Fullblodsproffs - Letar du efter det lilla extra så har du landat rätt. IKEA i all ära men detta är hantverk. Inte för prislappen är skillnaden utan möjligheterna att få en skräddarsydd lösning till en human peng. - Extremt prisvärt och förstklassig service. Rekomenderar starkt.
Bytt två kök tillsammans med Arredo3 och supernöjd rakt igenom.
Stort plus för att man vid köp av bänkskiva i sten får den levererad och monterad direkt när stommen är på plats. Andra leverantörer kommer och mäter när stommen är uppe vilket medför veckor utan funktionellt kök!
Vi flyttade in i vår lägenhet i mars 2020 när Coronan slog till i Sverige. Intrex AB var där när det var som tuffast och stöttade oss och med vilket resultat! Vi har nu vårt drömkök och kunde inte vara nöjdare.
Vi köpte kök från Arredo3 under hösten 2020. Vi är jättenöjda med köket som överträffade våra förväntningar. Dom höll leveranstiden som var utlovad och arbetet utfördes enligt plan. Vår säljare höll oss hela tiden informerade om status på köket.
Vi kikade runt bland ett flertal köksleverantörer och fastnade tillslut för Arredo3. Prismässigt och kvalitetsmässigt men främst för att dom hade egna snickare och höll i hela projektet. Rekommenderar starkt! 👍🏼👍🏼
Intrex/ Arredo 3. Varning för Intrex Arredo 3 Hammarby Sjöstad.
Levererar dyra kök men är oseriös.
Vi köpte kök från Intrex/Arredo 3 i hammarby sjöstad hösten 2013, allt verkade bra till en början. Det första som hände var att leveranstiderna inte höll, och då tänkte man, ibland blir det så. Efter ett tag när man började påpeka dett, och svaret var alltid ," Nu kommer det" "Pratade precis med leverantören"" Senast fredag".
När han fick ett argt mail med klagomål så reagerade han med att bli arg istället för att göra... något åt saken.
Vi märkte att han ljög väldigt mycket. Han hade helt enkelt inte kontroll eller den proffsighet som en leverantör skall ha och särskilt efter ett kök som kostar nästan 400 000 kronor. Lovade mycket men glömde hälften, men skyllde hela tiden ifrån sig så att man kände sig dum. Han blev arg när man störde honom för mycket med konkreta saker som han själv lovat både per mail och samtalsenligt.
Efter många om och men så levererades köket, men den dyra marmorskivan som nästan var lika dyr som själva köket, hade blivit försenad. Det skulle komma nästa vecka sa dom. Det tog nästan 6 veckor efter det att köket levererats. Och då hade själva köket tagit 8 veckor istället för utlovade 5 veckor. Alltså 12 veckor för en marmorskiva, nästan 3 månader.
När skivan var levererad och monterad hade vi en restskuld på 6000 kronor till honom. Efter några veckor så blev skivan fläckig bara av att vatten kom på den. Naturligtvis så anmärkte vi detta för honom. Detta var i November 2013.
Hans svar var att, leverantören kommer nästa vecka. Efter några veckors påtryckningar så kom leverantören och tittade på skivan och sa att jag skulle kontakta Intrex Arredo 3 för att dessa skulle åtgärda med ny slipning/vaxning. Sista mailet skickade jag i februari 2014 sen beslöt jag att strunta i Intrex och hans åtgärder. Vi orkade helt enkelt inte. Vi betalade naturligtvis inte den sista skulden på 6000 kronor.
I oktober 2015 började en kran(blandare) droppa och läcka, Vi tog åter kontakt med Intrex eftersom det är 3 års garanti( Enligt leverantören till Intrex av blandaren)
Då fick vi ett krav på 6000 kronor plus ränta med 2200 kronor. Vi kontaktade Intrex och då fick vi svaret att man betalar sina räkningar först.
Självklart är det så att jag skall hålla inne räkningen tills det åtgärdas.
På min fråga om han skulle åtgärda bristerna först var det samma svar som innan. NÄSTA VECKA!!!!!
Jag återskickade mailet( där det står klart och tydligt att han redan då skulle fixa det och nästa vecka!!!!) sen februari 2014 och undrade hur det kommer gå med marmor skivan, fick vi åter samma svar. NÄSTA VECKA.
Jag bör tillägga att jag hade även skrivit i mailet att jag ville betala skulden redan i februari 2014, bara allt åtgärdas.
Jag betalade vår restskuld med ränta och krävde från honom att veta när detta skall ske, jag ville ha datum och tid.
NÄSTA VECKA var svaret.
Efter en vecka var jag inne hos Intrex Arredo 3 i Hammarby sjöstad för att kontrollera status på hans fortsatta löften om åtgärder.
Svaret var den här gången att jag var en besvärlig kund samt att jag ordagrant skall hålla käften och dra åt helvete.
Och inte är min blandare fixad eller skivan.
Det fixas NÄSTA VECKA enligt Intrex Arredo 3 i Hammarby Sjöstad.
Då har det gått två år.
Gällande blandaren som droppar, jag det skulle man också skämmas över då Intrex gör oss en tjänst som hjälper till med garantin som leverantören Blanco skall stå för. Efter ett samtal till Blanco fick jag reda på att Intrex skall stå för det eftersom det alltid är så, att återförsäljaren är den som står för garantier och det är Intrex.
Innehavaren av Intrex och Arredo3 borde börja förstå ett och annat. I alla fall borde han titta på sin fallande omsättning som är offentlig att inte mycket står rätt till i detta företag. Företaget har omsatt 30 % mindre under 2014 från föregående år när ROT och köksbranchen går som bäst . Från 8 anställda till 3 betyder mycket. Fallande förtroende.
Det som gäller är Konsumentombudsmannen och Allmänna Reklamationsnämnden så att ingen mer drabbas.
Råd och Rön med svarta listan kommer automatiskt.
Vänligen
Nico P Hammarby Sjöstad