Restaurang Kocken & Kallskänkan

Restaurang Kocken & Kallskänkan

4.3

Restaurang Kocken och Kallskänkan är en restaurang som ordnar bokade middagsbeställningar samt catering och festvåningsverksamhet i två olika matsalar. Peter har arbetat i branschen sedan 1975 med allt från Nobelfester och bröllop till vanliga bygdegårdsfester. För oss är det viktigt att ägaren är på plats under tiden som vi...

38 omdömen om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Alf Daniel L
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Inte bra mat, ägaren ljuger om att det är hemlagat. Från kartongen, ja så lagar man inte bra mat. Ät nån annanstans.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7927 omdömen 4.3 av 7927 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

Adel H
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

ÖVERDRIVET DYRT....Man brukar säga du får vad du betalar för men aldrig här fyfan äckligt...

Janne L
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Sallader catering Jag blev bra bemött man kanske snackade lite för mycket hur mycket man hade att göra istället för att svara ja eller nej till beställningen. Kändes som att man kom och störde. Men när man väl bestämt sig för att göra salladerna gick det undan! Salladerna var väldigt bra gjorda och kunderna var nöjda!

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hejsan! Tack för dessa varma ord men det var bara väldigt mycket att göra just då och ber om ursäkt för det i stressens och värmens hetta.Men som sagt vi hade inga råvaror hemma men åkte på nåder ut efter 20,30 efter stängningstid på kvällen och handlade varor så att det kunde genomföras i alla fall och 100 % engagemang för att lösa allt.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4730 omdömen 4.2 av 4730 omdömen

Besökte Paraden kl 18.00 den 9/5, vi fick bord på övervåningen. Atmosfären och maten är finemang! Det som saknas och skulle kunna ge

Lotta K
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Snabba svar vid förfrågningar. Möter alltid vårt behov och ser till att vi får det vi eftersöker. Väldigt trevliga!

Viktoria L
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Det har fungerat bra med allt!

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Tack, kul och för oss att ni på Sportklubben Iron i Björkling vart nöjda?

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Anna H
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Vi sökte efter catering i närområdet och föll för kocken och kallskänkan pga tidigare erfarenheter. De levde upp till de förväntningar vi hade många av gästerna vi hade var alla nöjda över den mat som serverades. Ingen tvekan om att vi skulle rekommendera kocken och kallskänkan.

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hejsan igen ?. Tack för resensionen. Mvh Peter Nilsson restaurang kocken och kallskänkan i Uppsala Fullerö

Pernilla A
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

De tog emot vår grupp på ett bra sätt och löste våra specialkoster så att alla blev nöjda och mätta utan problem :-)!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8083 omdömen 4.3 av 8083 omdömen

Gunsan A
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Mycket bra arrangemang. Alla gäster var nöjda. Proffsigt bemötande. God mat. Kan nog inte vara bättre!!

Daniel N
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

God mat och trevlig stämning, jag kommer absolut komma tillbaka!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4118 omdömen 4.0 av 4118 omdömen

Jessica I Jessica I
Eva G
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Perfect service, supreme food and incredible amounts. Totally recommendable!

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Thanks for those wonderful words ?Merry christmas?

Nadja L
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Anordnade vår doplunch och vi är så otroligt nöjda, fantastisk service och jättegod mat. Stort tack!!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Olle J
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Mycket bra bemötande och allt fungerade perfekt Vi beställde varmrätter till 8 personer som vi tog hem i värmeskåp .Vi och gästerna tyckte att maten var god och riklig! /Olle

Lise-lotte E
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

vi köpte bröllopsbuffe. Vi har fått ett mycket fint bemötande och Peter visade tjänstvillighet. Det var väldigt väl tilltagna portioner. ¨Många av rätterna smakade bra framförallt det kallskurna och efterrätterna. Det var lite väl mycket av röror av olika de slag tex potatissallad, mimosasallad, coleslaw - och de smakade ganska lika. skulle kunna byta ut en av dem till kall kokt potatis.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4153 omdömen 4.0 av 4153 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Joachim S
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Restaurang med vällagad husmanskost till helt OK pris. Wifi i restaurangen kunde vara bättre men i övrigt en fräsch lunchrestaurang

Ulla-maija N
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Beställde catering på min högtidsdag. Vi fick mkt god middagsmat, förrätt, huvudrätt och efterrätt. Till dagen därpå beställde jag smörgåstårtor, räktårtor. De var bland de godaste jag ätit. Toppengoda.

