Nybrogatan 38

Nybrogatan 38

• BadgeTenYears
8 319
4.3

Nybrogatan 38 är en restaurang med kvarterskrogkänsla i hjärtat av Östermalm. Våra menyer inspireras av det sydeuropeiska köket och de svenska grytorna. Vi kan stoltsera med att servera utmärkt mat till rimliga priser. På vardagar öppnar vi tidigt och serverar frukost från 7:30 till 10:30, lunch från 11:00 till 15:00 och middag...

8319 omdömen om Nybrogatan 38

Sedan starten hos Reco 2015

Jessica E
Skrev om Nybrogatan 38

Bra service och jätte god mat!! samt fantastisk 🤩 gott vin! Kommer definitivt 👍 komma tillbaka!

Alireza F
Skrev om Nybrogatan 38

God mat, väldigt rar och trevlig personal.

Elisabet Å
Skrev om Nybrogatan 38

mycket vänligt bemötande både när jag ringde innan och på plats. god mat och idel leende personal.

Anna D
Skrev om Nybrogatan 38

Jättebra service, väldigt trevlig personal!

Carin A
Skrev om Nybrogatan 38

Vårt sällskap beställde råbiff till förrätt (en av oss) och en annan till varmrätt - samma storlek... dyra pommes...

Staffan Z
Skrev om Nybrogatan 38

Trevligt ställe och jag gillade verkligen menyn: fanns alternativ för en lite enklare omellet till mer avancerade rätter. Lite bistro definition: ganska raskt hanterat av servicen.

Ann-Louise A
Skrev om Nybrogatan 38

Bra service och god plankstek.

My H
Skrev om Nybrogatan 38

Väldigt god mat och toppenbra service

Erik L
Skrev om Nybrogatan 38

Mycket bra mat och service! Trevlig och avslappnad atmosfär.

Eugen A
Skrev om Nybrogatan 38

Inget märkvärdigt alls, förstår inte varför den erbjuds av Amex

Nathalie L
Skrev om Nybrogatan 38

Trevligt, mysig frukost med väldigt god gröt.

Ann-Christine B
Skrev om Nybrogatan 38

God mat och trevlig personal Trevlig miljö att sitta och intaga middagen

Karin B
Skrev om Nybrogatan 38

Tyvärr sur servitris vid vårt bod. Blir inte roligt att äta då

Liliana S
Skrev om Nybrogatan 38

Trevlig miljö, o personal.God mat.

Per A
Skrev om Nybrogatan 38

Bra service God mat Trevlig miljö Löjligt liten fatöl, det bör framgå på menyn att det är en liten öl. Alla förväntar sig en stor stark om inget annat sägs.

Eva S
Skrev om Nybrogatan 38

Blev bemött snabbt och fick välja mellan två bord samt om jag ville sitta ute eller inne. Jag var lite tidig men fick bra uppmärksamhet hela tiden. Maten var bra, blev dagens rätt, vatten och cappuccino för oss båda. Det tog lite längre tid att få betala och får uppmärksamheten. Förstod att det var lite problem med maskinen.

Johan R
Skrev om Nybrogatan 38

Helt ok, men inte mer. Ocharmig service, frågade om ett annat bord (vilket uppenbarligen fanns) men fick veta att ”detta är vad ni får”. Missade delar av beställningen, fick påminna flera gånger. Ej prisvärt,. Alla förutsättningar - men tyvärr ingen rekommendation. .

Gabriella S
Skrev om Nybrogatan 38

Jättetrevligt restaurang. God mat och trevlig atmosfär. Ideell för en brunch med vänner och familj

Carl Robert O
Skrev om Nybrogatan 38

Bra kvarterskrog på Östermalm som håller hög klass. Rolig och varierande meny med bra priser.

Emelie Christina N
Skrev om Nybrogatan 38

Fantastisk servitör men maten var inte bra. Mycket majonnäs och smaklöst. Inte värt pengarna.

First-Name L
Skrev om Nybrogatan 38

Trevligt bemötande o väldigt god mat!

Pernilla K
Skrev om Nybrogatan 38

Supertrevlig och kunnig personal dock vart maten tyvärr en besvikelse. Omelett och råbiff var minus och smaklöst, köttbullarna var topp! Fick tyvärr slänga hälften av råbiffen och samma gällande två omeletter. Känns egentligen som ett säkert kort men inte just ikväll :(

Mauritz S
Skrev om Nybrogatan 38

Hade inte varit där på många år. Ett bra återbesök. Välsmakande mat från bra meny från vilket fyra olika förrätter och fem olika varmrätter valdes. Trevlig personal.

Josefina S
Skrev om Nybrogatan 38

God mat och trevlig personal!

Julia S
Skrev om Nybrogatan 38

Ok mat och fint ställe. Bokningen för vår brunch var 1,5 h och de kom och påminde oss om att vi va tvungna att gå när det var 30 minuter och 15 minuter kvar, vilket var otrevligt. De ville flera gånger ta tallrikar som inte var fördigätna. De glömde beställning på kaffe (vilket vi då fick gratis). Jag betalade 200 kr för en mimosa ”om the rocks” men 80% is. Kommer inte tillbaka och kan inte rekommendera.

Fredrik J
Skrev om Nybrogatan 38

Bra mat men inte den bästa service.

