Välkommen till YaaBil Sigtuna AB!
Vi är din Mekonomen Bilverkstad i Sigtuna/Märsta. Vi är en Godkänd Bilverkstad som innebär att vi ställer hårda krav på vår verksamhet vad det gäller fackmässighet, kvalitet och leverans.
Som Godkänd Bilverkstad följer vi:
* Miljökrav
* Lagar och förordningar
* Allmänna reklamationsnämndens... beslut
* Systematiskt arbetsmiljöarbete
Vi garanterar alltid minst 3 års garanti på reservdelar och vägassistans ingår. Med en tydlig kommunikation ser vi till att du som kund är väl införstådd med vilket pris som gäller och vad som måste göras. Du är alltid välkommen in till oss på en kopp kaffe eller för att diskutera vad du har för typ av problem med din bil.
Skrev om
Mekonomen Bilverkstad Sigtuna/YaaBil Sigtuna AB
Har varit kund hos YaaBil i många år, både för service på fossildrivna bilar samt som däckshotell. Numera har jag en leasad elbil där leasingföretaget kräver service hos deras verkstad men användningen av däckshotellet och däckbyten kvarstår. Servicen är utomordentlig med ett ovanligt personligt bemötande.
Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem!
Jag rekomenderar alla varmt att besöka Speedy i Jakobsberg!
Juliano var otroligt professionell i sitt bemötande, lät oss kolla runt själva och fanns hjälpsamt i bakgrunden. Han är pedagogisk och gav ett bra underlag på bedömning av min inbytesbil. Juliano är även väldigt flexibel och lösningsorienterad och hjälpte till att hitta ny försäkring, beställa registreringsbevis och då verkstan var stängd på lördagen när jag var där så körde han t.o.m. hem min nya bil på måndagen och tog då inbytesbilen därifrån. Sammanfattningsvis en supersmidig affär och femstjärnig service!
Skrev om
Mekonomen Bilverkstad Sigtuna/YaaBil Sigtuna AB
Ingen kontroll av lufttryck efter byte till vinterdäck. Bilen larmar direkt att lufttrycket är för lågt. Borde man inte förvänta sig att verkstaden fyller på luft vid byte till vinterdäck?
Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på, fakturan är någonting helt annat än vi kom överens om, OCH DESSUTOM är bilen totalt obrukbar sen jag fått tillbaka den, frågar om bilens bromsar är okej, och då säger han att den är provkörd på parkeringen. Att komma ut på motorvägen var en livsfara! Fick lämna in bilen på mekonomen omgående då Alis bilverkstad på Kemistvägen är totalt usel!!!!
Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga och håller vad de lovar dvs man blir alltid nöjd. De är bäst!
Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pass slitet gammla delen var
Skrev om
Mekonomen Bilverkstad Sigtuna/YaaBil Sigtuna AB
Effektiva, lösningsorienterade, duktiga och med riktigt trevligt bemötande. Ska även tillägga att de är genialiska då det krävs ett geni för att blåsa igång min bil🤓😇😅
Är otroligt tacksam för er hjälp och service🙌
Skrev om
Mekonomen Bilverkstad Sigtuna/YaaBil Sigtuna AB
Det var bara frågan om ett hjulskifte så det är inte så mycket att betygsätta.
Det gick helt som planerat.
Dock tycker jag att kostnaden är väl tilltagen, och det blir dyrare för varje gång. Jag upplever inte att det är motiverat.
Jag kan både förvara och byta hjulen själv men av bekvämlighet har jag valt att låta Mekonomen sköta den saken, men det finns gränser för vad jag vill betala för detta. 2682 SEK om året är mycket dyrt.
Om jag förvarar mina hjul själv, så kan jag skifta på annan plats plats för ca 50 kr/... hjul, om jag inte vill göra även skiftet själv. Jag överväger självklart att inte vara så "bekväm" längre, och sannolikt är jag inte ensam om detta. Förvaringen skulle dessutom bli bättre, med tanke på miljön som hjulen förvaras i. Min källare är relativt sval året runt, vilket en plåtcontainer INTE är.
Både mina hjul, min ekonomi och jag själv skulle må bättre om jag skulle bli lite mindre bekväm av mig.
PS. Jag kan nämna att jag tidigare betalade 900 kr/år för samma service, (med miljömässigt bättre förvaring), men tyvärr har denne avvecklat sin verksamhet, och gått i pension.
Mvh. Ingrid.
Mycket trevligt och tillmötesgående sätt när man ringer. Jag upplever det som att de alltid försöker hjälpa mig på bästa sätt!
Hög kompetens hos mekanikerna!
Grymt bra service!!
Kan inte bli bättre när man verkligen behöver duktig kompetens för avancerad felsökning.
Löser problemen genom lämpliga metoder.
Tack!
Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gällde en handikappsanpassad och modifierad bil - och sen åtgärdade de problemet på mindre än 24 timmar. Mycket nöjd!! Villig och serviceminded personal.
Enda negativa jag kan komma på var att lokalen inte var anpassad för rullstolsburna, det saknades en ramp., fanns ingen dörröppnare, fanns ingen ringklocka i sitthöjd utanför.
Ett stort plus + för att de tog emot betalning med både kort och Swish, det var också jättebra att de snabbt svarade på både mail och sms, de gav mig tidigt en ungefärlig prisuppgift och i slutändan så höll de sig inom det uppskattade priset. Mycket nöjd.
Reparationen i sig var ok. Men...
Att en regskylt försvann - inte deras problem.
Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras problem.
Att de, utan att meddela, bytte torkarblad - inte deras bekymmer.
Så, nästa besök - inte deras bekymmer.
Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom visar sig inte vara nödvändiga. Snabbt och skickligt fixat. 6 stjärnor av 5 möjliga helt enkelt