Caroline N
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Vi beställde mat till 75 personer. Grillad fläskfilé, grillade tomater, potatisgratäng, vinsås och bearnaisesås. Mycket vällagad och fantastiskt gott. Alla gäster var jättenöjda och frågade varifrån vi beställt maten. Proffsigt och trevligt bemötande! Fick känslan av att dom brinner för sin restaurang och vill verkligen ställa upp och leverera. Smidigt med leverans och värmeskåp. Allt funkade perfekt. Dessutom bra pris. Jag kommer varmt rekommendera kocken och kallskänkan för denna typ av arrangemang.

Lasse L
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Mycket nöjd med mat och service. Kan rekommenderas.

Sara K
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Vi anlitade Kocken & Kallskänkan för att leverera vår bröllopsmiddag, samt tillhandahålla serveringspersonal. Det gällde allt från att ombesörja bröllopsskålen ram till och med servering av bröllopstårta. Vi fick redan från första början mycket bra bemötande som höll i sig under hela processen. Det var aldrig svårt att få kontakt och återkopplingen var alltid snabb. Vi fick hjälp med förslag på komponenter i menyn där vi ej var helt säkra. Det var inga problem med de som behövde specialkost p.g.a. allergier, matpreferenser...

Bertil K
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Fantastiskt bra bemötande. Ordnade vår dotters bröllop och allt fungerade till fullo. Vår dotter, Sara, som haft den mesta kontakten med företaget kommer själv att besvara enkäten. Vi är helnöjda Hälsningar Bertil Kristensson

Anna J
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Mycket bra service och god mat! Alla gäster var nöjda :) Toppenbra allergianpassning också! Det enda som kan anmärkas negativt på är att det stundtals var lite segt i mailkontakten.

Agneta M
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Bra bemötande under hela processen. Vi beställde catering till vårbalen för årskurs 9 ca 90 elever. Maten var mycket god och rikligt tilltagen och våra elever var mycket nöjda. Peter från Kocken och kallskänkan levererade maten och organiserade utskänkningen med värmeplattor etc. Sammantaget är vi mycket nöjda och kan verkligen rekommendera detta företag!

Ruth W
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Peter var trevlig och hjälpsam från start o hela vägen Vi ändrade antal portioner och på själva dagen behövde vi få en vegansk rätt till, vilket fixades utan problem. Maten leverades i god tid o de värmeskåp vi bokat. Den veganska förrätten var god o mycket fint tillagad. Varmrätten smakade utmärkt, men priset var i överkant. Tycker inte grillad rotselleri ska kosta som oxfilé. Bruschettan m räkor var ingen höjdare. Oxfilén, potatisgratängen o pepparsåsen motsvarade våra förväntningar och gillades av alla. Såsen var ljuvlig! Totalt sett är vi nöjda.

Lennart R
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Kanon bra och gott Trevligt också vid överlämnade till oss Vi tog Italiensk Buffe Jätte bra var det

Peter R
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Kocken och Kallskänkan hjälpte oss med catering på vår minnesstund för min pappa. Allt var jättebra, finns absolut inget att klaga på. Rekommenderas starkt.

Andreas A
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Extremt dåligt. Höll inte vad som var avtalat angående catering. Hade beställt mat till bröllop, kändes som en servering för ett fotbollslag eller nåt. Många var extremt missnöjda, och vi fick inte jämka priset heller...

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hejsan. Tyvärr så stämmer inte din historia med verkligen. Ni valde att ha oerfaren personal som aldrig serverat tidigare själva. Ni höll inte förberedelser som ni lovat. Det fanns inga fat att servera från. Ni ville hålla nere mycket kostnader och ändå försökte jag hålla ihop beställningen så gott det gick efter bästa förmåga och förutsättning. Vid bröllop brukar jag ha egen kompetent personal. Vi har goda kunskaper och omdömen av våra arrangemang och detta är oacceptabelt att ni ens skriver.detta. Vi avstår helt enkelt...

