Kunde jag sätta 0 skulle jag göra det. Dom lurade på mig ett par begagnade vinterdäck som knappt höll en vinter. Och sålde det som en förmån på köpet. Sen sa dom att den hade varit servad enligt konstens alla regler, men när jag kommer till Toyota så måste jag göra om all service. Skitföretag.
Riddermark Bil Järfälla
Om företaget
Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya. Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast en tidigare...
1 344 omdömen om Riddermark Bil Järfälla
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
Jag vill verkligen rekommendera Riddermark bil. Vi köpte en BMW X6 i Järfälla av en som heter Gustaf. En mycket trevlig och professionell försäljare. Ska ni köpa bil i Järfälla så rekommenderar vi honom.
Ibland slås man av hur Riddermark verkligen utmärker sig i service jämfört med stora företag. Jag har nu gjort mitt andra bilköp här inom tre månader och servicen har varit felfri från start. De har inte bara levt upp till mina förväntningar - de har överträffat dem på alla sätt! Säljaren Sivan var fantastisk och såg Iatt bilen var perfekt innan jag hämtade den, till och med tvättad till högsta standard. Det vittnar om den noggrannhet och dedikation som genomsyrar hela företaget. Dessutom fick jag 30 000 kr mer för min...
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
De glömde ställa på min bil samt glömde göra ägarbytet, jag körde runt avställt i ett dygn. Tack för kaffet.
Bilen har mycket fel så köpa inte från de.
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Baserat på deras bud på bilar. Skambud för att tjäna mer än andra seriösa aktörer.
Mina omdömen om detta bluff företag finns även på Trustpilot. Riddermarks Bil har ett högt betyg både här och på Trustpilot. Mycket tack vare att deras kunder har en samlad version att samtidigt som vi som blivit dåligt behandlade och lurade. Så är det någon som direkt berättar en bra historia och samtidigt namnger en säljare som gjort något fantastiskt? Detta är ett mönster som för mig startar en varnings signal. Min enda förhoppning är att idioten som är VD för detta bluff bolag kommer bli åtalad för det han orsakat och...
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät
Köpte en Peugeot 5008 I slutet av november förra året (Vi bor i Göteborg) Efter mindre än 3 månader lyste på skärmen (fel på farthållaren) efter att det registrerades på reklamationen Riddermark accepterade inte att stå för kostnaden för att byta raderna .. inte Garanti heller som jag tecknade och betalade extra vid köpet... de sa att de täcker små saker liksom bluetooth om det stoppar funkar!!! Inte bilförsäkring ville hjälpa mig... alla säger att det är Riddermark som måste stå för kostnaden!!! Vad är det för dåligt...
Jag har köpt 2 av mina 3 bilar hos Riddermark Veddesta. Kanontrevlig säljare, ena bilen hade problem med batteriet vilket Riddermark löste utan några som helst konstigheter. Tog ägandeskap och rättade till felet som uppstått. Jag kommer absolut köpa bil hos Riddermark igen. Skiter i vad Aftonbladet skriver för BS. Självklart gör ett stort företag fel ibland, i mitt fall löste man det utan att tveka, det för mig är värdefullt.
Allt gick enligt processen som var väl beskrivet. Rekommenderas
Sveriges sämsta bilhandlare. Köpte en Skoda Octavia, årsmodell 2015 för 1 år sen. Innan vi skriver kontrakt så säger säljaren att det finns 2 nycklar. När kontraktet väl är skrivet så visar det sig att det bara finns en nyckel och säljaren är inte kvar. Det var även avdragbar dragkrok på bilen och det hängde en nyckel som skulle vara till den på knippan till bilnyckeln, jag ser direkt att nyckeln inte är till dragkroken men testar ändå, funkar såklart inte. Jag åker med bilen till deras verkstad som de samarbetar med och...
Sämsta bil företag, Sämsta kundservice Dåligt bemötande, Köpte min bil för ca 6 månader sedan och har fått problem med baklyktorna då har jag reklamerat detta, Då har de skrivit så här, ’’ Hej Vi har granskat de bilder Ni skickat in och kan utifrån det ej godkänna reklamation av dessa anmärkningar då de är tydliga och borde anmärkts på i samband med leverans. Anmärkningar av det här slaget måste således anmälas i anslutning till leveransen. Det framgår också av kontraktet att, som Ni undertecknat, att Ni inspekterat...
Lurendrejare, sålde en skåpbil till mig för 165.000 som gick sönder efter 5 dagar och dom vägrade hjälpa till!!
