Expedia Sweden AB

Expedia Sweden AB

Call 070-969 86 51
Omdömen totalt
18
Snittbetyg
1.4

18 omdömen om Expedia Sweden AB

Visar 18 omdömen med 1.4 i snittbetyg
Robert george W
Wrote about Expedia Sweden AB

Expedia är ett inkompetent företag som bryr sig enbart om en sak-att ta dina pengar. Behöver man kommunicera med de är det nästintill omöjligt. Deras mejl till dig blir ”No Reply”, Expedia går inte att nå via email överhuvudtaget, telefonnumret de lämnar ut till kundtjänst är till en robot (AI), deras kunder (hotell etc) vägrar hjälpa till då Expedia är ett tredjeparts tjänstebolag. Min uppmaning till alla hotell, flygbolag, researrangörer etc är att säga upp bekantskapen med Expedia. Ni kommer själva att skadas av Expedias urusel kundfientlig affärsverksamhet. Robert

Reco tipsar!
Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 381 omdömen 4.7 av 381 omdömen
BadgeThreeYears

Bra engagemang och problemlösare

MARIANNE Q MARIANNE Q
Läs mer omdömen
Lotta Å
Wrote about Expedia Sweden AB

Jag bokade två olika hotel i Australien men avbokade fel av misstag. Kontaktade omedelbart Expedia som sa att avbokningen kostade mig 186 AUS dollar (drygt 1200 kr) och att det var hotellet som tog ut den avgiften. De påstod att de ringde hotellet medan jag var kvar på chatten och sa att det inte gick att betala tillbaka. Jag har nu bokat på samma hotell direkt på hotellets hemsida - 2000 kr billigare och jag ska upplysa hotellet om att de inte ska använda sig AC Expedia!!!

JONAS S
Wrote about Expedia Sweden AB

Expedia kunde bekräfta att DERAS bokningssystem skapade en felstavning på min frus flygbiljett. Ett 'é' blev '??', vilket British Airways tog bort från biljetten = namnet på biljetten stämmer inte med passet. Trots att de medgav sitt system som orsakande så vägrade man hantera rättningen gentemot BA. Och eftersom bokningen gjorts av Expedia ÄGER DE bokningen - inte du som kund, så även om man själv kontakta BA så står det i deras regler att begäran om ändring kan endast tillåtas för den som gjort bokningen. Moment 22 gällde.... 

Reco tipsar!
La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 487 omdömen 4.6 av 487 omdömen
BadgeFourYears

Väldigt mysigt ställe! Personalen var tillmötesgående och försökte alltid lösa allt. Rent och fräscht. Vissa rum hade några år på nacken m

Maria Theresé B Maria Theresé B
Läs mer omdömen
MIRJANA R
Wrote about Expedia Sweden AB

Hade det funnits betyg 0 hade jag gett det som omdöme för Expedia. De snor pengar från folk och är så otrevliga per telefon att de slår på luren. Våra flygbiljetter vi köpt i januari 2020 är inte återbetalade. Aldrig mer via dem. Hoppas den som läser detta tar det på allvar så att inte blir lurad som vi. Önskar veta om någon fått tillbaka pengar från dem för att det har inte vi.

CLAUDE K
Wrote about Expedia Sweden AB

Jag varnar er för detta bluff företag. Vi bokade lounge (Sala Vip Malaga) och fick betala vuxenpris för ett barn som går in gratis. Enligt aena.es (aktören bakom loungen) så är inträde gratis för 0-5 år. Och 6-10 betalar ca 16 €. Expedia har gjort egna regler och säger att det är gratis upp till 1 år men sedan tar betalt för 2+ som vuxen. Lurigt!! Men de som är mellan 1-2? Det var ingen som visste om dem. Så konstigt. Och när man försöker förklara problemet så är det ingen som lyssnar. Inkompetenta robotar som jobbar på... 

EMIL A
Wrote about Expedia Sweden AB

Ingen kundtjänst som svarar i telefon eller på email. Fick slanta 2000kr på en hotellövernattning som jag försökte avboka. Katastrof.

Micaela E
Wrote about Expedia Sweden AB

Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med Expedia. Vi har rest med dem i många år, ända sedan jag hittade dem på nätet. Vi har alltid varit riktigt nöjda. Allt fungerar perfekt, bra service och bra priser. Vår resa som skulle ske förra året blev inställd på grund av pandemin och vi fick återbetalning utan några problem. Vi kommer givetvis använda dessa pengar till att boka en ny resa hos Expedia. Än så länge har de aldrig gjort oss besvikna. Jag rekommenderar Expedia för alla som vill resa

LISA W
Wrote about Expedia Sweden AB

Varning! Min man fick diagnosen invasiv urinblåsecancer med spridning till lymfkörtlarna. Ska genomgå en tuff cellgiftsbehandling och se om det går att operera bort tumören. Läkare på onkologen ska skriva intyg på detta. Trots det får vi inte tillbaka hela summan utan bara hotellbokningen. Vägrar hjälpa till eller hänvisa mig högre upp. Vi har dessförinnan bokat mängder med hotellövernattningar och USA resor. Kommer aldrig boka något via denna sida eller rekommendera dem

Kent Olov Mikael P
Wrote about Expedia Sweden AB

Bokat en paketresa med Expedia i början på april 2020, allt blivit inställt på grund av covid-19 vilket man förstår. Jag har fått tillbaka för flyget, men inte hotellet. Expedia menar att de inte kan påverka detta. Själv anser jag att man stulit mina pengar. Expedia hänvisar till hotellet och tar ingen hänsyn till mig som kund och att jag bokat allt via dem. Ärendet går direkt till ARN. Kan inte rekommendera denna typ av bolag som hela tiden lämnar dig som kund i sticket och skyller ifrån sig.

