Jotex Sweden AB

Jotex Sweden AB

Omdömen totalt
33
Snittbetyg
1.5
Skriv ett omdöme

33 omdömen om Jotex Sweden AB

Visar 33 omdömen med 1.5 i snittbetyg
Märta P
Skrev om Jotex Sweden AB

Nöjd med varorna jag beställde och då jag fick fel vara skickades genast en ny.

Anna-lena O
Skrev om Jotex Sweden AB

Tar ut avgift på alla varor på hemsidan- en administrationsavgift för att man handlar där. Handla inte där.

Håkan H
Skrev om Jotex Sweden AB

För det första håller produkterna riktigt usel kvalité.. För det andra så är det sjukt omständigt om ngt är fel på produkten. Vi köpte en säng där konstruktionen visade sig vara väldigt dålig trots det ringa priset av 8995:- för en 90cm sängstomme med gavel. Istället för att skicka ut någon på plats att kolla på sängen så ombeds man emballera den och skicka iväg den. Om de bedömmer att det är ursprungsfel då kan man få ersättning eller utbyte. Om jag ville behålla den defekta sängen så erbjöds man 900:- avdrag...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jenny J
Skrev om Jotex Sweden AB

Skickar fel produkter om och om igen. Ligger ute med pengar för flertal produkter men inte fått en enda. Lär inte få någon kompensation heller. Väldigt dålig kundtjänst.

Yacoub I
Skrev om Jotex Sweden AB

Väntar fortfarande på en leverans som är en månad försenad… Katastrofal service… KÖP ALDRIG NÅT!!! Bluff företag!!!

Mika L
Skrev om Jotex Sweden AB

Katastrof vid reklamationer!!! I augusti köpte jag två garderober. I oktober kom de äntligen fram, men båda garderobsdörrarna hade produktionsfel och gick inte att använda. Jotex skickade nya garderobsdörrar i tre omgångar, alla med samma fel, den ena värre än den andra! Nu har jag behövt ha deras lådor stående i TRE månader utan någon som helst kompensation! De har erbjudit ett larvigt litet prisavdrag som inte är i närheten av att täcka felet. Nu vill de att jag skickar tillbaka garderoberna utan någon som helst kompensation... 

Francesco Bryan B
Skrev om Jotex Sweden AB

OMG, never had such a bad experience with a company before. Worse customer service ever. We bought a big lamp from Jotex (120cm diameter) paid 3000kr. The shipping company (PostNord) was terrible because they demanded we go pick up the package at their depo when we had in fact paid for door-delivery. It was so bad we had to complain a few times to Jotex because they couldn’t get it taken care of the first time they spoke to PostNord. Any idea why PostNord was being difficult? I wouldn’t be surprised if it were due to being... 

Madelaine G
Skrev om Jotex Sweden AB

Om du får en produkt som du inte tål så kan du inte göra något efter 3 år men du kan få krav på att betala den! 😡 I mitt fall var det en soffa där det inte framgick i produktbeskrivningen att den innehöll dun/fjädrar. Ser nu att dom även ljuger i en annan recension om att ärendet är avslutat detta stämmer inte alls. Även här ljuger dom ärendet är inte alls avslutat. Stämt mig i tingsrätten men nu är det nog så dom får inte ett öre till av mig jag har betalat 14000kr jag ska ha skadestånd av dom.

Ingemar F
Skrev om Jotex Sweden AB

Beställde stolar, betalade stolar, har inte fått några stolar. Detta var i maj, nu är det september och jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka.

Melisa M

KÖP aldrig ifrån detta bolag. Vägrar ta ansvar och tar bort recensioner. Köpte en soffa som pajade två gånger och det vägrar ta ansvar.

HENRIK S

Köpte plastblomma som luktar gräsligt illa, dom tar även bort recensioner från deras hemsida och behåller bara bra recensioner.

SUNE T
Skrev om Jotex Sweden AB

Beställning och leverans går blixtsnabbt, när man sedan vill returnera varan då den inte motsvarar förväntningarna får man vänta i evigheter på pengar.

MALIN R
Skrev om Jotex Sweden AB

Väldigt dålig kundservice, fick inte hela min beställning, har fått ringa och mejla vid flera tillfällen vilket har kostat mig som kund dyrbar tid och då varorna var en present var jag dessutom tvungen att gå och köpa presenterna på annat håll då de aldrig levererades. Slutade med att det kom en faktura på frakten för varorna jag aldrig fick. När jag ringde för att jag inte ville betala den fakturan ville de också lägga på en frakt på ett annat paket som jag faktiskt fått och redan betalat för! Usel service.

