Jag hade bokat ett rum i södra London. Thorn - Romance de luxe. Det fanns inget rum tillgängligt nör vi kom fram och det var i det närmaste omöjligt att nå den som hade hand om uthyrningen. Vi mötte en man som, liksom vi, stod och knackade på dörren. Han hade kommit dagen innan och inte fått tillgång till sitt bokade rum. Jag fick boka ett annat boende för de fem dagar vi tänkte vara i London. Dvs en ytterligare kostnad på ca 10 000kr. Vill inte betygsätta stället för de är inte värda ett betyg.
Travellink AB
90 omdömen om Travellink AB
Borde läst detta omdömma innan bokning Jag ska lägga all min kraft at sänka detta företag som stal pengarna
Skräpföretag som inte tar något som helst ansvar för sina kunder, de är giriga och tänker bara på sej själva
tog mina pengar, tog mitt bagage, tog min oskuld, litar inte på bolaget, det ska inte du heller.
Jag bokade resa med avbeställningsskydd avbokade resan 20 dagar innan. Detta var 2021 jag skulle först vänta 6 månader, sedan ytterligare att flygbolaget skall godkänna varit i kontakt med chatten 100-tal gånger. Värsta skitet jag har har haft med att göra!
Jag har nyligen avbokat en resa och har ännu inte fått tillbaka mina pengar. Jag förväntade mig en snabb och smidig process, men istället har jag stött på flera problem. För det första, det har varit omöjligt att kontakta dem för att följa upp ärendet. Jag har försökt nå dem via telefon, då svarar de på ett konstigt engelska från India och kopplar sedan bort samtalet. Dessutom, när jag försöker skicka e-post, får jag ett automatiskt svar som säger att e-postkontot jag försöker nå inte finns. Fattar inte hur sånt företag...
Trots att flyget var inställt stod det flera timmar efter i appen att flyget var i tid. Eftersom bagaget inte gick att få fram så borde Travellink hört av sig för att berätta var de kunde leverera bagaget, men det gjorde man inte. Jag fick jaga dem för att få rätt på bagaget men blev bara hänvisad hit och dit.
Blev tvungen att betala för att få hem bagaget fastän det skulle ingå i travellinks paket. Har kvar alla kvitton men dom svarar inte på mail. Värdelös kundbehandling. Enklare att boka allting själv.
Bokade resa med Air China då jag inte visste om att Air China hade engelsk hemsida. Fick i bekräftelsen från Travellink inte med flygbiljettsnummer som krävdes för att checka in. Behövde då kontakta travellinks support som sköts av en generativ AI-robot där man måste prompta perfekt för att den ska förstå en. Går inte att kontakta en människa. Får till sist ett biljettnummer, men det var ändå problem med att checka in så slutar med att jag ändå för ringa Air China, där det visar sig att de fått fel uppgifter av Travellink....
Jag köpte en resa till London tur och retur. Jag köpte till en reseförsäkring för att kunna avboka resan ifall det blev nödvändigt. Under resan valde jag att resa hem en annan tidpunkt och avbokade därför den ursprungliga hemresan. Jag köpte en ny biljett, reste hem och förväntade mig såklart att få tillbaka 80% av kostnaden för den ursprungliga hemresans biljettpris. Väl hemma får jag nu ett kort mail om att jag ”tyvärr inte har rätt till denna ersättning”. Detta alltså TROTS försäkringen jag valde till! Inte nog med...
Travellink are scammers - you see a low price while booking a flight... then somewhere in the middle of the process a warning pops-up 'harry up before prices go up...', then when you enter card details and press on pay - another message pops up saying the price has just increased (twice)... I have experienced this trap several times - real scammers on the market!!!
Bedrägeri. Du köper bagage men Travellink bokar inte in detta. Du får betala extra till flygbolaget för bagaget. Travellink lova betala tillbaka men när du väl skickar in kvittona vägrar de. Det går inte heller att nå kundtjänst förutom genom formulär på engelska som är svåra att hitta.
Avbokat vårt flyg utan att informera oss. Jag kommer att gå vidare med detta om ni inte följer reglerna för återbetalning
Travellink är verkligen ett oseriöst bolag. Använd orginal bolagen. Jag det kan kosta några hundralappar mer men jag har förlorat mer på dessa så aldrig mer.
Hade betalt för biljett, som skulle kunna gå att ändra. När jag ville ändra, så ville Travellink ha ytterligare 3500 för biljetten! Bedrägeri!
