sämsta som finns, blev utsatt för grov rån och misshandlat på min bil och rånad på mina saker men blev anklagad av handläggaren och fick ingen hjälp, jag ångrar alla år jag har haft er, ni kan dra pengarna när det e dags men ni kan inte hjälpa mig när jag behöver hjälp, ni är sämst och hoppas ingen bli lurad så som jag blev
Tre Kronor Försäkring AB
24 omdömen om Tre Kronor Försäkring AB
Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!
Värdelös försäkring. Får ingen hjälp med mitt ärende, ingen bekräftelse på anmälan och dålig service överlag. Skaffa inte försäkring från Tre Kronor Försäkring. Välj en pålitlig aktör.
Mycket dålig och seg återkoppling, väldigt otrevlig tonläge när man väl kommer fram till kundservicen.
Bra och snabb handläggning. Tydlig info.
Mycket svårt att kommer fram till information, dålig kontakt med kundservice (dåliga, korta tider -9-15 under sommaren?? eller via banktider, med väntetid m.m.), svårt att veta info om Tre kronor assistans telnr (ingen info på försäkringsbrev!)
TRE KRONOR har tyvärr ett samarbete med Swedbank, då de har hand om alla deras personförsäkringar såsom i mitt fall, personförsäkring/ kritisk sjukdom, - där jag gnm att ha haft cancer, fått ersättning genom den s.k. kritisk sjukdom". I deras finstilta villkor står att dröjsmålsränta dessutom skall utbetalas på ersättningsbeloppet, vid dröjsmål av utbetalning över 30 dagar, - en mycket enkel villkorstext och inga konstigheter. - Men NEJ, döm om min förvåning, - ingen sådan ersättning vill de utbetala trots att det är ett...
Sämsta bilförsäkringen rekommenderar inte till nån när olyckan är framme ni förstå kommer det vara sänt detta är ytred att jag är inte skyldig
Den sämsta försäkringen som finns att teckna, vårt källarförråd fick inbrott och de vill inte betala ut för däck+fälgar och snodd elektronik för det hävdar att jag har kvar bilen & att elektronik är stöldbegärlig. Om det inte var stöldbegärligt hade det inte snotts. Avråder starkt från att teckna tre kronor.
Sämsta försäkringsbolaget på norra halvklotet. De hävdar att en tillbyggnad på vårt hus inte omfattas av försäkringen trots att vi har både har bygglov och hemförsäkringen är uppdaterad med den nya boytan. Nu är hela utbyggnaden på väg att förstöras av vatten som läcker in. Det går att fixa men det kostar 50000kr och Tre kronor vill inte betala en krona pga av att tillbyggnaden inte omfattas av försäkringen. Vilket inte stämmer om man läser villkoren. De är i princip omöjliga att få kontakt med. Minst två timmar telefonkö eller Mail som ingen svara på.
Ger inte ut pengar när 2 andra bolag gör det för exakt samma händelse. Och det står samma sak i villkoren för de andra försäkringsbolagen.
Riktigt dåligt försäkringsbolag! Rekommenderar inte detta bolag! All kontakt sköts via Mail, kommer inte fram på telefon. Alla beslut skickas via post som om det är stenåldern. Trots att man har plus försäkring och bolaget skriver själva att ersättning gäller för: Skada på ditt lösöre orsakad av plötslig och oförutsedd händelse - upp till 100 000 kronor så betalar dom INTE ut någon ersättning. Lurendrejeri rakt genom, kunden ska betala premien men när det kommer till ersättning så hittas alla möjliga kryphål för att slippa...
Varning!!!!! Rekommenderar ej. Det är svårt att komma i kontakt med de och efter att väntar en timme svarar någon från Swedbank som inte kan hjälpa dig då de köper deras tjänster från ett annat försäkrings företag, så måste de kolla med de sen återkommer de till dig igen och då räkna med att du behöver flera timmar tills du gör klart ditt ärende.
Bröt foten i mars när jag var på resa i Oslo. Tog kontakt med försäkringsbolaget som skulle utse handläggare på ärendet. Inget hände och jag skickade in underlaget samt journalanteckning från sjukhuset i Oslo. Fortfarande ingen kontakt. Har mailat och ringt och vid samtalet med en mycket osympatisk skadereglerare fick jag veta att ingen handläggare fanns på ärendet och ingen skulle heller utses då ärendet hamnat "mellan stolarna". En handläggare skulle dock ringa upp mig strax därefter. Ingen kontaktade mig. I mitten av...
