Skulle köpa julklapp, blev glatt överraskad på Webhallens hemsida när alternativet hemleverans fredag 20 december med Instabox home fanns. Men det är inte en bokning av leverans! Fattar inte varför det ens dyker upp på deras hemsida! Instabox garanterar inte den tiden utan sen får man sms när Webhallen skickat varorna till Instabox och får boka tid med dem. Då fanns inte tider på fredag längre. Ringde kundtjänst och fick prata med nån som inte brydde sig alls.
Webhallen Sverige AB
Om företaget
Webhallen är ett av svenskt e-handelsföretag som säljer spel, film, mjukvara, hårdvara, hemelektronik och hushållsprodukter både över internet och i butik. Välkommen till butiken på Sveavägen 39 i Stockholm!
123 omdömen om Webhallen Sverige AB
Väldig professionell sätt försöker till alla medel att fixa mobilen .. mycket bra service och prisvärd
Skickar dubbel uppsättning. Ringer blir placerad i kö nr 80. Jag orkar inte bråka utan betalar i stället. Smart affärside.
Webhallen brukade funka bra och var en av butikerna som jag haft relativt hög tillit till och tidigare varit nöjd med. Tills igår. Jag var en av de som 2021 hade förbeställt spelet STALKER 2 Ultimate Physical Edition. Kl 16 den 19 nov 2024, en dag innan spelet ska släppas, får jag ett mail där webhallen säger att de inte kan leverera produkten och de tar bort den från sin hemsida. Poof. I 3 år har jag väntat på att få min fysiska kopia med alla tillbehör som ingår i Ultimate Physical Edition, bara för att missa ALLT dagen...
Undvik Webhallen – bristande garantihantering och kundservice Jag köpte AirPods från Webhallen som tyvärr fick problem med mikrofonerna inom garantitiden. Jag skickade in dem som ett garantiärende men fick höra att det skulle vara en fuktskada, vilket innebär att garantin inte gäller. Produkterna hade dock aldrig utsatts för vatten från min sida, och jag anser det helt orimligt att missfärgningen automatiskt klassades som en vattenskada utan en närmare analys. Som om det inte var nog fick jag välja mellan att betala...
Riktigt uselt, man får jaga dom för sitt eget ärende hela tiden Haft aktivt ärende i 7 veckor snart, knappt rört sig frammåt
Företaget har en returpolicy som rånar kunder som beställt varor över internet och sedan vill ångra/göra retur på köpet via egen paketförsändelser. Undvik. /Tony
Vi hade köpt presentkort för 1800kr. Det fanns 400kr kvar på kortet. Dock stod inget om när kortet skulle gå ut. Det är ngt som säljare brukar skriva på kortet förutom summan man har köpt. Jag skickade mail i början av augusti. Idag fick jag svar, att kortet gick ut i slutet på juni. Jag skrev att det bör stå på kortet när det går ut och att säljarens jobb att skriva det på kortet samt att de har dröjt med svar åtminstone ge mig respit en månad. Det är ditt eget ansvar ansåg supporten & avlutade ärendet. Det var sista ggn...
Varning! Finns ingen support. Det fattades viktiga delar i en tidigare öppnad förpackning (fyndvara, klass 1). Vi har försökt kontakta "supportavdelningen" men de vägrar svara. Gått flera veckor nu så de tänker nog aldrig höra av sig, eller så existerar de inte ens. Undvik!
Jag skickade åter tillbaka Acer Connect Enduro M3 / 5G Mobil Router som var otroligt svårt att sätta in och ta ut sim kort. Var i kontakt med Webhallen som sa man har ångerrätt. Har nu väntat på återkoppling samt naturligtvis mina 2790 kr tillbaka. Har skickat produkt tillbaka i gott skick! Så varför ska det behö va ta så fruktansvärd lång tid för Webhallen att återkoppla?
Undvik att handla hos webhallen, dom struntar i dig efter du har köpt dina grejer. Sämst kund service som svara knappt på mail.