Jag har varit I kontakt med en kille som heter Hasan hos riddermarks Bil. Jag hittade en bil på blocket som skulle passa hela familjen. Först skickade han ut en ekstrem skadat Sharan 2016 modell. Hade minst 30 repa och bulker på bilen, knappar saknades och panorama skyddet var borta! Jag valde att inte ta den bilen. Däremot hittade jag annan bil som också var hos riddermark. Han Hasan ordnade transport och avtalet. Han litade blind på honom med tanke på hur han pratade och fångade min intresse. Enligt honom så skulle...
Funderar på o byta bil. O bad om.värdering på min bil. O när jag fick det såg fråga han om jag ville sälja. O jag sa att jag vill fundera o åk . Det var ok tom idag Då jag fick en beställning på att min.bil skulle hämtas den 26. Vilken idiot . O han hade spelat in o jag hade sagt ja. Ja låt mig lyssna. Då gav han sig o backa . Vilken idiot . Helt oseriöst. Vill aldrig ha med detta bolag o göra mer 🤬🤬🤬
Jag köpte en Lexus i mars 2024. Ni sålde en Kia stonic årsmodell 2021. Jag blev lovade montering av dragkrok på och lacken skulle fixa. Nu är det nästan september och vi har varit hos dragkroksexperten tre ggr som Riddermark har hänvisat. Riddermark bollar alltid bort en och nonchalanta. Fruktansvärt bemötande har jag inte upplevt. !!!! Halmstad var bilaffären .
När jag skulle köpa en ny bil valde jag Riddermark Bil för de är stora och välkända, men vilket misstag! (trodde inte de var sk Bilskojare=Riddermarks Bil) Vid köpet sa säljaren att det inte fanns några vinterdäck (normalt) dock nämnde de inget om sommardäcken.... De var helt utslitna vid köpet och eftersom man litade på dem så kollade jag inte däcken ... MY MISTAKE! Jag har reklamerat detta men de tar inget ansvar! Fick köpa nya sommardäck.... och vinterdäcken som jag köpte "nya" - där var gummit över 1,5 år gamla!#bilskojare....
Riktigt dåligt ställe att köpa bil på! Rekommenderas ej. Köpte en bil i slutet av maj. Blev lovad guld och gröna skogar. Men när jag fick bilen upptäcktes att inte service va gjord, bromsar uselt skick, läcker från turbon. Riddermark hjälper inte till med något alls. Säljare sivan var väldigt tillgänglig i början av affären men sen när problemen började komma upp så var han inte så hjälpsam. Rekommenderar ej riddermark till någon
Inget seriöst företag. Lovade att bilen var felfri, men vid leveransen var den krockad i fronten o lackskador på vänster bak. Fick ersättning efter många mailkonversationer. ALDRIG mer Riddermark Bil!
Jag har nyss köpt en bil från Riddermark och jag ångrar det redan. Företaget håller inte vad dom lovat och ändrar sitt bemötande direkt om man har några invändningar. Ett riktigt oseriöst företag!
Mycket bra info från företaget och de skötte allt perfekt men hämtningen var tidsmässigt lite struligt.
Mycket bra kontakt och snabb affär, tack Sivan
Jättebra service från säljaren Sivan. Han har otroligt bra kundkontakt och uppföljning hela vägen under affären. Snacka om rätt person på rätt plats! Stort tack Sivan!
Jag har köpt, byt ut bilar många gånger men denna gången med just denna stor företag från Järfälla vedesta, har köpt en bil för 137' en månad nu, jag har använt bilen knappt från dag ett de tvingade/llovade mig att de har kollat ordentligt med bilen när jag försökte backa från att köpa bilen, första dag motorhaveri till denna timme har missat 6 arbetsdagar plus många andra saker. Jag var så arg och besviken...vad jag har fått för professionell svar är det är "begagnade Bil som du har köpt " är det ? !!! Jag ringde en av...
Håll er borta från riddermark.
Traded in my car for a 7 seater. Problem arose right after, squeaky noise when driven for awhile, airbag issue. When I complained they sent me to a service that said noise is from brake, Riddermark offered to replace. Fine, but then 2 3 months after, repeated calling service guys, they ignore my question for airbox. The real fun begin when recently it developed an oil leak. From Sept 2023 to now I only driven the car less than 2k kms, in which from the date of purchase, the car has to be in service for almost a month,...