Gjorde två bokningar med flexibla datum och bad sedan, flera månader innan, att ändra till en vecka tidigare (det fanns tillgängliga flyg). De skrev konstiga email på spanska om att jag inte hade ändringsbar bokning, sedan att de hade sökt mig på telefon för att få bekräftelse (vilket de inte hade). Har noll tillit och luktar Scam
Avbokat vårt flyg utan att informera oss. Väntar på återbetalning (förhoppningsvis med tanke på vad alla skriver) Jag kommer aldrig mer att boka med er. Kommer att gå vidare med detta om ni inte följer reglerna för återbetalning
Travellink är den oseriösa bolag som jag har sätt så länge. Min återbetalning kovar från 2021/07. I början kunde jag parata med kundtjänsten men inte längre . Så fort trycker jag bockning nummer då avbryter dem. Det är tre personer biljetter. SNÄLLA KAN NÅGON HJÄLPA MIG ???🙏 eller en typs ???
Travellink AB är inte ett seriöst bolag. När jag skulle få en återbetalning för inställt flyg 2021 gjorde de sig oanträffbara via alla kommunikationsvägar. Efter ett par år lyckades jag få en bekräftelse via mail på att mitt krav var välgrundat och att de avsåg att reglera detsamma. Det skulle ske inom kort. Men sedan hände inget. Det handlade om ca 11 000 kr för flygbiljetter och avbetalningsskydd. Jag har lagt mycken tid på att få rätt men inte lyckats. Travellink AB borde förbjudas att vara verksamma. Det tycks ha satt i system att undvika ansvar.
Super usla! Deras hemsida har problem därför bokades fel resa och när man vill rätta till det kan fem ALDRIG göra något åt saken. Medans när jag ringer själv till hotellet och vill ändra säger de att drt går. Travellink agenter ljuger om att de gör massa saker när inget har skett som tillexempel kontakta hotell och flygbolag.. BOKA INTE VIA TRAVELLINK!
Bokade resa men av ngn anledning som de inte kunde uppge gick inte bokningen igenom. Travllink bad mig boka en ny resa , vilket jag gjorde. Dagen efter får jag bekräftat att resan har gått igenom trots allt. De har försökt boka flyg åt mig trots att jag fått meddelande att det inte går pga tekniska skäl och att de ber mig boka nya biljetter. Så nu har jag två bokningar. Helt omöjligt att få tag på en person som kan hjälpa mig att avboka min ena ej ombokningsbara biljett som de bokat åt mig utan mitt godkännande. Travellink är ett skämt
betaln ingne fick inte igenom så inga flygbiljetter. Mail om att jag inte skulle debiteras men idag debiterad. Anmäler till Amex. Allt är en bluff.Polisanmäler
Bedrägeriföretag! Jag betalade men fick bara halva resan istället för tur och retur. Jag bad direkt om att få avboka och få pengarna tillbaka och bokade om resan direkt via flygbolagen vilket blev billigare. Jag fick mailbekräftelse på att de skulle betala tillbaka pengarna men jag har fortfarnde inte sett röken av dem. Borde inte alla som skrivit här kunna gå ihop och göra en gemensam stämmningsansökan så att det går att få stopp på den här dåliga ursäkten till ett företag.
Väldigt besviken på Travellink som är oseriösa och är omöjliga att få tag på! De har lovat att betala tillbaka pengar för biljetter som de inte kunde få tag på, men det har gått tre månader utan någon respons. Svåra att få tag på och varje gång jag kommer fram så lovar de pengarna inom 10 dagar. ALDRIG MER MED TRAVELLINK!!!!!!!!
Varning,bedrägeri. Vi köpte en resa till Athen. Företaget bedrar och utger sig för att ha en trygg reseförsäkring. Det är omöjligt att kontakta företaget i ärendet.Vi har insjuknat i influensa inför resan, och får se våra pengar förlorade då företaget bedrägligt kopplar bort alla våra samtal. Travelling är oseriöst, skamligt och bedrägligt.
Företaget har gjort det mer eller mindre omöjligt att kontakta dem. Fick ring om och om igen till deras kundtjänst och kom tillslut fram till en knappt engelsktalande person som jag genom brytningen kunde höra satt i Indien. Fick tillslut tillbaka pengar men knappt 70% av den summan jag skulle ha då biljetten skulle varit 100% återbetalningsbar. Jag kommer aldrig använda Travellink AB igen, avråder alla starkt från att använda dem!! SÅ VARNING FÖR DETTA FÖRETAG:
Försökte avbeställa en resa. Kostade 10000för två hos Lufthansa jag viste inte att hustrun bokat via Lufthansa, då jag bokade via Travellink. Samma resa kostade nästan 16000. När jag ville avboka fick jag tillbaka c:a 6000 totalt. Det är ocker och inte seriöst. Boka aldrig via Travellink
Kort sagt boka vart som helst men inte med detta bolag. Bokade resa till Hongkong med hotel. Enl flygbolaget på Arlanda finns det inte någon bokning med min referens. Efter kontroll med hotellet i Hongkong samma sak där. Pengarna dragna och att nå någon på detta bolag är en utopi. Fick dock mina pengar via mitt kortbolag. Alldrig mera travelling.
Travellink håller inte det dom lovar. Det är rena bedrägeriet. Köper man flexi biljett som du kan byta datum på så menar de att du får ta det med ditt försäkringsbolag!!! Man får sitta i telefon i timmar och betala 2000 räkningen för att man har pratat med inkompetent personal från mellanöstern som ballar ur och skriker, när man frågar varför man ska betala resan två ggr! Dom kopplar bort samtalet när du har nått kundtjänsten efter timmar!!! Ljuger om olika saker och kommer du i kontakt med 3 personer så säger alla olika...
Blockad biljetter och de drar pengar iallafall, 20 000 åt helvete
ÅNGRAR MIG BITTERT!! Travellink bekräftade aldrig vår bokning men pengarna drogs från kontot. "Kontakta en agent om du inte fått bekräftelse inom 24 timmar". DET FINNS INGEN AGENT ATT KONTAKTA! OMÖJLIGA att få kontakt med, chatbot som inte kan hjälpa till, telesvar som hänvisar tillbaka till chatbot samt automatmail som hänvisar till särskild blankett med förtryckta ärenderubriker, där mitt problem - med icke bekräftad bokning - inte finns med. Fick köpa nya biljetter och önskar jag läst på om detta SCAMFÖRETAG tidigare! Hur kan de få fortsätta???
Varning!!! De skriver inte på deras webbsida under bokning att Ryanair blockerar bokning efteråt. Försöker göra RyanAir verifiering men deras webbsida funkar inte. Har suttit på RyanAir support i en timme nu. Boka inte genom TravelLink!
Gör man affärer med Travellink och förväntar sig kundservice så får man skylla sig själv. De har gjort det så svårt som möjligt att komma i kontakt med dem och att avboka/omboka biljetter. Räkna med att det i bästa fall tar flera timmar eller dagar.
Köp aldrig från dem, Jag köpte biljetter för tur och retur till Spanien men till slut fick bara biljetter för utresan med den peng som jag betalade och blev tvungen att köpa hemresan separat. De jävlarna luras folk
Hallucinating experience! Bought a refundable TAROM flight ticket from travellink.se. Cancelled the ticket and asked for a refund. Got informed by travellink.se that the ticket was not refundable. Really? Asked the airline about that and they officially confirmed the opposite. Got back to travellink and provided them with the fare's condition (as sent to me by the airline). Got 3 reactions to that: Two of them continued to say that the ticket was not refundable. One agreed to pay 80 euros, instead of 208 euros. (CASE-2023-10314893)...
jätte dålig upplevelse! jag fick tillbaka 80% av mina pengar fast hade köpt refundable biljet!
Bokade resa till Chicago , för mig och familjen. Efter 24 timmar kom fortfarande inte någon bekräftelse. Efter att försökt kontakta dem kommer ett mail om att ursprunglig resa måste ändras och att vi istället ska få flyga via Madrid.och att vi ska bekräfta det. Försöker bekräfta det, men det finns ingen stans att kunna göra det, varken i appen eller på hemsidan. Kontaktar till slut British Airways, då visar det sig att ursprunglig resa inte alls är inställd , Utan ska gå som planerad, men vi har inte fått några biljetter...
Booked a flight with Travellink, but they rejected the payment. When I wished to redo the booking, the price went up 20%. When I aborted and tried again, the price went up another 10%. My bank confirmed that everything was in order, that the rejection came from Travellinks side (the card was valid etc).
Bokade resa och boka samtidigt 2 incheckade väskor a 23 kg. Vi trodde vi fyllde i för ut och hemresa! Upptäckte tyvärr inte felet förrän vi betalat och fick bekräftelsen har försökt att nå Travellink via telefon, Mail och ”chat-robot” i 3 veckor utan resultat eller återkoppling. Man blir bara trött på dessa bolag som gör sig omöjliga att nå, om man inte vill öka på sin beställning. ALDRIG MER TRAVELLINK!
Hade bokat en resa med hotell till Riga. Vid ankomsten till hotellet upptäcker vi att de inte har någon reception öppen och inte heller information hur kontakta hotellet. I bokningsbkräftelsen framgår att hotellet är bekräftat. Bokningen avsåg hotell Avitar, 127 Kr Valdermars Iela. Hotellet skulle enligt information ligga i centrum men låg långt utanför Vi försökte kontakta hotellet via telefon men fick inget svar. I bokningen fanns inte heller några kontaktuppgifter till Travellink. Bokade ett nytt hotell och förväntar...
Boka ALDRIG via Travellink! De råkade lägga mitt namn på bägge våra biljetter och vägrade rätta till felet. Vi fick inga pengar tillbaka och kunde inte resa på biljetterna.
Bokade 2 flygbiljetter ner till Barcelona, la till stolar och bagage och när jag betalat ser jag att Travellink tagit ut en avgift på 1566 kr, framgick INGENSTANS på bokningssidan att man förutom flyg och tillägg för väskor och bokad sittplats skulle betala en ytterligare avgift. Nejtack till mer bokningar med Travellink!
Köpte och betalade en resa mellan Göteborg och Prag för två personer. Avbokade någon timme senare, har ännu efter 4 veckors tid inte fått tillbaka pengarna. Har ringt till deras telefon kontakt som pratar bara på engelska och som inte hjälper ett dugg! Skickat meddelande som kommer tillbaka eftersom deras mailadress existerar inte. Ringde till flygbolaget som svarar att de har inte fått någon fråga om återbetalning. Så till alla er som tänker boka en resa genom Travellink....GÖR INTE DET! tjuvar!!!! det är de är 🤬
Trodde inte det spelade så stor roll vilket bokningsföretag man använde. Travellink lät ju seriöst, men det är det inte. Borde verkligen ha läst era omdömen först, för jag kan instämma i många. En sak till; jag fick en faktura som inte alls stämde med resebokningens specifikation och priserna i denna. Totalpriset var därtill högre och man hade lagt på ett arvode för sina tjänster som inte nämnts vid bokningen. Och det är som flera av er andra framhåller nästan omöjligt att nå dem och helt omöjligt att få rättelse. Så boka...
Varning! Acceptera inte voucher från Travellink. Jag hade en voucher som via mail förlängdes med utgångsdatum 2024 som företaget inte accepterar att jag använder längre. De svarar inte på mina mail.
De smyghöjer priset i sista steget! två gånger har jag försökt boka en biljett, samma sak hände båda gångerna, i sista steget (under tiden mina kortuppgifter processas) får jag veta att priset höjts och jag får ett högre pris att bekräfta. inte ok, verkar vara ett systematiskt sätt att lura kunder in att köpa deras biljetter
Boka inte via detta företaget!! Vi åkte hela vägen till costa rica och bokade våran flygresa med detta företag. Flyget hade blivit ombokat och mellanlandningstiden var för kort mellan flygen. Detta var ingen dom ville hjälpa oss med. Utan dom sa att vi skulle kontakta flygbolagen. Flygbolagen kunde såklart inte göra nåt eftersom flyget var bokat via travellink samt flygbolagen sa att allt såg okej ut. Vi hade telefonkontakt med travellink flera månader innan & fick flera olika besked. Dom säger att biljetterna är låsta och...
Bokade en resa 13:e mars.Under bokningen blev det nätverksfel.Köpet av biljetter gick inte igenom.Trots detta har mina kortuppgifter används för att dra för en resa som inte finns.Travellink har inga naturliga vägar att nås….efter chatt med människor i Indien hittade jag ett sätt att beskriva min situation genom Customer Travellink. De har ungefär lika svar.De påstår att det inte är deras fel att pengar försvunnit från mitt konto.De hänvisar till att jag kan gå in med bokningsnummer och kolla återbetalning.Det är bara så...
Vi bokade ett flyg till Grekland som flybolaget ställde in pga strejk. I travellink appen fanns bara en knapp tillgängligt för att boka om flyget, inget telefonnummer. Vi försökte med knappen för vi ville ju komma fram till hotelet som redan var bokad och betald. Statusen i appen sa " inväntar bekräftelse från flygbolaget" fram tills flyget gick. Vi fick alltså köpa en till biljett (den här gången inte hos detta scam företaget). Nu försöker vi få ersättning för flyget och då påstår de att de lyckades boka om flyget och vi...
Totalitarismia värdelöst företag, de tar inte på sig sina egna missar utan tvingat kunderna betala för deras miss, de ändrar i biljetter och rastar helt på eget bevåg men det är väl så man gör business, men kritiken kommer ju som ett brev på posten, det är bland de första gångerna jag någonsin skriver recension om företag men nu rann bägaren över och till det är att det finns ingen svensk språklig att tala med och chattrobotem värdelös, känns som att jag e riktig arg på såna här bluff och båg företag, med andra ord NEVER MORE TRAVELLINK