Otrevligt bemötande i butiken i Barkarby. Ett telefonfodral hade på mindre än tre månader gått sönder. Plasten i hållaren hade vittrat sönder. Telefonen hade inte tappats i marken eller på något sätt utsatts för något utan det verkar som om plasten man använt har varit av dålig kvalitet. Den butiksanställde ansåg att detta var naturligt slitage och garanti kunde inte komma i fråga. Argumentet innebär att Ideal of Sweden har på ett elegant sätt rundat den konsumentlagstiftning vi har i Sverige. Efter besöket i butiken kontaktade...
Idealofsweden.se
8 omdömen om Idealofsweden.se
Jag har köpt en Motus AX - hårborttagningsmaskin från Synos AB. Detta val blev självklart efter en fantastisk bra genomgång/utbildning av An
Leveranstid 2-4 dagar" stod det. När mina varor ej anlänt efter 8 arbetsdagar så skriver jag till Ideal of Sweden i chatten. Tjejen är snorkig och skriver bl.a. "oroa dig inte" och "inget vi kan göra åt saken".. istället för t.ex. "ursäkta förseningen" och att de ska kolla upp leverantören etc. Usch! Aldrig mer Ideal of Sweden!
Gjorde en beställning den 9 februari. Den 11 februari får jag mail om att leveransen är på väg. Idag två veckor senare (efter att jag skrivit flera mail till kundtjänst) så får jag ett mail där de undrar vad jag har för adress. Jag kan inte förstå hur det kan vara så otroligt svårt att processa enkla beställningar. Så otroligt frustrerande.
Beställde ett Hillerstorp paviljongtak som levererades fortare än förväntat, mycket nöjd kund 🙂👍
Jag köpte en Qi charger för 499:- den gick sönder efter 1 år och 5 dagar. Men garantin och att reklamera den på ett smidigt sätt gick såklart ut efter 1år, dvs laddaren gick sönder 5 dagar för sent.... Efter måååånga turer fram och tillbaka med Ideal of swedens kundtjänst så kom de fram till att de inte kunde hjälpa mig eftersom att det hade gått 5 dagar för mycket, utan att jag måste bevisa att detta var ett fabriksfel. Jag kommer aldrig att handla där igen. Väldigt dyra produkter med sjukt dålig kvalitet. Kundservice...
Kommer aldrig mer handla av er som det känns nu efter mitt första försök. Beställde i augusti. Er webbsida identifierade att jag surfade från iPhone 11 och jag beställde skal och hållare(ring...) till min IPhone 11. Såg i bekräftelsen att det var en iPhone 11 PRO -skal som registrerats. Eftersom jag inte har PRO mejlade jag direkt att det blivit fel... sen kom ordern hem till mig med fel skal. Skriver till er igen och ber få byta skal. Får automatiserat svar att hela ordern ska skickas tillbaka och jag får lägga ny order.......
Finns inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt dåligt detta företag behandlar sina kunder! Beställde en hel del varor när det var Black Friday. Efter 3-4v så hade jag fortfarande ej fått någon som helst info om att paketet var på väg. Då beställningen gjordes under BF så tänkte jag att det förmodligen tar längre tid än normalt. Någon vecka senare får jag information om att paketet är returnerat då jag ej hämtat ut det?? Blev oerhört besviken då jag hade väntat länge på dessa varor. Nu till det intressanta. Kontaktade...
Grymt bra produkter och en ännu bättre kundsupport. Har använt deras Magnet Wallet till mina två senaste mobiler och kommer ha det till mina kommande också. Råkade paja det senaste, kontaktade kundtjänst och fick ett nytt utan snack.
I am very disappointed with my phone case in sooo many ways! I will never buy anything from this company again. First of all, it’s way too blank! I’ve had my phone for almost a year, never ever have I dropped it, not even once! After I changed my way cheaper case with silicone back to the plastic-fantastic by Ideal of Sweden, I’ve dropped my phone at least 4 times the very first evening I had it on!! The phone just slipped out from my pocket when I was, for example, getting out from the car or lifting something from the...