känns som det sitter ungdomar som inte kan bete sig. Vi hade fått ett presentkort kort som vi skulle utnyttja men när vi skulle bet med det så var dom inte anslutna till bokadirekt. O dom hänvisar att det står när man köper det att det ska vara en symbol. Men vi köpte inte detta vi fick det i present. Rekommendera inte att köpa present kort på boka direkt
Har varit kund i över 10 år. Började bra men har totalt försämrats sen nya uppdateringen. Allt krånglar, fruktansvärd dålig kundservice och väldigt dyrt. Finns andra bokningssytem idag som är mycket bättre.
Har använt boka direkt tidigare och tycker de är bra för att hitta behandlingar men efter min senaste upplevelse förstår jag att de är värdelösa om något går fel. Jag bokade en pedikyr via bokadirekt på ett ställe som enligt dem hade 4,5 av 5 i betyg. Det visade sig vara en hemsk behandling där jag dagen efter har så ont i tårna pga att de var så aggressiva med klippning och nagelband. Ringde till boka direkt för att reklamera, ville ha mina pengar tillbaka och att de slutar samarbeta med företaget som på google har jättedåligt...
Vi har använt tjänsten i drygt 10 år och har närmare 25 000 bokningar årligen. Vi trodde inte att kritiken mot den "uppdaterade" versionen kunde stämma helt. Efter en månad inser vi hur fel vi hade. Bra funktioner har tagits bort och överskådligheten har kraftigt försämrats. Har någon som helst dialog förts med användarna under processen? Utvecklare och projektledare kan aldrig tidigare varit delaktiga i förändring av en plattform. Nu besvaras förfrågningar om en rad förbättringar (inkl återinförande av bra funktioner,...
Girigt jävla företag som tror de äger sina leverantörer. Kommunicerar inte förändringar, testar inte uppdateringar, svarar knappt på tilltal, försämrar villkor och funktioner samt smyghöjer sina priser. Tvi för Bokadirekt, skräp företag.
KATASTROF!!! Det ser ut som de rensar bort sina stamkunder ! De skapar problem för sina kunder som har litat på dem i alla år! Servicen är dålig! På visa frågan jag ställer varför mina kunder inte kan lämna sin recensionen, han svarar (Sebastian) för att du har redan mycket .😄 Jag har inte sett detta i någon tjänst! Cirkus! Kändes att dem jobbar mot sina kunder! Synd!
Från bra till sämst genom ockerhöjningar över en natt, som INTE jag fått någon information varken via mail, post etc. Från en dag till en annan höjs priset med över 75% och abonnemanget ändras utan någon information med helt plötsligt sjukt lång bindningstid!!!!! Katastrofalt usel service, extremt svåra att nå, strul med sidan, ingen bekräftelse på uppsägningen. Utan kunder är ni ingenting, och gapar man efter för mycket mister man hela stycket. Så tack och hej, aldrig mera Bokadirekt!
Har från början varit en bra och uppskattad tjänst men med senaste uppdateringen kom en förändrad prisbild där deras girighet tagit sig nya proportioner. Utformningen av abonnemangen tvingar kunden välja de dyrare pakten för att tjänsten ens ska kunna gå att använda någorlunda. Om vi ska behålla alla funktioner vi har nu kommer vi behöva betala minst det dubbla mot idag. Kundtjänst fungerar mycket dåligt. Kontaktade dem för att avsluta en provperiod av en tjänst men ingen återkoppling och kostnad för denna tjänst dyker...
VARNING! ingå inte avtal Det finns andra, bättre och billigare alternativ.
Det tar tid att bygga upp ett förtroende, men bara ett ögonblick att rasera det. Det är exakt det som hänt med nya bokadirekt. Det är massor av buggar i systemet, plattformen har ett klumpigt utseende som är svårnavigerat. Det är svårt att hitta i systemet och dessutom så HÖJER de priserna på fula sätt. Jag har haft ett ärende hos bokadirekt en längre tid där en bugg i nya systemet drabbade mig med ett inkomstbortfall. Svar från bokadirekt var att tekniker återkommer så snart de tittat på problemet. Men den där teknikern...
Total tondövhet gentemot oss kunder. Helt nytt gränssnitt som inte medför någon som helast förbättring, snarast tvärtom. Till det en ny prismodell som för oss innebär en rejäl kostnadsökning. Goddag yxskaft-svar på chatten. Kommer att byta bokningssystem snarast.