Monica B
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Vi beställde varmrätt till ett bröllop, på rekommendation från bekanta. Personalen var väldigt trevlig, vänlig och tillmötesgående vid alla tillfällen vi hade kontakt. De uppmanade oss att kontakta dem vid frågor eller önskemål. Maten levererades vid avtalad tid och smakade otroligt bra! De hämtade värmeskåpen dagen efter, mot en avgift. Enkelt och smidigt! Vi är mycket nöjda med företaget, från början till slut!

Studentkåren Vid Johannelunds T
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Jag äter personligen mat där nästan varje vardag under höst- och vårterminerna, och brukar nästan alltid vara nöjd för egen del, man får mycket för priset och det brukar ofta vara omsorg med maten, ibland rätt så fina råvaror och ibland något extra till fredagarna, och personalen är väldigt tillmötesgående, man är tillmötesgående när det är olika event av olika slags i skolmiljön. Eftersom jag är representant för studentkåren, så skall jag väl försöka en allmän blid utav vad resten utav eleverna tycker, men det verkar...

Dan S
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Rasbo MK Karting hade sin Prisfest 2016 hos Kocken och Kallskänkan. Bemötande före och under evenemanget var mycket bra. Vi upplevde en stor flexibilitet för att tillmötesgå våra önskningar och behov.

Tobias H
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Stora portioner och väldigt god mat. Vi anlitade dem för bröllopsbuffe och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De kan starkt rekommenderas.

Östervåla If
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Bra lunch med bra bemötande och trevlig personal.

Steffi S
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hur bra som helst!! 80 super nöjda gäster där ingen klagade på maten!!

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Tack Steffi! Det var otroligt trevligt även för oss när vi serverade. Kul fest i allmänhet..... Som krögare blir man otroligt tacksam för såna värmande ord.

Thomas N
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Mycket bra och flexibelt bemötande avseende både catering och vanliga luncher/middagar för enskilda och grupper. Kvaliteten på maten är tyvärr lite för låg, men priset är ju också lågt och man får vad man betalar för. den låga kvaliteten har börjat sprida sig i både privata kretsar och företagarkretsar.

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Tack för din recension. Vi kan säkert bättre och denna gång så höll vi inte måttet. Vi tar till oss både ris och ros och försöker att bli säkrae. Oftast så kommer pluspoängen till vår fördel. Krögare Peter Nilsson

Storvreta Ik
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Bra bemötande och bra service. God lunch och en bra stil i lokalen. Bra variationer på lunchutbudet samt salladen. Ser framåt vid nästa mattillfälle.

St.nicolai Ideella Föreningen
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hyra av två värmeskåp till Alsike klosters 50 årsjubileum.

Svar från Restaurang Kocken & Kallskänkan

Hejsan! Tack för att ni anlitade oss. Hoppas att ni återkommer en annan gång. Med vänliga hälsningar Peter Nilsson Krögare

Ulla-britt E
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Trevligt bemötande o bra flexibilitet. Tyckte inte att maten motsvarade förväntningarna. Hårt kött, lite smaklöst

Magnus F
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Anlitande Restaurang Kocken & Kallskänkan för catering av en trerättersmiddag + bröllopstårta till vårt bröllop. Vi hade 50 gäster, både jag och min fru samt alla jag pratat med tyckte maten och servicen var mycket bra. Det var även enkelt och smidigt att planera beställningen tillsammans. Vi skötte allt via telefon och mail. Vi rekommenderar varmt Restaurang Kocken & Kallskänkan för bröllopscatering...

Emelie N
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Riktigt god mat och bra service på restaurangen. Jag åt deras Pasta och den var ljuvlig. Kommer att äta där igen.

Lasse Å
Skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan

Vill tacka Peter utan hans hjälp hade vi aldrig kunnat genomföra vårt event. Vi var sena med beställningen då vår första leverantör inte kunde genomföra uppdraget så som vi hade tänkt oss och då kom Restaurang Kocken & Kallskänkan,löste allt perfekt. Maten var väldigt god, bra service trevlig och lyhörd till våra önskemål. Rekommenderar varmt.