Var supernöjd med Jollyroom tills det uppstod ett problem och jag behövde reklamera en vara. Man måste först fylla i ett formulär på hemsidan, sen får man ett mail från dem där de vill att man återkopplar med exakt samma information igen. Och sen? Total tystnad. Nu har jag, efter flera månaders radiotystnad, skickat in ett nytt ärende för samma produkt. Trots att jag uppgett ärendenumret för det gamla ärendet OCH fyllt i all info igen via formuläret på deras hemsida så blir jag nu ombedd att skicka över samma information...
Jollyroom
44 omdömen om Jollyroom
Hej Linn! Tack för ditt omdöme! Jag beklagar verkligen för din upplevelse hos oss! Så ska det självklart inte vara. Vi tar med oss din feedback gällande vår hantering. Oftast vid kontaktformuläret brukar man inte fylla i det som vi behöver eller att vi behöver veta lite mer ingående! Då jag inte har dina uppgifter kan jag tyvärr inte se ditt nya ärende. Om du önskar hjälp med detta kan du återkomma via messenger så ska vi ta en titt på detta! Önskar dig en fin vecka! Varma hälsningar, Natalia Jollyroom 🌹
Var lite missnöjd med lång reklamationstid men det löste sig bra till slut - Saga på kundtjänst 100/100.
Hej Ivan! Tack för ditt fina omdöme! 😀 Så roligt att höra att du är så nöjd med vår kundservice och att Saga kunde hjälpa dig med ditt reklamationsärende! Vi eftersträvar alltid att hjälpa er kunder så fort som möjligt! 🌻 Hoppas du får en fortsatt fin vecka och trevlig helg! Varma hälsningar, Natalia Jollyroom 🌹
VARNING, Jollyroom följer inte svensk lagstiftning. Kort version: De angav fel pris på sin hemsida och vägrar fullfölja avtalet, vilket de är skyldiga till enligt lag. I efterhand får vi höra om fler som haft liknande problem där Jollyroom inte följer svensk lagstiftning. Lång version: Vi köpte ett babyskydd med isofix-bas till ett rabatterat pris på deras hemsida. Priset var bra, men inte orimligt utan var fortfarande dyrare än andra babyskydd. Jag får beställningsbekräftelse och allting ser bra ut. När jag hämtar...
Hej Erik, tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme! Tack för ett trevligt samtal och en bra dialog kring ditt ärende där vi kunnat enas om en lösning som båda parter är nöjda med. Vi beklagar det tekniska fel som ditt ärende påverkats av, där vi på vår hemsida haft ett prisfel för produkterna du ämnat köpa. Det är något vi ser över för att förhindra framtida liknande fel. Vi avser alltid att följa svensk lagstiftning och hantera uppstådda fel från vår sida utefter vad regelverken säger i samverkan med våra...
Har varit en trogen och nöjd kund i många år och blir därför chockad när jag nu försöker reklamera en lampa som inte fungerar och de svarar inte efter flera försök varken på mail eller telefon. Verkar inte vara ett seriöst företag och vill varna andra för att handla där, man tar en chansning.
Hej Cecilia! Tack för ditt omdöme! Jag beklagar att du inte mottagit en återkoppling från oss gällande din trasiga lampa. Vi vill självklart hjälpa dig vidare! Jag försökte hitta din sak hos oss men lyckades tyvärr inte hitta något som matchade informationen i omdömet. Om du återkommer via Messenger med ditt ordernummer så kan vi ta en titt på detta tillsammans! Återkom gärna! Önskar dig en fin eftermiddag! Varma hälsningar, Natalia Jollyroom 🌹
Urusel kundtjänst och noll hjälp vid reklamation! Köpte en bilbarnstol vars ena fäste gick sönder efter några månader. Letade länge för att hitta det kontaktformulär som Jollyroom vill att man använder vid reklamation. Fyllde i det och skickade dessutom kompletterande uppgifter som de senare bad om. Nu, drygt en månad senare har jag fortfarande inte hört ett knyst. Har mejlat och frågat vad som händer. Vårt barn behöver en säker och fungerande bilbarnstol! Bestämde mig för att ringa kundtjänst i dag, som bara har...