Välj något annat . Dåligt bemötande
Har tidigare varit en nöjd kund hos BokaDirekt och även rekommenderat deras bokningssystem till andra. Sen kom Nya BokaDirekt -över en natt blev bokningssidan inte det minsta användarvänligt, jag är fullt medveten om att det tar ett tag att komma in i ett nytt system och jag har verkligen försökt att ge det en ärlig chans. Men jag har inte möjlighet att lägga ner hur mycket tid som helst på detta. Det mesta krånglar nu, sidan är rörig och oöverskådlig, det är buggar i systemet, sidan hänger sig, det poppar upp fel saker...
Älskade Bokadirekt, det var smidigt, enkelt och hade bra funktioner som gjorde det enkelt att sköta bokningar. MEN, sen kom en ny uppdatering på bokningssidan som var krånglig, komplicerad, hade buggar och en funktion som förut var en klick bort behövde nu 4-5 klick för att hittas. Men det var inte allt, dom ville höja våra priser rejält och dessutom ta 10% av behandlingspriset om man fått mer än 3 nya kunder som bokat via deras sida och efter uppror och massuppsägningar av deras avtal så backade dom och gick ut offentligt...
Hej Susan, Tack för ditt omdöme. Såklart tråkigt att höra att du inte är nöjd med vårt nya system. Vi jobbar dagligen med att förbättra det, bland annat med att förändra strukturen så det blir enklare och färre klick. Alla dessa förändringar kan vi göra då vi får så mycket bra feedback från våra användare. Så fortsätt gärna höra av dig till oss med vad vi kan göra bättre så kikar vi på det! Kommunikationen kring vår nya paketering har inte varit felfri och vi vet att vi hade kunnat göra det bättre. Vi tar med oss denna...
Från bäst till sämst på några dagar… Boka direkt har fått storhetsvansinne! . Ändrar mitt abonnemang med 150% , fr 199kr till 599kr som sedan har ändrats igen till 349kr ?? Hur seriöst är det? Jag har inte gått med på någon ändring. Sen ska de även ta 10% på nybokningar utöver de 3 som är med i abonnemanget , efter en uppgradering första gången, hur känns det för ett nystartat företag som valt BD? Om de inte har höjt sina priser på 15 år som de säger, får de väl skylla sig själva. Man ska inte bita handen som föder en…
Hej Susanne, Vi kommer inte ta 10% på några bokningar. Om du får fler nykundsbokningar än vad som är inkluderat i ditt abonnemang kommer vi erbjuda dig att gå upp en nivå som inkluderar fler. Vi hjälper dig gärna hitta en nivå som känns bra för dig. Bara att hojta till oss i chatten så fixar vi det 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Ni verkar inte förstå. En stor del av anledningen till att jag som ensamföretagare ( sedan 40 år) skaffade BD är ju att mitt liv ska bli enklare. Jag vill inte störa behandlingar med att ta telefonbokningar utan vill få det där mejlet, eller SMS:et som visar att någon bokat. Det har funkat perfekt. Med det här nya systemet som gör att jag måste lusläsa varje faktura för att dubbelkolla att eventuella ” nykunder” i själva verket är ”Mona” (kund sedan stenåldern) som bytt mejladress och inte alls är NY. Jag måste då lägga...
Hej Liane, Tack för ditt omdöme. Det är självklart inte vår mening att skapa mer administration för dig, det gå helt emot vår vision. Vi förstår att prissättningen med nykunder känns nytt och att det inte är helt självklart hur det kommer fungera i vardagen. Vi bygger det så smart som möjligt för att felaktigt identifierade nykunder ska vara det minimala. Händer det behöver du bara meddela oss att det inte är en nykund direkt i systemet, så korrigerar vi det. Du kommer inte behöva kontakta support för det. Kontakta...
Sämst företag smyg höjer priserna!!!
Hej Martin, Tack för ditt omdöme. Tråkigt att du upplevt det som att vi smyghöjer våra priser. Vi har meddelat alla som just nu berörs av vår nya prissättning. Alla med bindningstid berörs inte av den ny paketeringen i nuläget och kommer att bli informerade om de nya paketen i god tid innan din bindningstid löper ut. Är det så att du inte har någon bindningstid och ändå inte fått någon information, har vi fel kontaktuppgifter till dig. Kontakta oss gärna via chatten så att vi kan rätta till det 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Tappat förtroende för detta företaget helt! Att behöva öka pris på ett abonnemang är en grej men att försöka mjölka ur pengar från ”ny kunds bokningar” är oacceptabelt speciellt när deras egna system inte vet om kunderna varit hos oss behandlare innan.. dem är inte tillmötesgående trots detta uppror från oss företag.
