Lång historia kort. Beställ en mindre hörn bastu för 3 år sedan på outlet på Bygghemma. Medveten om ev defekter. Vilket oxså framkom på papperet. Då får man fråga sig vad går under ordet defekt ?Olyckliga omständigheter gjorde att vi inte kunnat packa upp den då den kom. Då vi väl packat upp så är det från två olika storlekar.Vilket resulterar i att de går inte sätta ihop. Höjd o bredd passar inte. Emballaget brutet o tejpat m silvertejp. Kontaktar företaget som till en början skulle se vad de kunde göra. Hade inte gått...
Bygghemma.se
Om företaget
bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr. Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som kund kan känna dig trygg när du handlar.
252 omdömen om Bygghemma.se
Den 25 November beställde jag en diskho som stod som lagervara. Leveranstid 2-5 arbetsdagar. Jag beställde även vitvaror och frontluckor från andra företag. Jag bokade in en snickare till den 10 December och tänkte att allt skulle flyta på. När det gått fem dagar och jag inte hört av Bygghemma kontaktade jag deras kundtjänst och får då veta att diskhon är restad hos leverantören och beräknas komma in v.51 Alltså den 16 dec - 22 dec. Varför inte meddela detta med en gång så man som konsument hade kunnat beställa någon annan...
Beställde dämpningsfjädrar till en värmepump; artikeln var listad som lagervara. Det gick ett par dagar och jag kunde inte se att min order skulle ha plockats eller skickats. Efter tfnsamtal till kundtjänsten fick jag höra att det hade skett ett 'systemfel' och därmed ingen kommunikation med lagret. Ytterligare mejlkorrespondens och flera samtal följde och till slut kom grejorna, efter två veckor. Kundtjänsten hjälpte till slut, annars hade jag gjort helt tummen ner - nu var det bara dåligt skött istället sör genomuselt.
Beställde en julgransfot 26 oktober, stod 2-5 dagars leverans. Inte hört ett ord från detta bluff-företag. Har ringt kundtjänst minst 10 gånger, sjukt otrevliga. Kommunikationen med lagret sker via mejl, skaffa en telefon för fan. Ni är sämst🤮
Handlade badrumsmöbler för nästan 50000 och fick löfte om leverans till den 15/8. Hade snickare, rörmokare och elektriker på plats till detta datum men på kvällen den 14/8 fick jag ett nytt leveransbesked där leveransen skulle ske nästan tre veckor senare, in i september. Blev lite konfunderad över detta och ringde dem den 15/8 och undrade vad som skett och varför de inte kontaktat mig tidigare. Fick då höra att datumet på leveransbeskedet var ett tänkbart datum och att det var semestertider, man kunde inte begära att det...
Dålig service och leverans. Ringde utan att få hjälp med leveransen.
Beställt saker för 6 veckor sedan och får noll hjälp från deras kundtjänst. Sämsta företaget jag varit med om.
Klart sämsta kundservicen jag stött på. Fick en ytterdörr levererad med tillverkningsdefekter i Augusti. Fortfarande inte fått någon ny dörr. Den så kallade kundservicen har inte gjort ett skit, snart blir det ARN i detta ärende. Handla inte hos dessa skojare. MA
bygghemma börjar bli sämre och sämre, kundtjänst kan inte ens skilja på när leveransadressen står på ordern men dom väljer att skicka det till ett leveransombud så ska jag som kund tycka att det är TYP samma sak. och att ha ett samarbete med sveaekonomi gör inte saken bättre heller.
Köpte fel rörprofil till min duschhörna. Så dyr returfrakt att det inte var lönt att skicka tillbaka.
När en beställning är gjord blir kunden informerad om leveringstiden 5-10 dager! Tyvärr, kan dom inte uppfylla leveringstiden dom kan pt levera inom 5-14 dager! Deras kundtjänst är utrolig länge om att svara på frågor från kunden! Och kom i kontakt till kundtjänsten är inte möjligt när där ringer nummer 010- uppkallat avsluttas! Och du får istället ringa till din lokala Bygghemma! Dom kan inte hjälpa till med order gjort på online här under bestilling och köp! Samtidigt uppger dom på ordre att leveringstiden är 5-10...
Köpte kompressor som inte fungerade. Bygghemma ordnade ett utbyte efter ett antal samtal mm Nu har samma fel uppstått igen. Denna gång tycks kundtjänst gått under jorden. Inget hört på en månad nu. Påmint ett antal gånger. Även påtalat till VD i Malmö. Urkass kundservice.
