Jag har varit hos tandläkaren Nor och fick ett supertrevligt bemötande av denna professionella tandläkaren. Hon lyssnar in och förklarar vad som ska göras och jobbar noggrant med tänderna. Kan inte bli nöjdare!
Jag kan nästan räkna på fingrarna hur många gånger det inte strulat när jag haft en tid på Järvakliniken. Nästan alltid har dom ringt och ställt in eller vill ändra tid man har inbokat. Det har nästan aldrig slagit fel. En gång kom jag även till kliniken och då var inte ens tandläkaren där. Hon var tvungen att gå på ett möte. Ingen ringt och meddelat detta så det var bara att vända i dörren och åka hem. En annan gång blev jag bara undersökt av tandhygienisten pga att tandläkaren fått förhinder. Då hade jag en infektion i... käkbenet som jag fick åka in akut för. Trots att tandhygienisten sa att allt såg bra ut. Jag har inte varit där på ca 1 år nu men fick akut smärta i en tand. Jag hade kontakt med tandläkare Nor som sa att, ja det finns tider dagen efter. Hon bad mig ringa till deras reception och boka en tid. Ringde ett flertal gånger men kom bara till deras telsvar där man blir ombedd att lämna ett meddelande. Jag gjorde det men ingen ringde upp ( har hänt innan också ) jag fortsatte ringa och till slut svarar tandläkaren själv i telefonen. " vi sitter och äter lunch, ring om 20 min " var det svar jag fick. När jag sen ringer så får jag fortfarande bara deras telsvar i örat. Ringde hela dagen men fick inget svar. Då har jag alltså pratat med tandläkaren och hon vet att det är akut. Dom flesta gånger jag ringt och vill boka tid har det varit akut. Då förväntar man sig inte att dom ska ändra tid till en annan dag eller ställer in pga att tandläkaren fått " förhinder "
Vid ett par tillfällen då jag varit där ( när det inte strulat med ombokning ) så har jag behövt antibiotika men då har jag fått ringa och tjata pga av att tandläkaren glömt att skicka receptet. Helst vill man komma igång samma dag med antibiotika och inte vänta till dagen efter. Har sprungit fram och tillbaka till Apoteket bara för att få höra att tandläkaren inte skickat något recept. Och på 24 timmar borde ju NÅGON svara på kliniken, det är en läkarmottagning!
Ska säga också att de första gångerna har det varit bra och funkat ( för 3 år sedan ) tandläkaren hjälpte mig väldigt mycket och det är jag jätte tacksam för. Men när det strular konstand, och speciellt när man har akut ont, då blir man förbannad till slut. Jag har ett F kort pga att mina tänder blivit förstörda då det orsakats av mina mediciner. Det gör att jag inte behöver betala då jag har frikort. Kan det vara därför man blir behandlad såhär...? Verkar vara så också att hon har favorit patienter som prioriteras först. Undrar om dom också aldrig kommer fram när dom ringer?! Ska säga också att jag skrev ett omdöme på Facebook bland andra som också har riktat kritik till denna klinik, ja då tog hon bort hela Facebook sidan. Det säger väl allt, hur träffad hon känner sig. Det är ingen klinik man rekommenderar. Och i slutändan blir det negativ reklam för dom. Skamligt!
************************************************
En uppdatering! På tandakuten konstaterades det att jag har en infektion som gått ner i tandbenet. Så nu är jag satt på antibiotika och tanden var tvungen att dras ut. Hade Järvakliniken behandlat min tand för karies som detta nu blev resultatet av så hade det inte behöva gå såhär. Jag sökte för den tanden redan för ett år sedan då tandläkare Nor sa att jag hade ont och ilningar pga att jag borstade för hårt. Men redan då började det med karies i den tanden. Så jag har gått med tanden i ett år. På tandakuten frågade dom hos vilken tandläkare jag hade varit hos och att detta var mycket slarvigt och oprofessionellt gjort. Tanden hade kunnat räddas. Det är för mig obegripligt att en klinik som Järvakliniken som gör reklam för att det är så viktigt med god tandhälsa pga att man kan få andra sjukdomar som hjärt och kärl problem bla. Det skulle ju då vara bra att man kunde få ett svar när man ringer och behöver boka tid. Ännu bättre att tandläkaren är på plats också!
Denna tandläkare bryr sig mer om utplockade patienter och att Instagram ( dentanor )sidan ska se snygg ut med massa modebilder på sig själv än om sin tandklinik och vissa patienter. Patienterna som gett bra omdömen på Google är patienter hon har på sin Instagram. Så passande...