TAHAWAR A
Wrote about Expedia Sweden AB

Väldig besviken på Expedia då vi har köpt paket resa till Dubai och har ringt i tre dagars tid och stått i kö i timtal men aldrig kommer fram. Hör bara en röst med musik som maler på att det är många som ringer och att det snart blir din tur. Jag har mejlat in men ingen svarar från er Kundtjänst. Vad gäller det kan vi få våra pengar tillbaka eller omboka tills allt lugnat sig med Corona. Vi behöver genast få svar då resan blir av nu på 4 April 2020.?????? !!!!!!!!!!!!

Karl S
Wrote about Expedia Sweden AB

Bokade hyrbil i Frankrike med Expedia och fick problem med bilen under resan men ingen hjälp på plats av hyrbilsfirman utan fick istället lägga ut extra för ett annat bolag och fick utstå den ökända franska totala avsaknaden av service. Hade inga förväntningar på att få några pengar tillbaka men när jag kom hem och reklamerade till Expedia så fick jag pengarna tillbaka och är väldigt nöjd. När hyrbilsbolagets svek i Frankrike känns det bra att Expedia på hemmaplan levererar /Karl Inte ett ljud efter 28 dagar... 

THERESE ELLINOR N
Wrote about Expedia Sweden AB

Expedia är riktigt urusla. Fel information när man bokar hotellrum gör att tre personer bara har två sängplatser vid ankomst. Nytt hotellrum bokas och personalen på första hotellet lovar att pengarna ska betalas tillbaka. Inga pengar kommer och vid kontakt med Expedia får vi till svar att vi bara kan få 450kr återbetalat (av 2300kr) Expedia skyller på hotellet Hotellet skyller på Expedia Och kvar står kunden Vad ska man med denna typ av bolag till när de ändå lämnar en i sticket vid problem?

Leonid S
Wrote about Expedia Sweden AB

As a small hotelier we are constantly having problems with expedia.com I have a small guest house in Sweden, experience on many rental housing platforms, a good rating. expedia.com is the most unprofessional platform for hotels. Business is the ability to compromise and solve problems. In 2016, the owners of hotels in America filed a lawsuit on the expedia.com This site expedia.com does not have a "hotel owners protection" program. I had a problem with getting money from this site and review. to increase the visibility... 

Jonas S
Wrote about Expedia Sweden AB

***VARNING!*** Expedia drar dubbla beloppet från ditt konto!

Johan E
Wrote about Expedia Sweden AB

Boka inte med Expedia. Det är flera fel på deras hemsida som de inte tar ansvar för. Vi har bokat en resa till Dubai med flyg och hotell. När vi valde hotell valde vi ett där det stod att det ingick halvpension och wifi. Vi klickade på ett rum som kostade mer än det första alternativet som det står 0 kr på i tillägg. Uppgraderingen lades på priset. Vi bokar, men när vi sedan får bekräftelsen är det ett annat rum än det vi valt, dock var prisökningen pålagd. Dessutom fanns nu inte halvpensionen och wifi med. Vi har filmat... 

Sandra N
Wrote about Expedia Sweden AB

Boka inte med Expedia! Fick vårt transferflyg från Chicago till Las Vegas inställt och ombokat först till en avgångstid innan vi ens landat med första flighten. Denna ändring görs utan någon som helst info till oss. När jag upptäcker och ringer och påpekar detta flyttas vår transferflight till 5h senare än den tid vi bokat från början, vilket ställer till det för det vi hade planerat under kvällen när vi kommer fram. Tar kontakt med SAS som säger att det går flytta vårt utresedatum till dagen innan, utan kostnad, för... 

Marcus N
Wrote about Expedia Sweden AB

3:e september gör jag en bokning via hotels.com Får direkt en bekräftelse via e-post "Bokningen är klar. Betalningen debiteras av hotellet". 2 veckor senare, 17:e september, får jag ett mail: "Tack för att du väljer Expedia. Vi har kontaktats av Hotel Roma gällande din bokning 10/8/2013. Hotellet har meddelat oss att kreditkortet du använde för att garantera din bokning nekades av din bank eftersom kreditkortsuppgifterna var ogiltiga. Din bokning har därför annullerats. Om du önskar hjälp med en ny bokning, kan... 

Jon C
Wrote about Expedia Sweden AB

Urkassa! Försökte i december boka en resa till Island via Expedias hemsida. Bokningen gick inte igenom men pengar reserverades på mitt konto. Efter kontakt per telefon med Expedia och min bank släpptes pengarna. Förökte återigen boka samma resa, det gick inte igenom men pengar reserverades på mitt konto återigen. Ny kontakt med Expedia och banken och pengarna släpptes. Försökte då boka resan per telefon, det gick heller inte på grund av att de hade något fel på sitt bokningssystem. Att få prata med någon ansvarig på Expedia... 

Filtrera omdömen