### Min bedömning av dålig service hos Bavaria Tyresö verkstad
#### Ej rekommenderas alls. Om du vill undvika problem, håll dig borta!
Jag lämnade min bil på reparation efter en olycka som skadade baksidan av bilen. Reparationen tog fem veckor och inkluderade byte av bakruta, bakdörr och bakljus. Strax efter att jag hämtade bilen från Tyresö Bavaria fick jag varningar om att bakljuset var defekt. Dessa varningar kom och gick vid olika tillfällen. Detta problem fanns inte innan olyckan eller innan jag lämnade in bilen... för reparation, och bilen har alltid servats hos Bavaria.
Jag skickade ett mejl till verkstaden strax efter att jag hade parkerat bilen hemma. Dagen efter fick jag ett samtal från verkstaden där de bad mig komma tillbaka för att undersöka och åtgärda felet. Jag bokade återbesöket i samband med ett airbagbyte som de hade glömt att utföra under de fem veckorna bilen var på verkstaden. Samtidigt ville jag byta bromsvätska enligt mitt serviceavtal.
När jag lämnade in bilen blev jag ombedd att skriva under två papper som var dåligt utskrivna och knappt läsbara. Samma dag fick jag ett meddelande om att bilen var klar att hämtas, men fem minuter senare fick jag offert på att det fanns en kortslutning i bakljuset som skulle kosta 1 180 kronor att åtgärda. I samtalet med verkstaden nämnde de också att jag skulle behöva betala cirka 5 200 kronor för felsökning, trots att det var ett återbesök efter reparationen.
Jag vägrade att betala felsökningsavgiften eftersom det var ett återbesök och felet borde ha åtgärdats i samband med den ursprungliga reparationen. Efter 36 minuter sa servicechefen till mig att jag inte behövde betala felsökningsavgiften, men att jag aldrig skulle komma tillbaka med min bil till dem. Jag hämtade bilen utan att felet var åtgärdat och upptäckte sedan att bakrutetorkaren inte heller fungerade korrekt. Torkbladet skrapade mot fel sida, vilket gjorde att jag riskerade en olycka på grund av dålig sikt i kraftigt regn när jag körde med min familj.
Verkstaden har ingen kontroll över arbetet och deras medarbetare, och servicechefen saknar erfarenhet enligt min mening. Jag har upplevt tre olika incidenter som stödjer min uppfattning. (Man kan fråga sig varför jag återvände efter den första incidenten; mitt svar är att de är den enda plåtverkstaden hos Bavaria i Stockholm.)
Ej rekommenderas alls.