Oerhört oseriösa. Jag skulle köpa bil (Toyota Corolla TS 2,0) i september. Annonsen läggs upp 5 september, jag kontaktar dem inom loppet av en timme via mail med frågor men fick aldrig något svar. Ringer på eftermiddagen vid 17:00 och frågar om mönsterdjup, lackskador etc och de säger att allt är bra. Kontaktar igen dagen efter via mail och begär offert med vinterdäck. Nu får man ett svar med något lurendrejeripris på nästan 30 000 kr för vinterdäck?! Jag förklarar att jag i sådana fall löser det själv men vill reservera...
Bilia Center Metro
8 omdömen om Bilia Center Metro
Vilken dåligt bilaffär, köpte en bil där och lämnade tillbaka 4 gånger pga fel. De vill inte ger mina pengar tillbaka och jag fått faktura för reparation! helt otroligt!
Katastrofalt dålig bilförsäljning... beställer svarta fälgar till min RAV4 , när bilen ska levereras står den på vanliga lm-fälgar med lite svart på insidan..säljaren blir aggressiv när jag ifrågasätter, och börjar ljuga om att jag beställt de fälgar som kunde komma först, sen att svarta fälgar skulle kosta över 50 tusen (kostar 26 tusen) , han vägrar erkänna att det blivit fel...när han blir hotfull väljer jag att gå därifrån utan bil. Toyota i Kungens kurva var bra förut, men nu har de verkligen sjunkit till bilnasare på nåt halvskumt biltorg.. Sorry, aldrig mer.
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Bilförsäljningen fungerar inte! Skulle köpa en bil men inga försäljare tillgängliga. Dom satt i ett hörn och fikade. Jag gick fram för att fråga om någon försäljare var ledig. Dom pekade och sa att han gått ditåt. När jag vände för att gå skrattade dom bakom min rygg
Det handlar om mitt intryck av verkstad, Bilia Toyota / Kungenskurva, inte försäljning av bilar. Jag älskar Toyota men inte Bilia, var mitt tidigare betyg. När Bilia kom in till Toyota, fick jag dåligt intryck om deras reparation/service och slutade att lämna där. I september 2021 fick jag lämna min Toyota där pga speciella problem. Jag måste medge att jag fick ändra min uppfattning om Bilia denna gång. Hoppas att Bilia har lärt sig av service mind från Japan. Jag kan varmt rekommendera Bilia Toyotas verkstad i Kungenskurva nu.
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
Så himla dålig! Köp inte bil där. Säljaren återkommer aldrig Bilen är försenad i leverans i två månaders. De kan inte montera dragkrok. De beställer fel produkt. De svarar inte i telefon/Mail. Super dålig. Toyota vore sluta sammarbeta med dem. Riktig uselt är det!
Råd! köp inte er nya bil här Det gjorde jag och jag har haft krångel sedan dag ett. Köpte en helt ny Auris i somras. Bluetooth på stereon var defekt, streama musik från mobilen fungerade inte, hela enheten behövde bytas ut de kunde inte bara uppgradera mjukvaran, och ingen ny enhet fanns på lager? Flera dagars väntan på att få det fixat. Skrikande bromsar! och gnissel… ingen annan ny bil vi har kört låter som denna bil. De har lovat att fixa bromsarna, men klarar inte av det. Bilen har varit inlämnad ett flertal gånger...
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät
Jag hade min bli på service hos Toyota Center Metro Autogruppen i Kungens Kurva och i samband med den servicen gjordes även kamremsbyte. Men de sa ingenting om att vattenpump också måste bytas på en bil som gått 18000 mil. Inte ett ord om detta, ingen rekommendation eller nåt. En kamrem ska enligt Toyota bytas antingen efter 12.000 mil eller 5-9 år (beror på vilken verkstad man frågar!), alltså hade jag många mil framför mig innan nästa byte, trodde jag. Men redan nu, efter 2 år håller den gamla vattenpumpen på att ge...