Mycket nöjd med bytet till vinterdäck. Bra bemötande. Allt fungerade som förväntat. Effektiv hantering.
Min Bil Täby
Om företaget
Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Auktoriserad verkstad för KIA, Mitsubishi, Honda, Suzuki, Saab, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge, Dodge RAM samt MG Rover men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell. Vi strävar efter att vara det bästa alternativet...
1312 omdömen om Min Bil Täby
Sedan starten hos Reco 2016
Efter en skakig början blev resten av upplevelsen mycket bra.
Bra Ok Surt. Fick köpa extra tjänst för tvätt. Bilen var inte tvättat under - kan undra om där gick det bra med rostskydd kontoll utan tvätt? Fick med lösa delar i bilen som påstogs ramlat av backluckan? Kollade upp - delen finns inte i denna bil.
Genom trevligt bemötande och bra kvalitet på service av min Suzuki har Min Bil Täby genom åren vunnit mitt högsta förtroende. Jag önskar att fortsätta vara kund hos denna verkstad även efter jag bytt bil i framtiden.
De ville ha 1500 kr för att de upptävkte att det var batteriet i bilnyckeln som var slut eller trasigt. De ansåg att då jag beställt tid och de avsatt en tekniker så kostar det så. Jag vägrade betala en sådan summa så efter lång tid och många diskussioner fick jag batteriets byte för 700 kr. Aldrig att jag lämnar in bilen där igen. Till saken hör att jag var in för några månader sedan och bad dom titta kolla batteriet som jag bytt. Men de ville dom inte utan jag måste beställa tid.
Service och reparation av fönsterhiss. Arbetet utfördes utmärkt men som i de flesta verkstäder lite på det dyra hållet
Mycket gott utfört arbete, god service & trevligt bemötande. 5 av 5 poäng!!
Aaaaajdjdjdkdkskdkdkfjfjfjdjjdfjf
KIA service. Fick en tid snabbt. Kunniga & trevligt bemötande.
Bra service trevligt bemötande
Jättenöjd med service och däckbyte
Hade ett akut problem och trots hög belastning fick jag hjälp. Tacksam
Allt fungerade väldigt bra. En åtgärd som utfördes och betalades av Mitshubishi. Hämtade och lämnade utan trassel eller problem. Fick en utförlig beskrivning och förklaring när jag frågade vad de gjort och ett trevligt bemötande. God Jul!
Trevligt och personligt bemötande. Enkelt att checka in bilen på skärm i receptionen där nyckeln lämnades i nyckeltub. Bara en person före i kön när bilen var klar och skulle hämtas.
Trevliga och bra jobb men tog lite längre tid än jag förväntat mig.
Mycket bra bemötande och service av min bil.
Får en 4a pga att det är svårt att få kontakt med dom, de är inte bra på att höra av sig när man lämnat begäran om återuppringning. Köpte bromsservice till bilen och den fixades på utsatt tid.
Bästa verkstaden i Stor Stockholm. Vi lämnar alla våra företags bilar här och är mer än nöjda.
Bra verkstad och trevlig service.
Enkel incheckning där allt fylls i innan man lämnar bilen, sen bara droppa nyckeln i boxen på plats. Bra information, trevlig personal och så en påse bilar i bilen efter servicen.
Alltid vänliga, trevliga och hjälpsamma. De försöker lösa reparationer etcetera på bästa sätt. Tredje gången kompressorn gick sönder blev det en reklamation som de stod för och nu fungerar ACn. Skönt.
Bemötandet var mycket bra och dom tog in bilen för felsökning men sedan tog det lång tid innan jag hörde något om bilen fick tillbaka den och fick lämna in den igen dagen efter och där står den nu snart 1 månad senare
Bra mottagande och snabb leverans Trevlig personal
Snabb tidsbokning och trevligt bemötande. Har svårt att bedöma kvaliteten på utförandet men jag utgår ifrån att det är fackmannamässigt utfört och bilen går bra. Hälsningar//Anders
Min upplevelse av min bil Täby är jätte bra. De är proffs.
Jag är fullt ut nöjd med allt runt den service de gjorde på min bil.
Trevligt bemötande med snabb återkoppling.
Trevlig engagerad personal, snabb återkoppling gällande beställning och bokning.
Bra kundservice. Lyssnar på vad man säger.
Trevligt och bra bemötande. Det som gjordes gjordes bra.
Härligt att du är nöjd! Tack Sven!
Min 3- Honda, en CRV går liksom de andra utmärkt. Den behöver service men går inte sönder. Min bil i Täby är som vanligt utmärkta och allt fungerar perfekt.
Tack Karl för din fina kommentar!
Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt perfekt perfekt perfekt
Tack Alexandros & kul att du verkar ha haft en perfekt upplevelse!
Bra service, tydlig information vad som gäller i samband med felsökning av min bil. Bra återkoppling.
Tack för ditt fina omdöme Gabriel!
Jag blev väldigt positivt överraskad, i lördags upptäckte jag att jag bara hade en vecka kvar till garantiservice, jag anmälde service behovet på nätet och på måndagsmorgonen tog jag bilen till verkstaden. Efter några timmar hämtade jag bilen efter servicen
Tack för ditt fina omdöme och vad glada vi blir över att du haft en sån bra upplevelse!
Trevligt bemötande. Kommer definitivt tillbaka vid behöv!
Stort tack Christina! Du är så välkommen tillbaka :)
Proffsigt och snabbt bemötande.
Tack för din fina kommentar Rolf!
Bra mottagande, snabb service. Enbart positivt omdöme.
Tack Ingrid för positivt omdöme!
Bra service. Inga problem. Kommer anlita dom snart igen.
Tack Arne! Du är alltid välkommen!