Föll för reklamen och köpte Sonys WF-1000XM5 (in ear hörlurar). Visade sig att den aktiva brusreduceringen inte fungerade alls. Finns helt enkelt ingen effekt alls av brusreduceringen. WH skickade dom på felsökning men de kom tillbaka med "inget fel funnet". Trots omständigheter som att de i reklamen säger öppet köp (som på hemsidan dementeras om de har bruten förpackning, aningen vilseledande dvs) samt att jag köpte dom för 3490lr precis innan rean som tog dom (inklusive medlemsrabatt) ner till 2690kr så "kan dom inget...
Jag köpteen dator för 14000kr . Redan första veckan började datorn krångla till och därefter startade inte datorn alls. De vill inte ta ansvar för detta och nu har jag tvingats lämna in datorn till en verkstad och väntar på felsöknings tesultat. Webhallen skyller på jag inte använt datorn enligt instruktioner. FÖR MIN DEL ALDRIG MER WEBHALLEN!
Köpt Klocka som var defekt - skickade in reklamation fick tillbaka klocka (fortfarande defekt) fick tillbaka klocka igen (fortfarande defekt) 4,5 månader nu och efter massor med samtal och tester av klocka och skickandes fram och tillbaka av klockan utan nån vilja att betala tillbaka pengarna för köpet så skickar jag nu ärendet till ARN. Tråkigt
Otroligt dålig kundservice, vilseledande beskrivning av spel så är man inte insatt blir det fel. Kundtjänst vägrar vara tillmötesgående utan hänvisar att man får sälja spelet själv istället för att ta något eget ansvar.
Värdelöst företag och service. Avbeställde 2st produkter men dom drog pengar från kontot ändå. Sen får man vänta i jätte långa telefon köer och kön blir bara längre, man börjar som nr. 38 och hamnar på kö nr. 70 efter 20min. Rekommenderar detta företaget starkt om ni gillar att slösa eran tid.
Beställde playstation när det var blackfriday. Fick det aldrig hemlevererat trots order är godkänt i klarna. Nu har de annullerat order och vill att man gör en ny order med ordinarie pris 🤮🤮🤮 Aldrig igen 🙅♂️
Aldrig mer säger jag. Avbeställde en vara bara några minuter efter att jag hade gjort beställningen eftersom jag såg att jag av misstag hade beställt fel vara. Fick ingen bekräftelse via epost på avbeställningen men såg att ordern var markerad som avbeställd på min sida på Webbhallen. Då jag inte hade fått tillbaka mina pengar så mailar jag och frågar när jag får en återbetalning men fick inget svar trots att de ska återkoppla inom 24 timmar. Nu fick jag chatta istället med kundservice och de skyllde på att återbetalningar...
När maken gick bort lämnade han efter sig ett presentkort som jag hade tänkt använda till barnen. Jag bad kundtjänsten att förlänga giltighetstid på kortet då den hade precis gått ut men de svarade att de kunde bara göra det om det hade gått ut för mindre än två månader sedan. Det hade gått tre månader. Jag frågade om de kunde tänka sig förlänga detta men de svarade inte ens. Även om man nekar en förlängning kan man faktiskt svara kunden.
Riktigt värdelös kundservice och returpolicy. Returer som skickas som vanligt paket har man ingen chans att få någon återbetalning för. Man måste skicka med betydligt dyrare företagspost för att ha en chans. Fy så dåligt Se och lär av andra näthandlare! Kommer aldrig någonsin igen att skicka efter någonting ifrån er. Hur svårt kan det vara att ha en fungerande retursedel nedstoppad i paketet som alla andra har? Sopprötter
Handla aldrig något från detta företag och råd alla ni känner att bojkotta. De struntar i garantier/konsumentlagen och hittar på svepskäl för att komma undan sitt ansvar. Blev precis nekad reklamation av en trasig elsparkcykel med garanti kvar… När man förklarar att något är orimligt hittar de på något annat… Skräpföretag!
Varning för presentkorten! De går inte att använda förrän ett okänt antal dagar efter man köpt dem. Köpte ett dagen innan min sons födelsedag men det var inte ”aktiverat” förrän efter helgen. Dåligt att de undanhåller mina pengar! Otrevligt bemötande hos personalen också i samband med detta. Noll service!
