Greentech People AB

Greentech People AB

greentechpeople.com
Omdömen totalt
27
Snittbetyg
3.0
Ring 0103-00 12 20 Dela

Om företaget

Greentech People är framtiden för grön teknik och hållbart byggande! Vi tror på att skapa en mer hållbar framtid genom att utnyttja grön teknik i vårt arbete. Vi är specialiserade inom solenergi och erbjuder skräddarsydda lösningar som både sänker din elkostnad och minskar ditt koldioxidavtryck. Vi installerar solcellspaneler... 

Skriv ett omdöme

27 omdömen om Greentech People AB

Sedan starten hos Reco 2024

Visar 27 omdömen med 3.0 i snittbetyg
Karl-gustaf S

Jag är 90år ,trött och glömsk men vi fick besök av en trevlig duktig person. Det kommer jag ihåg. Men vad det slutat i kommer jag inte ihåg. Tack bb för mig hälsar Karl-GufstafSkoog

Ahmed A

Jag blev kontaktad av Greentech People AB:Company i syfte att sälja ett batteri och även betala stödtjänst från Flower. Batteriet fungerade aldrig och inga betalningar gjordes från Flower vilken innebär att allt dem har lovat var fusk. Nu betalar jag mer än 2000 kronor per månad för Batteri som inte fungerar och ingen stödtjänst har betalats av Flowet plus att deras support är mycket dålig. Jag avråder starkt från att ta emot samtal från Green eftersom allt är dåligt hos dem.

Karl P

Trevliga killar när dom var här och installerade min enhet men efter installation när det svårt att komma i kontakt med Greentech när jag behövde hjälp ringde och skickade Mail men ingen respons lite besviken Vänliga hälsningar Kalle Persson

Svar från Greentech People AB

Tack så mycket för feedback. Med vänlig hälsning,

Jonas A

Än så länge har dom uppfyllt mina förväntningar med leveransen. Nu är det bara installationen kvar, så vi får se.

Svar från Greentech People AB

Tack för din feedback Jonas. Installationen kommer också gå bra. Med vänlig hälsning,

Pontus R

Greentech people tar inte ansvar för vad de levererar. Kundtjänst är undermålig, de svarar någon gång, men oftast inte. Jag har sedan ca två veckor utestående ärende, men det verkar som om Greentech people inte vill, eller inte kan, svara. De fokuserar bara på att sälja mer, inte se till att de produkter de levererat verkligen fungerar. Själva batteriet från SAJ går ofta mer. Det fungerar inte som det ska. Flower som batteriet ska koppla upp sig mot har fortfarande inte kommit igån, två månader efter installation av batteri... 

Svar från Greentech People AB

Hej Pontus Tack för att du tar dig tid att dela din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du känner att du inte fått den support du förväntat dig. Kundnöjdhet är viktigt för oss, och vi tar din feedback på allvar. ✔ Support och uppföljning – Vi strävar efter att besvara alla ärenden så snabbt som möjligt och ber om ursäkt om du har upplevt bristande återkoppling. Vi ser gärna över ditt ärende och följer upp det snarast för att hitta en lösning. ✔ Batteriets funktion – Att ditt SAJ-batteri inte fungerar som det ska... 

Karl Johnny Peter W

Katastrof ................. Beställde batteri 12 dec .Fortfarande inget hör inte av sig Försökt kontakta dem svarar ej. Tack för svaret. MEN INGEN HAR VARIT I KONTAKT MED MIG. ERAN SÄLJARE SKYLLDE PÅ MITT NÄT BOLAG. MEN DOM SLÅR IFRÅN SIG ANSVARET.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Greentech People AB

Hej Karl Vi har haft problem med vår leverantör där ett antal beställningar försenades och vi ber om ursäkt för det. Vår kundtjänst har varit i kontakt med dig såvitt vi kan se.

Leif B

Det tog fem månader att få beteriet på plats med mycket strul och många samtal Företaget är svåra att nå Elkillarna gjorde ett bra jobb inte deras fel att delarna inte fungera Bra att de förlängde tiden till förfallodagen till det mesta fugera

Svar från Greentech People AB

Tack Leif för feedback. Vi är glada att du är nöjd med vår service.

Desirée E

Lovade att ringa i går eftermiddag men icke!

Svar från Greentech People AB

Hej Desirée Vi har kontaktat dig nu.

Karl L

Skicklig försäljare . Det skulle bli ett projekt som levererades som överenskommit. Det blev det inte ,Tre veckor blev till fyra månader och en anläggning som var långt från offererade. Icke existerande projektledare och en leverans som dumpades på gatan i regnet. Var tvungen att hyra in hjälp för att få in den i huset. Har avrått grannar när det gäller Greentech Peopel.