Bygghemma har verkligen bränt sina chanser för flera leveranser till mej. Beställde ett större elelement för vatten, Purmo, och det skickades i endast krymplasten som kommer från fabrik. Ingen wellpapp eller annat som skydd under transport via DHL. Nu gick det bra, det var inga repor, men nästa element köpa från annan firma. Kolli nr2 en ganska stor kartong innehöll radiatorkoppel och termostat i en kartong helt utan packmaterial. Alla delarna hade skallrat runt i kartongen under frakten.
Mottag en skadad vara och gjorde omedelbart en reklamation på nätet. Det var inget fel på emballaget så den måste ha varit skadad redan innan den skickades. Nu har det gått tio dagar och jag har fortfarande inte hört något. Har försökt ringa upp flera gånger. Nu suttit i telefonkö i 15 minuter och har fortfarande samma plats i kön. Samma sak när jag försökte förra veckan. Då fick jag ge upp till slut. Det här företaget vill inte ha med sina kunder att göra. Misstänker att ingen bemannar kundtjänst.
Varning! Aldrig varit med om sämre kundbemötande. Kommer att undvika till varje pris framöver och rekommenderar alla andra att göra detsamma.
Handla inte från bygghemma!! Välj någon annat bygghandels!! Jag köpte en hammock med märket Hillerstorp den 17 Juni i födelsedagspresent till min sambo. När jag mottog paketet var det både sprickor i rygg och ett av benen samt att skruvarna var felaktiga till balkar som ska bära taket och stablisera upp hammocken. Monteringsanvisningar skilde sig från tillverkarens hemsida. Jag har reklamerat men bygghemmas support är det sämsta i sitt slag. Det tar minnst en vecka för kundsupporten att svara. Den 19 Augusti var skruvarna...
Varning! Opålitlig Jag beställde fönster för ett nybygge början av Juli. Leveranstid var 6-9 veckor. Innan 9 veckor var över försökte jag får nyheter om leveranstiden, men inte kunde nå försäljaren. För två veckor var telefonen upptagen eller ingen svarade. Jag kontaktade vanlig kundtjänsten och de lovade att kontakta leverantören. Kort efter det fick jag besked att leveransen är planerad för november. Jag beskrev till kundtjänsten att jag bygger hög i norr och det kan enkelt vara -15 grader i november. Att hela framsteget...
Urselt kundtjänst och massa förseningar
Kunde man skriva -5 så hade det blivit det … fel produkt när den äntligen kom … extremt otrevlig dryg kvinna i kundtjänst… 5-10 dagars leveranstid blev 6-7veckor Dryg lärdom , men skall hädanefter läsa recensioner på nätet …. Må detta företag självdö
Jag borde ha läst Reco INNAN jag beställde från Bygghemma. Totalt värdelösa. Vi beställde ett komplett paket med dusch-armatur och blandare. De levererade ett paket där blandaren saknades. Detta upptäcktes när en extern installatör öppnade paketet. Vi har fortfarande - efter veckor - inte fått blandaren!!!! Jag hade sedan långt tidigare haft dålig erfarenhet vid köp från Bygghemma men trodde att det under åren bättrat sig. ALDRIG MER BYGGHEMMA!!!!!!
Akta er, de lurar er totalt, deras kundservice är under all kritik, de skickade totalt fel varor till mig, fick hem ett par staketstolpar när jag beställt rabattkanter, jag har både ringt och mailat dem med bilder på deras fel, återkopplingen är extrem långsam, när jag väl skickat bild på deras fel, med frakt sedel och allt ber de mig att zooma in varendra produkt och artikel nummer på alla deras varor de skickat fel. Det frågar även efter vad jag har beställt för något, vilket de redan vet då de har mitt order nummer. Så...
Blev lovad garanti jobb på åkgräsklippare,när det kom till kritan var det tvärnej. Jamenförfan sälj inte om inte kan leva upp till era garantier. Kommer aldrig mer att köpa någonting från er och det skall andra få veta också.
Jag gjorde en beställning (på kampanj-varor) i Mars -2024 , det jag beställde fanns enligt hemsidan i lager . Efter veckor av väntan och totalt 6-7 telefonsamtal till support där de "skulle ta det med lagret", "vi ser att det är restnoterat men jag ringer lagret direkt när vi lagt på" till 5-6 mail. I maj tröttnade jag o ringde , jag sa att jag ville ha tillbaka min betalning, jag skulle få det omgående. Efter ytterligare 2 veckor fick jag en notifiering om att mina varor var på väg till mig och skulle komma "om ett par...
Horribelt hanterande från leverans till slut. Brutal försening som aviserade efter det skulle levererats. Horribel kundservice som tog noll ansvar och ett tjat erbjöd ett minimal kompensation för var ett hån.