Beställde en TV till dottern från detta oseriösa företag. TV:n packades upp och hängdes på vägg av två vuxna personer. Tyvärr fungerade den inte och jag kontaktade Webhallen som ville att jag själv skulle kontakta verkstaden, då detta skulle vara det snabbaste sättet att få den lagad. Vad Webhallen inte informerade om var att jag nu själv fick sköta all kontakt med verkstaden eftersom jag vänt mig direkt dit (på Webhallens inrådan). Verkstaden hävdade yttre påverkan, dock syns inget på TV:n, och Webhallen vägrar att ersätta...
Beställde TV 75". Fick hem den, ingen bild alls bara lite smått blått i bakgrunden. Returnerade till deras verkstad som menade att det inte var garantifel. Trots bifogade bilder. Har fått ny faktura från Klarna där man dragit av returkostnad. Vill alltså ha betalt 13523 kr för en TV jag inte har, som inte fungerade vid leverans. Helt sjukt. Anmält till ARN, ej fått beslut än. Handla ej där!!! När hade du din upplevelse?: 30 juni 2023
Jag har alltid varit nöjd med kompetensen på personalen i Webhallens butiker. Jag uppskattar också garantierna på deras produkter, till dess att man försöker använda dessa tjänster. Jag har lämnat in två produkter, och trots att det var gratis så ångrar jag mig båda gångerna. 1. jag lämnade in en fungerande dator med trasig fläkt. Utan att fråga blåser dom datorn. 2. jag lämnar in en trasig hårddisk som fått läshuvud-fel och förklarar att jag vet att det blir dyrt men jag önskar rädda filerna från disken. Dom startar upp...
Ett tips, AKTA ER för detta företaget. Detta företaget är bedragare! Köper du en felaktig produkt kommer du få svar att du kommer få behöva vänta 2-4 veckor på reparation ÄVEN om produkten köptes för 1 dag sedan. Skamligt! ALDRIG mer webhallen. Sprid detta vidare så folk slipper bli lurade av detta företag.
Detta gäller telefonsupporten. Den är helt absurt dålig fick vänta i fyra timmar och var fortfarande på plats 2. Verkligen under all kritik.
Sämsta företaget! Mycket oseriösa! Följer inte konsumentköplagen och håller inte vad de lovar. UNDVIK!!!
helst hade jag velat skriva MINUS 5 beställer Harry Potter varor som finns i lager. betalar med swish för få varorna snabbt , efter att väntat en vecka på att de ska sända ut ny bekräftelse på att de skickat varorna , undrar vad de pysslar med . makuleras order o nu ska jag vänta upp till 14 dagar innan de återbetalar för de har mycket att göra . sky detta företag som pesten är mitt råd
Varning! Webbhallen använder lockpriser och ändrar priset på produkten under tiden som den ligger i varukorgen. Jag skulle köpa en laptop under deras Januarikampanj där dom utlovade 9000 kr i rabatt. Jag la produkten i varukorgen till det rabbatterade priset och kikade sen kort vidare på om jag skulle lägga till fler varor till min beställning, 2 min senare när jag var redo att klicka på bekräfta ordern hade priset på datorn ändrats utan någon som helst varning. Klockan var kring 9 på morgonen, 16 januari och lagersaldot...
Garantiärenden fungerar sjukt dåligt. köp inget dyrt, blir bökigt om produkten går sönder. Dom svarar inte på mail eller deras kontaktformulär. Står utan tv efter 6v, vill bara få tillbaka min tv
Köpte en TV som gick sönder för andra gången. Lämnade in den i en butik för reparation, 3 veckor senare hade jag inte hört ett ord om den. Mailade och fick inget svar. Ytterligare en vecka senare så ringer jag och ber om att häva köpet eftersom jag vart utan tv I en månad, de nekar hävandet av köpet och säger att tvn ska vara klar i slutet av veckan. Denna vecka har nu gått och fortfarande inget ord om när tvn ska vara klar. De vägrade häva köpet så har nu anmält ärendet till ARN för att kunna få mina pengar tillbaka. Otroligt dålig service och kundbemötande.