Svar från Greentech People AB

Bästa Karl Tack för din feedback. Vi vill gärna klargöra några punkter i din recension: ✔ Förseningen – Vi förstår att du upplevt förseningar som frustrerande, men vi har haft kontinuerlig kommunikation med dig och informerat om orsakerna. Dessutom erbjöd vi en alternativ lösning för att snabba på processen. ✔ Projektledning – Vid försäljning av batterier ingår inget projektledarbesök, vilket vi tydligt kommunicerar. Det gäller endast vid solcellsinstallationer. Det långa säljsamtalet var till för att säkerställa... 

Per-Olof E

Under säljfasen var allt ok, men sen blev det "tyst". Omöjligt att få kontakt via telefon eller mail. Jag hade förväntat mig någon sorts uppföljning....under tiden projektet pågick. Jag köpte batterilagring + stödtjänst.

Svar från Greentech People AB

Hej Per-Olof Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vi är glada att höra att du var nöjd under säljfasen, men vi beklagar verkligen att kommunikationen under projektets gång inte har levt upp till dina förväntningar. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen och vi förstår hur viktigt det är med uppföljning och tillgänglighet. Vi tar din feedback på allvar och kommer att se över våra rutiner för att säkerställa att detta inte händer igen i framtiden. Om du fortfarande har... 

Birgitta J

Vi har fått batteri till våra solceller. Efter ett tag insåg vi att batteriet inte laddade som förväntat. (Det var ju mitt i vintern så solcellerna produktion var ju minimal därför tog det ett tag att inse det) Att ringa supporten var tröstlöst så jag tror att det var mailet till supporten som gjorde att jag blev uppringd av en vänlig och hjälpsam person från Greentech People som såg till att jag genast blev kontaktad av elektrikern som hjälpte mej att hantera och förstå Fusion Solar-appen, så nu funkar allt som det var tänkt.

Svar från Greentech People AB

Tack Birgitta att du delar med dig din upplevelse och skönt att det löste sig för dig/er. Trevlig helg.

Bernt S

Installationen gick bra..Har inte fått någon bra info om appens funktion, el priser, fakturering.m.m.

Svar från Greentech People AB

Hej Bernt Bra att installationen gick bra och tack för att du delar med dig info. Du är välkommen att kontakta oss på info@greentechpeople.com eller 010 - 300 12 20 så vi kan hjälpa dig med appen m.m. Önskar dig en trevlig helg.

Markku S

Slutresultatet blev bra. Tyvärr var killarna lite svåra att nå / få besked om hur projektet framskrider. Framför allt när det blev fördröjt.

Svar från Greentech People AB

Bästa Markus, Vi är glada att du är nöjd med slutresultat och beklagar att du upplevt fördröjning av projektet. Vi tar till oss din feedback och försöker förbättra oss. Du är alltid välkommen att kontakta igen för att få hjälp.

Claes A

Jätte bra start, nöjd med införsäljningen. Men där efter slutade all info och information om vad som ”inte” hände. Tog lång tid innan lev och installation. Man fick själv söka upp dem för att få ett svar och dessa stämde sällan. Sedan vet jag att dom i sin tur hade problem med Emaldo. Men det fråntar inte dem att informera oss kunder. Min anläggning är fortfarande inte komplett inkopplad än. (Okt/nov). När jag påtalar detta för supporten så blir svaret att det inte behövs göras. Men där hänger en lös kabel som är... 

Svar från Greentech People AB

Hej Clas, Vi är ledsna för att du inte haft en bättre upplevelse. Som du själv nämner har vi haft egna utmaningar med leverantörer varför en del kunder upplevt leverans förseningar Vi tar till oss din kritik och tar det på största allvar och försöker förbättra oss på alla sätt och i synnerhet vår kommunikation. Du är alltid välkommen att kontakta oss igen för att få hjälp.

Peter A

De är snabba och löser problemen snabbt. Lätta att prata med.

Svar från Greentech People AB

Tack för positiv feedback. Det hjälper oss att bli ännu bättre.

Jan L

bra bemötande och svarat på relevanta frågor och tar hand om ev problem snabbt .

Svar från Greentech People AB

Tack så mycket Jan! Vi vill alltid förbättra oss i det vi gör. ☺️

Joachim K

Förseningar, förseningar och mer förseningar. Nu vet jag inte ens om strömen används som balanseringstjänst eller inte.

Svar från Greentech People AB

Hej Joachim Vi förstår din frustration kring förseningarna och beklagar att processen inte har gått så smidigt som den borde. Tyvärr uppstod leveransproblem hos vår leverantör på grund av hög efterfrågan på batterier, särskilt under julperioden. Vi arbetar ständigt för att förbättra vår leveranskedja och kommunikationen kring eventuella förseningar. Angående din fråga om balanseringstjänsten vill vi gärna hjälpa dig att få klarhet i hur din anläggning fungerar. Kontakta oss gärna på info@greentechpeople.com eller 010... 