Hej! jag är mycket nöjd med min affär sålde en transport bil och köpte en annan transportbil av dom. Säljaren Dekan i Tyresö skötte allt smidigt och bra.Fick bilen både hämtad och hemkörd till Umeå nytvättad och full tank va det med./ Patrik
Begärde inköpspris, fick svar att begär ett pris sen prutar vi och då får du bättre pris, bilen skulle hämtas inom 24 timmar. Nu är jag blockerad hos dem och ingen hörde av sig. Trodde att affären var nästan klar. Förr fanns något som hette hästhandlare och var de mest oärliga
Håll er långt borta från Riddermark. Deras enda intresse är att tjäna så mycket pengar på sina kunder som bara möjligt och de kommer att använda sig av varenda säljtrick i boken. Extremt manipulativa säljare, ligger alltid på gränsen till bedrägeri, ett riktigt bluff-företag.
Supernöjd med servicen jag fick vid min bilköp hos riddermark i Järfälla.Bästa och supertrevliga säljaren Siwan som hjälpte mig med allt.
tjena ĉio estas bona kaj tiel. Nur skribis la malĝustan aferon pri ĉi tiu afiŝo
STÖRSTA BLUFF FÖRETAG!! De försöker lura folk på pengar, falsk marknadsföring, falsk förhandling, lurar enbart folk. Man kommer överens med dem om ett pris, signerar och när de väl är på plats försöker de lura en på en massa pengar. Bluff, bluff, bluff. Får ni säljaren Erik, spring därifrån. Slösa ej bort er tid på Riddermark. Läs gärna folks recensioner ingen är nöjd.
Har haft en hemsk upplevelse med Riddermark och kommer aldrig köpa något från dem igen. Köpte en bil som gick sönder efter ca 1 månad och bilen fick då bärgas till verkstaden och var där i ca 1 månad. Fick ingen återkoppling alls från Riddermark, fick inte tag på dem på något annat sätt förutom mail, där de bara svarar och hänvisar till deras köpvillkor. Ingen ersättning eller ersättningsbil gavs under den här perioden trots att jag har frågat om det flera gånger. Motorn fick bytas ut på en bil som jag hade köpt för bara...
Vi fick hjälp utav er säljare Marcus i Veddesta som hjälpte oss genom hela processen, allt från värdering och försäljning av får Golf samt levereras och köp av vår V90. Allt kändes tryggt och genuint genom hela processen, på mindre än en vecka var allt klart. När bilen levererades hade den skador i baksätet, men det löste han utan problem på 1 dag, helnöjda med servicen. Vi ger Marcus höga betyg.
Trodde det ver en seriös firma, men fick sämsta skambudet jag någonsin fått på en bil, stor firma är tydligen inte samma sak som seriös firma.
Köpte en bil Volvo v60 8 april Säljaren registrerade bilen på fel person. Vilket innebar att fick en massa problem med långa telefonsamtal till transport styrelsen och försäkringsbolag. Bilen skulle enligt avtal ha en försäkring i 2 veckor via Folksam Säljaren lyckades ändra ägarbyte bakåt i tiden Så jag blev ägare 8 april och meddelar mig via sms att ja ska försäkra bilen den 17 april Inte den 23 som avtalat Problemet är att jag som ägare kört runt med en oförsäkrad bil i 10 dagar och kan inte via mitt försäkringsbolag...
Köpte en bil november 2023 utan vinterdäck och obesiktad vinterdäcken på fälg kostade extra. Under mitt ägande har bilen varit på verkstad 2 ggr. Första gången adblue, som lade av efter en vecka, i mars slutade torkarna fungera samt att bilen inte startar utan starthjälp. Allt detta strul med denna bil och Riddermark vägrar vara behjälplig annat än i fallet med Ad Blue, typ runt hörnet garanti.. Jag står nu utan bil, för andra gången Jag tror att vilken seriös firma som helst hade agerat anorlunda än just Riddermark bil.
Fruktansvärda!!!! ha papper eller mail på all korrespondens ,,, lämnar priser lite som dom vill beroende på vem som kontaktar dig verkar det som Totalt oseriösa ,,, återkommer oxå helt och hållet när dom själva vill , otrevliga okunniga mmm Finns säkert några bra där oxå men dom verkar vara få så UNDVIK finns flera som är betydligt mer pålitliga
Varning gör inte affär med dem för de lurar sig på budet du fått. Jag fick ett bud på min bil och när vi skulle boka in tiden för avhämtning så ville det sänka priset vilket inte kändes okej.