Undvik Webhallen - de skiter i att hjälpa dig om en produkt går sönder eller är felaktig! Jag har länge varit trogen kund på Webhallen men aldrig behövt reklamera en vara tills nu. Nu fick jag se en annan mycket tråkig sida av Webhallen. De gör allt för att inte ta ansvar för den produkt de sålt och lämnar mig som konsument med en massa problem. Dessutom är de riktigt dryga i support och butik när jag vill få en reklamation. Grundinställningen från Webhallen är att allt är mitt fel och att jag får skylla mig själv för...
SJUKT OSERIÖST FÖRETAG!!! Sonen köpte en 3d-skrivare för sparade pengar, använde den varsamt några veckor sedan gick fläkten sönder, fick skicka in den för reparation och den var borta flera månader. När den kom tillbaka var den inte reparerad utan en extra fläkt var bara medskickad som skulle lödas fast. Han använde den någon vecka sen gick nästa grej sönder. Efter 4 inskickningar, många månader på er verkstad och efter varje verkstadsbesök så har den blivit rejält begagnad med repor osv. har precis hämtat ut den IGEN...
Fick ett väl paketerat paket som jag hämtade ut hos ombudet. Det kändes lite lätt, men det var bara solglasögon jag beställt så tänkte inte mycket mer på det. Väl hemma i soffan sitter jag med sambon och öppnar och märker att paketet är TOMT med bara packmatrial inuti. Paketet var väl förslutet med deras egen tejp och helt obrutet. Enligt dem har de film på övervakningsvideo när de packar glasögonen i paketet och att posten måste ha öppnat det. Nu efter flera veckor och åtskilliga samta till deml får jag som svar av...
Köpte en fyndvara som tyvärr inte levde upp till förväntningarna. Så följde de steg som webhallen skrivit på sin hemsida vid retur. Den togs emot av dem 28/1 och jag har inte hört ett pip ifrån dem. De har heller inte svarat på mailen, förutom autoreply att de kommer höra av sig inom 24h (48h vid högt tryck). Vilket definitivt inte stämmer. Detta inger inte förtroende för ett företag som annars legat i topp. Jag skulle vara försiktig och köpa från webhallen, om du skulle ha oturen och behöva kontakta dem/returnera en vara.
Aldrig varit med om otrevligare och mer inkompetenta människor, Leveranser håller inte tiderna. Kan bara fortsätta.. Tyvärr händer detta hela tiden om och om igen, synd då webhaleln varit så bra. Dem bryr sig helt enkelt inte om sina kunder längre.
Absolut värdelösa, och detta säger jag med ett tungt hjärta då jag har älskat webhallen. T.om. när dom började blir dyrare än alla andra så var jag lojal och köpte hos dom ändå men nu är det slut. Den senaste tiden så har dom varit allt annat än bra, kundservicen verkligen värdelösa, dom lyssnar inte ens, det är som att dom endast läser från ett script och när man säger emot dom så stänger dom bara av chatten. Beställde en dator, första gången så skickade dom fel och den så tog den slut så den fick bli skickad från en...
Köpte en produkt, fick hem en helt annan. Mailade support, dom var inte alls tillmötesgående men tyckte jag kunde betala frakten tillbaka för varan jag inte ens beställde eller ville ha. Överlag är webhallen inte särskilt bra på produktbeskrivningar och slarvar ofta. Supporten är verkligen inte hjälpsam. Jag hade rekommenderat inet eller egentligen vilken annan affär som helst.
Man märker tydligt att webhallen slagits hårt av corona. Deras lagerstatusar och leveranstider har blivit allt mer opålitliga. Vilket är tråkigt. Jag har varit kund länge även i "the dark ages" när webhallen var nytt och skakis. Men webhallen hämtade sig och blev ett av Sveriges mest trygga e-handel enligt mig. Tills corona slog till då det verkar ha tagit tillbaka dem till the dark age. Webhallen har verkligen imponerat med en snabb leverans. Bara 1-2 dagar efter beställning så kan man hämta det i butik om det...
