Gjorde inte klart själva jobbet och generellt svåra att kontakta. Ville inte svara på frågor efteråt och inte vara behjälpliga att förklara resultatet. Avråder starkt från att anlita dessa

Haggrens Rör AB
6 omdömen om Haggrens Rör AB
Hej Lennart. Det låter som en trist upplevelse du haft. När har du varit kund hos oss? Jag kan inte hitta dig som kund i vårt system eller att någon vid ditt namn har försökt kontakta oss. Om detta är ett riktigt omdöme får du mer än gärna kontakta oss så vi vet vad detta rör sig om - för vi känner inte igen det du beskriver.
Alltid professionellt, punktligt OCH trevligt.
Killen på plats för att utföra stamspolning var super proffsig, hade sten koll på vad han behövde inspektera i källaren och svarade på alla frågor från boende. Bra pris, tidsplanering och information till boende. Vi kommer ringa er om 5 år när det är dags igen eller tidigare om det skulle uppstår problem med VA-systemet!
Tusen tack för ditt fina omdöme! Roligt att vi kunde hjälpa till.
Vi är nöjda med Haggrens i vår BRF! Bra pris och noggrant utfört och fick bra kontakt med killarna som var här, Rekommenderar!
Tack! Det gläder oss att höra!
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
Kan ej rekommenderas. Finns flertalet brister på hur kundkontakten ska skötas, dyker inte upp på avtalad tid. Finns betydligt seriösare hantverkare så anlita någon som bryr sig och är lyhörd.
Hej! Den person som gick med våra tekniker under uppdraget hos er sa att han var nöjd med oss och att det gått smidigt. Vad tråkigt att du inte delade den upplevelsen. Vi tar till oss din kritik och drar lärdom av den, för vi vill alltid bli bättre! Gällande förseningen vid starten så var det svårt, även för oss, att ta oss förbi det snökaos som rådde då. Vi gjorde vårt bästa trots omständigheterna och kunde avsluta arbetet inom överenskommen tid.
Haggrens rör utförde stamspolning i vår BRF. De klampade in med skorna på och var överallt med sin avloppsutrustning och vatten. Väggar, golv. Parketten var plaskblöt. Till och med bakom tv:n rann det vatten. Orsakade svarta märken på flera ställen. I stort otroligt respektlöst mot andras hem, även om de inte på något sätt var otrevliga.
Hej Linda. Det du beskriver låter som en jätteläcka om det är vatten bakom tv:n till och med. Om en sådan situation skulle uppstå är det viktigt att kontakta entreprenören direkt, då det är vid sådana olyckor man har en ansvarsförsäkring. Då vi har inte fått in något sådant skadeärende och du beskriver ett arbetssätt som vi inte tillämpar undrar jag om det kanske kan vara så att du blandar ihop oss med någon annan?
Högtrycksspolning av avlopp. Tjänsten utfördes Proffsigt, i tid, med trevlig o positiv attityd!
Haggrens rör utförde en stamspolning av vår brf. Trevligt bemötande och spolningen var snabb och smidigt.
Tack för att du tagit dig tiden att ge oss ett omdöme!