Hej Jessica! Tack för ditt omdöme! Jag beklagar verkligen för din upplevelse hos oss och att du inte mottagit hjälp ännu för din reklamation. Det ska vi självklart se över! Dessvärre kunde jag inte finna din order eller tidigare ärende med de uppgifter du har lämnat här, men då får jättegärna återkomma via Messenger till Jolyroom.se så ska vi självklart se över detta! Återkom gärna! Önskar dig en fin dag! Varma hälsningar, Natalia Jollyroom 🌹
Enligt köpeavtal hade jag köpt säng+madrass men fick enbart hem madrassen utan förvarning eller info i efterhand. Jag fick efter flera dagars samtalsförsök, svar via mejl att jag inte kommer få hem sängen då något blivit "fel" med annonsen. Trots att det stod säng+madrass. De bröt mot köpeavtalet och deras egna regler på deras hemsida om att de måste meddela kund om ändringar i ordern görs innan hemskick. Alltså bristfällig information, kommunikation och avtalsbrott enligt konsumentköplagen. Har aldrig blivit kurad av köpsajt...
Hej Gentiana, Tack för ditt omdöme! Jag är verkligen ledsen att kommunikationen inte har levt upp till förväntningarna och vi vill självfallet hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Det som har skett är ett uppenbart prisfel, på grund utav det tekniska felet betalade du enbart för madrassen och madrassen är den produkt som skickades ut till dig. Om du inte önskar att behålla madrassen kommer vi att ordna med en kostnadsfri retur. Vid eventuella felaktigheter i tex angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation...
Svårt att erkänna, men har nog aldrig blivit så lurad förut i hela mitt liv. Vi beställde en säng + madrass enligt köpeavtal. Men fick bara madrass. Enligt bolaget hävdar de prisfel. Detta var under företagets "end of season superpriser" Efter veckor av diskussion med företaget och samtal med advokat från vår sida, gav jag tillslut upp för vår egen hälsas skull. Hoppas inte du blivit lurad.
Hej Niklas! Tack för att du lämnat ett omdöme till oss. Vi beklagar verkligen det tekniska felet som uppstod, ett uppenbart prisfel. När vi pratades vid på telefonen idag förstår jag verkligen känslan och vi är verkligen ledsna att detta fel inträffat. Vi uppskattar att du har kontaktat oss och vi vidtar åtgärder för att felet ej ska uppstå igen. Om du önskar att returnera madrassen hjälper vi självfallet med en kostnadsfri retur. Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor. Med vänliga hälsningar Jollyroom
Vi köpte ett paket med vagn, liggdel, sittdel, och babyskydd, när liggdelen kommer så är den trasig, själva locket till vagnen är trasigt. Vi har försökt få kontakt med kundtjänst i flera dagar, både mejl och telefon men inget svar, våran son är nu snart 3 veckor och vi har ingen liggdel till honom, under all kritik när man har betalat över 12.000 för ett barnvagnspaket. Vi vill bara ha en ny fungerade liggdel eller pengarna tillbaka, hur svårt ska det vara
Hej Caroline! Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra att du mottagit en trasig liggdel. Har du gått in på hemsidan och fyllt i formuläret än? Om inte så gör gärna det. Vi svarar dig så snart vi har möjlighet. Du hittar det via: https://www.jollyroom.se/kundservice Förra veckan har vi tyvärr varit tvungna att stänga telefonen på grund utav ökade volymer och högt tryck. Vi har full fokus på att hantera inkommande ärenden och besvarar dem så snart vi kan. Vår förhoppning är att efter detta ha kommit ikapp och kunna erbjuda...
Jag beställde en barncykel men cykelpedal passar inte ihop( går inte montera).Jag försökte kontakta de via Mail inga svar .de har falsk nummer som inte funkar på hemsida . Jag fick vänta 4 timmar för telefon ska svaras men Ingen svara . Det har blivit mer en väcka min son väntat och väntar att han ska få ny cykel . Jag håller kämpa på att kontakta de.