KÖP INTE AV RIDDERMARK! Vi är väldigt missnöjda med vårat köp. Redan vid leverans saknas det en nyckel samt däck (som vi betalt extra för). Vi fick direkt lämna in bilen på service och då uppmärksammas det att bromsklossar och bromsbelägg var dåliga och det finns 16 händelseminnen samt felkoder. Vi har fått byta bromsar, fått laga tanklock, byta sensorer, just nu pågår fortfarande felsökning med felkoder. Vi har självklart meddelat Riddermark om alla problem vi har haft men de avslår bara vår ansökan. Rekommenderar ingen att köpa bil från Riddermark.
Håll er borta, Riddermarks fular sig. Googla så ser man själv! Finns en Facebook grupp för oseriösa bilfirmor. Gå med i den gruppen o sök på Riddermarks så kan man läsa om alla missnöjda kunder. Verkar som dom flesta filialer runt om i sverige har föera missnöjda kunder.
Hej! Vi beklagar om du är missnöjd med din upplevelse hos oss på Riddermarks. Vi tar all feedback på stort allvar och strävar efter att alltid förbättra vår service. Vi ska undersöka detta närmare för att se vad som kan ha gått fel i ditt fall, vänligen skicka ett mejl till Jarfalla@riddermarkbil.se. Tack för att du har tagit dig tid att dela dina åsikter. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Bil skojare. Försökt göra affärer tre gånger. Får skam bud på min bil och ska betala dyrt med begagnade vinter däck. Dom jag prata med kan inget om bilar och läser ett manus. Frågar man tekniska frågor måste man återkomma. En säljare klaga till mej över sinna dåliga arbetsförhållanden och lön. Det blev inget bra. Kanske ska vara så här i en bil affär år 2024. Men säljaren måste förstå att bor man i norr behöver man motorvärmare och inte som han tyckte gå ut och starta bilen 20-30 minuter innan jag ska åka. Här är det snö...
Hejsan! Tack för din recension och för att du delar dina erfarenheter med oss. Vi beklagar att du inte har haft en bra upplevelse med oss och att du inte känner dig nöjd med våra erbjudanden. Vi tar dina synpunkter på allvar och ska se över hur vi kan förbättra vår service och personal för att möta dina förväntningar. Ett bud på en bil kan variera, modell och typ av bil har stor betydelse. Har man en svårsåld bil får man ett lägre bud. Har man en bil som vi tror kan säljas enkelt på dagens marknad tvekar vi inte. Vi hoppas...
Sebastian Svensson gjorde ett grymt jobb snabb leverans och grymt bemötande en helt klart trygg bilaffär jag köpte en Mercedes e220
Hejsan! Tack så mycket för din recension, Sebastian uppskattar verkligen ditt beröm! Vi är glada att du uppskattade både den snabba leveransen och det professionella bemötandet. Det glädjer oss att höra att du kände dig trygg under bilaffären och att du är nöjd med din nya Mercedes e220. Om det är något mer vi kan hjälpa dig med i framtiden är du alltid välkommen att höra av dig. Tack igen för att du valde att handla med oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Jag önskar jag kunde ge en 5a i betyg. Anledningen till att det blir 1 är att jag har varit tvungen att gå till Riddermarks andra instans för reklamationer på något så enkelt för dom att lösa. Köpte mig en Skoda Superb 2019 27 mars och när jag var där och hämtade bilen och vi satt och prata om garantier och vinterhjul så hittade säljaren ett par "specialfälgar" som Skoda tydligen hade och dom var på 19", wow tänkte jag, do var jäkligt snygga, men det jag inte visst var att dom i själva verket var 18" och EXAKT samma fälgmodell...
Hejsan! Vi beklagar att du har haft en negativ upplevelse med oss. Vi tar din feedback på stort allvar och ska se till att förbättra våra processer så att liknande situationer inte uppstår igen i framtiden. Vi har noterat dina klagomål och kommer att arbeta för att lösa dem på bästa sätt. Du verkar ha ett aktivt reklamationsärende. Om du undrar mer om processen kan du mejla till Reklamation@riddermarkbil.se. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Håller tyvärr ej det dom lovar. Jag köpte en bil som inte fungerade som den ska och dom ska ha 14 dagar ångerrätt men då ville dom göra avdrag på 15000 för 15 mil och 3 dagar ägande.