Fredrik N

Första kontakt med en säljare som var bra och informativ. Efter beställning tog det tid att få produkten eller information om status, jag fick söka företaget för att få info. Orsakade leveransproblem hos er kan förklaras men återkoppling till slutkud är noll och dåligt hanterad. Min leveran blev sedan fel, ett produktionsfel på ett batteri, detta sköttes bra tillsut av företaget och en nytt batteri kom och installerades, men hanterigen och leveransen av tredje part kan förbättras. ingen samverkan mellan parter och jag... 

Svar från Greentech People AB

Hej Fredrik Tack för att du delar din upplevelse med oss! Vi är glada att du är nöjd med vår säljprocess och att din anläggning nu fungerar som planerat. Samtidigt är vi ledsna att du har behövt söka information själv och att leverans- och hanteringsprocessen inte har fungerat optimalt. Vi tar till oss din feedback kring kommunikation och samverkan med tredje part – det är något vi ständigt arbetar med att förbättra. Vårt mål är alltid att göra upplevelsen så smidig som möjligt för våra kunder, och vi uppskattar att... 

Lars H

Blir nog bra. Kan man använda batterierna själv också i framtiden, så blir det toppen.

Svar från Greentech People AB

Tack för positiv feedback Lars. Det kan du säkert göra! Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Nils Håkan Christer P

Innan man hade beställt så var allting bra. Efter installationen och när man hade betalt och när anläggningen inte fungerar som den skall så är det rena katastrofen. Det går inte att få tag på supporten har suttit i telefonkö 10 tals timmar utan att dom svarar. Har skickat ett antal mail men dom skiter i att svara.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Greentech People AB

Hej Nils Håkan Vi är verkligen ledsna att höra om din upplevelse och att du har haft svårt att nå oss. Det är absolut inte den service vi vill erbjuda våra kunder, och vi tar din feedback på största allvar. Pga högtryck på våra tjänster och produkter har vi också haft en del utmaningar, men det är ingen ursäkt. Vi vill gärna hjälpa dig så snabbt som möjligt och se till att din anläggning fungerar som den ska. Vänligen skicka ett mejl till info@greentechpeople.com med dina kontaktuppgifter och ärendenummer, så ser vi... 

Fredrik H

De har nyligen installerat solceller på vår villa. De som utförde jobbet var trevliga, snabba och duktiga. Trots lite försening av leverans så var allt klart på 1,5 dag. Rekommenderas

Svar från Greentech People AB

Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback och vi hoppas att du är nöjd 😊

Gunnar I

De säljer på ett trevligt sätt. Men sedan ligger de lågt under den tid man har på sig att ångra köpet. På ett ganska aggressivt sätt förkunnar de därefter att det inte går att bryta avtalet trots att inget händer. Sedan påstår de att leverantören sviker och försöker få kunden att istället välja en vara man tidigare valt bort. De har självmant inte lyckats ge någon information om vad som händer trots att månader har gått. De har hittills inte alls motsvarat de förväntningar de själva byggde upp. Hade jag valt en annan leverantör hade jag kunnat ha batteriet installerat nu, dessutom till ett lägre pris.

Svar från Greentech People AB

Hej Gunnar Vi är ledsna att höra att din upplevelse inte har motsvarat dina förväntningar. Vårt mål är alltid att erbjuda en transparent och smidig process, och vi beklagar om du har upplevt bristande kommunikation eller otydlighet kring leveransen. Vi förstår att det är frustrerande att vänta, och vi vill gärna reda ut vad som har hänt i ditt fall. Vänligen kontakta oss på info@greentechpeople.com eller 010 - 300 12 20 så att vi kan ge dig en uppdatering och se hur vi kan lösa situationen på bästa sätt. Vi uppskattar... 

Bengt J

Bra bemötande av service tekniker,snabb och väl utfört montering av solceller. Allt fungerade enligt plan från säljare.

Svar från Greentech People AB

Tack för bra feedback Bengt 😊

Tomas K

Once the installation it vent very fast. System works with no problem.

Svar från Greentech People AB

Thank you so much for good feedback 😊

Joakim F

Proffsigt bemötande hela vägen!

Svar från Greentech People AB

Tack snälla för positiv feedback 😊

Peter M

Kunnig personal och trevliga Att dom skulle göra ett bra jobb Solceller + batteri

Svar från Greentech People AB

Hej Peter, Tack för din fina feedback! Vi är glada att du uppskattar vår kunniga och trevliga personal. Det har varit ett nöje att hjälpa dig med solceller och batterier.

Lena S

Trevligt bemötande, snabb service, men också för många som slutar och nya som träder in: hög personalomsättning.

Svar från Greentech People AB

Hej Lena, Tack för din feedback! Vi uppskattar att du nämner vårt trevliga bemötande och snabba service. Vi vill förtydliga att endast två medarbetare har slutat sedan vi startade Greentech People, varav en var säljaren du hade kontakt med. Vi strävar efter att erbjuda kontinuitet och hög kvalitet i vår service. Din upplevelse är viktig för oss, och vi arbetar ständigt med att förbättra vår verksamhet. Tack för att du valde oss!

Filtrera omdömen