Hej Ghirmay, Tack för ditt omdöme och ett trevligt samtal nu precis! Vill återigen beklaga att du haft svårigheter att komma i kontakt med oss. Jag är glad över att vi kunde lösa det på ett bra sätt tillsammans. Skulle du ha fler frågor i framtiden är du alltid varmt välkommen att återkomma till oss. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar, Emilie, Jollyroom🌸
Jag beställde påslakan set med paw patrol till min syster son i present dom tvättade samma dag och skulle sätta på dom dagen efter men då var dom trasiga och en svart fläck på örngottet, har skickat in men inte fått något svar bara att dom håller på att kolla över mitt Mail har även provat att ringa men de ända jag fick under mitt samtal var musik i örat i över 20 minuter och inget om att man sitter i kö och vilken plats man mycket dåligt
Hej Stina, Tack för ditt omdöme, din feedback är viktig för oss! Jag är ledsen för att örngottet inte höll den förväntade kvalitén. Jag är glad att vi kunde lösa det smidigt med ett nytt bäddset. Jag hoppas ni blir riktigt nöjda med den nya produkten. Ha en fin vecka! Varma hälsningar, Agnes, Jollyroom🌸
Köp aldrig barnvagn här. Vi fick en trasig (ramsne) vagn som absolut inte går att använda utan att bebis skakar loss i sidled. Inte en chans att ramen går att ”böja tillbaka” heller. Efter att försökt få tag i kundtjänst i drygt 10 dagar får vi som svar att den måste skickas tillbaka. Repareras etc. Lånevagn hit o dit. Det är ju verkligen det man vill höra som nybliven föräldrar o ett spädbarn hemma. OK om det hade handlat om något oväsentligt som leksak etc. Men när det handlar om något så viktigt som en barnvagn...
Hej Magnus! Tack för att du tiden att skriva ditt omdöme, vi uppskattar din feedback! Vad tråkigt att höra om din defekta barnvagn. Jag har all förståelse för att det skapar problem för dig och din familj, då en barnvagn används dagligen för en småbarnsfamilj. Det är också därför vi erbjuder den lånevagn under perioden som vi tar in din vagn för kontroll. Vid en reklamation av en vara behöver vi kunna kontrollera -och eventuellt reparera den och särskilt när det gäller säkerhetsprodukter. Vår kunds säkerhet är av största...
Extremt dåliga när det gäller reklamation. Det fattades delar på basen till babyskydd som beställdes separat. Det har nu gått över 4 veckor sedan jag reklamerade felet och jag har ännu inte fått svar. Om ni överväger att handla av Jollyroom så bör ni ta detta i beaktande. Jollyroom har inga problem med att ta emot dina pengar. Det är desto större problem när/om du behöver reklamera. 28.06.2024 Efter att jag lämnat mitt omdöme här så kom en reaktion från Jollyroom som ni kan se nedanför. Jag har gjort det som Johan...
Hej Alex! Tack för att du väljer att lämna ett omdöme, då din feedback är väldigt viktig för oss! Jag beklagar verkligen att det fattades delar till ditt babyskydd. Du ska självfallet kunna lita på att allting finns med direkt vid beställning och så ska det inte gå till. Just nu upplever vi något längre svarstider än normalt och det är såklart beklagligt och vi jobbar hårt på att besvara alla reklamationsärenden i turordning. Vissa av våra reklamationer behöver vi ta kontakt med vår leverantör, vilket också kan dra ut...
Beställde en säng inklusive madrass till ett angivet paketpris. Får en orderbekräftelse samt ett leveransbesked märkt 1 av 2 avseende själva sängstommen. Sängen levererades hem utan problem. Madrassen hör jag dock inget om. När jag tar kontakt med kundservice på eget bevåg för att höra var madrassen tagit vägen får jag till svar att det blivit något tekniskt fel och att min madrass inte kommit med i ordern. Jag erbjuds dock att beställa madrassen på nytt till 25 % rabatt. Jag ska alltså betala madrassen på nytt trots...
Hej Mats! Tack för att du lämnar din feedback till oss! Jag beklagar verkligen att det blivit fel i din leverans. Det blev ett tekniskt fel på hemsidan som gjorde att madrassen inte kom med i din order. Jag vill dock understryka att du inte betalt mer än vad du ska, då madrassen aldrig varit inräknad i priset med sängen. Du har alltså bara betalt för sängen du fått. Det här är såklart ändå väldigt beklagligt och jag har all förståelse för att det skapar problem för dig, varpå vi valde att erbjuda madrassen till ett rabatterat...