AGNES S
Skrev om Jotex Sweden AB

Uruselt! Företaget säljer varor – och tar fullt betalt för dem! – utan att ha koll på om varan ens faktiskt finns på lager. Vid upprepade telefonsamtal får man olika besked, och drar sig inte för att slänga på luren i örat på en, när de inte har mer att säga. Efter en väntetid på nästan två månader avbröt vi en order. När varan återigen verkade dyka upp på lagret så beställde vi igen, men det är samma visa nu. De tar emot full betalning, men kan inte tala om var varan finns, eller om den ens existerar. Riktigt uselt.

Anna Katarina A
Skrev om Jotex Sweden AB

VARNING för detta företag! Har reklamerat 8 BOB golvlampor och 1 bordslampa som går under varugruppen utebelysning. Dom var svarta men blev grå och flammiga efter en säsong. Reklamationsavdelningen menar nu (efter massor av mejl fram och tillbaka) att dom inte tål regn! (Och frost osv (vilket är irrelevant för mig för dom har stått inne på vintern). Inget av detta finns att läsa på produktinformationen på hemsidan. Har erbjudit mig att som kompensation få en rabattkod eller mindre än halva beloppet mot vad dom kostade... 

MARIO A
Skrev om Jotex Sweden AB

VARNING HANDLA INTE JOTEXPRODUKTER !! Säljer utomhuslampor som är av sån usel kvalitet så de rostar och blir alldeles gråflammiga från att ha varit svarta. Reklamerar och de säger att de inte ska stå ute när det regnar. Dom säljer en utomhuslampa som ej tål regn och sol !!!??? Nu går vi vidare till Allmänna Reklamationsnämnden där dom kommer förlora. Deras reklamationsavdelning är ett skämt.

Max Å
Skrev om Jotex Sweden AB

Beställde 7 st stolar 31 oktober (7st Nattavaara) som skulle levereras efter 3-4 veckor. Nu är det 19 december. Ingen information har skickats ut om att dem är försenade, när jag går in på trackinglänken står det bara att beställningen behandlas men ingen uppdaterad information om NÄR stolarna kommer. Ringde efter en lång telefonkö i slutet av november sa jotex att det ser ut som de kommer in i lager mitten av december. Nu 19 december efter att inte hört något ringde jag igen, efter 40 min telefonkö samma sak igen. Ni kan... 

SIMON VILHELM K
Skrev om Jotex Sweden AB

Min absolut sämsta köpupplevelse någonsin. De levererade en annan soffa än vad som var beställt och deras engagemang i retur och att ordna det hela var obefintligt.

Jaime T
Skrev om Jotex Sweden AB

Wish I’d read reviews online. My shopping experience with Jotex is so bad you would believe I’d made it up. The product arrived damaged and dirty. I contacted CS and sent images etc. They took ages to get in touch that by that time I heard from them weeks later, I had covid and was hospitalised. They offered a pathetic smidge of a discount if I kept the product. Then told me if I didn’t like the discount that I would have to arrange the return myself. I explained that as I was extremely ill and contagious that I would not... 

WAEL I
Skrev om Jotex Sweden AB

Stark varning från jotex kvaliteten är värdelös aldrig mer jotex

BERIVAN K
Skrev om Jotex Sweden AB

Gör dig själv en tjänst och AVSTÅ FRÅN ATT BESTÄLLA FRÅN JOTEX! Min soffa levererades snabbt men det var inte ”naturvit” som de stod på hemsidan utan snarare beige. Ringer för att boka retur men tydligen har tjejen bakom luren inte fixat det. Behöver då ringa in igen för att be om retur på nytt. Dessutom har jotex genomfört en kreditupplysning trots att jag tog bort beställning via faktura.

Nancy e M
Skrev om Jotex Sweden AB

Bra produkter, bra pris, rättvis service.

SUNNY D
Skrev om Jotex Sweden AB

Jag avråder starkt från att handla på jotex.se. Urusel kundservice, mycket lång leveranstid och låg kvalitet på sina produkter. Jag beställde hem 2 st Richmond Teddy fåtöljer, allt betalat och klart. Leveransen sker 4 veckor senare än utlovat och efter mycket tjat. När väl leveransen sker visar sig en av fåtföljerna vara feltillverkade (läs: i Kina) och är oanvändbar. Jag kontaktar kundservice och ber om att få reklamera fåtföljen och att få en ny i ersättning utan ytterligare kostnader för mig eller väntetid. Som svar... 