Dyr frakt, ännu dyrare retur. Kostar betydligt mer än en frakt man bokar själv
Beställde ett parasoll med parasollfot. Parasollet kom snabbt men parasollfoten har inte kommit än, efter mer än en månads väntan. Supporten via mejl lovade att undersöka saken och återkomma. Återkom inte. Telefonsupporten lovade samma sak - ingen återkoppling. Förbättra er support! Återkoppla, även om ni inte har så mycket att komma med. Kommunicera med kunden. Men framförallt, leverera det som ni åtagit er att leverera inom rimlig tid.
Absolut sämst på e-handel. De har ingen aning om vad som finns i lager eller inte - trots att det står på hemsidan att allt finns så blir det något helt annat när de, tillslut, får fram en orderbekräftelse. Och finns sakerna så strular det med frakten. Har handlat massor av gånger men slutade för att det aldrig blev bra. Hade glömt hur dåligt det var så testade med att lägga tre ordrar - två av dem är nu sena, en makulerades eftersom 5-10 dagar blev till två månader (fick jag reda på först efter 7 dagar) och en har legat...
Levererade hem en produkt som gick sönder direkt när den packades upp. Inget olycksfall utan den föll sönder belastad endast av sin egen tyngd. Företaget tog dock ansvar detta genom att snabbt ersätta mig.
Expeditionsavgift? Varför då? MVH.
Jag köpte en grillkombination från detta företag och det har varit en total mardröm. Efter att ha haft grillen i bara en säsong började den få rostfläckar och gastuben sprack, trots att jag hade skyddat den under vintern med ett överdrag. När jag reklamerade grillen fick jag vänta en månad på svar, bara för att få höra att de inte kommer att hantera mitt ärende eftersom jag tydligen inte har tagit hand om grillen på rätt sätt. Detta är löjligt med tanke på att jag har följt alla instruktioner och till och med extra skyddat...
Provar beställa varor ett par gånger men besviken varje gång. Försenade leveranser. Dålig information från kundtjänst mm. Får vara nog nu. Undvik beställa. Håller inte vad dom lovar, framförallt gällande leveranstid.
RIKTIGT USELT! Det mest oseriösa bolag jag nånsin köpt något ifrån. De levererar inte ens det man beställt och svarar inte på reklamationer eller kundserviceärenden. Håll er undan!
Min upplevelse med Bygghemma har varit extremt frustrerande och långt ifrån acceptabel. Jag beställde en ytterdörr, sidoljus och ett Yale-lås till min villa, som för närvarande totalrenoveras. Beställningen lades den 21 april 2024, och även om Yale-låset levererades utan problem, uppstod det allvarliga problem med resten av leveransen. Först och främst fick jag reda på att ytterdörren hade skadats under transporten. Detta efter otaliga samtal och omkopplingar till olika avdelningar när jag försökte få reda på var min...
Har blivit aviserad om leverans för en dörr vid fyra tillfällen nu. Vid alla aviserade tillfällena så har leveransen uteblivit. Riktigt uselt.
Toalettstol gick sönder, genuint oseriöst bemötande Toalettstol förlorade spolfunktion + började rinna vatten eft endast 15 mån. Vi reklamerade + skickade foton & video enl begäran, kundtjänst gjorde sen inget alls i två veckor. Sen påstod man att felet beror på felmontering och att vi hade limmat cisternlocket (inga skruvar) och får därför ingen hjälp från Bygghemma. Vi/vår hantverkare hade varken rört spolfunktionen eller limmat cisternen (den finns inte ens nämnd i monteringsanvisn), och vi hade visat detta/gjort sannolikt...
Dåligt bemötande. Svåra att få kontakt med. Tar inte på sig garanti. KÖP INGET IFRÅN DETTA FÖRETAG.
Sämsta kundservice, blir din order fel kommer de inte hjälpa dig utan tvinga dig betala felaktiga varor. Gör du inte det skickar dom fakturorna vidare till fakturabolag. Inget seriöst bolag!
VARNING för detta företag ! Trevliga fram till dess du beställer. Därefter usel service och extremt långa leveranstider. Håller inte utlovde leveranstider. Personalen tar inte ansvar för någonting och har tusen dåliga ursäkter varför dom inte kan rätta fel. Kundtjänst i Malmö lovar en sak och "butiken" i Mölndal där varan är beställd och betald kan "tyvärr" inte hjälpa till. Detta företag har inget existensberättigande.