Awful customer service. Too slow and weird conditions. They say they have 365 days “öppet köp”. Complete lie. Fooling us customers. Shouldn’t be difficult to change size of a product, especially selling kids clothes. I have been a customer for couple of years, have purchased many items for both kids room, kids toys, bicycles, furniture, baby products and bags. -furnitures in general either missing a piece or extremely difficult to assemble (spjälsäng, kids chair) due to bad quality screws and wood. -purchased a bike, 2 reflexes...
Hi Duygu! Thank you for taking the time to leave your review. Your feedback is important to us. I am sorry that you are experiencing confusion regarding our open purchase and I can see that you have an ongoing e-mail conversation with us. We have requested a picture showing that the product is unopened, which is the criterion for using open purchase with us. As long as the product is unopened, it is no problem at all to return! The reason we want a picture is because our returns department will otherwise make a price...
Fruktansvärd kundservice. Stängt på måndagar. Beställde produkter. Som skulle finnas i lager. Men 1,5 dygn senare. Visserligen beställde jag på en söndag. Men måndag kväll och är inte skickat. Går inte få tag på någon för att avboka. Akta er. Oseriösa.
Hej Torsten! Tack för ditt omdöme; din feedback betyder mycket för oss! Vår Kundservice på telefon har öppet tisdagar-torsdagar mellan kl 10-14, men du kan när som helst nå oss på mail som vi besvarar mån-fre under kontorstider. Vi har mellan 2-6 arbetsdagars leveranstid, räknat dagen efter att du gjort din order. Vi jobbar hårt för att få iväg alla ordrar så snabbt som möjligt och jag ser gärna över statusen på just din order. Lägg gärna ett mail till oss, eller ring till vår telefonsupport under morgondagen på 031-310...
Beställer en produkt, får fel variant och en dyrare skickas dock till samma pris som den billigare jag köpte. Returnerar för att jag ej vill ha den dyrare då den ej är kompatibel. Blir debiterad returavdrag. Man skulle inte gjort rätt för sig och behållit produkten som var ganska mycket dyrare än den jag beställde. Värdelös service!
Hej Niklas, Tack för ditt omdöme, din feedback är mycket viktigt för oss. Beklagar för din upplevelse hos oss och att ni känner er missnöjd vid hanteringen. En returavgift debiterar vi alltid vid de fall då man önskar nyttja sin ångerrätt. Denna skiljer sig i belopp beroende på vad man önskar returnera. Har vi på Jollyroom gjort fel från vår sida är det såklart något som vi gärna ser över på nytt och önskar således komma i kontakt med er för att ompröva ditt ärende. Då inga kontaktuppgifter har angetts i ditt omdöme...
Bedragare, skickar påhittade avgifter. Vid bestridande av fakturor följer de inte svensk lag och stoppar fakturan för att lösa felfaktureringen utan de går emot svensklag och skickar fakturan vidare till inkasso istället !
Hej Daniel! Tack för att du tar dig tiden till att skriva till oss. Jag vill gärna få chansen att se över den faktura du pratar om, så att jag kan bilda mig en uppfattning om vad som hänt. Eftersom du inte har uppgett några kontaktuppgifter i omdömet kan vi tyvärr inte kontakta dig för att hjälpa dig vidare i ärendet. Du är välkommen att kontakta oss på kundservice, vi hjälper gärna till! Lägg gärna ett ärende som du döper till ”Reco QA” i ämnes raden. Länken till vår kundserviceportal hittar du här: https://kundservice.jollyroom.se/sv-SE/support/tickets/new Jag ser fram emot ditt svar! Med vänlig hälsning Johan, Jollyroom
Beställde en Paw Patrol Bilbana. Vid uppmontering av bilbanan visade sig att en av handkontrollerna inte fungerade varav bilbanan monterades ner direkt. För att få göra en reklamation så måste det filmas för att man ska kunna bevisa att handkontrollen inte fungerar. Om de nu godkänner att du får reklamera bilbanan så får du också avdrag av att du har använt bilbanan. Hur i hela friden kan detta vara möjligt. Så otroligt oseriöst företag har jag aldrig varit med om. Det blir absolut inga fler inköp hos Jollyroom för min del. Vill varna andra att om möjligt gör inköp hos andra företag.
Hej Karin Gunilla! Tack för ditt omdöme in till oss! Beklagar att du har fått denna upplevelsen hos oss, så vill vi absolut inte att du ska känna. 😔 När det gäller reklamationer behöver vi ha in underlag på det man reklamerar så att vi kan göra en rättvis och korrekt bedömning. Om reklamationen är godkänd får man inte avdrag för att man har använt produkten, så om du har fått den informationen utav oss beklagar jag för det. Jag skulle gärna vilja kika lite mer på ditt ärende så jag kan se att allt har gått rätt till...
Köpte ett par blinkande barnskor, där den ena skon var defekt, dvs. blinkade inte. Skickade tillbaka dem och fick sedan via mejl krav på att videofilma "felet", annars kunde det inte räknas som reklamation. Detta fick jag alltså veta efter att jag hade returnerat skorna ... Jag krävde pengar tillbaka inklusive frakt, då det var ett uppenbart fel. Efter en lång mejlväxling där Jollyroom som en papegoja upprepade att de måste ha "bevis" för varans defekt, tvingades jag ge mig. 49 kronor är inte mycket att bråka om, men principen,...
Hej Inger! Tack för ditt omdöme till oss! Jag beklagar att dina skor inte fungerade som dem skulle, så ska det givetvis inte vara. 😔 Om man skulle få hem en defekt produkt från oss så vill vi att man tar kontakt med oss innan andra åtgärder görs på egen hand, detta är för att vi ska få chansen att se felet och hjälpa dig som kund på bästa sätt. Denna information finns också i våra köpevillkor som jag bifogar med här: https://www.jollyroom.se/kundservice/angerratt-retur-och-garanti#returratt Om man vill nyttja sin ångerrätt...
Köpte paketet JLY Dream Lux Dropside Spjälsäng med BabyMatex Madrass. Madrassen ska passa enligt produktinformationen men det gör den inte i verkligheten. Den är förstor och böjer sig som en båge i sängen. På dropside sidan är ena piggen för kort och faller ur spåret och därmed repat sönder trät. Går inte att dra åt sidan hårdare för att försöka hålla kvar piggen i spåret. Mitt barns så fina säng är inte det längre.... Tråkigt att köpa saker som inte håller måtter eller stämmer med beskrivning. Riktigt besviken på kvaliteten...
Hej Mikaela! Tack för ditt omdöme till oss! Jag beklagar att madrassen inte passade som det förväntades, så vill vi självklart inte att det ska vara. 😔 Jag kan tyvärr inte hitta några kontaktuppgifter till dig i omdömet och jag skulle jätte gärna vilja kika på problemet och se hur vi kan lösa detta. Du får gärna skicka in ett ärende till oss via denna länk och döpa det till "Omdöme QA": https://kundservice.jollyroom.se/sv-SE/support/tickets/new Varma hälsningar, Anja Jollyroom 🌷
⚠️❌⚠️En RIKTIGT STOR VARNING, Köp ALDRIG av Jollyroom! ⚠️❌⚠️ Jag köpte 1 vagn av märket Emmaljunga den 25:e Juli. Jag reklamerade vagnen dagen efter vi fått den då mitt barn gled ner i sitsen och nästan ströps utav bältena (felkonstruktion). När det hade gått nästan 3 veckor utan att ha hört något ifrån dem, så skickade jag in en faktura om krav från paypal till VD och kundcervice, då ringde dom den 14 augusti. Enligt henne, så skulle jag bara "returnera" varan och ringa dem när jag hade skickat paketet. Den 15:e skickade...
Hej Tony, Tack för att du lämnat ett omdöme om din upplevelse hos oss. Vi beklagar över hur du känner kring upplevelsen hos oss, så vill vi såklart inte att det ska vara. Vi har tyvärr haft ett högt tryck på vår kundservice avdelning vilket innebär att vi inte har kunnat besvara alla så snabbt som vi önskar och detta är vi ledsna över. Vi har kikat igenom situationen och besvarat dig på ditt omdöme innan för att få en helhetsbild på situationen. 2023-07-29 kontaktade du oss angående problemet med din barnvagn. Vi bad...
Otrevligt bemötande från kundtjänst, ovilja att kompensera när de levererat en felaktig produkt, motsatsen till lösningsorienterade, får en oseriös känsla av kommunikationen och hela upplevelsen. Handlar inte här igen.
Hej Ingrid! Tack för att du tar dig tiden till att skriva till oss. Jag beklagar verkligen att du haft en sämre upplevelse med ditt köp hos oss. Jag ser gärna över ditt ärende för att se om vi kan komma fram till en lösning där du känner dig nöjd. Kontakta oss i så fall gärna via länken nedan och skriv "Reco QA" i ämnesraden. https://kundservice.jollyroom.se/sv-SE/support/tickets/new Jag ser fram emot att höra från dig Med vänlig hälsning Johan, Jollyroom
Hemsk butik. Kommer inte göra fler köp här. Kundservice som ej vill hjälpa med att svara på en enkel fråga. Dyra frakt kostnader. Höjer pris när man talat om för de att man sksköps om produkt. Har två små vrirsdöttrar men det var absolut sista gången. Hopas de går konkurs.
Hej Yvonne! Tack för ditt omdöme. Jag tar självfallet emot din feedback om våra fraktkostnader och jag beklagar att du upplevde att du inte fick korrekt svar på dina frågor till oss. Jag hjälper dig gärna att försöka besvara dina frågeställningar igen, om du vill ge oss chansen att göra dig mer nöjd. Kontakta oss i så fall gärna via länken nedan och skriv "Reco QA" i ämnesraden. https://kundservice.jollyroom.se/sv-SE/support/tickets/new Jag ser fram emot att höra från dig Med vänlig hälsning Johan, Jollyroom
Riktigt dåligt företag. Jag glömde hämta ut mitt paket (det är inte alltid lätt att få ihop det när man är själv med en bebis), mailade direkt och bad dom skicka det igen. Jag skickade tre mail där jag bad dom skicka det igen, men fick inget svar. Istället får jag ett mail om att varan har returnerats. Jag får en återbetalning på 100 kr trots att min vara kostade 399. Anledning? Jo, enligt deras köpvillkor tar dom ut en avgift på 299 kr ( ! ) vid retur! Lärdom för mig- läs köpvillkoren, men helt ärligt, de ALLRA flesta...
Hej Kim! Tack för att du hör av dig till oss. Först och främst vill jag be om ursäkt för att det här svaret kommer så pass sent. En teknisk miss har gjort så att vi inte kunnat besvara dig fören nu. Gällande returfrakten vill jag förtydliga den delen du benämner, då vi aldrig tar ut en returkostnad på 299kr. Den avgiften utgår för ett paket som inte hämtas ut. Detta gör vi främst ur miljösynpunkt, då vi vill minimera våran transportpåverkan så mycket som möjligt och att det är kostsamt att hantera returer. Både för oss,...
very bad policy, I bought a suitcase case from the website, and can not pick it up as it came later than i expected and i were on a trip already. so the package is not picked up and returned. They later charged me 368 kronor even though the suitcase is only around 700 kronor, stating that it is written in their delivery term for unpicked item. I am available to pay for delivery fee if I do not pick up the item but 368 kronor for delivery is ridiculous. And if they have such weird term, why dont they state it in the order...
Vågar ej skicka tillbaka varan Som kom 6 v förent har inte ens öppnat den då jag ej behöver den längre teleskal Inga mail inga telefon nummer och väldigt dåliga erfarenheter verkar kunderna ha. Scary Bluff
Vilket fruktansvärt dåligt och otrevligt bemötande av deras kundtjänst! Vi hade beställt julklappar till barnen långt innan deras ”leverans innan jul” tid gick ut. Trots det fick vi ett meddelande så fort beställningen var gjord att en större del av leveransen skulle komma i mellandagarna! Chattade med en trött och ointresserad medarbetare som ljög och påstod att det var PostNords fel. Pratade med kundtjänst som lovade kompensation när vi fått varan. När varan äntligen kom efter jul och jag tog kontakt med...
Katastrof kundtjänst. Var jätte noga vad ni köper för ni kommer inte kunna lämna tillbaka/reklamera den. Har gått en månad som jag reklamerade min var än så länge jävlas dom med mig. Ignorerar mail man får kontakta dim om på nytt hela tiden. Babyworld må vara dyrare men helvete servicen är 10 gånger bättre. Det är inte alltid priset som lockar!
Skulle vilja avråda er att handla hos Jollyroom. Dels för att de höjer sina priser vid reor och ger det ursprungliga priset som ”rea-pris” samt kallar det något annat (space-race), men även pga otroligt DÅLIG kundservice. Vi beställde en overall innan black friday för att få rätt sort (som dottern fick välja själv). Denna skickades till fel uthämtningsställe och utan att vi fick avi kring detta skickades den tillbaka. Fick Mail idag om att jag gjort en retur på den. Pratade med jollyroom som inte kan skicka ut samma paket...
Fruktansvärd kundtjänst! Köpte en babymonitor för närmare 3000 kr där sladden till kameran inom någon månad började glappa så pass mycket att att kameran flimrade och dog hela tiden så gick den inte att använda. Jag gjorde då en reklamation för att få den åtgärdad/ få en ny, men när jag inte hört ett ljud från dom efter över 2 veckor kontaktade jag dom igen i samma ärende, utan svar. Efter ytterligare några dagar ringde jag dom och fick inte något svar alls. Nu har det gått snart 4 veckor sedan min reklamation gjordes och...
Jag beställde 3 varor den 27de november (fredag). Idag är det 09de december och jag har fått bara en av mina produkter. Efter 12 dagar jag har inte fått något mejl om leverans eller liknande. Jag mejlade kundservice och de skrev bara att de har mycket just nu och hinner inte med allt och stänge ärendet direkt. Det handlar om 2 vsror som är/var i lager. Jag förstår att det kan vara en viss försening men TOLV DAGAR?! Jag ska aldrig köpa därifrån... Jag beställde flera varor från flera olika affärer på Black Friday och hade inga problem, kanske 1-2 dagar försening...
Inte förtroendeingivande. Höjde priset på en vara direkt efter att jag visade intresse för att köpa den med hela 4,500 kr. Jag väntade på svar från deras kundtjänst om produkten och då passade de på att höja priset. De säger att de har rörlig prissättning. Vill man ge sina pengar till ett företag som använder sådana metoder? Undersökte företaget då de inte verkade förtroendeingivande. Läs på konsumentverkets hemsida innan ni beställer från dem. ”E-handelsföretaget Jollyroom, som säljer barnprodukter på nätet, döms...
Sämsta kundservice som inte kompenserar när dom själva inte ens har varan man beställt på lager fast låtsas att dom skickat iväg den o sen skyller på postnord att dom slarvat bort det osynliga paketet.
Ofta lång leveranstid. Otrolig dåligt kundbemötande. Skickade tillbaka varor och då krediterade de inte allt. Tur jag uppmärksammade det. Kommer aldrig mer köpa mer från Jollyroom. Råkade också ut för att de per telefon beskrev hur jag skulle returnera och byta storlek av skorna. Tydligen var det inte så det gick till fick jag reda på sen. Hur som helst. Värdelöst företag som jag aldrig mer kommer att köpa ifrån.
Hade man kunnat ge 0 i betyg hade jag gjort det. Fruktansvärt oseriös kundtjänst. Det mest otrevliga bemötande jag någonsin fått. Jag blev muntligen felinformerad om hur jag skulle hantera en retur och när jag sedan var i kontakt med kundtjänst igen säger de att "ord står mot ord". Hantering under all kritik! Min order tog dessutom så lång tid att jag fick köpa samma vara från en konkurrent (som hade supersnabb leverans utan krångel, och dessutom hade varan till bättre pris) eftersom beställningen dröjde så länge innan...
Helt VÄRDELÖSA! jag beställer 4 varor, det kommer ett paket några dagar senare med enbart EN av varorna i!!! Ingen fraktsedel ingenting. Jag fattar ingenting. Jag skriver till de och det blir i princip ett förhör. Jag skickar alla uppgifter de ber om, inklusive informationen om paketets vikt och storlek, vilket bara där visar rätt uppenbart att alla 4 varor inte kunnat få plats eller bara kunnat väga 0,3kg!!! Ändå ser ber de om bildbevis på det jag fått osv. Super dålig service och man blir inte trodd! SAMTIDIGT dras 601...
Dåligt att man inte kan göra retur på badkläder till barn som är oöppnad med prislapp på!! Varan uppfyllde inte mina förväntningar. Utöver det beställde jag barnporslin som var sönder och detta ska då gå via reklamationsavdelningen och går ej göra en vanlig retur på... inte alls smidigt handla från er. Kommer i fortsättningen handla fr babyland som alltid varit superbra..
Otroligt besvärligt och omständligt företag att ha att göra med om det krånglar (vilket det uppenbarligen gör ofta om man läser omdömen på nätet!). Beställde en elcykel därifrån och när cykeln skulle sättas ihop konstaterades det att det fattades en bromsbacke till vänster framhjul. "Det lär väl inte vara så besvärligt att bara kontakta Jollyroom så de kan komplettera den defekta produkt de skickat mig?" men där hade jag fel. Ringer upp dem men de är tydligen inte kompetenta nog att lösa det via telefon så de ber...
Otroligt besvärligt och omständligt företag att ha att göra med om det krånglar (vilket det uppenbarligen gör ofta om man läser omdömen på nätet!). Beställde en elcykel därifrån och när cykeln skulle sättas ihop konstaterades det att det fattades en bromsbacke till vänster framhjul. "Det lär väl inte vara så besvärligt att bara kontakta Jollyroom så de kan komplettera den defekta produkt de skickat mig?" men där hade jag fel. Ringer upp dem men de är tydligen inte kompetenta nog att lösa det via telefon så de ber...
Alltid varit nöjd med de beställningar jag lagt via Jollyroom. Däremot kunde jag önska att de hade en annan leverantör än PostNord. Men när vi fått skador på varor under transport har kundtjänsten varit snabb på att ersätta varan. Så bortsett från att de använder PostNord så kan jag varmt rekommendera att handla via Jollyroom.
Har handlat på jollyroom 2ggr vilket jag ångrar. I våras beställde jag en vara som skulle komma inom 1-3 arbetsdagar men det tog 2 veckor innan jag fick den. Och nu beställde jag julklappar i måndags eftersom de lovade att man skulle få varan innan jul om man beställde innan kl 23:59 den 20:de. Blev så glad att det skulle komma innan jul. Köpte varan på jollyroom just för detta då de lovade så snabb leverans. Den vara billigare på andra ställen men tyckte det var värt det. Och när jag skulle ringa kundservice så klickades...
För er som inte orkar den långa historien: OBS!! Jag rekommenderar er INTE att handla hos Jollyroom, det finns butiker med samma priser som dessutom har bättre fraktsätt med både DHL och DB Schenker. Plus en fungerande kundtjänst. Köpte en spjälsäng från Jollyroom. När den levererades av Postnord sa mannen som levererade den att paketet både var för tungt och för stort för att fraktas med deras tjänst Hempaket och att paketet borde skickats på pall så de kan lyfta det med lift. När vi sen skulle öppna paketet upptäckte...
Lät bra vi beställning och betalning. Ringde för att dubbelkolla att de hade varorna i lager och fick det bedyrat, inte mindre än TVÅ gånger, att varorna fanns i lager och skulle skickas omedelbart. Dagen efter mailar de för att informera att de inte alls har alla varorna i lager och att de inte kan ge något nytt leveransdatum ens. URUSELT! Detta ställde till det oerhört mycket för oss. Och dessutom har de mage att erbjuda sig att skicka de varor som de har i lager men att vi då måste betala frakt. Superdåligt! Vi kommer...
Dåliga ursäkter, flyttade leveranstiden flera gånger tillslut 6 MÅNADER! Kompensation? En rabattkod för fraktfritt till nästa gång jag handlar där, vilket skämt!! Handla INTE där, väldigt oseriösa!