Hej Gisella, Tack för ditt omdöme. Tre nykundsbokningar(med ett genomsnittligt värde av 2100 kr) ingår i alla våra paket. Önskar man mer går det bra till en merkostnad från 200 kr per månad. I den första uppgraderingen ingår 9 nykunder. En nykundsbokning är en bokning som kommer från en kund som inte finns i ert register, som gör en sökning på en behandling eller tjänst på bokadirekt.se eller vår app och på så sätt hittar till er verksamhet. Finn personen i ert register räknas den inte som en nykund. Skulle personen...
Dålig kommunikation och erbjudande. Ändrar villkoren på ett obalanserat sätt när de har marknadsdominerande ställning.
Hej Anders, Tack för ditt omdöme och din feedback. Vi kan alltid bli bättre och kommer självklart analysera hur vi kommunicerat denna förändring och vad vi hade kunnat göra annorlunda. Vi hjälper dig gärna hitta ett paket och nivå som funkar för dig. Det är bara att hojta till supporten i chatten eller via telefon så fixar vi det åt dig 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Så katastrofalt dålugt skött! Uppdatering av systemet med buggar osv. Stora ändringar i avtalet utan att kontakta utövare, med dubblering av avgifter, % på alla nya kunder mm. En tydlig försämring som skapat massavhopp, då vi utövare anser att vi har blivit duperade och överkörda.
Hej Hanna, Tack för ditt omdöme. Vi har kontaktat alla kunder som påverkas av prisändringen. Har en bindningstid är de nya priserna inte aktuella än. Vill också fortydliga att vi inte kommer ta en % på alla nya kunder. De flesta som är anslutna till Bokadirekt får tre nykunder per månad, detta ingår i alla paket. Skulle det generellt bli fler än så, erbjuder vi er att gå upp en nivå i vår prissättning. Som nykund räknas endast de som gör en sökning på en behandling eller tjänst på bokadirekt.se eller vår app, och på...
Dyrt efter nya prislistor och paket. Dålig service.
Hej Li, Tack för ditt omdöme. Tråkigt att du upplevt att vi haft dålig service mot dig. Vi ska framföra den feedbacken till alla berörda team. Vi hjälper dig också gärna med att hitta ett paket och en nivå som känns prisvärd för dig. Bara hojta till oss i chatten så hjälper vi dig hitta rätt 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Riktigt uselt bemötande av sina trofasta kunder, chock höjer priser efter att dom gjort deras verktyg sämre..
Hej Connie, Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra att du upplevt vårt bemötande som uselt samt att vi gjort vår system sämre. Det är såklart inte meningen! Vi lägger stora resurser(idag över 40 utvecklare),på att förbättra och bygga systemet med grund i den feedback vi får av våra användare. Detta innebär såklart inte att alla önskemål är möjliga att genomföra, men väldigt mycket! Hör gärna av dig till oss vi chatten om du har några förbättringsförslag. Vi lyssnar mer än gärna 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Precis som de flesta andra här har jag varit super nöjd i 8 år. Men nu har ni blivit ett oseriöst företag som mjölkar ur oss småföretagare allt. Utan att ens informera oss om alla dessa nya dolda kostnader. Utan vi ska själv bestrida. Nej det finns andra alternativ!
Bokadirekt vill sko sig på våra företag, med helt orimliga kostnader. De är giriga och det får nu konsekvensen att allt fler säger upp avtalet. Inga kunder - inget Bokadirekt!
Tyckte det gamla its perfect fungerade toppen sen köper Bokadirekt upp företaget och tyvärr har det bara blivit till det sämre hela tiden. Sjukt många buggar i systemet och en okunnig support som förnekar felen och säger att det aldrig hänt tidigare, när man pratar med andra som har systemet säger även de att de har samma problem/ buggar och supporten svarar de med samma svar ”aldrig hänt tidigare” Tyckte det var dyrt system innan med tanke på vad man får och nu ska de höja priserna igen till nästan det dubbla. Kan tyvärr inte rekommendera Bokadirekt det är långt ifrån värt priset.
Vart nöjd med bokadirekt i över 7 år. Sen lanserade dem sin nya version som bara buggar och är så fel som det bara går i layout. Inte nog med det så har dem nu gjort så man aldrig kan få veta sin månadskostnad utan den varierar beroende på hur mycket dem ska ta av kunderna som bokar in sig. Otrevliga dessutom.