Hej Robin! Vi beklagar att du inte är nöjd med din upplevelse och att bilen inte levde upp till dina förväntningar. Vi beklagar även om det har uppstått förvirring kring ångerrätten och eventuella avdrag. Vi tar din feedback på stort allvar och kommer att se över vår kommunikation kring ångerrätten. Kontakta gärna vår kundtjänst för att diskutera detta vidare, vi vill gärna veta vilken affär det gäller. Skicka ett mejl till Reklamation@riddermarkbil.se Tack för att du tog dig tid att dela din åsikt. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Sjukt nöjd med min upplevelse och leverans av bil från Sebastian, fin bil och väldigt bra bemött
Hej Elias! Tack så mycket för din recension! Vi är glada att höra att du är nöjd med din upplevelse och leverans av bilen från Sebastian. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en fin bil och utmärkt service. Vi hoppas att du kommer att njuta av din nya bil och att du kommer tillbaka till oss i framtiden. Tack för att du valde att handla hos oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Köpte för första gången en bil utan att först se den live. Argumenten för mig att köpa var att den bil jag ville ha var bra prissatt i förhållande till utrustning och mil, samt att jag fick ett mycket bra erbjudande på min inbytesbil. Leveransen strulade dock, första leveransen ställdes in utan att jag meddelades. Vid andra leveransen uppdagades en krockskada som ej var med på besiktningsprotokollet varför jag vägrade ta emot bilen. Försäljaren Sebastian S var dock förstående och körde tillbaka bilen och reparerade skadan...
Hejsan! Tack för din recension och för att du tog dig tid att berätta om din erfarenhet med oss. Vi beklagar för de leveransproblem du upplevde och för krockskadan som uppdagades, men det är glädjande att höra att vår försäljare Sebastian kunde lösa situationen och leverera bilen inom utlovad tid. Vi strävar alltid efter att leverera en professionell och pålitlig service till våra kunder och det gläder oss att höra att du är nöjd med ditt köp trots dessa hinder. Vi uppskattar din feedback och hoppas att du kommer att fortsätta...
Har nyligen köpt en bil där säljaren var väldigt på för att få köpet genonförd. När bilen levererades, från Kalmar till Stockholm, märkte vi vid leverans att vikdrutetorkaren på bakredelen inte funkar.istället för att de ser till att bilarna ät enligt lovat så ska jag som köpare springa pch fixa detta (dock står Riddarmark för kostnaden) men tid och energi som läggs ner är så himla onödiga och kan lätt motverkas om de hade tagit sitt ansvar. Väl när jag försöker få tag på säljaren för detta ärende är han så svår att få tag...
Hejsan! Vi beklagar verkligen den negativa upplevelsen du haft med köpet av din bil från oss. Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda och att bilarna levereras i det skick som utlovats. Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att se över vår aftercare för att förbättra den. Du får gärna skicka ett mejl till nima.shali@riddermarkbil.se så kan vi ta en närmare titt på ditt ärende. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil
Köpte en Id 4 av Alva i Sundsvall via telefon. Hon var väldigt trevlig och lade verkligen ner tid för att båda partner skulle bli nöjda med både inköpspris av vår bil och mellanskillnaden upp till den nya bilen. Vi känner oss jättenöjda och kommer att köpa nästa bil av henne också.
Hejsan! Tack så mycket för din fina recension! Vi är glada att höra att du är nöjd med din upplevelse av att köpa bil av Alva i Sundsvall. Det betyder mycket för oss att våra kunder är nöjda och vi ser fram emot att få hjälpa er igen i framtiden. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller önskemål. Tack igen och välkommen tillbaka! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark bil!
Köpte en BMW 520d. Överlag gick det bra, tack vare Nima.
Hej Fredrik! Tack för din feedback. Vi är glada att höra att du är nöjd med köpet av din BMW 520d och att Nima kunde ge dig en bra upplevelse. Vi hoppas att du kommer att fortsätta att njuta av din bil. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp med någonting i framtiden. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil!
Säljaren Edress var väldigt engagerad och förklarade tydligt hur ett bilköp hos Riddermarks (Västerås) går till. Jag fick ett seriöst och bra intryck på mitt bilköp. Betalade reservationsavgift på Torsdagkväll och fick bilen levererad hem till dörren på söndagskvällen utan några konstigheter. Chauförren som levererade bilen var trevlig och höll tiden perfekt (Kl 20:00).Slutbetalning gjordes smidigt via banköverföring och utan krångel. Kan rekommendera att göra bilköp med Riddermark Västerås. Ett stort tack till Edress och...
Hejsan! Tack så mycket för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos Riddermark Bil i Västerås och att du uppskattade vårt engagemang och tydliga förklaringar. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en bra och seriös upplevelse när de köper en bil av oss. Det är också glädjande att höra att leveransen av bilen gick smidigt och att du uppskattade vårt säljteam. Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt nästa bilköp i framtiden. Tack igen för ditt förtroende och rekommendation! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil