Sänder ut fakturor som är felaktiga. Svara inte på mejl. Trasiga varor som man inte får återkoppling på. Skickar sedan en till inkasso
Bonprix
Om företaget
Ett postorderföretag som är nytt i Sverige
156 omdömen om Bonprix
Fick idag en påminnelse om obetald faktura. Har inte beställt från dem men däremot varit i kontakt med dem för att ändra personuppgifter då jag var på väg att beställa. Namnen i brevet var delvis fel men efternamn, ett av förnamnen och adressen stämde. Inbetalningsnumren mm var bonprix egna så ingen annan aktör som försöker luras. Däremot troligen de själva som skickar falska påminnelser trots att man inte beställt. Fick tag i kundtjänst som verifierade att jag inte har någon skuld/beställning där.
Fick idag ett riktigt otrevligt och oproffsigt bemötande. Den tjejen jag talade med på kundservice bör verkligen bytas ut. Jag började med att berätta varför jag ringer, redan då var hon otrevlig och avbröt genom att höja rösten och säga ”Vänta vänta vänta vänta…” Hon fick mina uppgifter och efter några minuter frågade jag om jag fick fortsätta berätta? Då svarar hon att ”såhär är det…” jag sa att ”det är det jag försöker berätta och att de gjort fel från början genom att skicka till fel adress” då säger hon åt mig att...
Många negativa åsikter här, tvärtom säger jag. Inga problem med att få varor i tid, har alltid fått rätt grejer, inga problem med returer. Kundtjänst har alltid varit trevliga och hjälpsamma. Kvalitén på kläderna klagar flera på, ja man får ju det man betalar för så med tanke på de billiga priserna på kläderna är kvalitén bra.
Så himla dålig system de har så det inte går att beskriva. Ingen gränsbelopp för fri frakt, ingen fri retur, ingen samfrakt ifall man vill returnera flera order i ett och samma paket, de har inte Klarna, jättelånga retur processen, etc. Listan är lång.
Beställde i april, fick aldrig varorna. Vände mig till kundtjänst som livar att ordna detta och makulera fakturan. NU, i SEPTEMBER, får jag brev från inkasso - ingen betalningspåminnelse, ingen faktura på "mina sidor"...!
Kontaktat bonprix via mail några ggr pga gjort retur och summan att betala stämde inte enligt mig, fått svar som varit ”goddag yxskaft” så idag ringde jag istället. Fick en tjej som höjde rösten besvärat o pratade som om jag inte fattade något. Allt jag bad om var att de skulle redovisa vad kostnaden var utöver kläderna jag beställt, men hon sa bara totalsumman o att det låg en tre år gammal fraktavgift. Jag sa till slut att jag vill bara förklara hur jag menar o när jag började förklara slängde hon luren i örat!!! Aldrig...
Ville ha hjälp med bankgiro då dom glömt det på fakturan..Fick hjälp av en man som var så fruktansvärt otrevlig. Har varit kund i många år men nu vet i katten längre..Inte jag som missat bg numret..Usch..
Beställde varor för 320 kr o väntat på dom flera dagar idag kom ett brev att dom kunde inte leverera varorna på grund av dom har en köpgräns på 4000kr dålig stil dålig marknadsföring 😡😡😡
VARNING VARNING För detta företag. Sänder ut fakturor utan grund. Dålig kvalitet på kläder. Tar betalt för varan då vara returneras till företaget. Usel kundservice. Ett blufföretag.
Jag fick inte mina varor men de vill ha betalt även om de vet att de har fel. De säger att de ska ordna det men gör inte det. De fortsätter kräva pengarna även efter de sagt sig ordnat upp det.
Jag gjorde en beställning som skickades till min gamla adress. Kontaktade kundtjänst och han sa vi skickar till dig igen på nya adressen. Fakturan skulle makuleras. Jag fick mina grejor efter nån dag. Har beställt många gånger efter detta. Aldrig problem och trevliga på kundtjänst.
Handla inte med detta företag, urusel kundtjänst, otrevligt bemötande. Fick en faktura på en retur, som jag inte hade gjort ,vid förfrågan till en mycket otrevlig dam i kundtjänst fick jag svaret att betala så blir det bra. fakturan var från 2018, men hon tog bort den efter mycket tjat. Handla inte där.
Fruktansvärt otrevlig kundtjänst. Avbryter kunden och höjer rösten mot en. Ingen servicekänsla. Envisas om att man ska skriva ett mejl om problemet man redan ringt om, sedan får man inget svar.
Uruselt bemötande av en arrogant riktigt otrevlig inkompetent yngre man. Jag hade lagt in adress vid beställning, de skickade bekräftelse på att beställning är ok och på väg till den adressen. , men skickar ändå till gammal adress. Jag ringer, mejlar osv. Det enda svar jag får via mejl : jag har nu ändrat din adress. Mina pengar? Ringer och den enfaldige svarar , jag frågar behöver du mitt pnr, han svarar " sluta JAG ställer frågorna om vad jag behöver" sen frågar han efter pnr. Jag berättar vad som hänt, då säger han "...
Helt klart något som inte stämmer här. Jag slutar handla från Bonprix nu. Samtal till kundtjänst bryts gång på gång. När jag tidigare mejlade mitt ärende fick jag ett "goddag yxskaft"- svar. Gjort ett par returer till dem som inte är noterade. Ej registrerade som returer och jag har fått betala hela summan ändå. Betalade för att undvika ökande skuld hos ett företag som är svårt att nå. Hej då, Bonprix.
Fick minus på mitt konto och är nu skyldig dom pengar för saker jag redan betalat. Och efter mycket mail kontakt där jag kommer med fakta att jag har betalat enligt konstens alla regler och vi mailat fram pch tillbaka så ber dom mig ringa, och fakturan bara ökar i pris för jag inte betalat den nya fakturan då jag betalat de från början. De skyller även på att jag fick faktura på en summa flera månader senare för deras sida låg nere.
AKTA ER FRÅN BONPRIX om ni har ett konto där var försiktiga för att från ingenstans kan dem lägga MINUS på saldot och kräva betalning för returfrakt som redan är betalt. Och när man gör en reklamation har dem ingen koll på något. När jag reklamerade varför jag var dem skyldiga pengar uppgav dem att det var fel på deras system och systemet inte hade registrera returer sedan juli-2023. Jag har bevisat dem att jag har redan betalat returen och ändå kräver dem betalning igen.
Sämsta sämsta kundservice jag någonsin mött. Tre gånger har de slängt på luren i örat. De påstår att jag är skyldig pengar fast jag har betalat sen tre månader. Bolaget dit jag betalat fakturan bekräftar det och kontaktar bonpix, när jag ringer igen för tredje veckan i rad slänger tredje kundservice medarbetaren på luren i örat. Jag hann knappt ange mitt ärende. När jag ringer igen och ber att få tala med ansvarig, hade fått en namn tidigare sa den som svarade att det var han(var det inte) han säger att jag är ovidkommande...
Skrev fel nummer i OCR-numret i december, i mars får jag ett inkassoKrav. Hör av mig till bonprix med en gång som säger att detta ska vi lösa! Tre veckor senare och ingenting har hänt, de har mina pengar, det har dom alltid haft, de har kopplat pengarna till mitt konto vilket de själva påstår ska slå ut kravet att betala mer. De vägrar lyssna och slänger på luren i örat på mig. Jag har allt inspelat och kommer gå vidare med polisanmälan ifall detta inte löser sig direkt. Min jurist sitter i telefon med inkassobolaget just nu
Lurar än på pengar. Vi gjorde en retur i december nu är det april och trotts att de säger att pengarna är på väg kommer det aldrig några och nu säger de att vi är skyldiga de pengar. Nästa steg kommer bli en polisanmälan för bedrägeri.
Säger att jag glömt att betala retur avgift men det är dem som inte lagt till det på fakturan,,, otrevligt kundtjänst som borde stå för sina misstag men gör inte det,,,,handlade gör sista gången nu
Bonprix - Ett bedrägeriföretag som har som affärsidé att systematiskt lura helt vanligt folk på nätet. 1. De vill ha betalt för fiktiva köp i deras nätbutik som kunden aldrig gjort 2. De använder sig av inkasso och kronofogden som påtryckningsmedel 3. Nonchalant kundtjänst som kommer med standardiserade och lögnaktiga svar Ett tyskt företag som polisen bör hålla koll på om de nu har tid över. Möjligtvis gängkriminella som hittat en ny guldåder här i Sverige. Köp aldrig något hos dem. Om ni får inkasso och kronofogden...
Fruktansvärt dålig kundtjänst som höjer rösten och lägger på luren i örat när man ska klaga på deras bemötande. Har varit i kontakt med dem 2 ggr. Om att mab vill komma i kontakt med någon som harclite ansvar så man kan få en förklaring på agenternas beteende men då lägger dem bara på. Verkar som dem inte har någon ansvarig på plats. Ville bara veta varför mina varor som man skickat tilbaka inte är reggade som retur. Kommer även lägga ett mail till dem så får vi se om det är någon som svarar på detta. Det bästa är ju att allt är inspelat.
Riktigt jävla värdelösa. Skickar ej varan på över en vecka, men hänvisar ändå till att spåra via PostNord. När jag vill annullera ordern, DÅ skickas den iväg. Bemöter ej något av det man skriver i mail, skyller ifrån sig, katastrofala. Tar noll ansvar, ber ej om ursäkt. Vill inte ens skicka tillbaka varan nu (behöver inte den länge, då det tog för lång tid, över 2 veckor att få den) jag sett många som inte fått pengarna tillbaka. Sämsta företaget någonsin. Usch!
Bonprix vägrar betala tillbaka pengar till mitt faktura konto som betalats in med fel OCR nummer så dom hamnat fel. Efter 2,5 månad har ingenting hänt och svenska kundtjänst skyller på tyska ekonomiavdelningen. Ingen är intresserad av att lösa problemet
Bonprix är ett oseriöst företag. De skulle återbetala mig pengar för betalat varor jag sedan returnerat. Efter lovat återbetala mig har de sen bara skitit i att skicka tillbaka pengarna. Handla inte, betala inget i förskott om ni ändå handlar av dom.
Fruktansvärt dålig otrevlig kundtjänst. Slänger luren i örat när man vill framföra ett klagomål. Jag har nu försökt ändra min adress i ett antal månader. Likt förbannat kommer den gamla upp. Aldrig mer Bonprix…
Riktigt uselt företag !! Beställde fick brev att förskottsbetala,vilket jag gjorde,fick kläderna inget passade, skickade tillbaka allt skulle få återbetalning,helt plötsligt va det 700 på mitt bonprix konto,vilket jag gav mina konto uppgifter, men efter 2 veckor inga pengar,ringt flera gånger och otrevlig personal,nu påstod dom att dom skickat pengar till mitt konto den 21/7,och idag den29 /7har inga pengar kommit till mig,då ringer jag upp,dom har mitt konto nummer,då ska dom kolla upp det igen ifall dom kan ha betalat...
Kundtjänst under all kritik otrevlig slänger på luren mitt under samtalet när jag har problem och vill att få veta vad fakturan gäller som jag ska ha handlat hos dom😡
Har i november 2022 returnerat varor, vilka jag inte fått tillbaka några pengar för. De skulle även ersätta mig för en retur. Totalt är de skyldiga mig över 700 kronor. Har haft en oändlig mailkonversation med dem där de flertal gånger skrivit att de ska betala tillbaka. till och med frågat efter mitt bank konto. Men tyvärr så händer det inget mer. Så besviken på detta företag som jag har varit kund hos i många år!
Uselt att ta betalt för återfrakt vid varje delsändningar av varor som skickats ut i omgångar av Bonprix.
Handla inte av Bonprix. Uselt företag. Skickar till fel adress. Usel kundtjänst som inte löser problemet de själva skapat. Får inte utlovad kompensation.
Precis som flera före mig skrivit så är det ingenting som fungerar med deras kundtjänst. Har handlat här tidigare och då har det fungerat, men inte när det blev returer inblandade, det klarar dom tydligen inte av att hantera. Fick betalningspåminnelse på ett belopp som inte stämmer. Har begärt att få ett underlag på vad det är som jag ska betala men det sitter som i tjära. Ringer till dom för att reda ut saken men får bara ett klick i örat eftersom man lägger på luren. Verkar ha stora problem och jag är inge sugen att betala...
Jag har handlat från Bonprix en gång och det fungerade precis som det skulle. Jag fick mina varor, betalningen fungerade som den ska, jag var i kontakt med kundtjänst en gång per telefon då det var en sak på hemsidan som jag inte förstod och jag fick svar och de hade goda öppettider i telefonsupporten. Jag returnerade inget.
Mycket nöjd kund! Förstår ej kritiken, har handlat från Bonprix i flera år och aldrig haft problem! Fakturan kommer med i paketet (betalar alltid med faktura), retursedel sitter med fakturan och det är klart och tydligt hur man ska göra för att returnera och vad det kostar. Jag har returnerat ett flertal gånger utan problem, har haft kontakt med kundservice utan problem. Det enda är att det tar tid för dom att registrera returer inbetalningar och kontosaldo, och hemsidan är inte optimal, men i slutändan blir det ändå alltid rätt. I alla fall för mig.
Handlade där och betalade vid beställning med kort. Tog över en månad innan jag fick leverans. Sedan får jag först en faktura, därefter en påminnelse. Ringt dom flera gånger och sagt att det är betalt! Har kvittens från banken, det är betalt! Och nu 2år senare får jag ett brev från kronofogden att jag har en skuld.. Helt otroligt, usch och fy! Tänker aldrig mer handla där. Otrevlig kundtjänst.
Beställde trosor i mitten av Januari..betalade direkt 129 kr,det kom inga..jag mailade ett flertal ggr fick till svar att jag inte hämtat ut paketet..jag hade aldrig fått någon hint om att det var ett paket levererat!Mailar igen..vill ha pengarna åter..får till svar att när dom fått paketet i retur skulle pengar återbetalas..jag mailar igen att det aldrig kommit något paket och om dom inte vill att jag drar det i ARN så får dom återbetala mig och förhoppningsvis kompensera mig..icke,,efter ytterligare mail sätts det in 80...
Otrevlig kundtjänst. Stora problem när man ska skicka varor i retur, dom är otrevliga och inte alls hjälpsamma.
Sämsta företag som finns har betalat för 45 dagar sen inga pengar syns hos dom. I kundtjänst är dom knappt svensk talande. Hade funnits minus omdöme hade det blivit 10 minus
Reklamerade en kofta som var av dålig kvalite. Betalade portot själv då de inte kunde skicka ut en ny retursedel. Jag har haft en process med bonprix i 2-3 månader nu om att bli återbetald. Skickar en printscreeen på mitt postnord kvitto. Får till svar att det var suddigt???!!! De dröjer med att svara på Mail och ärendet kommer aldrig framåt. Jag hoppas jag får mina 205kr och ska ALDRIG mer handla där.
Trots att hälften av varorna har returneras stryks de inte från fakturan!! Någon kontakt med företaget går inte at få utan en call tjänst i borås med en hysterisk människa som kopplar bort en från linjen är den hänvisningen som finns
Otydliga fakturor som ska betalas inom 14 dagar. Det tar så lång tid för dem att registrera returer också och då skickar de påminnelser och räntesvgifter trots att returen är registrerad på deras sida. Men att den är registrerad räknas tydligen inte som att den är emottagen. Begärt kontoutdrag 3 ggr inte fått något. Trodde att jag betalade kläderna men istället betalade jag påminnelsen (trots olika ocr nummer). Väldigt dålig mailfunktion med långa svarstider och standardsvar. Tack och lov bättre bemötande av kundtjänst via...
Helt sjukt! Kommer ALDRIG beställa något mer från Bonprix. Jag betalade fakturan i maj - fick sedan en påminnelse ( vilket jag ALDRIG får ) Nu har jag skickat mitt inbetalningsunderlag 3 ggr - utan att någon kontaktar mig - idag pratade jag med en kille som lät som en uttråkad robot....och fortfarande ingen hjälp! Sjukt trött på det här företaget! Jag tror att de förmodligen har satt in mina pengar på någon annan kunds konto.
Gjorde två beställningar från Bonprix i april, men fick aldrig någon faktura. Nu kom det en påminnelse med påminnelseavgift och ränta. Men ett helt annat kundnummer och ett helt annat ursprungsbelopp än i mina orderbekräftelser. Och ingen beskrivning av beställningen, så det går inte att säkerställa att påminnelsen verkligen gäller mina köp. Har nu 10 dagar på mig från utskriftsdatum att agera. Vilket var för 6 dagar sedan, vilket innebär att jag bara har 4 dagar på mig. Och idag är det lördag... Om jag betalar denna påminnelse...
Bonprix började skickade påminnelser på en order jag aldrig gjort. Blev ombedd att göra polisanmälan och sen skicka in. Efter det kom det fler påminnelser. Nu har inkasso skickat faktura. Så otroligt oseriöst företag.
Dubbel ränta och påminnelseavgift på en faktura som jag aldrig fick en chans att betala, vilka idioter, verkar vara ett återkommande fenomen om man läser några recensioner här. Se till så du vet hur du ska betala om du väljer mot faktura för inte fan verkar det skicka ut någon förens de får lite extra pengar genom ränta och påminnelseavgifter.
BON PRIX FRAUD COMPANY! STAY AWAY! They say I have made an order, which I have not done. They say I have received the package and signed for it with my own ID, which is also a lie. They say that they have sent it somewhere in Sweden but won’t say which address. They say that the order was made on the 2nd of February and has been signed for with my ID in Sweden, but I have not been in Sweden at all so far this year. Strange, huh? They want me to pay €330 I have reported them to the Swedish police. They...
Man får fel artikel, skickar tillbaka och blir debiterad för returen. Skriver till kundtjänsten om att de har skickat fel, men får ändå inte pengarna tillbaka för returen. Har nu hänt två gånger, aldrig mer att handla där.
Fick en fakturaavgift på denna vara, men ingen faktura. Bonprix säger själva i telefon att man ska maila för att få en faktura, men via mail får man endast samma generiska mening skicka skickad när man ber att få en faktura skickad. Hemsk service! Inga OCRnummer, inget postnummer, inga fakturor går att hitta på sidan. Men ränta får du på din betalning om du inte betalt i tid.