RUHANA H
Skrev om Jotex Sweden AB

Jotex är en av de sämsta aktörerna ute på marknaden idag tyvärr då de inte längre håller standarden. Att man ska behöva jaga dem på telefon och mail för att de inte svarar på ens frågor eller frågor kring reklamation efter leveransförseningar och skada på varan. Skulle avråda er från att beställa från Jotex för att de inte håller sina standarder med tanke sina dyra priser samt expeditionsavgifter. Vill du ha dyr snabbmat som ändå tar timmar att få och när du märker att du fått en möglig burgare så låtsas alla på... 

2
Anna Katarina A och Jaime T gillar detta
ANDREAS K
Skrev om Jotex Sweden AB

Uselt företag! Håll er borta! Beställde halkskydd till trappa 30 januari. Fick paketet 5 februari, som var enormt och vägde nästan 10 kilo. Det visade sig vara två jättestora vaser i STEN i paketet. Jag ringde och meddelade Jotex, produkten jag ville ha var då slut i lager och jag bad om att makulera ordern. Vi gör en retur på paketet. 19 februari får jag faktura på mail. Jag ringer igen och ber om att få fakturan makulerad. 25 februari kontrollerar jag själv och fakturan ligger kvar. Jag ringer IGEN och ber att få den... 

Jens Rickard N
Skrev om Jotex Sweden AB

jag varnar alla för att handla på detta skitföretag. Lördagen den 16:e Feb köpte jag 2 fåtöljer med kort, denna order tog 6 dagar på sig att komma från Borås till Täby. jag tog ledigt halva fredagen för att DHL skulle leverera mellan 13-16. 1 fåtölj kom med DHL och den var inte grön som jag beställt utan gul. jag skickade tillbaka fåtöljen med samma bil och ringde kundtjänst. han lovade att de skulle skicka ut nya fåtöljer så fort som möjligt. Nu är det onsdag den 27:e februari och inget leveransbesked har kommit så jag... 

Alexander S
Skrev om Jotex Sweden AB

Köpte ett marmorbord av Jotex för 6 veckor sedan. När det kom fram var det trasigt och vi gjorde en retur. Returfraktsedlarna kom efter en vecka, sedan började det riktiga olustiga. DHL som har hand om returerna hänvisar till en underleverantör som ska kontakta oss för upphämtning, det har nu gått 6 veckor och vi har för en vecka sedan hört av oss till Jotex, de föreslog att skicka ut nya returfraktsedlar som ännu inte kommit. Jotex har dock dragit och behållit pengarna fast det ligger på dom att se till att deras underleverantörer... 

Amanda S
Skrev om Jotex Sweden AB

Dom gjorde fel med min beställning och jag måste betala för felet. Trots att det är dom som har skickat fel vara mot vad jag beställde. Otrevlig personal på kundservice som säger att jag får skylla mig själv! Fast det är dom som gjort fel

Mike M
Skrev om Jotex Sweden AB

Extra avgifter som dyker upp längst köpet.. Se till att läsa de finstilta.

Maria F
Skrev om Jotex Sweden AB

Varning! Om ni ger Jotex er mailadress så kommer ni i all framtid få reklammail varje dag oavsett om ni vill eller inte. Det går nämligen inte att avregistrera sig för deras utskick.

Alexandra V
Skrev om Jotex Sweden AB

Beställde gardiner och sängkläder från Jotex. Jag kan dock inte svara på hur kvalitén eller någonting var för jag fick aldrig några varor. Ringde och frågade varför jag aldrig fick min beställning och de sa att det hade gått tillbaka i retur till dem dagen efter de hade skickat den (och jag ringde nästan 2 veckor efter att jag fick bekräftelse på att varorna skickats). Varför kunde de inte meddela mig om det problemet? Jag menar, adressen var rätt och paketet hade ju aldrig ens kommit fram till utlämningsstället. ... 

Elina E
Skrev om Jotex Sweden AB

jag älskar Jotex. Här kan du via postorder köpa gardiner, dukar, och andra textiler till hemmet. Här kan du även köpa lite möbler, lampor och prydnadsaker till hemmet. Bra utbud och bra priser. Tycker dock precis som Cecilia nedan att expeditionsavgiften ska tas bort, den känns bara som en konstig kostnad man måste betala för att köpa hos Jotex. Annars bra!

Cecilia K
Skrev om Jotex Sweden AB

Jag har beställt fårn detta företag en hel del gånger och jag har faktiskt aldrig blivit missnöjd. Mycket fina tyger och mycket fina saker. Men dt som jag inte gillar är det som det är med alla andra postorderföretag. Att man ska behöva betala expeditionsavgift, de borde de slopa. Med tanke på att det är ett postorderföretag så har de igentligen inget val när en order kommer in, de måste expidera ordern.

Filtrera omdömen