Hotspring Bromma har nog haft några jobbiga år med mycket dålig service och dåligt kundbemötande generellt. Hur den personalen kan få anställning någon annanstans är ett mysterium!! Har själv drabbats av detta vid vårt köp för några år sedan.
Nu verkar det dock vara ny personal på plats och jag ger serviceteknikern Pontus högsta betyg. Cirkulationspumpen gick sönder och det var minusgrader ute, så det blev lite bråttom. Pontus ringde upp på kvällstid, prioriterade om lite och bytte vår pump dagen efter. Bra kommunikation,... trevlig och positiv!
Mitt enda minus är att det har varit helt omöjligt att komma i kontakt med personalen i butiken. Ville även ringa in och berömma den snabba hjälpen. Ej svar på telefon, inte möjlighet att lämna meddelande och ej svar på mail. Här får det bli bättring. Kontakten med serviceteknikern ordnade sig efter ett samtal till Hotspring i Norge, som för övrigt räddade mig då vi köpte poolen.
Sammanfattningsvis: bättre tillgänglighet vid kontakt med butiken och håll fast i Pontus! 👍🏻
Jag köpte ett bad av modellen Limelight, 20/9-2018 (182 400:-). Jag har tidigare haft ett spa från en känd byggvaruhandel vars namn börjar på B för 29 000:- som fungerade utan problem de 3 år vi hade det innan vi flyttade.
Till vårt nya hus bestämde vi oss därför för att investera i ett lyxigare kvalitetsbad. Valet föll på HotSpring.
Vi förutsatte att ett spabad för de pengarna, av ett företag som specialiserar sig på spabad, kommer att tjäna oss länge utan problem och garantera kvalitet och bra service under hela ägandet....
Direkt efter leveransen visade det sig att belysningslampan som är monterad i ytterpanelen är sönder. Det tog två månader för HotSpring att skicka en servicetekniker som bytte ut den. Tyvärr drog serviceteknikern inte åt skruven ordentligt till ena sidopanelen, så den sitter fortfarande lite löst.
Efter ett tag lossnade även panelen på andra sidan, och på så sätt började värmen pysa ut därigenom.
Två år senare av sparsamt användande, där varje byte och underhållning av vattnet har gjorts enligt instruktionsboken, börjar locket vittra sönder och falla isär. Det är enligt tillverkaren helt normalt och går inte på garantin.
Jag har under åren varit i kontakt med HotSpring flera gånger för att rapportera felen, och har sällan mötts med annat än att felen är normala. I andra fall har de ignorerat mig.
Senast denna vår, sommar och höst har jag varit i kontakt med dem angående ytterligare ett fel, de "rostfria" skruvarna har börjat släppa stora fläckar rost. Detta är också helt normalt enligt HotSpring.
Jag vill understryka att all kontakt med HotSpring varit under all kritik. Har de svarat mig, har det varit för att säga att allt är normalt. Ibland har de inte svarat mig alls. Oftast har svaren kommit för att jag tryckt på och krävt ett svar, efter lång tids tystnad. Vid något tillfälle har jag behövt be andra om hjälp för att kolla om mailadressen är aktiv eftersom att mina mail till dem "studsat", då har det visat sig att enbart mail från min mailadress inte kommer fram. De har inte varit intresserade av att hjälpa mig eller kompensera mig, utan förväntar sig att jag ska vara nöjd med att jag köpt ett spabad värt 182 400:- som jag lika gärna hade kunnat köpa för 29 000:- på "B" med bättre nivå på kvalitet och service.
Jag väljer att skriva denna recension för att hjälpa andra från att upprepa mitt misstag, och för att jag tycker att det är viktigt att det kommer fram att de är ett företag som inte värnar om sina kunder. Det handlar inte enbart om produktfelen, utan det faktum att de inte tar åt sig av kritiken överhuvudtaget och inte har någon som helst önskan att hjälpa mig och se till att jag är en nöjd kund. Deras modell verkar vara att ignorera problem så försvinner dem.
Jag har varit i kontakt med andra försäljare av spabad för att fråga om denna typ av beteende och sådana produktfel är att förvänta, eller om jag har mer rättigheter som kund och borde ha fått mer hjälp. De var överens om att vi blivit dåligt behandlade.
Bild på rostskadan https://imgur.com/j1pD5lO