Mats E
Skrev om Nybrogatan 38

god mat, bra service, trevlig servitris

Arne L
Skrev om Nybrogatan 38

Bra bemötande och service men varmrätterna var inte ok. Vi åt schnitzel och kantarellsmörgås och de höll inte måttet segt bränt bröd och ostekt svamp. Trist.

Hanna H
Skrev om Nybrogatan 38

Mycket trevligt god mat! Bra service och avkopplat ställe. Kan rekommendera

Liliane E
Skrev om Nybrogatan 38

Utomordentligt vänligt bemötta, vi kom inte samtidigt men de senast anlända var väntade även av personalen. Två av fyra personer har varit där tidigare och tycker mycket om stället. Hade bokat bord då jag tidigare fått meddelande att det var skaldjurskväll och vi åt ostron och havskräftor. Tyvärr var ostronen inte de godaste.

Ingela M
Skrev om Nybrogatan 38

Toppen, vi var nöjda med allt. Vi kommer helt säkert tillbaka

Anna H
Skrev om Nybrogatan 38

God mat, saknar dock lite sting I den. Lång väntetid gör att man får ljummen mat istället för varm. Väldigt trevlig och serviceinriktad personal

Elin H
Skrev om Nybrogatan 38

Blev jättefint bemött i mitt behov av att byta delar av min måltid pga omfattande allergier. Fin o vänlig service o god mat

Jonas E
Skrev om Nybrogatan 38

Vi några kompisar hade en mycket trevlig kväll hos er. Det blev en miss att mat skulle vara varm var kall. Men det löstes utan problem med en annan rätt. En reflektion är att miljön i lokalen gör att det blir väldigt bullrigt vilket gjorde det svårt att ibland höra vad alla sa. Hade lätt att från menyn hitta många olika rätter som var tänkbara att äta. Till slut fick jag ta hjälp av servitrisen att välja rätter som blev riktigt lyckat.

Göran L
Skrev om Nybrogatan 38

Trevlig lokal med bra akustik. Bra och kunnig personal. Tyvärr var att Entrecoten jag beställde var mht till priset realtivt liten (dyraste alternativet bland huvudrätterna) och nästan helt ostekt (beställdes som medium rare) Jag brukar beställa den tillaggningen och normalt är den då inte rå rakt igenom. Litet tråkigt att detta tyvärr blir den starkaste upplevelsen av besöket, när allt annat var bra.

Erik H
Skrev om Nybrogatan 38

Utmärkt och trevlig restaurang. Aningen dyra såklart, men det är många numera.

Katerina A
Skrev om Nybrogatan 38

För mig var det första besöket, och definitivt inte det sista. Vi satt på uteserveringen/terrassen, mysig och vacker miljö med fina bord och sköna stolar. Personalen som serverade var jättetrevlig och med glimten i ögat. Supergod egg benedict, kan verkligen rekommendera den. Mysigt med kaffekanna på bordet. På det hela taget var vi jättenöjda.

Maaya J
Skrev om Nybrogatan 38

Mysigt, lite tråkig service och överprisad mat.

Per S
Skrev om Nybrogatan 38

Trevligt o gemytligt men maten var ganska slätstruken. Exv var halloumitacon den minsta som skådats. Värt ett besök men inte en omväg.

Marie R
Skrev om Nybrogatan 38

Trevlig personal och supergod mat!

John O
Skrev om Nybrogatan 38

Wonderful friendly, caring service, and delicious, tasty food….thanks for another very enjoyable visit!

Susanne B
Skrev om Nybrogatan 38

Blev mycket trevligt bemött. Vi hade bokat en tidig morgon för frukost. Blev överraskad över den utförliga frukostmenyn, massa goda saker att välja på. Vi valde äggröra på lantbröd med avocado och chiliflakes + en grön juice + cappucino. God och mättande macka, orkade inget mer. Kan varmt rekommendera en frukostdate här.

Cecilia E
Skrev om Nybrogatan 38

Mycket trevligt bemötande och fantastiskt god mat och dryck.

Yasmine L
Skrev om Nybrogatan 38

Trevlig miljö, god mat , bra service och det gick utmärkt att prata med varandra

Sigrid W
Skrev om Nybrogatan 38

Väldigt god mat med något för alla. Personalen var trevlig.

Frida R
Skrev om Nybrogatan 38

God mat. Märklig service. Vi hade bord 18-20.30 men blev ivägskickade kl 20. Brödkorgen tog de innan den var uppäten av oss och när vi bad om mer bröd fick vi betala för det.

Ewa S
Skrev om Nybrogatan 38

Trevlig personal, god mat och bra varierande meny - något för alla. Tråkigt att ta betalt för ketchup och en liten klick majonnäs till pommes utan att informera det innan utan man får upptäcka det på notan.

Carina A
Skrev om Nybrogatan 38

Bra service, trevligt bemötande och god mat.

Karen M
Skrev om Nybrogatan 38

Maten var underbar, men tjänsten verkade lite 'off'. Kunder verkade vara ett hinder eller en olägenhet för personalen (särskilt en av servitörerna). Detta gjorde måltiden lite sämre. Inte säker på att jag kommer tillbaka någon gång snart.

Björn J
Skrev om Nybrogatan 38

Överlag ett mycket trevligt bemötande dock var planksteken lite för seg för att vara kalv.