Känner mig grundlurad. Dessutom hopplöst svårt att hitta info om hur man säger upp abonnemanget.
Synsam
16 omdömen om Synsam
One star is way to much! Had a booking on Sunday 3 nov 13.00. They called me 30 oct, I couldn’t answer, I call back, I speak with a guy, I told him I do not want an assistant, I need an optician because I need to change the lenses, because I get headaches, and he clearly re-assures me that there is no issue, there will be an optician. Sunday comes, 11:00 ( 2 hours before the appointment) a woman is calling me to re-book me because there is no optician. 2 hours. I planned all my Sunday around this appointment. I made a new...
Tränger in kunden i ett hörn Jag har aldrig varit med om så extrema påtryckningar från någon försäljare någonstans och då har jag ändå rest mycket. Jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag sa nej och att jag inte hade råd för att jag studerar. Jag var tyvärr tvungen att vänta en halvtimme på glasögon receptet och under den tiden blev jag aldrig lämnad ifred. Personalen påtryckningar om deras glasögon abbonemang trots alla nej från min sida var så extremt påtvingade och konstant att det blev en jobbig situation...
Extremt trevligt, omsorgsfullt och professionellt bemötande! Snabb handläggning. Fick låna hem bågar. Köpet avsåg nya progressiva glasögon.
Synsam lurar folk systematisk utan att folk vet om det jag har tecknat ett abonnemang hos Synsam enligt avtalet det ska ingår ett glasögon byte per år men det stämmer inte eftersom om man byter glasögon då förlängs abonnemanget två till.
Ren bluff, man kallas inte till synundersökning som det sägs, går inte heller att boka syntest heller. KOMMER ALDRIG förlänga abonnemanget
Inspirerande miljö och schysst utbud som skapar ha begär. Proffsigt och personligt bemötande med hög servicegrad och kunskap. Lyhörda,
Köpte ut mina glasögon för 5800 och ska betala ändå 10 100 för uppsägningstid. Vilka jäkla maffia metoder. Betala för varor du redan har köpt
Vilket buffel och båg företag.. deras abonnemang är en del av ett pyramidspel som bygger på att varje gång du förnyar ditt abonnemang så läggs det på 24 månaders bindningstid. Jag plockade ut glasögon men lämnade tillbaka dem innan 100 dagar enligt avtalet så skulle jag inte behöva betala. Jag avslutade abonnemanget men fick en slutfaktura på 22000 kr, dvs 22 månader. Hänvisades till det finstilta.. Akta er för dessa clowner.
Kände mig sedd och välkommen. Ingen stress vid undersökningen och kunde ta den tid jag behövde och jag fick berätta hur det varit hos tidiga
Väldigt dålig information inför start av abonnemang. De säger inför tecknande av tjänsten att man får byta glasögon efter ett år men ingenting om man då förlänger abonnemanget med ett år (från början 3 år). Man ska avsluta avtalet en månad innan sista dag, men om man då under den månaden vill ha gratis synundersökning samt ev byte av glas så går inte det då man har sagt upp tjänsten (trots att jag betalat för den månaden). Snälla, gå inte på detta!
Synsam > tjuvpack de lurade på min handikappade sambo ett par glasögon som är värdelösa. Men det är ju därför de slår nytt rekord på allmänna reklamationsnämnden. Som sagt jävla tjuvpack !
Kund sedan 1972 men inte länge till😡 Köpte glasögon och solglasögon på abonnemang. Upptäckte att något inte stämmer, i samråd med personal i Mall of Scandinavium bytte jag till progressiva glasögon. Vi började med glasögonen för att se om det blev skillnad, vilket det blev men också dyrare. Skulle test en vecka och sen boka progressiva även för solglasögonen (ingår i abonnemang) När jag kommer in och ska byta glas vill de ha ännu mer per månad trots att jag verkligen frågade innan och fick svaret - inga fler höjda priser. Känner mig så dum som gick på hela abonnemang- pratet 😢
Dåligt kundservice bemötande, lovade mig att få samtal från chefen inom två dagar (tydligen fick jag inget), bristfälliga information och uppgifter, vägrar erkänna deras fel, oerhört dyrt jämfört med andra med samma eller t.o.m. bättre kvalitet
Otroligt besviken på Synsams abonnemangstjänst. Betalar multum för mina glasögon och då fick jag bara välja mellan ett fåtal bågar. Hörde på radio att det heller inte går att säga upp abonnemanget utan man får då lämna tillbaka glasögonen. Bristfällig information och luddiga regler. Är arg och frustrerad och kommer aldrig rekommendera Synsam till någon.
Skickade mig en sten i Ray-ban kartongen för att hålla samma vikt. De tar inget ansvar.
Synsam i Huddinge C, förtjänar inte ens en cirkel. Men de kan få ett omdöme här: Jag sa upp mitt Lifestyle-avtal, de bekräftar att det är 30 dagars uppsägning. Men de ska ha fortsatt betalt för ytterligare 12 månader framåt. Avtalet är alltså uppsagt och de ska ha betalt för ett avtal som inte finns. Vad heter den juridiska termen där företag kräver betalt av folk utan att ha ett giltigt avtal..? Bedrägeri. Lurendrejeri, scam...
Personalen i butiken ljuger för att få 1000 kr extra, kundservice hjälper inte o dålig kvalitet Very cheap place!
Det absolut bästa med Synsam är att de alltid har ett väldigt bra utbud när det gäller märkesbågar. Jag letade länge efter rätt bågar, och hos Synsam på Hornsgatan fanns det massor att välja på. Mycket trevligt bemötande från personalens sida.