Fick en vattenskada i köket Fick en vattenskada i köket, RINGDE men kom inte fram! Provade då att maila på deras sida, fick svar, en skadereglerare dök upp efter ""2 veckor, Då hade jag fixat skadan själv provisorisk, blev sedan erbjuden 14 tusen kronor kontant! (125kr/tim) för att riva ut köket + 5 kvadrat golv, Protesterade ville ha papper på hur byggfirman hade räknat, fick då efter ytterligare 3 veckor en uträkning! Då blev summan 9 tusen kronor Kollade sedan upp det hela,,14000 delat 125kr/tim motsvarar =112 timmar...
En komponent i vår värmepump i fjällstugan hade gått sönder. Jag anmälde skadan via Tre Kronors formulär på deras sajt och fick sedan ersättning (via mejlkontakt). Smidigt.
Riktigt jävla uselt försäkringsbolag. I början av ärendet va dom bra. Sen gick allt åt helvete. Handläggaren har helt gått under jorden sedan jag begärt utbetalning för reparationer efter ett inbrott september 2022. Nu är det snart juni 2023 och det är helt omöjligt att få tag i en vettig person. VARNING VARNING för detta skitbolag.
Köplats 3 i 30 minuter. När Ma väl kommer fram så möts man av otrevlig personal. Skulle teckna en ny försäkring men slutade med att jag flyttade alla mina försäkringar till Trygg-Hansa
Varning varning! Bluff-bolag. Täcker inte ett skit utan blåser dig på pengar och säljer en försäkring som e helt värdelös utan deras ”plus”. Har haft både bil och hus där och de kommer jag aldrig ha igen. Ingen i min närhet heller. Har anmält dom nu efter 3 ärenden som de inte ”täcker”. Extremt otrevlig och okunnig personal… vissa har så dålig attityd att man nästan blir mörkrädd. Till råga på det så slänger dom luren i örat på en när man suttit i kö i nästan 45min. Håll er långt borta ifrån detta bolag.
Så dåligt bemötande okunnig personal, oprofessionellt bemötande. Bilen går sönder i Tyskland. 3 barn med bärningsbil kommer säger det tar 1 vecka fixa bilen nåt med växellådan delar som ska beställas osv. Dagen efter bokat hotel i Kroatien och slutdestinationen var ner mot balkan. När bärgningsbilen kommer säger försäkringen bilen har gått 16000 mil ni står för allt försäkringen täcker inget. BMW växellåda dyrt så den fick inte åka med. När jag ringer försäkringen igen frågar om hyrbil. Det har ni rätt till. 4 dagar 100...
Toppenbra försäkringsbolag! Fick svar på en gång när jag anmälde skadan via telefon och mailkontakten med handläggaren för inlämning av underlag gick supersmidigt. Fick beslut och ersättning snabbt! Stort + då deras plusförsäkring ger ersättning upp till nypris för elektronik upp till 4 år utan åldersavdrag. Rekommenderas!
I had the worst experience. Hard to cancel, rude people at customer support. Do not recommend it.
Vill varna alla för detta försäkringsbolag! Dom gör allt i sin makt för att förhala processen och inte betala någon ersättning. Min kontakt med trekronor har varit en mardröm efter en redan traumatisk upplevelse.
Varning håll er ifrån dem. De har sagt upp försäkringen på både mina bilar pågrund av att dem inte kunde dra pengar från mitt konto. Jag ringde och berättade att jag har inte fått ens en påminnelse av de om betalningen men dem sa att dem köper inte det. De sagt upp försäkringen på både bilar 42 dagar tillbaka vilket gjorde att jag fick en faktura på 15000kr från trafikförsäkringföreningen. Jag har företagsförsäkring hos dem också, men ska säga upp det då jag känner mig inte trygg lägre hos dem.
Jag önskar ingen att få lov att vara i kontakt med Tre Kronor Försäkring (en lätt googling märks att fler haft problem). Under 1,5 månad skickade jag fem mail och fick svar på 1. Efter just 1,5 månad (min 95 åriga mormor som inte har mail har en bättre svarsfrekvens). Ska man som kund behöva jaga sitt försäkringsbolag? En icke fungerande kundtjänst är såklart tecken på att nåt är lurt. När jag väl hade ett försäkringsärende så uppförde dom sig oprofessionellt. Jag har bara haft Länsförsäkringar tidigare så jag kan inte göra...
Har haft Tre Kronor försäkring för hem, bilar, husvagn och personförsäkringar sedan drygt två år. Bra priser och villkoren ser okej ut. MEN, ge dig bara i kast med detta försäkringsbolag om du har oändligt tålamod och inte har något emot att bli runtkopplad mellan olika telefonköer. Dom samarbetar med Swedbanks oändligt omständiga telefonbank som sällan kan svara på basala frågor utan att koppla om eller koppla bort (!) dig. Idag har jag ringt tre gånger till tre kronor. Felkopplad till Folksam nu senast. Gången innan...