Det var lite strul att boka tid, men bemötandet var trevligt och informativt.
Tack för din feedback Anders! Du får jättegärna maila oss på sociala@minbil.se om vad du upplevt varit struligt, så har vi förhoppningsvis möjlighet att förbättra det till nästa gång.
Slarv, ointresse, bl annat slarvat bort däck två ggr så jag fick boka nya tider. Har nu anlitat annan verkstad.
Hade förbetalt för tjänsten vinterdäckbyte på mina hjul med utslitna vinterdäck. Vid inlämning av bilen önskades mer betalning. Upplyste att allt var betalt och det bekräftades efter koll. Hjul låg i bilen men fick ändå samtal och fråga om de nya vinterdäcken skulle monteras på bilens hjul med sommardäck vilket jag tyckte var en mycket konstig fråga. Själva monteringsarbetet gjordes proffsigt vad jag kan bedöma.
Hej Mikael! Tack för ditt fina omdöme trots vissa oklarheter och vi ber om ursäkt för eventuella förvirringar såklart.
Sämsta företaget! Bilen lämnades tillbaka i sämre skick. Under all kritik.
Kontakta gärna oss, så vi kan få detaljerna i ert ärende. 08-68404460
Går att boka tid snabbt och mycket bra feedback och information efter service.
Ni är fantastiska när det gäller snabb service och utmärkt bemötande. Personalen är väldigt elegant och sofistikerad. Tack så mycket, jag kommer att vara en trogen kund hos er. Tack Linda Tack Daniel
Jag hade bilen hos Min Bil Täby, inte Tyresö. Åker aldrig tillbaka dit.
Undvik detta ställe. Kundbemötandet var riktigt dåligt, snudd på aggressivt. Ärendet gällde en parkeringssensor som hade slutat fungera på en 16 månader gammal bil. Min Bil bedömde, efter en felsökning som jag fick betala för, att sensorn hade gått sönder till följd av yttre påverkan. Trots att varken sensorn eller området runt den hade så mycket som en skråma. Jag har senare fått veta att verkstaden ska söka ersättning från garantin, men Min Bil gjorde inte det. Oklart varför, men kanske tyckte de att det skulle vara för...
Allt omfattas inte av garanti. Är det yttreåverkan så står inte biltillverkaren för någon reklamation kostnad. Att åtgärda en backsensor behöver man inte ansöka om att få reparera på garanti. Är det garanti så kan verkstaden åtgärda den direkt. Omfattas reparationen inte av garanti så är nästa steg att rekommendera kunden att kontakta sitt försäkringsbolag för att se om det kan omfattas av försäkringsvillkoren.
Obs! Lämna INTE in bilen på denna verkstad. Det tog dem 50 dagar(!) att komma fram till och åtgärda problemet med min bil(katalysator). Jag fick ringa upprepade gånger och fråga hur det går med bilen vilket verkade skapa irritation/oförståelse. Märkligt att det tagit sådan tid, det är ju inget rymdskepp som ska felsökas/repareras direkt. Detta företag avrekommenderas starkt såtillvida man inte har oändligt med tålamod och tid att vänta.
Tack för din feedback. Det fanns ingen original katalysator till eran bil. Så vi monterade en eftermarknadskatalysator. När ni sedan kom tillbaka efter bilen inte gick igenom besiktningen så felsökte vi eran bil. Att det tog lång tid var den största anledningen att det inte fanns en katalysator att få tag i hos någon leverantör. Men tillslut kom det hem en katalysator och bilen besiktigades. Vi håller med om att det tog lång tid att få bilen klar. Men nu fungerar den som den skall och är godkänd på bilprovningen
Varning! oseriös verkstad utan någon som helst känsla för kund. Håll er borta.
Varning för denna verkstad! Vid ett enkelt däckskifte på min leasingbil fick jag vänta 60 min innan de meddelade att de hade kraschat bilen inne på verkstaden. Därefter följde veckor av påminnelser att de skulle anmäla skadan till deras försäkringsbolag. Trots deras upprepade bekräftelser visade det sig, när jag ringde deras försäkringsbolag för att bekräfta, att verkstaden aldrig hade gjort en anmälan till sitt försäkringsbolag (vilket mitt leasingbolag begärde). Detta är ett allvarligt vilseledande. När verkstaden...
När skadan uppstod på verkstaden pratade personalen med er. Vi erbjöd att omgående åtgärda eran bil på våran skadeverkstad vilket vi inte fick utan att det skulle gå på våran försäkring. Hade vi fått laga bilen hade den varit klar på 5 arbetsdagar. När det skulle gå via ansvarsförsäkringen så tog det lång tid. Jag skulle inte säga att processen har med inkompetens att göra utan kundens val att verkstaden inte fick reparera bilen och betala utan att det skulle gå på verkstadens ansvarsförsäkring. I slutändan vart bilen...
Skulle skifta däck hos dom. Däckskiftet tog 2 timmar och 30 minuter, och efter den tiden hade dom inte bytt ventiler och det satt kvar gummirester på fälgarna efter skiftet. Kundservicen va usel. Vet inget om resten av deras verksamhet men byt inte däck här.
Idag tog det lite längre tid än vanligt. Dessvärre är det semestertider även hos oss. Dom få som jobbar måste hjälpas åt med vissa jobb. Då kan man behöva pausa det man håller på med. Så var det idag Ni köpte däck online och fick dem skickade till oss. Där ni köpte däcken ingick det inte några nya ventiler. Inte heller frågade ni om vi kunde byta ventiler åter er mot en kostnad det när lämnade in bilen för att få däcken monterade. Vi utför inget vi inte kommit överens om. Kundservicen var det inget fel på utan din frustration och ton var inte på topp idag.