Stort utbud och trevligt bemötande i butik men otroligt strulig leverans. Sakerna kommer till olika utlämningsställen och kraftigt försenade. Ganska besvärligt när man samtidigt försöker planera renovering med hantverkare. Om ni har strukturerad tidsplan, välj annan butik.
Köpte ett växthus (Metalcraft) nu i januari, stommen är av aluminium och precis i början av monteringen skall en sockel skruvas fast med medföljande självborrande skruvar. 1 vecka senare är det rostangrepp vid varje skruv. Reklamerade detta med motiveringen att dom måste skickat med fel skruvar då det blivit en reaktion mellan skruvarna och aluminiumet. Fick svar i helgen "Vi har tillsammans med tillverkaren gått igenom ert inskickade material och det är korrekta skruvar som ni mottagit. Rost täcks inte av garantin och...
Beställde trappa via bygghemma.se. Tyvärr skadad i samband med leverans. Tog kontakt med kundtjänst som skyndsamt skickade ersättningsvara utan problem och extra kostnader. Mycket hjälpsam och snabb support i ärendet.
VARNING ! Bygghemma.se verkar inte vilja ha kontakt med sina kunder för utom när man skall beställa något. Man får massa val genom automatisk växel i mitt fall reklamation eller återköp, man blir placerad i kö som nummer ett eller två, sen svarar man Bygghemmas kundservice inte utan blir helt bortkopplad efter trekvart om man orkar sitta så länge. Problem med hydraulventil på ny Kellfri vedklyv:
VARNING! Ett företag som inte tar sitt ansvar… Ett företag som inte tar sitt ansvar och som säljer produkter som inte följer svenska standarder och normer, samtidigt som de i sina produktbeskrivningar framhärdar det motsatta. När de konfronteras med detta så skyller de på hantverkaren, jämför svenska byggstandarder och regler med Svanen och KRAV-märkning och att jag borde ha läst monteringsanvisningarna (som inte fanns att tillgå vid beställning).
199 kr per order i administrationsavgifter och installation av värmepump som tog under 2 timmer kostande 6700 med ROT, dvs ca 10000 kr.. det är galet bra timmpenning. Åkte på en blåsning enl. mig :(
Håller inte vad de lovar, och vägrar rättelse. Skriver på hemsidan att installation av duschhörn skulle ske med certifierad VVS-montör. Det visade sig att installatören inte var certifierad, men Bygghemma vägrar att leverera enligt beställning, för att de anser att det inte behövs. Så nu står vi med våtrumsarbete med oklar status. Oseriöst företag som inte tar ansvar.
Varning köp inget av detta företag totalt väderlös kundservice total väderlös vid reklamationer. Lovar en massa men uppfyller inget av det dom lovar. Vid reklamation skickar dom fel grejer. Krigat sedan i september 2023 tills dagens datum om att få en uppgörelse fick till slut till det med 50%avdrag på fakturan men då innebär detta för mig att jag står med en trasig duschkabin till ingen nytta. Jag orkade inte tjafsa mer med en massa idioter på detta företaget så skrivandets stund så har jag betalat duschkabinen och kommer att åka till tippen imorgon och slänga skiten.
Usel hantering i kundtjänst samt vid returer Paketet otroligt dåligt emballerat från start
Vi köpte ett shingeltak med tillbehör. De beräknade lim och shingelskivor till oss. Det blev för mycket så vi behövde även returnera överblivet oöppnat material. Vi önskade ändra vår delbetalning från 18 mån till 12 mån. Detta gjordes 1 vecka efter beställning. De vägrade och sa att det inte gick. Sedan önskade vi returnera en del av varorna. Vi fyllde i returformuläret och fick svar att de hade mycket nu, men skulle återkomma. De har inte återkommit. Delar alla andras omdömen dåligt bemötande, dålig service. Köp ej av Bygg Hemma/Byggshop. Känns som lurendrejeri. Jan och Sonja
Håller med föregående recensent. Det går inte att få tag i bygghemma. Vårt golv var sönder som vi skulle lägga i kök. Nu har det gått 4 veckor utan att bygghemma gett något som helst svar trots att jag ständigt mailar och ringer.
Jag brukar inte skriva negativa omdömen om företag som rättar till sina misstag eller gör rätt för sig efter ett fel/brist. Då anser jag att de har tagit sitt ansvar. Men Bygghemma.se tar nog priset. Jag skulle returerna lampor som jag beställde med fel storlek, returförfrågan gjordes inom 24 timmar efter att jag fått paketet (returrätt 14 dagar). Fick svar med ärendenummer och "vi har lite längre svarstider just nu". Okej, det kan jag köpa. En vecka senare skickade jag påminnelse, inget svar. 10 dagar senare ringde...