Riktigt sjukt och höja på detta viset ..plus att man ska ta 10% när man får 3 nya kunder …kommer oxå lämna inom den närmaste dagarna … bedrövligt att man ens kan tro man kan göra höjning fr 199 i månaden till över tusenlappen…sämsta företaget som bara vill blåsa oss trogna kunder … varit kund 6 år
Hej Annika, Tack för ditt omdöme. Vi har lyssnat på den feedback vi har fått från våra användare, vår nya prismodell var för komplicerad. Vi har nu gjort om paketen och priset bestäms av hur många användare ni har, precis som idag. Vi tar helt bort alla automatiska uppgraderingar av prisnivåer baserat på Nykundsbokningar. Vi är ingenting utan er, och vi hoppas att ni uppskattar denna uppdatering 😊 Hälsningar, Teamet på Bokadirekt
Jag har haft boka direkt i 13 år. Senaste åren har kundservice blivit sämre, svarstiden längre ( stod på kö 56 minuter imorse innan jag gav upp) systemet som uppdaterats har hela tiden olika buggar och utöver detta så höjs nu inte bara månadsavgiften 95% utan dom ska även ta 10% av våra nybokningar. Dessa nya priser är inget som heller gått ut till oss kunder som hjälpt bygga deras företag. Dom tar redan provision via sin andra sida sista minuten tider. Hur ska vi små företagare klara oss genom pandemi och lågkonjunktur...
Att ta hutlöst betalt för en nykundsbokning, som är en smygändring dessutom. Höjda priser och krångliga abonnemang. Fick beskedet på omvägar och inte via Bokadirekt. Mycket dåligt. Nu säger de även att mitt pris ska höjas trots att jag har ett bundet avtal… Nej, det finns andra aktörer.
Utan att ha blivit tillfrågad eller förvarnad så har dom bytt system till det ABSOLUTA sämre... 40 minuters telefontid och då var man fortfarande på plats 20. Känner mig totalt överkörd!
Riktigt dåligt. Vi företagare kämpar för vår inkomst, men boka direkt tror att dom ska få komma och bli delägare i våra företag. Har varit nöjd med boka direkt tidigare, men detta är oacceptabelt, jag kommer att byta till annat bokningssystem.
Har varit kund hos dem sedan 8 år och varit nöjd, men nu har de gjort bort sig rejält och jag lämnar dem. De har chockhöjt priserna utan förvarning och ska nu sko sig på det vi tjänar. De har fått hybris och vägrar lyssna på sina kunder. Bedrövligt!
Riktigt dåliga varning. Oseriöst företag som lurar folk
Totalt värdelösa, värsta jag varit med om!
Ni har verkligen fått hybris! Orimligt att ända avtal och höja priserna på detta sätt. Dessutom ta ut provision på nykund bokningar. Ni har skött detta otroligt dåligt. Skall ni gå ut i media, ge då rätt information om hur det faktisk ligger till. Ni dumförklarar oss småföretagare. Det är långt ifrån okej.
VARNING! Hur oseriöst som helst, ändrar avtal utan förvarning, du har inte en chans att värja dig! Dessutom strul och dubbelbokningar en längre tid, man gör om dina gamla inbokade kunder till nya så att man kan ta ut en nykundsavgift... Kaos, välj någon annan bokningstjänst om du har möjlighet!
Har varit nöjd med deras funktioner. Men efter att de ändrat villkoren och gjort om avtalen utan att meddela om det så tänker jag byta. Höjda priser och provision på våra nya kunder är inte ok.// Fothälsan Horndal
Ändrat avtalen. Tar avgifter för oanvänd kassaterminal utan att ge den informationen. Har bundit avtalet i två år. Tar procent för nya kunder och tvingar en att uppgradera. Som ny salong får man nya kunder men inte via dom. Jag marknadsför mig själv på sociala medier! Vill inte ha kvar boka direkt som bokningstjänst! Strider mot gdpr om jag ska behöva gå in och överklaga de nya kunderna. De ska inte veta vilka patienter jag jag. Det är sekretess vilka jag behandlar.
Varit nöjd tidigare år. Senaste tiden har det krånglat extremt mycket. Haft svårt att ta betalt av kunder på plats. Och droppen nu när jag fått höra om det nya extrema priserna. Helt oacceptabelt!
Oseriösa, ändrar avtalet utan att meddela.
Ni var bra tills ni ändra hemsidan och ändrade abonnemangskostnad det är inte okej det ni gör mot oss kunder!!!
Tyckte om bokadirekt i början tills dom gjorde om hela systemet, det går inte att hitta nånting. Det är flera buggar i systemet. Kassan krånglar extremt mycket. Sen deras extrema prishöjning, alltså dom är ett skämt. Tack men nej tack.