Rekommenderar er starkt att inte handla här! Köpte en tv som fungerade riktigt dåligt och i telefon fick jag höra av kundservice att tvn måste återlämnas till butik när jag väl var i butiken fick jag sedan höra att jag inte fick återlämna den utan den måste repareras. De hade sedan min tv i ungefär en månad och otroligt svårt att få veta vad som hände med den. Fick ringa kundservice flera gånger för att få veta vad som hände med den och varje gång sa dem att någon skulle ringa upp mig men det hände aldrig. Extremt krångliga...
Borde vara olagligt att göra som Webhallen gör. De kräver att du ska spara orginal förpackningen för att kunna göra en reklamation av en tv på 75" som inte fungerar som tänkt. Var ska denna lådan förvaras under hela garantitiden tänker de sig?
VARNING FÖR WEBHALLEN! Allt är frid och fröjd tills man får problem med sin produkt (i detta fall en sprillans ny iPhone), då kan man vara säker på att det här företaget kommer att göra sitt allra yttersta för att inte hjälpa till. De misstror bevisning av felet och tar inte experthjälp från tillverkaren av produkten (Apple). I dialog med Konsumentverket uttrycks förvåning över Webhallens agerande. Aldrig mer Webhallen.
Köpte en vara online som kom öppnad och det saknades produkter . Betalde fullt pris för varan och det var en Pre-order. De hävdar att det är så de paketerar deras produkter och att huvudleverantören inte skickar med de produkter som jag påpekade som saknade . Trotts ett mail från deras huvudleverantör så var de nonchalanta och efter att jag sagt att jag skulle ta ärendet vidare mot konsumentverket och hallå konsument så upphörde kontakten från deras sida. Krävdes flertal nya mail innan de svarade igen och...
Katastrofalt kundtjänstbemötande. Köpte ett par AirPods som inte fungerade från dag 1. Gick dit med dem och begärde ett par nya. De skickade då in dem till en verkstad, fick vänta en månad och när de kom tillbaka sa de "vi kunde inte hitta något fel på dem" och tvingade mig att betala 500 spänn för "sevicen"!!! Gick hem, lurarna var fortfarande trasiga (sprakar, kopplar hela tiden ifrån) så jag lämnade in dem igen och SAMMA procedur upprepar sig, dvs att de skickar in dem till verkstad, väntar en månad, får tillbaka dem...
Aktiv kund under 16 år. Webbhallen nu är katastrof i jämförelse med var det var innan. Kundtjänsten är nästintill värdelösa samt snackar i nattmössan. Ordrar som skall kunna skickas samma dag tar flera dagar (även med deras "förmåner" som "Speedpacking"). Dubbelkollar med support om en vara som inte finns på lager men finns i flera butiker, om den kommer skickas från butik till lager och sen till mig, om jag lägger en order. De bekräftar det. Lägger order. 6 Dagar senare har de fortfarande inte lyckats få varan från en av...
Hämta i butik och kolla varan innan du lämnar butiken om du måste handla av dem. Öppna och kolla att allt som ska ingå är med, de har ingen koll alls.
Bra affär snabb leverans. Kommer att handla igen
Se upp med Webhallen! Knappt något går på öppet köp om du öppnat förpackningen till en vara. Riktigt vag information också under deras köpvillkor: Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering: Mobiltelefoner Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner) Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare) Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar) Byggsatser...
Riktigt uselt. Hävdar att en obruten förpackning är öppnad, öppnar förpackningen, hanterar hörlurarna utan handskar för att sedan hänvisa till att förpackningen är bruten och att det är fingeravtryck på produkten. Touche Webhallen, då är ju det rätt kört med att lämna tillbaka en hygien produkt eller hur? Med facit i hand borde man väl hindrat deras "personal" från det men men.
Solklart 0 stjärnor om det varit möjligt. Köper en laptop (MSI) som vid 3e användningen inte fixade att ladda en uppdatering trådlöst. Vid streamande av film, samma sak. Allt annat trådlöst i lägenheten fungerade dock, TV, PS4, mobiler, paddor. Allt. Uppenbart fel på nätverkskort eller annan komponent i dator som stödjer det trådlösa. Märk till min förvåning att efter 9 dagar kommer jag in till webhallen i Sickla och möts av en kassör bakom disken. Han rabblar allt han är tränad till, men säger i princip ingenting...